Справа № 2-5426/10
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 травня 2010 року Рівненський міський суд Рівненської області
у складі судді -Ореховської К.Е.
при секретарі -Кушнерук Ю.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Рівному адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в місті Рівне про визнання неправомірними дій та зобов’язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
23 березня 2010 року звернувся в суд із позовом до Управління Пенсійного фонду України в місті Рівне про визнання неправомірними дій щодо нарахування йому пенсії, як постраждапому внаслідок Чорнобильської катастрофи, в значно меншому розмірі ніж це передбачено Законом, та зобов’язання провести перерахунок його пенсії відповідно до положень ст.ст. 50,54 Закону 796-ХІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», яка повинна становити 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю в розмірі 75% від мінімальної пенсії за віком з дня звернення до УПФ в м.Рівне 18 березня 2009 року, а також зробити перерахунок пенсії з 01.11.2009 року у зв»язку з підвищенням розміру прожиткового мінімуму, для осіб які втратили працездатність
У позовній заяві вказується, що позивач є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії та інвалідом 2 групи, захворювання якого пов’язане з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. Перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України у м. Рівне та отримує призначену йому пенсію. Відповідно положень ст.ст. 49,50,54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі в постанові Закон 796-ХІІ), ст. 46 Конституції України, ст.ст. 17,19 Закону України „Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантіїВ» , він повинен отримувати 8 мінімальних виходячи з мінімального розміру пенсії в розмірі прожиткового мінімуму 573 грн.\. Він же отримує пенсію в значно нижчому розмірі. Тому він вважає, що відповідач повинен був провести йому перерахунок пенсії згідно із вищенаведеним Законом та згідно із встановленими в державі мінімальними розмірами пенсії і заробітної плати. Дії відповідача по нарахуванню і виплаті йому пенсії суперечать положенням ст.ст.22,24,46,55,60 Конституції України, ст.ст. 49,50,54,71 Закону 796-ХІІ, положенням, в тому числі Прикінцевим, Закон\' України № 231-У від 05.10.2006 року, ст. 17 Закону України „Про виконання судових рішень та застосування практики Європейського суду з прав людиниВ» № 3477-1, Рішенню Конституційного суду від 22 травня 2008 року, що підтверджується також судовою практикою Верховного суду України та ВАСУ по конкретних судових справах.
Згідно письмових заперечень на позовну заяву, відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог з наступних підстав. В своїй діяльності при обчисленні пенсії інвалідам, захворювання яких пов’язане з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, відповідач керується законами України, постановами Кабінету' Міністрів України та іншими нормативно-правовими актами. Відповідно до Постанови КМ України від 03.01.2002 року №1, розрахунок пенсій, призначених згідно із частиною 4 ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та розрахунок додаткової пенсії, передбаченої цим Законом, проводився, виходячи із розміру 19,91 грн. Законом України „Про держазний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ» №107-УІ внесено зміни до ст.ст. 50 та 54 Закону, відповідно до яких додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю інвалідами другої групи, віднесеним до першої категорії встановлюється в розмірі 20 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність, а мінімальний розмір пенсії інвалідам другої групи із числа учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1987-1990 роках, щодо яких установлений причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою - в розмірі 140 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Відповідно до цього Закону №!07-УІ позивачу був проведений перерахунок пенсій. Постановою КМ України від 16.07.2008 року №654 „Про підвищення професійного рівня пенсійного забезпечення громадянВ» установлено, що починаючи із 01 липня 2008 року у разі, коли розмір пенсії не досягає у інвалідів II групи з числа учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році, щодо яких установлений зв’язок інвалідності із Чорнобильською катастрофою, 1090 грн. - встановлюється доплата до зазначеного розміру. Визначення самого мінімального розміру пенсії за віком надано лише в статті 28 Закону' України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхуванняВ» , частинною третьою цієї статті встановлено, що мінімальний розмір пенсії за віком застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених за цим Законом. Таким чином, пенсія позивачу нараховується і виплачується відповідно до чинного пенсійного законодавства, підстав для застосування означеного мінімального розміру пенсії за віком при обчисленні пенсійних виплат, відповідно Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», немає. Вважають необхідним врахувати положення Законів України Про державний бюджет України за 2007-2008 роки, норми яких в силу ст.46 Конституції України діють протягом бюджетного року і є пріоритетними відносно інших законів.
Позивач та його представник судове засідання не з»явились. Згідно наданої суду заяви просять провести розгляд справи у їх відсутність.
Представник відповідача в судове засідання не з»явнзся. Згідно наданих суду заперечень просить розгляд справи провести без його присутності, а про результати розгляду справи повідомити.
Дослідивши письмові докази, суд прийшов до наступного висновку.
Судом встановлено, що 18 березня 2010 року позивач звернувся до відповідача з письмовою заявою, в якій просив провести перерахунок його пенсії та щомісячної та додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоровю у відповідності до ст.ст. 50, 54 Закону, на що отримав відповідь від 23 березня 2010 року про те, що розрахунок його пенсії було на підставі постанови КМУ №1 від 03.01.2001 року та ч. 4 ст. 54 Закону виходячи із розміру 19,91 грн. У цього вказано, що визначення мінімального розміру пенсії за віком надано лише в ст. 28 Закону Укр; загальнообов’язкове пенсійне страхування», частинами першою та третьою якої встановлено, що роз встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність при наявності у чолої жінок 20 років страхового стажу й мінімальний розмір пенсії за віком застосовується виключно для визначені пенсій, призначених цим законом, а підстав для застосування вказаного мінімального розміру пенсії при і пенсійних виплат відповідно до Закону 796-ХІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали Чорнобильської катастрофи» немає.
Водночас, статтею 49 Закону передбачено, що пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встані у вигляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після в права на державну пенсію.
Відповідно до частини 4 статті 54 цього Закону (у редакції, чинній на час виникнення спірних праве якою визначено підстави та умови призначення державних пенсій особам, віднесеним до категорії 1, та у зв'язку годувальника, в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів II групи, щодо яких установлено зв'язок із Чорно катастрофою, не можуть бути нижчими восьми мінімальних пенсій за віком.
Згідно зі статтею 50 зазначеного Закону особам, віднесеним до категорії І, призначається щомісячна пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, зокрема інвалідам II групи - у розмірі 75 процентів мінімальної пенсії зг передбачено статтею 53 того самого Закону, виплата додаткової пенсії здійснюється повністю незалежно від пенсії чи іншого доходу.
Статтею 28 Закону України від 9 липня 2003 року N 1058-іV «Про загальнообов'язкове держав» страхування» (далі - Закон N 1058-IV) мінімальна пенсія за віком встановлюється в розмірі визначеної' прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Будь-який інший мінімальний розмір пенсії законної встановлювався.
Таким чином, вихідним критерієм розрахунку державної та додаткової пенсій на підставі Закону виступає мінімальна пенсія за віком, встановлений статтею 28 Закону України від 9 липня 2003 року N 105 загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон N 1058-ІУ).
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є інвалідом II групи, учасником ліквідації наслідків аварії на Чорне АЕС і віднесений до 1 категорії осіб, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, одержує і інвалідності на підставі статті 54 Закону №796-ХІІ та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, на підстигають цього Закону.
Розрахунок пенсій позивачу УПФ провело виходячи з розміру 19 грн. 91 коп., установленого чинною постановою Кабінету Міністрів України від 3 січня 2002 року N 1 «Про підвищення розмірів пенсій та інших с виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджет]
Проте, при розрахунку державної та додаткової пенсій, передбачених статтями 50, 54 Закону, зас: підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, установлений у законі про бюджет України на відповідний рік, виходячи з якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком.
Порядок обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи затверджено постановою Кабінету' Міністрів Укра травня 1997 року N 523. Ця постанова є чинною, її положення стосовно критеріїв обчислення розмірів пенсій від: змісту статей 50, 54 Закону №796-ХІІ.
Пунктом 2 постанови від 3 січня 2002 року N 1 Кабінет Міністрів України установив розміри су проводиться розрахунок пенсій, усупереч положенням зазначених статей закону N І058-ЇУ, й ці суми не від: розмірам мінімальної пенсії за віком.
Виходячи із загальних засад пріоритету законів над підзаконними актами, при розрахунку дер: додаткової пенсій, передбачених статтями 50, 54 Закону №796-ХІІ. застосуванню підлягає розмір прожиткового для осіб, які втратили працездатність, установлений у законі про Державний бюджет України на відповідь урахуванням якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком.
Положення частини 3 статті 28 Закону N 1058-ІУ, на думку суду, не є перешкодою для застосування з величини (мінімального розміру пенсії за віком) для розрахунку інших пов'язаних із нею пенсій чи доплат, чинним законодавством не встановлено іншого мінімального розміру пенсії за віком, крім передбаченого часта; статті.
Враховуючи наведене, суд вважає, що для захисту та відновлення порушеного права позивача ; зобов’язання Управління Пенсійного фонду' України у місті Рівному зробити перерахунок та виплатити позивачу розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю в розмірі 75% мінімального за віком з дня звернення - підлягає задоволенню.
Враховуючи наведене, суд вважає, що для захисту та відновлення порушеного права позивача ; зобов’язання Управління Пенсійного фонду України у місті Рівному зробити перерахунок та виплатити позивачу розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю в розмірі 75% мінімально за віком з дня звернення - підлягає задоволенню.
На підставі наведеного, керуючись сг.ст. 10,11,57-60,88,208,209,212-2,15,218,223,292,294 ЦПК України, су
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити.
Визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України у місті Рівному щодо не нарахування і не и ОСОБА_1 пенсії в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової щомісячної пенсії за заподіяну здоров’ю в розмірі 75% мінімальної пенсії за віком.
Зобов’язати Управління Пенсійного фонду України у місті Рівне зробити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 Опанасовичу пенсію, відповідно до ст.ст. 50,54 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які ждали внаслідок Чорнобильської катастрофиВ» , в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додаткову пенсію за , заподіяну здоров’ю в розмірі 75% мінімальної пенсії за віком з дня звернення з 23 березня 2010 року.
Рішення може бути оскаржене до апеляційного суду Рівненської області через місцевий суд поданням в денний строк заяви про апеляційне оскарження із наступним поданням в двадцятиденний після подачі заяви строк апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана і без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження у становлений для подання цієї заяви.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо іро апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна не була подана у встановлений строк, рішення суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі ія апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним
Суддя
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2010 |
Оприлюднено | 16.12.2016 |
Номер документу | 63382704 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Бондаренко В. М.
Цивільне
Рівненський міський суд Рівненської області
Ореховська К.Е. К. Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні