ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
02 грудня 2016 рокусправа № 808/3619/16
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Кругового О.О.
суддів: Лукманової О.М. Божко Л.А.
за участю секретаря судового засідання: Сонник А.В.
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1,
представника відповідача: ОСОБА_2.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційні скарги Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина»
на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 28 листопада 2016 року у справі №808/5319/16 за позовом Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, встановлення факту однократного грубого порушення Конституції України та Закону України В«Про місцеві вибориВ» , дострокове припинення повноваження усього складу виборчої комісії, -
в с т а н о в и в :
26 листопада 2016 року Запорізька районна організація політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» звернулась до суду з адміністративним позовом в якому просила 1) визнати протиправними дії Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області щодо невключення кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання В«БатьківщинаВ» до складу дільничних виборчих комісій №№230194, 230195, 230196, 230210, 230211, 230212, 230217, 230218 Запорізького району Запорізької області, наданих у поданнях від 20.11.2016; 2) визнати протиправним рішення Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 24.11.2016 В«Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької областіВ» , оформлене постановою №7 від 24.11.2016; 3) скасувати рішення Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 24.11.2016 В«Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької областіВ» , оформлене постановою №7 від 24.11.2016; 4) зобов'язати Запорізьку районну виборчу комісію Запорізької області сформувати новий склад дільничних виборчих комісій №№230194, 230195, 230196, 230210, 230211, 230212, 230217, 230218 Запорізького району Запорізької області на місцевих виборах 11 грудня 2016 року відповідно до вимог Закону України В«Про місцеві вибориВ» з обов'язковим включенням до складу цих дільничних виборчих комісій кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання В«БатьківщинаВ» , наданих у поданнях від 20.11.2016; 5) встановити факт однократного грубого порушення Конституції України та Закону України В«Про місцеві вибориВ» Запорізькою районною виборчою комісією Запорізької області; 6) достроково припинити повноваження усього складу Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області.
Адміністративний позов обґрунтовано тим, що позивачем як суб'єктом виборчого процесу, який має право на подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, 20.11.2016 подані документи для реєстрації кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, які утворюються для організації виборів депутатів Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області і Біленьківського сільського голови: подання, за формами, встановленими постановою Центральної виборчої комісії від 23.03.2016 №86 (додатки №7 та №8); диски з записами подань в електронному вигляді; заяви осіб про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії та про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах; копії паспортів вказаних осіб (ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України В«Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в УкраїніВ» ). Кандидатури, внесені позивачем до складу дільничних виборчих комісій, відповідали вимогам, зазначеним у ст.21 Закону України В«Про місцеві вибориВ» . Факт реалізації позивачем свого права, передбаченого Законом, на подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької області на місцевих виборах 11.12.2016 підтверджується довідкою Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 20.11.2016 про прийняття зазначених документів, виданої членом комісії ОСОБА_3 Проте, відповідачем, незважаючи на подання позивачем всіх необхідних для реєстрації членів дільничних виборчих комісій документів, жодна з кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання В«БатьківщинаВ» до складу дільничних виборчих комісій не була включена. Відповідачем прийнято постанову про затвердження складу дільничної виборчої комісії без включення до неї кандидатів від позивача, чим грубо порушено виборче законодавством право позивача як суб'єкта виборчого процесу. На думку позивача, вказане, у сукупності, є підставою для визнання протиправними дій відповідача, скасування прийнятих ним рішень.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 28 листопада 2016 року в задоволенні адміністративного позову - відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції вимог норм матеріального та процесуального права просить оскаржувану постанову суду скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.
Апеляційна скарга обґрунтована доводами адміністративного позову, також заявник зазначає, що судом першої інстанції не було належним чином встановлено факт порушення позивачем вимог п. 8 Роз'яснення «Щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ», постанови ЦВК від 23.03.2016 року №86, внаслідок чого прийняте незаконне та необґрунтоване рішення. Позивач наголошує, що згідно із чинним законом при утворенні територіальної комісії законодавець зобов'язується надавати власноруч написану заяву про згоду брати участь у роботі комісії, а при утворенні дільничної комісії - заяву про згоду на участь в роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, не передбачено власноруч, тобто довільна форма.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального права, надану правову оцінку досліджених судом доказів по справі, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 20.11.2016 року від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання В«БатьківщинаВ» до відповідача подано подання про залучення до участі у дільничній виборчій комісії кандидатур для організації виборчого процесу.
Постанову Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області №7 від 24.11.2016 В«Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької областіВ» , якою затверджено склад дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької області.
Як з'ясовано судом і не заперечується сторонами, кандидатури від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання В«БатьківщинаВ» визначені у поданнях від 20.11.2016 до складу дільничних виборчих комісій №№230194, 230195, 230196, 230210, 230211, 230212, 230217, 230218 Запорізького району Запорізької області - не ввійшли.
Правомірність та обґрунтованість дій та рішень відповідача з приводу затвердження складу дільничної виборчої комісії із відхиленням кандидатур поданих позивачем є предметом спору переданого на вирішення суду.
Вирішуючи спір між сторонами та відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що оскільки заяви осіб, передбачені ч.4 ст.23 Закону України В«Про місцеві вибориВ» , не написані власноручно, то позивачем не дотримано вимог п.8 Роз'ясненнь ЦВК №217 від 03.09.2015 «щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищВ» , відтак в діях відповідача при відхиленні кандидатур, на думку суду, відсутні ознаки протиправності.
Суд апеляційної інстанції не погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
У відповідності до приписів ст. 23 ЗУ «Про місцеві вибори», дільнична виборча комісія утворюється відповідною районною, міською (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення без районного поділу), районною у місті територіальною виборчою комісією не пізніш як за 15 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.
Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають: 1) місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної ОСОБА_4 України поточного скликання; 2) місцеві організації політичних партій, кандидатів у депутати від яких зареєстровано в багатомандатних виборчих округах; 3) кандидати у депутати в одномандатних виборчих округах; 4) кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
При утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб'єктами подання, шляхом жеребкування, що проводиться в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на п'ятий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії.
Щодо кандидатур, поданих місцевими організаціями політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної ОСОБА_4 України поточного скликання, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб'єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Законом вимогам.
Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.
Рішення про відхилення кандидатур не приймається.
Місцева організація партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної ОСОБА_4 України поточного скликання, місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані у багатомандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії). Подання підписується відповідно керівником місцевої організації партії та засвідчується печаткою відповідної місцевої організації партії або печаткою організації відповідної політичної партії вищого рівня.
Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій подаються за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніш як за 20 днів до дня виборів.
До подання додаються:
1) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи;
2) заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон);
3) копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідчена територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідчена нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу.
Отже, приписи ст. 23 ЗУ «Про місцеві вибори», який є спеціальним для даних правовідносин, не містить вимог щодо обов'язкового складання заяв кандидатами до складу дільничних виборчих комісій власноруч, не зазначено виключної неможливості подання машинописних заяв разом із поданням кандидатур для роботи в дільничних комісій.
Між тим, вимоги щодо форми заяв встановлені п.6 В«Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищВ» , затвердженого 03.09.2015 постановою Центральної виборчої комісії №217 (надалі - В«Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищВ» ), відповідно до частини десятої статті 22, частини четвертої статті 23 Закону до подання щодо кандидатур до складу виборчої комісії додаються: 1) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України В«Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в УкраїніВ» (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи; 2) заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії (власноручно написані заяви осіб, запропонованих до складу територіальної виборчої комісії), про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон). Неподання зазначених документів або подання не всіх документів є підставою для відхилення запропонованої кандидатури (запропонованих кандидатур).
У відповідності до п.8 В«Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад. сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищВ» , у власноручно написаних заявах осіб, що додаються до подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії (дільничної виборчої комісії - у заяві особи) відповідно до пункту 2 частини десятої статті 22, пункту 2 частини четвертої статті 23 Закону, зазначаються відомості про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон). При цьому в разі якщо заява особи, що пропонується до складу територіальної виборчої комісії, не написана нею власноручно або в заяві до складу територіальної та дільничної виборчої комісії відсутня згода на участь у роботі відповідної виборчої комісії, до складу якої пропонується особа, чи відсутня згода на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання або у разі незазначення особою у такій заяві про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах або якщо у заяві відсутні відомості про засоби зв'язку (контактний телефон), така кандидатура відхиляється.
За змістом частини п'ятої статті 3 Закону виборці мають право, зокрема, на участь у роботі виборчих комісій як їх члени, а відтак у разі зазначення особою, яка пропонується до складу виборчої комісії, у поданій нею заяві про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання без зазначення нею у такій заяві про згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, така заява є достатньою підставою для включення кандидатури до складу виборчої комісії та не може бути підставою для відхилення відповідної кандидатури.
У відповідності до ч. 2 ст. 1 ЗУ «Про центральну виборчу комісію», комісія очолює систему виборчих комісій та комісій з референдуму, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, всеукраїнського референдуму. Комісія здійснює контроль за діяльністю та консультативно-методичне забезпечення виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, та комісій з місцевих референдумів.
У відповідності до ч. 5 ст. 17 ЗУ «Про центральну виборчу комісію», комісія здійснює консультативно-методичне забезпечення діяльності виборчих комісій та комісій з референдумів, приймає обов'язкові для використання в роботі виборчих комісій та комісій з референдумів роз'яснення і рекомендації з питань застосування законодавства України про вибори і референдуми.
Проаналізувавши викладені вище норми права, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що В«Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищВ» , затверджені 03.09.2015 постановою Центральної виборчої комісії №217 фактично доповнюють ст. 23 ЗУ «Про місцеві вибори» в частині введення додаткової вимоги до заяв кандидатів до дільничних виборчих комісій, а не надають роз'яснення щодо виконання вказаної норми права, що є неприпустимим в силу Закону.
Відтак, незаконним є не включення кандидатів від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», зазначених в поданні від 20.11.2016 року, до складу дільничної виборчої комісії з огляду на форму написання заяв кандидатами, зазначеними в поданні.
Невірне вирішення питання щодо можливості формування дільничної комісії без включення до неї кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» стало підставою й для прийняття незаконного рішення про від 24.11.2016 В«Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької областіВ» , оформленого постановою №7 від 24.11.2016, що призвело до порушення прав та інтересів позивача, які потребують відновлення в судовому порядку.
Вказане свідчить на користь достатності підстав для задоволення позовних вимог Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» про визнання протиправними дії Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області щодо невключення кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання В«БатьківщинаВ» до складу дільничних виборчих комісій №№230194, 230195, 230196, 230210, 230211, 230212, 230217, 230218 Запорізького району Запорізької області, наданих у поданнях від 20.11.2016; визнання протиправним рішення Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 24.11.2016 В«Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької областіВ» , оформлене постановою №7 від 24.11.2016; скасування рішення Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 24.11.2016 В«Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької областіВ» , оформлене постановою №7 від 24.11.2016; зобов'язання Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області сформувати новий склад дільничних виборчих комісій №№230194, 230195, 230196, 230210, 230211, 230212, 230217, 230218 Запорізького району Запорізької області на місцевих виборах 11 грудня 2016 року відповідно до вимог Закону України В«Про місцеві вибориВ» з обов'язковим включенням до складу цих дільничних виборчих комісій кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання В«БатьківщинаВ» , наданих у поданнях від 20.11.2016.
Щодо доводів заявника апеляційної скарги про допущення відповідачем порушень при скликанні комісії суд зазначає, згідно з ч.5 ст.28 Закону України В«Про місцеві вибориВ» член територіальної виборчої комісії має право: 1) брати участь у підготовці питань, що вносяться на розгляд виборчої комісії; 2) виступати на засіданнях виборчої комісії, ставити іншим учасникам засідання запитання щодо питань порядку денного, вносити пропозиції з питань, віднесених до повноважень комісії; 3) за дорученням комісії перевіряти діяльність дільничних виборчих комісій на відповідній території; 4) безперешкодно відвідувати приміщення виборчих комісій, ознайомлюватися з документами виборчої комісії, членом якої він є, та дільничних виборчих комісій на відповідній території; 5) на увільнення від виконання виробничих або службових обов'язків за основним місцем роботи на час засідань виборчої комісії та виконання доручень виборчої комісії (для члена виборчої комісії, який виконує повноваження не на платній основі, - зі збереженням заробітної плати); 6) на відшкодування шкоди, заподіяної його життю, здоров'ю чи майну у зв'язку з виконанням обов'язків члена виборчої комісії, у порядку і розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів України; 7) представляти територіальну виборчу комісію за її рішенням в органах державної влади, органах влади Автономної Республіки Крим та органах місцевого самоврядування; 8) здійснювати інші повноваження відповідно до цього Закону.
Відповідно до п.3.1 В«Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборівВ» , затвердженого 05.09.2015 постановою Центральної виборчої комісії №228 (надалі - В«Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборівВ» ), засідання виборчої комісії скликається головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.
Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії, заявників та інших заінтересованих осіб (п.3.4 В«Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборівВ» ).
Відтак, головною умовою є обов'язкове повідомлення усіх членів комісії (заявників та інших заінтересованих осіб), а не їх особиста явка.
Певний механізм повідомлення В«Порядком організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборівВ» - не оговорений, примусовий привід членів комісії не передбачений законодавством.
Заявником не надано доказів того, що не прибуття ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_6 до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області вплинуло на прийняття оспорюваного рішення.
В свою чергу, матеріали справи свідчать про те, що оскаржуване рішення прийнято повноважним складом комісії, за наявності законодавчо встановленого кворуму, що свідчить на користь відсутності підстав вважати вказане рішення незаконним.
За викладених обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для встановлення одноразового грубого порушення Конституції України та Закону України В«Про місцеві вибориВ» відповідачем, у зв'язку з чим, відсутніми є і підстави для дострокового припинення повноважень комісії.
З огляду на вищевикладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про необхідність скасування постанови суду першої інстанції та прийняття нового рішення про часткове задоволення позовних вимог.
У відповідності до ч. 3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно, до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем було заявлено три вимоги немайнового характер, а саме про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, про визнання протиправним та скасування рішення, а також про встановлення факту та дострокове припинення повноважень суб'єкту владних повноважень.
Судом задоволено дві вимоги немайнового характеру, відмовлено в задоволенні однієї вимоги немайнового характеру, вказане свідчить на користь необхідності присудження позивачу судових витрат відповідно до задоволених 2 позовних вимог. В свою чергу, судовий збір за подання адміністративного позову у розмірі ставки за одну вимогу немайнового характеру підлягає стягненню з позивача в рахунок спеціального фонду державного бюджету.
Керуючись ст. 172, ст.195, ст.196, ст.198, ст.202, ст.205, ст.207 КАС України суд, -
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» - задовольнити частково.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 28 листопада 2016 року у справі №808/5319/16 скасувати та прийняти нову постанову.
Визнати протиправними дії Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області щодо невключення кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання В«БатьківщинаВ» до складу дільничних виборчих комісій №№230194, 230195, 230196, 230210, 230211, 230212, 230217, 230218 Запорізького району Запорізької області, наданих у поданнях від 20.11.2016;
Визнати протиправним рішення Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 24.11.2016 В«Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької областіВ» , оформлене постановою №7 від 24.11.2016;
Скасувати рішення Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 24.11.2016 В«Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької областіВ» , оформлене постановою №7 від 24.11.2016;
Зобов'язати Запорізьку районну виборчу комісію Запорізької області сформувати новий склад дільничних виборчих комісій №№230194, 230195, 230196, 230210, 230211, 230212, 230217, 230218 Запорізького району Запорізької області на місцевих виборах 11 грудня 2016 року відповідно до вимог Закону України В«Про місцеві вибориВ» з обов'язковим включенням до складу цих дільничних виборчих комісій кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання В«БатьківщинаВ» , наданих у поданнях від 20.11.2016.
В іншій частині в задоволенні адміністративного позову Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» - відмовити.
Стягнути на користь Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» судовий збір у розмірі 3031 (три тисячі тридцять одна) гривні 60 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області.
Стягнути з Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» судовий збір у розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) гривень на користь спеціального фонду державного бюджету України (р/р31215206784006 отримувач коштів - УК у Дніпровському /Дніпр./ 22030101, код отримувача 38025423, МФО 813015, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Запорізькій області).
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий: О.О. Круговий
Суддя: О.М. Лукманова
Суддя: Л.А. Божко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2016 |
Оприлюднено | 06.12.2016 |
Номер документу | 63133241 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні