Герб України

Постанова від 21.12.2016 по справі 805/4520/16-а

Донецький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2016 р. Справа № 805/4520/16

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Козаченка А.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Спеціального батальйону судової міліції В«ГрифонВ» при ГУ МВС України в Донецькій області до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Спеціальний батальйон судової міліції В«ГрифонВ» при ГУ МВС України в Донецькій області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення.

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що він до початку проведення АТО був зареєстрований на обліку в Макіївській ОДПІ, але, внаслідок несталої роботи державних органів, єдиний внесок за період серпень-вересень 2014 року на загальну суму 495002, 76 грн. позивач сплатив через ГУ МВС України в Дніпропетровській області. Разом з цим вказані платежі не були обліковані Макіївською ОДПІ, про що позивачу стало відомо у квітні 2015 року, у період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року та з 21.01.2015 року по 21.05.2015 року несплати або несвоєчасної сплати єдиного внеску не допускав.

Разом з цим 10.03.2016р. Жовтневою ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області відносно позивача було прийнято рішення № 007491303 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 342 422, 86 грн., з яких: штраф у розмірі 89 167, 10 грн. за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (10% до 01.01.2015 року), штраф у розмірі 182 918, 29грн. за період 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (20% з 01.01.2015 року); пеня у розмірі 70 337, 47грн.

Також 10.03.2016 року Жовтневою ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області відносно позивача було прийнято рішення № НОМЕР_1 яким до позивача застосовано штрафні санкції на загальну суму 4194, 54 грн. з яких штраф за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року у розмірі 10% у розмірі 2141, 33 грн. (разом - 3560, 65 грн.), пеня в розмірі 633, 89 грн.

Також позивач зазначає, що Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 введене в дію Рішення РНБО України від 13 квітня 2014 року В«Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності УкраїниВ» . Згідно з підпунктом 8 пункту 4 статті 11 Закону України В«Про тимчасові заходи на період проведення АТОВ» внесені зміни до Закону України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» , за загальними правилами яких на час проведення АТО суб'єкти господарювання звільняються від обов'язків щодо сплати єдиного внеску до закінчення антитерористичної операції. На думку позивача, вищевказані нормативно-правові акти звільняють його від сплати штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

На підставі викладених обставин та посилаючись на зазначені положення законодавства, позивач просив скасувати рішення Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області від 10.03.2016 року № 007491303 та № НОМЕР_1.

Представник позивача через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи без своєї участі.

Представник відповідача до судового засідання не з'явився, про розгляд справи був повідомлений належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи через канцелярію суду не надавав.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову виходячи з наступного.

Позивач - Спеціальний батальйон судової міліції «Грифон» при ГУ МВС України в Донецькій області включений до ЄДРПОУ за № 25576008.

Згідно платіжного доручення № 3030, 3034, 3033, 3024 від 04.09.2014 року позивачем у якості ЄСВ за серпень 2014 року на рахунок Макіївської ОДПІ через ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області було перераховано 3 518, 00 грн., 226 652, 00 грн., 348, 88 грн., 16 982, 50 грн. відповідно.

Також згідно платіжного доручення № 4736, 4732, 4762 від 30.09.2014 року позивачем у якості ЄСВ за вересень 2014 року на рахунок Макіївської ОДПІ через ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області було перераховано 3 518, 00 грн., 348, 88 грн., 16 982, 50 грн. відповідно.

10.03.2016р. Жовтневою ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області було прийнято рішення № 007491303 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 342 422, 86 грн., з яких: штраф у розмірі 89 167, 10 грн. за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (10% до 01.01.2015 року), штраф у розмірі 182 918, 29грн. за період 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (20% з 01.01.2015 року); пеня у розмірі 70 337, 47грн.

Також 10.03.2016р. Жовтневою ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області було прийнято рішення № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 4194, 54 грн., з яких: штраф у розмірі 1419, 32 грн. за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (10% до 01.01.2015 року), штраф у розмірі 2141, 33грн. за період 21.01.2015 року по 06.05.2015 року (20% з 01.01.2015 року); пеня у розмірі 633, 89грн.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Пунктом 10 ч. 1 ст. 1 Закону України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» (далі Закон № 2464) визначено, що страхувальники - роботодавці та інші особи відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.

Відповідно абз. 1 п. 1 ст. 4 Закону - 2464, платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Статтею 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний: зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (п. 1 ч. 2); подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю (п. 4 ч. 2).

Беручи до уваги квитанції, надані позивачем та дані з картки особового рахунку боржника, суд підтримує позицію позивача щодо сплати єдиного внеску за період серпень -вересень 2014 року та у період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року та з 21.01.2015 року по 21.05.2015 року.

02.09.2014 року Верховною Радою України прийнято закон В«Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операціїВ» , який набув чинності 15.09.2014 року (далі - Закон № 1669) (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних відносин).

Підпунктом б пункту 8 ст. 14-1 Закону № 1669 розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 2464 було доповнено пунктом 9.3 наступного змісту: платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Унормування вищенаведеної статті згідно до Закону України В«Про внесення змін до розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" щодо зменшення навантаження на фонд оплати праціВ» відбулося зі зміною нумерації п. 9-3 на п. 9-4.

Зазначена норма проіснувала в Законі № 1669 з 15 вересня 2014 року до 1 січня 2016 року, внаслідок її виключення згідно із Законом України від 24 грудня 2015 року № 911-8, але в повній мірі збереглася в Законі № 2464.

Крім того, суд зазначає, що пункт 9.4 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України № 2464 (після внесення змін до Закону № 1669-VII Законом України від 24 грудня 2015 року № 911-8) продовжує свою дію в часі.

Суд вважає, що спірним у даному випадку є наявність у Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області підстав для прийняття відносно позивача спірних рішень, яким до останнього застосовано штрафні санкції.

Як вбачається з матеріалів справи, спірне рішення сформоване з посиланням на статтю 25 Закону України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» , яка визначає заходи впливу та стягнення.

Наявність заборони (в силу закону) щодо застосування відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом № 1669 за невиконання обов'язків платника єдиного внеску у період з 15 вересня 2014 року, унеможливлює складання відповідачем та направлення позивачу спірного рішення.

Також суд зазначає, що термін "відповідальність" необхідно розуміти як встановлені законом та іншими нормативно-правовими актами санкції. Санкція - це заходи відповідальності, що застосовуються державою за порушення передбачених нормою права зобов'язань і вимог, а також з метою захисту інтересів суспільства і держави, прав і свобод людини та організацій (тобто юридичних осіб), правопорядку.

Таким чином суд приходить до висновку про скасування спірних рішень.

Частиною 1 статті 58 Конституції України визначено, що ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

Суд зазначає, що відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пп. 1, 2 ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.

Крім того, відповідно до ч.1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином суд приходить до висновку про скасування рішення Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області від 10.03.2016р. № 007491303 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 342 422, 86 грн., з яких: штраф у розмірі 89 167, 10 грн. за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (10% до 01.01.2015 року), штраф у розмірі 182 918, 29грн. за період 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (20% з 01.01.2015 року); пеня у розмірі 70 337, 47грн. та рішення від 10.03.2016 року № НОМЕР_1 яким до позивача застосовано штрафні санкції на загальну суму 4194, 54 грн. з яких штраф за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року у розмірі 10% у розмірі 2141, 33 грн. (разом - 3560, 65 грн.), пеня в розмірі 633, 89 грн.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа; згідно ч. 3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 17-20, 69-72, 86, 94, 158-164, 167, 254, 257 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Спеціального батальйону судової міліції В«ГрифонВ» при ГУ МВС України в Донецькій області до Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області про скасування рішення, - задовольнити.

Скасувати рішення Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області від 10.03.2016р. № 007491303 про застосування відносно Спеціального батальйону судової міліції В«ГрифонВ» штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 342 422, 86 грн., з яких: штраф у розмірі 89 167, 10 грн. за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (10% до 01.01.2015 року), штраф у розмірі 182 918, 29грн. за період 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (20% з 01.01.2015 року); пеня у розмірі 70 337, 47грн.

Скасувати рішення Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області від 10.03.2016 року № НОМЕР_1 яким до Спеціального батальйону судової міліції В«ГрифонВ» застосовано штрафні санкції на загальну суму 4194, 54 грн. з яких штраф за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року у розмірі 10% у розмірі 2141, 33 грн. (разом - 3560, 65 грн.), пеня в розмірі 633, 89 грн.

Стягнути з Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39883670, юридична адреса: 87515, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, 59) на користь Спеціального батальйону судової міліції В«ГрифонВ» (ЄДРПОУ 25576008, м. Маріуполь, в. Італійська, б. 32, 87515) судовий збір у розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) гривень 00 копійок.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Козаченко А.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2016
Оприлюднено27.12.2016
Номер документу63583996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4520/16-а

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 05.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Постанова від 11.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Постанова від 11.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні