Постанова
від 27.12.2016 по справі п/811/1222/16
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 грудня 2016 року Справа № П/811/1222/16

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Дегтярьової С.В., суддів Брегея Р.І. та Притули К.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Релігійної організації "Релігійної громади Свідків Єгови Малиновського району м.Одеса"

до відповідача 1: Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду з питань архітектури та містобудування управління Державної архітектурно - будівельної інспекції у Кіровоградській області ОСОБА_1

відповідача 2: Державної архітектурно-будівельної інспекції України

про визнання протиправними та скасування рішення,

Релігійна організація "Релігійна громада Свідків Єгови Малиновського району м.Одеса" звернулася з позовом до Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду з питань архітектури та містобудування управління Державної архітектурно - будівельної інспекції у Кіровоградській області ОСОБА_1, Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправним та скасування рішення Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду з питань архітектури та містобудування управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області ОСОБА_1 №13 від 23.03.2016 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 03.07.2015 року за №17 на будівництво культової будівлі "Зал Царства Свідків ОСОБА_2" по вул.Чехова, 9 в смт.Завалля Гайворонського району Кіровоградської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню у зв'язку із тим, що відділом регіонального розвитку, містобудування, архітектури та ЖКГ Гайворонської РДА Кіровоградської області правомірно було видано позивачеві містобудівні умови та обмеження.

В судовому засіданні позивачем надано документальні докази зміни назви з Релігійної громади Свідків Єгови Іллічівського району м.Одеса на Релігійну організацію "Релігійна громада Свідків Єгови Малиновського району м. Одеса" (а.с.76-79).

Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі.

В судовому засіданні представники позивача та відповідача підтримали свої доводи, викладені в позовній заяві та запереченні, в повному обсязі.

На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 27.12.2016 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено до 30.12.2016 р., про що повідомлено учасникам судового процесу після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Механізм здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду (далі - нагляд) визначається Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 р. № 698.

Відповідно до п.2 Порядку, нагляд здійснюється Держархбудінспекцією через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві і Севастополі (далі - головні інспектори будівельного нагляду) шляхом проведення планових, позапланових, документальних і камеральних перевірок.

Перевірки проводяться головним інспектором будівельного нагляду або кількома головними інспекторами будівельного нагляду.

Згідно з п.3 Порядку, основними завданнями нагляду, окрема, є:

1) виявлення, припинення та запобігання порушенню уповноваженими органами містобудування та архітектури, визначеними відповідно до статті 13 Закону України «Про архітектурну діяльність» , органами державного архітектурно-будівельного контролю, визначеними відповідно до статті 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об'єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності;

2) скасування чи зупинення дії рішень, прийнятих з порушенням вимог містобудівного законодавства об'єктами нагляду, зокрема щодо документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування або анулювання зазначених документів.

Судом встановлено, що 23 березня 2016 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області ОСОБА_1 під час проведення позапланової перевірки ухвалено рішення №13 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 03.07.2015 року за №17 на будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків ОСОБА_2 по вул. Чехова, 9 в смт. Завалля Гайворонського району Кіровоградської області, замовником яких є Релігійна організація "Релігійна громада Свідків Єгови Малиновського району м. Одеси" (а.с.16).

Дане рішення позивач вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки, на його думку, земельна ділянка використовується за цільовим призначенням та відповідає намірам забудови - розміщенню на ній культової будівлі (а.с.3-6).

Відповідно до абз.2 ч.2 ст.24 та ч.4 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 р. № 3038-VI забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до п.2.4. вказаного Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, вбачається, що підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Так, відповідно до ч.1 ст.19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на 9 категорій, в т.ч. й землі житлової та громадської забудови.

Згідно з ст.38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

Відповідно до розділу ІІ Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року №548 до земель житлової та громадської забудови (секція В) належать земельні ділянки, зокрема, для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій (03.04).

В листі Держкомзему України від 27.12.2006 року № 14-17-7/9942 Щодо використання земель не за цільовим призначенням вказано, якщо земельна ділянка була надана для розміщення об'єкту чи для використання в межах будь-якої категорії відповідно до статті 19 Земельного кодексу України, але через якийсь час там було розташовано інший об'єкт чи вона використовується по іншому, але в межах тієї категорії , що була першочергово надана, то використання земельної ділянки не за цільовим призначенням в цьому випадку відсутнє.

Відповідно до ч.1 ст. 20 ЗК України, за проектами відведення здійснюється зміна лише визначених у ст. 19 Земельного кодексу України основних цільових призначень земельних ділянок.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 26.05.2015 р, індексний номер 38107082, позивач є власником земельної ділянки в Кіровоградській області, Гайворонському районі, смт. Завалля по вул. Чехова, 9, кадастровий номер 3521155300:50:008:0008, площею 0,1225 га, призначеної для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (а.с.9, 10-14). За даними Державного земельного кадастру вказана земельна ділянка належить категорії земель - землі житлової та громадської забудови; вид використання земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (а.с.10-14).

Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, судом вбачається, що землі, які використовуються для будівництва і обслуговування житлового буднику, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (В.02.01), як і землі, які використовуються для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій (В.03.04), належать до однієї категорії (основного цільового призначення), тобто до земель житлової та громадської забудови.

Згідно з ч. 5 ст. 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Суд вважає, що в даному випадку позивач, як власник земельної ділянки, має право вільно та самостійно визначати напрями використання земельної ділянки в межах категорії "землі житлової та громадської забудови", що ним, й було зроблено.

В оскаржуваному рішенні відповідачем зазначено, що цільове призначення земельної ділянки по вул.Чехова, 9 в смт.Завалля Гайворонського району Кіровоградської області не відповідає намірам забудови - розміщенню на ній культової будівлі.

В засіданні на запитання суду, які документи позивачеві необхідно було подати для того, щоби в подальшому, за таких обставин, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не були скасовані, або які дії належить зробити позивачеві зараз, представник відповідача не зміг відповісти.

Відповідно до частини 2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не доведено порушення позивачем норм чинного законодавства, а намір позивача щодо забудови земельної ділянки, що належить до земель житлової та громадської забудови, культовою будівлею, відповідає основному цільовому призначенню такої земельної ділянки. З огляду на викладене суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 1378,00 грн. підлягає присудженню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області в особі головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду з питань архітектури та містобудування ОСОБА_1 №13 від 23 березня 2016 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 03 липня 2015 року за №17 на будівництво культової будівлі "Зал Царства Свідків ОСОБА_2" по вул.Чехова, 9 в смт.Завалля Гайворонського району Кіровоградської області.

Присудити Релігійній організації Релігійна громада Свідків Єгови Малиновського району м. Одеса" (код ЄДРПОУ 26248074) судовий збір у розмірі 1378,00 грн. (одну тисячу триста сімдесят вісім грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ 37471912).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.

Головуючий суддя С.В. Дегтярьова

Судді Р.І Брегей

ОСОБА_3

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2016
Оприлюднено05.01.2017
Номер документу63806432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1222/16

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 30.12.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Постанова від 23.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Постанова від 13.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні