ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" грудня 2016 р.Справа № 922/1635/15
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Ольшанченка В.І.
при секретарі судового засідання Тютюник О.Ю.
розглянувши справу
за позовом Ізюмського міжрайонного прокурора (Харківська обл., м. Ізюм) в інтересах держави в особі ОСОБА_1 Міністрів України (м. Київ) та Міністерства аграрної політики та продовольства України (м. Київ) до Публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (м. Київ) , Виконавчого комітету Ізюмської міської ради (Харківська обл., м. Ізюм) про визнання незаконним та скасування рішення Ізюмського міськвиконкому №0184 від 14.03.2012 р., визнання недійсним свідоцтва серії САА №704713 від 19.03.2012 р. про право власності на нежитлові будівлі, за участю :
прокурора - прокурора відділу прокуратури Харківської області ОСОБА_2,
представника позивача (КМУ) - гол. спеціаліста відділу судової роботи ГТУ юстиції у Харківській області ОСОБА_3 (довіреність від 01.02.2016 р.),
представника позивача (Міністерства аграрної політики та продовольства України) - не з'явився,
представника відповідача (ПАТ «ДПЗКУ») - ОСОБА_4 (довіреність №868 від 28.12.2015 р.),
представника відповідача (Виконавчого комітету Ізюмської міської ради) - не з'явився,
ВСТАНОВИВ:
14.03.2015 р. Ізюмський міжрайонний прокурор звернувся до господарського суду Харківської області з позовом в інтересах держави, в особі ОСОБА_1 Міністрів України та Міністерства аграрної політики та продовольства України (надалі - позивачі) до Виконавчого комітету Ізюмської міської ради та ПАТ «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (надалі - відповідачі) про визнання незаконним та скасування рішення Виконавчого комітету Ізюмської міської ради №0184 від 14.03.2012 р. «Про розгляд звернення Публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України»; визнання недійсним свідоцтва серії САА №704713 від 19.03.2012 р. про право власності на нежитлові будівлі, розташовані у м. Ізюмі Харківської обл. по вул. Некрасова, 2, виданого виконкомом Ізюмської міської ради Публічному акціонерному товариству «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (надалі - ПАТ «ДПЗКУ»).
В обґрунтування позову прокурор вказує на те, що ПАТ «ДПЗКУ» під час звернення до Виконавчого комітету Ізюмської міської ради із заявою від 30.01.2012 р., на підставі якої прийнято оспорюване рішення, не надало документів, які б підтверджували зміну форми власності майнового комплексу з державної на приватну форму власності, оспорюване рішення прийнято Виконавчим комітетом Ізюмської міської ради із перевищенням повноважень, що в свою чергу є підставою для визнання недійсним свідоцтва, виданого останнім на виконання рішення №0184 від 14.03.2012 р. «Про розгляд звернення Публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України»; в якості правових підстав вказує на норми ст. ст. 15, 16, 327, 386, 391 ЦК України.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 14.05.2015 р. було замінено неналежного відповідача-1 (Виконавчий комітет Ізюмської міської ради) на належного відповідача-1 (Ізюмську міську раду).
Ухвалою господарського суду Харківської області від 09.06.2015 р. було залучено до участі у справі в якості відповідача-3: Виконавчий комітет Ізюмської міської ради.
Представник позивача (КМУ) у наданих додаткових поясненнях підтримує позов прокурора та просить задовольнити позовні вимоги прокурора в повному обсязі (т. ІІ, а.с. 203-208).
Відповідач (ПАТ «ДПЗКУ») у відзиві на позовну заяву прокурора проти позову заперечує та просить відмовити у задоволенні позову Ізюмського міжрайонного прокурора у повному обсязі, посилаючись на те, що постановою Сумського окружного адміністративного суду від 10.09.2013 р. по справі №818/3912/13-а, яка набрала законної сили, встановлено факт зміни форми власності майна ПАТ «ДПЗКУ», а тому задоволення позову у даній справі, з підстав вказаних прокурором, є неможливим (т. ІІ а.с. 5-8).
Рішенням господарського суду Харківської області від 01.07.2015 р. позов задоволено частково. Визнано незаконним та скасовано рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради №0184 від 14.03.2012 р. «Про розгляд звернення Публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України». Визнано недійсним свідоцтво серії САА №704713 від 19.03.2012 р. про право власності на нежитлові будівлі, розташовані у м. Ізюмі Харківської обл. по вул. Некрасова, 2, видане виконкомом Ізюмської міської ради Публічному акціонерному товариству «Державна продовольчо-зернова корпорація України». Стягнуто з Виконавчого комітету Ізюмської міської ради на користь державного бюджету України 1218,00 грн. судового збору. Стягнуто з Публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» на користь державного бюджету України 1218,00 грн. судового збору. Припинено провадження в частині позову до Ізюмської міської ради.
Постановою Вищого господарського суду України від 15.12.2015 р. рішення господарського суду Харківської області від 01.07.2015 р. та постанову Харківського апеляційного господарського суду від 09.09.2015 р. у справі №922/1635/15 скасовані в частині задоволення позовних вимог про визнання незаконним і скасування рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради №0184 від 14.03.2012 р. «Про розгляд звернення Публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» та про визнання недійсним свідоцтва серії САА №704713 від 19.03.2012 р. про право власності на нежитлові будівлі, розташовані по вул. Некрасова, 2 у м. Ізюм Харківської області, з передачею справи на новий розгляд в цій частині позову до господарського суду Харківської області. В частині припинення провадження у справі щодо позовних вимог до Ізюмської міської ради рішення та постанову залишено без змін.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями господарського суду Харківської області, справу №922/1635/15 призначено судді-доповідачу ОСОБА_5
Ухвалою господарського суду Харківської області від 09.03.2016 р. продовжено строк розгляду спору, за клопотанням відповідача (ПАТ «ДПЗКУ»), за межі строку, встановленого ст. 69 ГПК України, на 15 днів - до 29.03.2016 р., та розгляд справи відкладений на 14.03.2016 р. о 14:00 год.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 14.03.2016 р. була призначена судова економічна експертиза, проведення якої доручено Харківському науково-дослідному інституту судових експертиз ім. Засл. проф. ОСОБА_6 відповідно до ухвали господарського суду від 13.06.2016 р., та провадження у справі було зупинено.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 02.12.2016 р. було поновлено провадження у справі.
02.12.2016 р. розгляд справи був відкладений на 07.12.2016 р. та 07.12.2016 р. на 12.12.2016 р. о 16:00 год.
Представники позивача (Міністерства аграрної політики та продовольства України) та відповідача (Виконавчого комітету Ізюмської міської ради) у судове засідання не з'явилися, про причини неявки суду не повідомили, хоча позивач (Міністерство аграрної політики та продовольства України) та відповідач (Виконавчий комітет Ізюмської міської ради) були належним чином повідомлені про день, час та місце розгляду справи.
Дослідивши матеріали справи та вислухавши пояснення учасників судового процесу, суд встановив наступне.
Публічне акціонерне товариство «Державна продовольчо-зернова корпорація України» було утворено на виконання постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 11.08.2010 р. №764 «Про заходи з утворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (зі зміною, внесеною постановою ОСОБА_1 Міністрів України від 06.06.2011 р. № 593), відповідно до п. 5 якої статутний капітал державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України», правонаступником якого є ПАТ «ДПЗКУ», формується шляхом передачі до нього цілісних майнових комплексів дочірніх підприємств Державної акціонерної компанії «Хліб України», що ліквідуються, в тому числі і шляхом передачі цілісного майнового комплексу дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» (надалі - ДП ДАК «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів»), до складу якого входить комплекс нежитлових будівель та споруд хлібоприймального підприємства, розташований у м. Ізюмі Харківської області по вул. Некрасова, 2.
Згідно акта приймання-передачі №24 від 20.01.2011 р. на виконання вищевказаної постанови державному підприємству «Державна продовольчо-зернова корпорація України» було передано цілісний майновий комплекс ДП ДАК «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів», який підписаний головою ліквідаційної комісії ДП ДАК «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів», генеральним директором державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» та затверджено Міністерством аграрної політики України.
07.07.2011 р. на виконання постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 06.06.2011 р. № 593 Міністерством аграрної політики та продовольства України прийнято наказ №325, яким реорганізовано державне підприємство «Державна продовольчо-зернова корпорація України» шляхом його перетворення у ПАТ «ДПЗКУ» та установлено, що статутний капітал товариства формується на базі майна державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (п.4 наказу).
18.11.2011 р. Комісією з реорганізації, утвореною наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 07.07.2011 р. №325, складено акт приймання-передачі майна, майнових прав та обов'язків до ПАТ «Державна продовольчо-зернова корпорація України», який затверджено Міністерством аграрної політики та продовольства України.
Виконавчим комітетом Ізюмської міської ради прийнято рішення «Про розгляд звернення ПАТ «Державна продовольчо-зернова корпорація України» від 14.03.2012 р. №0184, згідно якого виконком Ізюмської міської ради вирішив оформити свідоцтво про право власності на нежитлові будівлі, а саме: адміністративну будівлю під літ. "А-1" площею 220,1 кв.м. з тамбуром під літ. "а", будівлю лабораторії під літ. "Б" площею 86,4 кв.м. з прибудовою під літ. "б", візіровочну під літ. "В-2" площею 51,2 кв.м. з ганком під літ. в, зерносклад №1 під літ. "Г" площею 1515,9 кв.м. з натяжною під літ. г , зерносклад №2 під літ. "Д" площею 711,6 кв.м., зерносклад №3 під літ. "Ж" площею 1134,7 кв.м., зерносклад №4 під літ. "З" площею 1160,5 кв.м., зерносклад №5 під літ. "И" площею 1246,6 кв.м. з натяжною під літ. "и", сарай під літ. "Й" площею 39,7 кв.м., зерносклад № 6 під літ. "К" площею 879,5 кв.м., зерносклад №7 під літ. "Л" площею 1046,3 кв.м., зерносклад №8 під літ. "М" площею 852,8 кв.м., зерносклад №9 під літ. "Н" площею 2510,2 кв.м. з натяжною під літ. "н", сарай під літ. "Н" площею 37,9 кв.м., сарай під літ. "Н" площею 24,9 кв.м., трансформаторну підстанцію під літ. "О" площею 57,6 кв.м., будівлю автовагової під літ. "П" площею 20,0 кв.м. з навісом під літ. "п", побутову під літ. "Р" площею 116,9 кв.м., механічну майстерню під літ. "С" площею 228,7 кв.м., баню-душову під літ. "Т" площею 142,5 кв.м. з тамбуром під літ. "т", прибудовою (магазином) під літ. "т", насосну для диз. топлива під літ. "У" площею 23,6 кв. м., вбиральню під літ. "Ф" площею 1,1 кв.м., вбиральню під літ. "Ф' " площею 11,8 кв. м., склад під літ. "X" площею 44,7 кв.м. з прибудовою під літ. "х", будівлю МОБ-2 під літ. "Ц-3" площею 221,5 кв.м. з підвалом під літ. "п/д", ганком під літ. "ц", будівлю топки ДСП-32 ОТ-2 під літ. "Ч" площею 15,2 кв.м. з ганком під літ. "ч", прохідну під літ. "Ш" площею 115,4 кв.м. з ганком під літ. "ш", аканської башти під літ. "Щ" площею 23,8 кв.м., сушки під літ. "Ю", площею 99,4 кв.м., а також навісу під літ. "Е", бункеру ГУАР-30 під літ. "Я", бункеру ГУАР-25 під літ. "Я", бункеру ГУАР-30 під літ. "16", ворота під літ. "№1", ворота під літ. "№2", паркан під літ. "№3", залізничну колію 775,5 м під літ. "№4", що розташовані у м. Ізюм Харківської обл. по вул. Некрасова, 2 та належать ПАТ «ДПЗКУ» на праві приватної власності.
Цим же рішенням доручено комунальному підприємству «Ізюмське міське бюро технічної інвентаризації» видати свідоцтво про право власності на нежитлові приміщення замість свідоцтва про право власності, виданого управлінням житлово-комунального господарства Ізюмського міськвиконкому 27.10.2006 р. на підставі рішення №1019 від 18.10.2006 р.
14.03.2012 р. Виконкомом Ізюмської міської ради за результатами розгляду звернення ПАТ «ДПЗКУ» з доданими документами від 30.01.2012 р. за №179/05 було прийнято рішення №0184 «Про розгляд звернення ПАТ «Державна продовольчо-зернова корпорація України».
На підставі рішення від 14.03.2012 р. №0184 Виконавчим комітетом Ізюмської міської ради 19.03.2012 р. видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно серії САА №704713 від 19.03.2012 р.
Ухвалою суду від 14.03.2016 р. по даній справі були витребувані у ОСОБА_1 Міністрів України і Міністерства аграрної політики та продовольства України усі супровідні документи до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 06.06.2011 р. №593 (супровідний лист до проекту, проект постанови, пояснювальну записку, пропозиції зацікавлених органів тощо), що стосуються питання погодження пропозиції Міністерства аграрної політики та продовольства України про перетворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» у акціонерне товариство публічного типу.
Однак, ані ОСОБА_1 Міністрів України, ані Міністерство аграрної політики та продовольства України ухвалу суду не виконали без пояснення причин.
Також цією ухвалою була призначена по справі судова економічна експертиза, проведення якої було доручено спочатку Київському науково-дослідному інституту судових експертиз, а потім, у зв'язку з його безпідставною відмовою від проведення експертизи, ухвалою від 13.06.2016 р. доручено Харківському НДІСЕ ім. Засл. проф. ОСОБА_6
На вирішення експертній установі були поставлені наступні питання:
1) Кому належали нежитлові будівлі, розташовані за адресою: Харківська обл., м. Ізюм, вул. Некрасова, 2, на які видано спірне свідоцтво, на момент формування статутного капіталу ПАТ «ДПЗКУ»? Яким чином та чим це підтверджується?
2) Ким були передані нежитлові будівлі, розташовані за адресою: Харківська обл., м. Ізюм, вул. Некрасова, 2, свідоцтво про право власності на які оскаржується, до статутного капіталу ПАТ «ДПЗКУ»? Чи підтверджується це документально?
3) Чи входили нежитлові будівлі, розташовані за адресою: Харківська обл., м. Ізюм, вул. Некрасова, 2, на які видано спірне свідоцтво, до складу цілісного майнового комплексу Ізюмського державного комбінату хлібопродуктів (код ЄДРПОУ 00952338)? Чим це підтверджується?
4) Чи входило до складу майна, внесеного до статутного капіталу ПАТ «ДПЗКУ», майно, що не підлягало приватизації чи майно, що не підлягало приватизації, але могло бути корпоратизовано? Чим це підтверджується?
5) Чи було здійснено на вартість нежитлових будівель, розташованих за адресою: Харківська обл., м. Ізюм, вул. Некрасова, 2, емісію акцій ПАТ «ДПЗКУ»? Чим це підтверджується?
Науково-дослідний інститут судових експертиз ім. Засл. проф. ОСОБА_6 надав висновок судово-економічної експертизи №7065 від 07.11.2016 р. на поставлені судом питання:
1) В обсязі наданих на дослідження документів, публічне акціонерне товариство «Державна продовольчо-зернова корпорація України» створене на підставі постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 06.06.2011 р. №593 шляхом перетворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України», є правонаступником майнових прав та обов'язків державного підприємства, в тому числі і нежитлових будівель розташованих за адресою: Харківська обл., м. Ізюм, вул. Некрасова, 2, які зазначені в свідоцтві на право власності від 19.03.2012 р. (серія САА №704713). Докладніше наведено у дослідницькій частині.
2) Зазначені в свідоцтві на право власності від 19.03.2012 р. (серія САА №704713) нежитлові будівлі розташовані за адресою: Харківська обл., м. Ізюм, вул. Некрасова, 2, передані державним підприємством «Державна продовольчо-зернова корпорація України» до публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» згідно витягу з «Переліку необоротних активів (у тому числі й нерухомого майна), що передаються як вклад (внесок) до статутного капіталу публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (додаток № 2 до акту приймання-передачі від 18.11.2011 р.).
3) В обсязі наданих на дослідження документів, нежитлові будівлі, розташовані за адресою: Харківська обл., м. Ізюм, вул. Некрасова, 2, на які видано свідоцтво на право власності від 19.03.2012 р. (серія САА №704713), не входили до складу цілісного майнового комплексу Ізюмського державного комбінату хлібопродуктів (код ЄДРПОУ 00952338). Ці будівлі на дату передачі їх державному підприємству «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (20.01.2011 року) входили до складу цілісного майнового комплексу дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952278).
4) Внесене до статутного капіталу публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» майно відсутнє в Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, та в Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані, які затверджені Законом України від 07.07.1999 р. №847-XІV.
5) В обсязі наданих на дослідження документів здійснення емісії простих іменних акцій публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (код за ЄДРПОУ 37243279) на весь розмір його статутного капіталу, в тому числі і на вартість нежитлових будівель, розташованих за адресою: Харківська обл., м. Ізюм, вул. Некрасова, 2, підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію випуску акцій, зареєстрованим 06.12.2011 р. за №529/1/11.
Ухвалою від 02.12.2016 р. був викликаний в судове засідання старший судовий експерт лабораторії економічних та товарознавчих досліджень і досліджень об'єктів інтелектуальної власності Харківського НДІСЕ ім. Засл. проф. ОСОБА_6 ОСОБА_7 для дачі пояснень щодо даного ним висновку судово-економічної експертизи №7065 від 07.11.2016 р.
Викликаний для дачі пояснень судовий експерт ОСОБА_7 надала письмовий висновок по першому питанню: нежитлові будівлі, розташовані за адресою: Харківська обл., м. Ізюм, вул. Некрасова, 2, на які видано спірне свідоцтво, на момент формування статутного капіталу ПАТ "ДПЗКУ" належали державному підприємству «Державна продовольчо-зернова корпорація України» згідно витягу з Переліку необоротних активів (у тому числі й нерухомого майна), що передаються як вклад (внесок) до статутного капіталу публічного акціонерного товариства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (додаток №2 до акту приймання-передачі від 18.11.2011 р.).
Відповідно до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» не підлягає приватизації Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів (код ЄДРПОУ 00952338), а не майно, свідоцтво на право власності на яке визнається прокуратурою недійсним.
Так, до Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, затвердженому Законом України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації», який сформовано виключно за рахунок суб'єктів господарювання, а не окремого індивідуально визначеного майна, включено Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів (код ЄДРПОУ 00952338). Органом управління якого є Міністерство аграрної політики та продовольства України.
Згідно з постановою ОСОБА_1 Міністрів України від 11.08.2010 р. №764 «Про заходи з утворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» до статутного капіталу державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України», правонаступником якого є відповідач (ПАТ «ДПЗКУ»), передається цілісний майновий комплекс дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952278).
Тобто, мова йде про різні юридичні особи. Заборона, що міститься в Законі України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації», стосується Ізюмського державного комбінату хлібопродуктів (код ЄДРПОУ 00952338), а не дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952278).
Посилання прокурора на те, що Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів (код ЄДРПОУ 00952338), який включено до Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, затвердженого Законом України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації», це ДП ДАК «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952278), в коді ЄДРПОУ якого допущена описка або помилка, суд вважає безпідставним, оскільки: по-перше, ані прокурором, ані позивачами не надано доказів того, що Верховна Рада України допустила описку або помилку у законі в частині коду ЄДРПОУ. Закон діє з 1999 р. і з того часу зміни чи доповнення в цій частині до нього не вносилися. Якби малась на увазі одна і та же юридична особа, то ця б помилка дублювалась у додатку до постанови КМУ №764 від 11.08.2010 р. Однак, у додатку до зазначеної постанови КМУ вказаний інший код ЄДРПОУ, який відповідає такій юридичній особі, як дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952278). По-друге, вказані посилання прокурора не є по своїй суті тлумаченням закону. По-третє, чинним законодавством України вирішення питання щодо допущення Верховною Радою України описки або помилки у Законі України не віднесено до компетенції ані прокурора, ані позивачів, ані господарського суду. В четверте, процедура прийняття закону передбачає проходження певних стадій, визначених Законом України «Про регламент Верховної Ради України», які повинні виключати можливість допущення описки або помилки в ньому.
Згідно витягу з ЄДР станом на 12.12.2016 р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні будь-які відомості про підприємство з кодом ЄДРПОУ 00952338. Це може свідчити про те, що на момент створення ЄДР (2003-2004 роки) діяльність юридичної особи з таким кодом ЄДРПОУ (00952338) вже було припинено і відомості про це до реєстру внесено не було.
За таких обставин, у суду відсутні підстави вважати, що законодавець допустився описки або помилки у коді ЄДРПОУ, а також немає підстав вважати, що це одне і те ж підприємство. А відтак, дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952278) відсутнє у Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягає приватизації, та в Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані, затверджені Законом України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації».
Посилання прокурора на те, що спірне нерухоме майно входило до складу цілісного майнового комплексу ДП «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952338), не підлягаючого приватизації, суд вважає безпідставним, оскільки в Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, та в Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані, затверджених Законом України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації», відсутня інформація щодо індивідуально визначеного майна. У Переліках вказані лише назви та коди ЄДРПОУ підприємств, а також органи до сфери управління яких вони належать.
Як встановлено судовою економічною експертизою, ці будівлі на дату передачі їх державному підприємству «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (20.01.2011 р.) входили до складу цілісного майнового комплексу дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952278).
Прийнявши постанову від 11.08.2010 р. №764 «Про заходи з утворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України», держава, в особі ОСОБА_1 Міністрів України, в межах повноважень та у спосіб, визначений законом, ліквідувала дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952278) та на власний розсуд розпорядилася майном, що знаходилось у користуванні цього суб'єкта, передавши його до статутного капіталу новоствореного суб'єкта господарювання - державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України».
Статутний капітал відповідача (ПАТ «ДПЗКУ») було сформовано не лише за рахунок майна підприємства, яке ніколи не перебувало в Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, та в Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані, - державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України», а й у момент, коли дія ст. 13 Закону України «Про господарські товариства», стосовно заборони використовувати для формування статутного (складеного) капіталу господарського товариства майно державних (комунальних) підприємств, яке відповідно до закону (рішення органу місцевого самоврядування) не підлягає приватизації, втратила чинність для акціонерних товариств (29.04.2011 р.).
Зважаючи на те, що чинним Господарським кодексом України прямо не передбачено зміну правового режиму майна суб'єкта господарювання, заснованого на державній власності, внаслідок передачі державного майна засновником до статутного капіталу державного акціонерного товариства чи до статутного капіталу створеного ним дочірнього підприємства, правовий режим цього майна належить визначати виходячи зі змісту актів про створення товариства та його установчих документів.
Частиною другою ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 113 та п. 5 ст. 116 Конституції України ОСОБА_1 Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади, який здійснює управління об'єктами державної власності відповідно до закону.
Відповідно до ст. 49 Закону України «Про ОСОБА_1 Міністрів України» ОСОБА_1 Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов'язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. ОСОБА_1 Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов ОСОБА_1 Міністрів України.
Статтею 5 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» встановлено перелік повноважень ОСОБА_1 Міністрів України у сфері управління об'єктами державної власності, зокрема в п. 5 ч. 2 ст. 5 вказаного закону зазначено, що ОСОБА_1 Міністрів України приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію господарських структур і визначає уповноважені органи управління, які здійснюють контроль за їх діяльністю.
Отже, ОСОБА_1 Міністрів України в межах своїх повноважень і у повній відповідності до ч. 1 ст. 113 та п. 5 ст. 116 Конституції України, ст. 49 Закону України «Про ОСОБА_1 Міністрів України» та ст. 5 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» постановою від 06.06.2011 р. №593 «Про внесення зміни до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 11 серпня 2010 р. №764» погодився з пропозицією Міністерства аграрної політики та продовольства щодо перетворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» у акціонерне товариство публічного типу.
При цьому, ОСОБА_1 Міністрів України встановив, що 100 відсотків акцій ПАТ «ДПЗКУ», які випускаються на величину його статутного капіталу, залишаються у державній власності до прийняття окремого рішення ОСОБА_1 Міністрів України.
Тобто, ОСОБА_1 Міністрів України:
1. Прийняв рішення про перетворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» у публічне акціонерне товариство.
2. Визначив джерело формування статутного капіталу ПАТ «ДПЗКУ» (майно державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України», яке не входить до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації).
3. Встановив, що у державній власності залишаються виключно акції ПАТ «ДПЗКУ», що випускаються на величину його статутного капіталу.
4. Уповноважив Міністерство аграрної політики та продовольства України на управління корпоративними правами ПАТ «ДПЗКУ», що належать державі, та здійснення усіх необхідних заходів з перетворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України», зокрема з формування статутного капіталу правонаступника.
Згідно з ст. 145 ГК України, на яку посилається прокурор, зміна правового режиму майна суб'єкта господарювання здійснюється за рішенням власника (власників) майна у спосіб, передбачений цим кодексом та прийнятими відповідно до нього іншими законами, крім випадків, якщо така зміна забороняється законом.
Відповідно до ст. 108 ЦК України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми.
У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.
З огляду на це, зміна форми власності з державної у приватну власність відбулася в рамках процедури реорганізації шляхом перетворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» у ПАТ «ДПЗКУ».
Створення акціонерного товариства передбачає формування статутного капіталу, шляхом внесення певного вкладу в обмін на акції товариства.
Згідно з ч. 2 ст. 80 ГК України акціонерним товариством є господарське товариство, яке має статутний капітал, поділений на визначену кількість акцій однакової номінальної вартості, і несе відповідальність за зобов'язаннями тільки майном товариства, а акціонери несуть ризик збитків, пов'язаних із діяльністю товариства, в межах вартості належних їм акцій, крім випадків, визначених законом.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про акціонерні товариства» статутний капітал - це капітал товариства, що утворюється з суми номінальної вартості всіх розміщених акцій товариства.
Частина 1 статті 11 Закону України «Про акціонерні товариства» визначає, що оплата вартості акцій, що розміщуються під час заснування акціонерного товариства, може здійснюватися грошовими коштами, цінними паперами (крім боргових емісійних цінних паперів, емітентом яких є засновник, та векселів), майном і майновими правами, нематеріальними активами, що мають грошову оцінку.
Згідно з ст. 88 ГК України учасники господарського товариства зобов'язані: додержуватися вимог установчих документів товариства, виконувати рішення його органів управління, а також вносити вклади (оплачувати акції) у розмірі, порядку та коштами (засобами), що передбачені установчими документами, відповідно до цього Кодексу та закону про господарські товариства.
Отже, постановою від 06.06.2011 р. №593 «Про внесення зміни до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 11 серпня 2010 р. №764» ОСОБА_1 Міністрів України не лише вирішив перетворити державне підприємство «Державна продовольчо-зернова корпорація України» у акціонерне товариство публічного типу, а й уповноважив Міністерство аграрної політики та продовольства України здійснити усі необхідні заходи, що з цим пов'язані.
Майно було передано Міністерством аграрної політики та продовольства України в якості внеску до статутного капіталу ПАТ «ДПЗКУ» на виконання зазначеної вище постанови та на підставі наказу Міністерства агарної політики та продовольства України від 07.07.2011 р. №325 «Про реорганізацію шляхом перетворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України».
Відповідний акт приймання-передачі майна, майнових прав та обов'язків до ПАТ «ДПЗКУ» було затверджено Міністерством аграрної політики та продовольства України 18.11.2011 р.
Якщо акти приймання-передачі та положення установчих документів господарського товариства не передбачають застережень про те, що внеском учасника до статутного капіталу товариства є майнові права, у тому числі право користування майном, то майно як внесок учасника до статутного (складеного) капіталу юридичної особи є об'єктом права власності товариства.
Таким чином, у повній відповідності до вимог чинного законодавства України, на весь розмір статутного капіталу ПАТ «ДПЗКУ», у т.ч. на майно, на яке видано спірне свідоцтво, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку було проведено реєстрацію випуску акцій ПАТ «ДПЗКУ», що підтверджується ОСОБА_1 оцінки майна державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» від 26.09.2011 р., свідоцтвом про реєстрацію випуску акцій №529/1/11 від 06.12.2011 р. та висновками судово-економічної експертизи №7065 від 07.11.2016 р.
Відтак, держава, в особі ОСОБА_1 Міністрів України, здійснила обмін одного об'єкта права державної власності на інший, а саме, передавши до статутного капіталу ПАТ «ДПЗКУ» об'єкти, перелік яких визначено в постанові ОСОБА_1 Міністрів України від 11.08.2010 р. №764 «Про заходи з утворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України», набула в обмін право власності на 100% акцій ПАТ «ДПЗКУ», яке в свою чергу набуло право власності на передане їй майно.
Аналогічного висновку дійшов Вищий господарський суд України в постанові від 24.06.2014 р. по справі №910/18227/13, зокрема зазначивши, що Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» є акціонерним товариством, 100% акцій якого належить державі, тобто держава, набувши корпоративні права, має право брати участь в управлінні Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» та отримувати дивіденди від її діяльності. При цьому, власником майна, яке передано до статутного капіталу Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України», є позивач, а не держава, окрім майна, яке передано державою у користування і не увійшло до статутного капіталу товариства, а також у постанові від 10.06.2015 р. по справі №925/2349/14.
Таким чином, зміна форми власності з державної на приватну відбулася в рамках процедури реорганізації шляхом перетворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» у ПАТ «ДПЗКУ» (процедура корпоратизації), що здійснювалась на виконання постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 06.06.2011 р. №593 «Про внесення зміни до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 11 серпня 2010 р. №764» в межах чинного законодавства України.
Згідно з ст. 4 Закону України «Про акціонерні товариства» держава, в особі органу, уповноваженого управляти державним майном, визнається акціонером акціонерного товариства.
Отже, у власності держави цілком легітимно може знаходитися певний пакет акцій у розмірі, що коливається від незначного до абсолютного (у даному випадку державі належить 100 відсотків акцій, емітованих ПАТ «ДПЗКУ»). Відповідно, держава, в особі уповноваженого органу, може одноособово реалізувати всю повноту корпоративного управління в акціонерному товаристві.
Виходячи із загальних положень законів України «Про господарські товариства» та «Про акціонерні товариства», внесення майна держави до статутного капіталу господарського товариства має своїм наслідком перехід права власності на такі внески до господарського товариства, в статутний капітал якого вони внесені.
Таким чином, у разі внесення державної власності до статутного капіталу господарського товариства по суті відбувається зміна форми власності, оскільки, як вказано у ч. 1 ст. 325 ЦК України, суб'єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.
Статтею 115 ЦК України визначено, що господарське товариство є власником майна, переданого йому учасниками у власність як вклад до статутного (складеного) капіталу.
В п. 5.1 Статуту ПАТ «ДПЗКУ» закріплено, що статутний капітал товариства становить 867717000 грн. Статутний капітал товариства формується за рахунок вартості майна, переданого йому засновником. Засновниками товариства є держава, в особі ОСОБА_1 Міністрів України. Повноваження з управління корпоративними правами ПАТ «ДПЗКУ» відповідно до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 06.06.2011 р. № 593 «Про внесення зміни до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 11 серпня 2010 р. № 764» здійснює Міністерство аграрної політики та продовольства України (п.1.4 Статуту).
Отже, в даному випадку наявне волевиявлення держави на зміну державної форми власності на іншу, а також малася на меті передача державного майна до статутного капіталу господарського товариства (ПАТ «ДПЗКУ») у власність, а не на підставі інших речових прав (господарське відання, користування тощо).
Відповідно до ст. 85 ГК України господарське товариство є власником майна, переданого йому у власність засновниками і учасниками як внески.
З аналізу зазначених правових норм вбачається, що будь-яке майно, яке передане учасником як вклад до господарського товариства і включене до його статутного капіталу, є часткою учасника в ньому та стає власністю товариства.
Аналогічний висновок міститься і у постанові Верховного Суду України від 10.10.2011 р. по справі №14/166, в якій зазначено: «Відповідно до ст. 115 ЦК України господарське товариство є власником, зокрема майна, переданого йому учасниками товариства у власність як вклад до статутного (складеного) капіталу, а також іншого майна, набутого на підставах, що не заборонені законом.
Отже, саме господарське товариство стає власником майна після вчинення певних дій його засновниками та учасниками, а останні набувають корпоративні права, передбачені законом та установчими документами товариства. При цьому законом не передбачено права акціонера (учасника) господарського товариства звертатися до суду за захистом прав чи охоронюваних законом інтересів товариства поза відносинами представництва.»
Згідно з ст. 182 ЦК України державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.
Відповідно до п. 8.1 «Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно», затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 р. №7/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.02.2002 р. за №157/5445, яке діяло на момент прийняття оскаржуваного рішення (далі - Положення), оформлення права власності на нерухоме майно проводиться з видачею свідоцтва про право власності за заявою про оформлення права власності на нерухоме майно органами місцевого самоврядування юридичним особам у разі внесення до статутного фонду (статутного або складеного капіталу) об'єктів нерухомого майна їх засновниками (учасниками).
Додатком 2 Положення затверджено перелік правовстановлюючих документів, на підставі яких проводилась державна реєстрація права власності на нерухоме майно.
Так, п. 12 Положення передбачено, що для державної реєстрації права власності на нерухоме майно надається рішення засновника про створення державної (національної) акціонерної компанії, державної (національної) холдингової компанії, відкритого акціонерного товариства, створеного в процесі приватизації (корпоратизації), та акт приймання-передавання нерухомого майна або перелік зазначеного майна, наданий засновником чи державним органом приватизації.
Відповідно до п. 50 Порядку реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою ОСОБА_1 Міністрів України від 22.06.2011 р. №703 (далі - Порядок), для проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно у зв'язку з внесенням до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду) юридичної особи нерухомого майна заявник, крім документів, що зазначені у пунктах 27-29 і 31 цього Порядку, подає органові державної реєстрації прав акт приймання-передачі об'єкта нерухомого майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду) юридичної особи.
З огляду на це, акт приймання-передачі майна, майнових прав та обов'язків до ПАТ «ДПЗКУ» від 18.11.2011 р. є актом приймання-передачі об'єкта нерухомого майна до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду) юридичної особи, а наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 07.07.2011 р. №325 є рішенням про внесення нерухомого майна до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду) юридичної особи, прийнятим повноваженим органом управління такої юридичної особи в розумінні п. 50 вищевказаного Порядку.
ПАТ «ДПЗКУ», звертаючись листом №179/5 від 30.01.2012 р. до Ізюмської міської ради, надав весь пакет документів, необхідних для державної реєстрації права власності на нерухоме майно, зокрема: постанову ОСОБА_1 Міністрів України від 11.08.2010 р. №764 «Про заходи з утворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України»; постанову ОСОБА_1 Міністрів України від 06.06.2011 р. № 593 «Про внесення зміни до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 11.08.2011 р. №764»; наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про реорганізацію шляхом перетворення державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація і України» від 07.07.2011 р. №325; ОСОБА_1 приймання-передачі основних засобів з ДП ДАК «Хліб України» «Ізюмський державний комбінат хлібопродуктів» на державне підприємство «Державна продовольчо-зернова корпорація України»; ОСОБА_1 приймання-передачі основних засобів з ДП «Державна продовольчо-зернова корпорація України» на філію державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» «Ізюмський комбінат хлібопродуктів»; ОСОБА_1 приймання-передачі основних засобів з філії державного підприємства «Державна продовольчо-зернова корпорація України» на ПАТ «ДПЗКУ; свідоцтво на право власності, про що також зазначено в рішенні Виконавчого комітету Ізюмської міської ради №0184 від 14.03.2012 р.
Таким чином, Виконавчий комітет Ізюмської міської ради, приймаючи рішення №0184 від 14.03.2012 р., діяв в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством.
Згідно з п. 4.3 Статуту ПАТ «ДПЗКУ» товариство є власником майна (у тому числі коштів, матеріальних та нематеріальних активів), переданого товариству засновником та акціонерами як вклади до статутного капіталу товариства, або в інший не заборонений чинним законодавством спосіб.
Отже, в установчому документі ПАТ «ДПЗКУ», на підставі якого воно діє, і який затверджувався державою, в особі Міністерства аграрної політики та продовольства України, чітко визначено, що таке майно є власністю ПАТ «ДПЗКУ».
Відповідно до п. 4.4 Статуту ПАТ «ДПЗКУ» товариство має право володіти, користуватися та розпоряджатися належним йому майном, вчиняючи стосовно нього будь-які дії, що не суперечать законодавству, Статуту та меті діяльності ПАТ «ДПЗКУ».
Згідно з ст. 41 Конституції України та ст. 321 ЦК України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності чи обмежений у його здійсненні. Право приватної власності є непорушним.
Відповідно до ст. 318 ЦК України суб'єктами права власності є Український народ та інші учасники цивільних відносин, визначені статтею 2 цього Кодексу. Усі суб'єкти права власності є рівними перед законом.
Згідно з ст. 324 ЦК України від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, встановлених Конституцією України.
Статтею 325 ЦК України встановлено, що суб'єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.
Відповідно до ст. 326 ЦК України у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна. Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади. Управління майном, що є у державній власності, здійснюється державними органами, а у випадках, передбачених законом, може здійснюватися іншими суб'єктами.
Згідно з ст. 327 ЦК України у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Враховуючи вищезазначене, акціонерне товариство може володіти майном виключно на праві приватної власності, так як суб'єктом права державної власності є держава, а права комунальної власності - територіальна громада.
Акціонерне товариство є власником майна, переданого йому в якості внеску до статутного капіталу.
Отже, ПАТ «ДПЗКУ», як публічне акціонерне товариство, володіє майном, переданим йому як вклад до статутного капіталу, на праві приватної власності, оскільки в даному випадку держава втратила право власності на передане до статутного капіталу ПАТ «ДПЗКУ» майно, обмінявши його на 100% акцій (корпоративні права) цього товариства.
Статут не містить обмежень щодо розпорядження майном, переданим до його статутного капіталу, оскільки таких обмежень не містить жоден законодавчий акт в Україні.
Прокурор та позивачі не надали суду доказів: входження спірного нерухомого майна до Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації; неправомірності набуття відповідачем (ПАТ «ДПЗКУ») права власності на спірне майно в якості вкладу до статутного капіталу акціонерного товариства; вчинення відповідачем (ПАТ «ДПЗКУ») будь-яких дій, направлених на відчуження ним майна, внесеного державою в якості вкладу до його статутного капіталу. Доводи, викладені у позовній заяві прокурора спростовуються матеріалами справи.
Таким чином, прокурором та позивачами не доведено порушення відповідачами прав та охоронюваних законом інтересів держави, в особі ОСОБА_1 Міністрів України та Міністерства аграрної політики та продовольства України.
Слід зазначити, що на сьогоднішній день постановою ОСОБА_1 Міністрів України від 31.08.2016 р. №588 «Про внесення змін до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 12 травня 2015 р. №271» акції ПАТ «ДПЗКУ» включено до Переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2016 - 2017 роках. Тобто, вказаною постановою прийнято рішення про приватизацію акцій ПАТ «ДПЗКУ», які є власністю держави, а не майна, переданого до статутного капіталу вказаного товариства. Ця обставина свідчить про визнання державою правового режиму майна, переданого до статутного капіталу ПАТ «ДПКЗУ».
За таких обставин, суд вважає позовні вимоги до ПАТ «ДПЗКУ» та до Виконавчого комітету Ізюмської міської ради необґрунтованими, недоведеними та не підлягаючими задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 19, 41, 113, 116 Конституції України, ст.ст. 80, 85, 88, 145 ГК України, ст.ст. 108, 115, 182, 318, 321, 324 - 327 ЦК України, ст. 49 Закону України «Про ОСОБА_1 Міністрів України», ст. 5 Закону України «Про управління об'єктами державної власності», ст.ст. 2, 4, 11 Закону України «Про акціонерні товариства», Порядком реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою ОСОБА_1 Міністрів України від 22.06.2011 р. №703, ст.ст. 33-35, 43, 49, 75, 82-85 ГПК України,
ВИРІШИВ:
1. В позові прокурора в інтересах держави, в особі ОСОБА_1 Міністрів України, до ПАТ «ДПЗКУ» відмовити повністю.
2. В позові прокурора в інтересах держави, в особі Міністерства аграрної політики та продовольства України, до ПАТ «ДПЗКУ» відмовити повністю.
3. В позові прокурора в інтересах держави, в особі ОСОБА_1 Міністрів України, до Виконавчого комітету Ізюмської міської ради відмовити повністю.
4. В позові прокурора в інтересах держави, в особі Міністерства аграрної політики та продовольства України, до Виконавчого комітету Ізюмської міської ради відмовити повністю.
Повне рішення складено 19.12.2016 р.
Суддя ОСОБА_5
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2016 |
Оприлюднено | 27.12.2016 |
Номер документу | 63613071 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні