Ухвала
від 12.01.2017 по справі 810/3307/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/3307/16 Головуючий у 1-й інстанції: Дудін С. О. Суддя-доповідач: Беспалов О.О.

У Х В А Л А

Іменем України

12 січня 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Беспалова О. О.

суддів: Грибан І. О., Губської О. А.

за участю секретаря: Присяжної Д. В.

представника позивача Фоміна М. В., представника відповідача Борисова І. І., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві апеляційну скаргу Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2016 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Бориспільміськбуд до Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В :

ТОВ Бориспільміськбуд звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 25.07.2016 № 0000241404 та № 0000251404.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2016 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з таким судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить апеляційну інстанцію скасувати незаконну, на його думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову, якою позовні вимоги залишити без задоволення, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, осіб, що з'явились, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду - без змін з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та було вірно встановлено судом першої інстанції, 06.05.2014 р. між позивачем (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю Спецагротранском (підрядник) було укладено договір № 06/05/2014, за умовами якого підрядник зобов'язався у відповідності до умов договору виконати комплекс робіт по підготовці території на об'єкті: Будівництво житлово-офісного комплексу з надземним паркінгом у 4-а мікрорайоні житлового комплексу Позняки у Дарницькому районі м. Києва, І,ІІ та ІІІ черги будівництва (а. с. 137 - 142 Т. 1).

Відповідно до п.2.2 договору строки виконання робіт - до 01 серпня 2015 року.

Згідно з п.3.1 договірна вартість робіт виплачується по фактично виконаним роботам, згідно Правил визначення вартості будівництва (ДБН Д-1-1-2000) та становить 49918962, 34 грн., у тому числі, ПДВ - 8319827, 06 грн.

Відповідно до п. 4.2 договору розрахунки за виконані підрядником роботи здійснюються на підставі акта виконаних робіт (типова форма КБ-2В) і довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3), які підписуються уповноваженим представником підрядника та подаються замовнику в паперовій та електронній формах. Замовник протягом 5-ти робочих днів з моменту отримання таких актів виконання робіт і довідок про вартість виконаних робіт зобов'язаний оглянути виконану роботу, прийняти її, і за відсутності зауважень - підписати акти та довідки, і оплатити їх протягом 10-ти робочих днів з моменту закінчення робіт.

Акт виконаних робіт (типова форма КБ-2В), довідка про вартість виконаних робіт (форми КБ-3) та виконавча документація надається підрядником замовнику не пізніше 3-х робочих днів з дня закінчення робіт по договору (п. 4.3 договору).

Згідно з пп. 5.1.6 п. 5.1 договору для належного виконання своїх зобов'язань за цим договором підрядник має право залучати для виконання робіт інші підрядні організації без попереднього узгодження із замовником, залишаючись відповідальним перед замовником за якість та строки виконання такими підрядниками - організаціями робіт по цьому договору.

Пунктом 12.1 договору визначено, що договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами та посвідчення підписів печатками сторін і діє до остаточного виконання сторонами всіх взятих на себе зобов'язань.

На підтвердження виконання умов вказаного договору складено акти приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2 в за № 1 за травень 2014 року від 18.12.2015 р. на суму 21330126, 35 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 3555021, 06 грн.) та № 2 за липень 2014 року від 07.12.2015 р. на суму 28588835, 99 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 4764806, 00 грн.) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати форми КБ-3 за травень 2014 року від 07.12.2015 р. та за липень 2014 року від 18.12.2015 р. (а. с. 144 - 154 Т. 1).

Оплату вартості робіт здійснено згідно платіжних доручень № 1986 від 28.12.2015 р. - суму 2339870, 00 грн., № 1979 від 28.12.2015 р. - суму 1900000, 00 грн., № 1964 від 24.12.2015 р. - суму 2000000, 00 грн. (155 - 157 Т. 1).

ТОВ Спецагротранском були виписані позивачу податкові накладні за № 1 від 21.12.2015 р. на суму 21330126, 35 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 3555021, 06 грн.) та № 2 від 18.12.2015 на суму 28 588835, 99 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 4764806, 00 грн.) (а. с. 158 - 159 Т. 1).

Також, матеріали справи містять договір оренди транспортного засобу № 25 від 25.02.2014 р., на підставі якого ТОВ Спецагротранском орендовано екскаватор Борекс-2101 (а. с. 30 - 31 Т. 3).

На виконання умов договору ТОВ Спецагротранском оформлено та передано позивачу загальний журнал робіт (а. с. 43 - 48 Т. 3), акт на закриття прихованих робіт (а. с. 49 Т. 3), відомість об'ємів водовідводу (а. с. 50 Т. 3), відомість об'ємів земельних мас (а. с. 51 Т. 3).

26.03.2016 р. між позивачем (генпідрядник) та товариством з обмеженою відповідальністю "СМ Буд-Сервіс" (підрядник) було укладено договір підряду № 26/03/15 (а. с. 161 - 165 Т. 1), за умовами якого підрядник зобов'язався за завданням генпідрядника на свій ризик виконати та здати йому в установленому договором підряду строк закінчені роботи, а саме: сантехнічні роботи на об'єкті будівництва: Група житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціального призначення по вул. Набережній, в м. Вишгород Київської обл., згідно комплекту документів договірної ціни (договірна ціна, локальний кошторис, відомість ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат), які є невід'ємною частиною цього договору, а генпідрядник зобов'язався надати підряднику фронт робіт, а також затверджену в установленому порядку проекту документацію, прийняти від підрядника закінчені роботи та оплатити їх.

Відповідно до п. 2.1 договору строки виконання робіт встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт (додаток № 2 до договору), в якому визначаються дати початку та закінчення всіх робіт, передбачених договором підряду.

Датою закінчення робіт вважається дата їх прийняття генпідрядником (п. 2.2 договору).

Згідно з п.3.1 договору договірна ціна у договорі підряду визначається на основі кошторису як приблизна, та визначається відповідно до ДБН.

Пунктом 3.2 договору встановлено, що приблизна договірна ціна може уточнюватись згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013.

Відповідно до п. 3.7 договору вартість робіт згідно приблизної договірної ціни орієнтовно складає: Сантехнічні роботи секція № 1: - 2950044, 00 грн., у тому числі, ПДВ - 491674, 00 грн. Фактична вартість робіт по договору підряду визначається по актам приймання виконаних робіт (ф. № КБ-2в) та довідки про вартість виконаних підрядник робіт (ф. № КБ-3).

Згідно з п. 9.1 договору після одержання повідомлення підрядника про готовність до передачі закінчених робіт генпідрядник зобов'язаний негайно розпочати їх приймання. Передача закінчених робіт підрядником і приймання їх генпідрядником оформлюється актом приймання-передачі.

Розділом 10 договору встановлено, що оплата за виконані роботи проводиться поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт, згідно довідки про вартість виконаних підрядних робіт (Форма № КБ-3).

Розрахунки за виконані роботи проводяться на підставі документів про обсяги виконання робіт та їх вартість (Форма № КБ-2В). Документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються підрядником та передаються генпідряднику. Генпідрядник на протязі п'яти діб перевіряє ці документи і підписує їх. Після підписання документів генпідрядник зобов'язаний оплатити виконані роботи на протязі десяти діб.

Приймання виконаних робіт проводиться генпідрядником за формою КБ-2в та КБ-3 до 28 числа звітного місяця. Вищевказані форми генпідрядник приймає у підрядника при наявності відомості ресурсів, СD диску з інформаційною моделлю кошторисної вартості (АВК-5) і виконавчої схеми проведення робіт. Форма КБ-2в погоджується начальником дільниці або виконробом щодо об'єктів робіт.

ТОВ СМ Буд-Сервіс було виконано підрядні роботи в жовтні 2015 року на загальну суму 703198, 80 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 117199, 80 грн.), що підтверджується актом приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2В за жовтень 2015 р. та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3 за жовтень 2015 року (а. с. 167 - 186 Т. 1).

Оплата вартості виконаних робіт здійснювалася позивачем за платіжним дорученнями № 1112 від 29.07.2015 р. на суму 480000, 00 грн., № 970 від 01.07.2015 р. на суму 20000, 00 грн. та № 999 від 07.07.2015 р. на суму 30000, 00 грн. (а. с. 1 - 3 Т. 2).

ТОВ СМ Буд-Сервіс були виписані позивачу податкові накладні № 4 від 29.07.2015 р. на суму 480000, 00 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 80000, 00 грн.), № 2 від 08.07.2015 р. на суму 30000, 00 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 5000, 00 грн.), та № 1 від 01.07.2015 р. на суму 20000, 00 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 3333, 33 грн.) (а. с. 4 - 6 Т. 2).

Також, матеріали справи містять список працівників ТОВ СМ Буд-Сервіс у кількості 15 осіб (а. с. 102 Т. 3).

Крім того, матеріали справи містять копію акту готовності об'єкта до експлуатації, що містить на аркуші підписів підписи директора замовника - ТОВ Ніка ЛТД, директора позивача та директора ТОВ СМ Буд-Сервіс (а. с. 131 Т. 3).

23.04.2015 р. між позивачем (підрядник) та товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Будівництво і Фундамент (субпідрядник) було укладено договір № 23-04/15 на виконання будівельних робіт з улаштування буроін'єкційних паль на будівництві мікрорайону І, ІІ та ІІа багатофункціонального житлового району по вулиці Маршала Гречка та проспекту Правди у Подільському районі міста Києва, за умовами якого субпідрядник зобов'язався у відповідності до умов договору виконати роботи з улаштування паль на будівництві мікрорайону І, ІІ та ІІа багатофункціонального житлового району по вулиці Маршала Гречка та проспекту Правди у Подільському районі міста Києва (а. с. 8 - 10 Т. 2).

Відповідно до п. 2.1 договору вартість робіт складала: за улаштування буроін'єкційних паль БПа1, ДПд1, БПа2, БПд2 в кількості: 8 шт., діаметром 620 мм, довжиною 12,25 м - 650,00 грн./м 3 з/бетону, у тому числі, ПДВ - 108,33 гривень; 2 шт. діаметром 620 мм, довжиною 12,25 м - 650,00 грн./м 3 з/бетону, у тому числі ПДВ - 108,33 гривень; 8 шт. діаметром 420 мм, довжиною 12,25 м - 700,00 грн./м 3 з/бетону, у тому числі, ПДВ - 116, 67 гривень; 2 шт. діаметром 420 мм, довжиною 12,25 м - 700,00 грн./м 3 з/бетону, у тому числі ПДВ - 116, 67 гривень.

Згідно з п. 2.2 договору монтаж та демонтаж техніки складає 5000, 00 (п'ять тисяч) гривень 00 копійок, у т.ч. ПДВ - 833, 33 грн. Загальна вартість договору складає 40950, 00 грн., у тому числі, ПДВ - 6825, 00 гривень (п. 2.3 договору).

Відповідно до п. 3.2 договору строк виконання робіт: початок робіт - квітень 2015 року; закінчення - травень 2015 року.

Пунктом 3.3 договору встановлено, що договір припиняє свою дію після остаточного виконання всіх взятих на себе зобов'язань підрядником та субпідрядником.

Згідно з п. 4.2 договору розрахунки за виконані субпідрядником роботи здійснюються згідно договору на підставі акта виконаних робіт (типова форма КБ-2В) і довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3), які подаються до 25 числа поточного місяця, підписаних уповноваженим представником субпідрядника та поданих підряднику. Підрядник протягом 5-ти днів з моменту отримання таких актів виконаних робіт і довідок про вартість виконаних робіт зобов'язаний оглянути виконану роботу, прийняти її, і за відсутності зауважень підписати акти та довідки, і оплатити вартість виконаних робіт.

З метою виконання вказаного договору ТОВ Компанія Будівництво і Фундамент було виконано підрядні роботи на суму 40950, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 6825, 00 грн.), про що свідчать акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2В за червень 2015 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт /та витрати за формою КБ-3 за червень 2015 року.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія "Будівництво і Фундамент" була виписана позивачу податкова накладна №3 від 30.06.2015 на суму 20 950,00 грн. (у тому числі ПДВ на суму 3 491,66 грн.), сума ПДВ за якою була включена позивачем до складу податкового кредиту за звітний період за червень 2015 року, про що свідчить додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за червень2015 року від 20.07.2015 (Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5).

18.02.2015 р. між позивачем (підрядник) та ТОВ Компанія Будівництво і Фундамент (субпідрядник) було укладено договір № 18-02/15 на виконання будівельних робіт з улаштування буроін'єкційних паль на будівництві Житлово-рекреаційного комплексу з паркінгами між проспектом Миколи Бажана та вулицею Зарічною у Дарницькому районі міста Києва. Підземна автостоянка. Блок П2.2., за умовами якого субпідрядник зобов'язався виконати роботи з улаштування паль на будівництві (а. с. 11 - 13 Т. 2).

Відповідно до пп.2.1-2.2 договору улаштування буроін'єкційних паль БіП 12.42 в кількості: 272 шт. діаметром 420 мм, довжиною 12 м. - 600,00 грн./1м 3 з/бетону, у тому числі, ПДВ - 100,00 гривень з матеріалів поставки підрядника; поставка великогабаритної техніки, її монтаж, демонтаж та повернення на базу складає 24000, 00 грн. у тому числі, ПДВ - 4000, 00 гривень.

Згідно з п. 2.3 договору загальна вартість договору складає 294912, 00 грн., у тому числі, ПДВ - 49152, 00 гривень.

Відповідно до п. 3.2 договору строк виконання робіт з улаштування буроін'єкційних паль: початок робіт - лютий 2015 року; закінчення робіт - березень 2015 року.

Пунктом 3.3 договору встановлено, що договір припиняє свою дію після остаточного виконання всіх взятих на себе зобов'язань підрядником та субпідрядником.

Згідно з п. 4.2 договору розрахунки за виконані субпідрядником роботи здійснюються згідно договору на підставі акта виконаних робіт (типова форма КБ-2В) і довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3), які подаються до 25 числа поточного місяця, підписаних уповноваженим представником субпідрядника та поданих підряднику.

Підрядник протягом 5-ти днів з моменту отримання таких актів виконаних робіт і довідок про вартість виконаних робіт зобов'язаний оглянути виконану роботу, прийняти її, і за відсутності зауважень - підписати акти та довідки, і оплатити вартість виконаних робіт.

Також, в матеріалах справи наявна додаткова угода № 1 від червня 2015 року до договору № 18-02/15 від 18.02.2015 р., відповідно до якої вартість робіт складала: за улаштування буроін'єкційних паль БіП 12.42 в кількості: 495 шт., діаметром 420 мм, довжиною 12 м - 600,00 грн./м 3 з/бетону, у тому числі, ПДВ - 100, 00 гривень з матеріалів поставки підрядника; монтаж, демонтаж та перебазування обладнання (2 переїзди) в межах будівельного майданчика складає 12000, 00 грн., у тому числі, ПДВ - 2000, 00 грн.

Загальна вартість договору складає 799932, 00 грн., у тому числі, ПДВ - 133322, 00 гривень (а. с. 14 Т. 2).

З метою виконання вказаного договору ТОВ Компанія Будівництво і Фундамент було виконано підрядні роботи на суму 130476, 00 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 21746,00 грн.), про що свідчать акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2В за червень 2015 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати за формою КБ-3 за червень 2015 року (а. с. 16 - 19 Т. 2).

На оплату вартості виконаних робіт позивачем було сплачено 125496, 00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 932 від 19.06.2015 р. (а. с. 20 Т. 2).

ТОВ Компанія Будівництво і Фундамент була виписана позивачу податкова накладна № 4 від 30.06.2015 р. на суму 130476, 00 грн. (у тому числі ПДВ на суму 21 746,00 грн.) (а. с. 21 Т. 2) та податкова накладна № 3 від 30.06.2015 р. на суму 20950, 00 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 3491, 66 грн.) (а. с. 23 Т. 2).

Виконавча документація наявна в матеріалах справи (а. с. 23 - 58 Т. 4).

12.11.2014 р. між позивачем (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю Тадіс Плюс (підрядник) було укладено договір № 1/02-14Б, за умовами якого підрядник зобов'язався виконати комплекс загально-будівельних робіт на об'єкті: Будівництво житлово-офісного комплексу по вул. Київський Шлях, 95 в м. Бориспіль Київської обл. (а. с. 26 - 30 Т. 2).

Відповідно до п. 2.2 договору строки виконання передбачених договором робіт - до 31 грудня 2015 р.

Згідно з п. 3.1 договору договірна ціна будівельно-монтажних робіт, зазначених в п.1.1 цього договору за згодою сторін визначається по фактично виконаним обсягам робіт та згідно Правил визначення вартості будівництва (ДБН Д-1-1-2000) та орієнтовно становить 14570000, 00 грн., у тому числі, ПДВ - 2428333, 33 грн.

Пунктом 3.2 договору встановлено, що договірна ціна підлягає коригуванню у разі зміни проектної документації.

Відповідно до п. 4.2 договору розрахунки за виконані підрядником роботи здійснюються на підставі акта виконаних робіт (типова форма КБ-2В) і довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3), які підписуються уповноваженим представником підрядника та подаються замовнику в паперовій та електронній формах. Замовник протягом 5-ти робочих днів з моменту отримання таких актів виконання робіт і довідок про вартість виконаних робіт зобов'язаний оглянути виконану роботу, прийняти її, і за відсутності зауважень - підписати акти та довідки, і оплатити їх протягом 10-ти робочих днів з моменту закінчення робіт.

Акт виконаних робіт (типова форма КБ-2В), довідка про вартість виконаних робіт (форми КБ-3) та виконавча документація надається підрядником замовнику не пізніше 3-х робочих днів з дня закінчення робіт по договору (п. 4.3 договору).

Згідно з пп. 5.1.6 п. 5.1 договору для належного виконання своїх зобов'язань за цим договором підрядник має право залучати для виконання робіт інші підрядні організації без попереднього узгодження із замовником, залишаючись відповідальним перед замовником за якість та строки виконання такими підрядниками - організаціями робіт по цьому договору.

Пунктом 12.1 договору визначено, що договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами та посвідчення підписів печатками сторін і діє до остаточного виконання сторонами всіх взятих на себе зобов'язань.

З метою виконання вказаного договору ТОВ Тадіс Плюс було виконано підрядні роботи, про що свідчать акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2В № 1 за липень 2015 року на суму 2970568, 46 грн. (у тому числі, ПДВ - 495094, 74 грн.), № 2 за липень на суму 29431, 54 грн. (у тому числі, ПДВ - 4905, 26 грн.), № 3 за вересень 2015 року на суму 5754834, 72 грн. (у тому числі, ПДВ - 959139, 12 грн.), № 4 за вересень 2015 року на суму 5045135, 28 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 840860, 88 грн.) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати за формою КБ-3 за липень 2015 року, за вересень 2015 року (а. с. 33 - 57 Т. 1).

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було сплачено підряднику вартість виконаних підрядних робіт, що підтверджується платіжним дорученням № 1023 від 10.07.2015 р. на суму 3000000, 00 грн. та виписками по рахунку позивача за від 27.02.2015 р., від 05.03.2015 р. та від 06.03.2015 р. на суми 3300000, 00 грн., 5000000, 00 грн. та 2500000, 00 грн. (а. с. 58 - 60 Т. 2).

ТОВ Тадіс Плюс були виписані позивачу податкові накладні за № 37 від 17.03.2015 р. на суму 5000000, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 833333, 33 грн.), № 20 від 06.03.2016 р. на суму 2500000, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 416666, 67 грн.), № 19 від на суму 3300000, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 550000, 00 грн.) та № 107 від 10.07.2015 р. на суму 3000000, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 500000, 00 грн.) (а. с. 61 - 64 Т. 2).

04.03.2015 р. між позивачем (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю "Градіент-Буд" (підрядник) було укладено договір № 6/2015, за умовами якого підрядник зобов'язався виконати власними силами з матеріалу замовника комплекс спеціальних будівельно-монтажних робіт з виготовлення та влаштування металопластикових конструкцій (вікна/двері), підвіконників та відливів на об'єкті: Будівництво житлово-офісно-торгівельно-розважального комплексу на вул. Анрі Барбюса, 52/1 у Печерському районі м. Києва 3.4 черги згідно робочої документації і здати замовнику роботи та виконавчу документацію (а. с. 66 - 70 Т. 2).

Відповідно до п. 1.2 договору орієнтовний обсяг робіт становить 2560 м 2 . Загальна площа може змінитись у зв'язку з зміною проектної документації.

Згідно з п. 2.1 договору договірна ціна на виконання 1 кв. м. робіт, вказаних в п. 1.1, встановлюється твердою та складає 795, 00 грн., у т.ч. ПДВ - 132, 50 грн.. Всього договірна ціна складає 2035200, 00 грн., у т.ч. ПДВ - 339200, 00 грн.

Пунктами 3.1-3.2 договору встановлено, що початок робіт - не пізніше 3 (трьох) днів після підписання договору та зарахування на розрахунковий рахунок замовника авансу. Закінчення робіт - до 30 червня 2015 року.

Відповідно до п. 4.1 договору поточні розрахунки за фактично виконані роботи проводяться щомісячно згідно акта приймання виконаних підрядних робіт ф. № КБ-2в в довільній формі та довідки про вартість виконаних підрядних робіт ф. № КБ-3, оформлених відповідними представниками замовника та підрядника.

Підрядник готує акт виконаних робіт, а також довідку про вартість виконаних робіт (ф. КБ-2в та ф. КБ-3), та передає їх для підписання замовнику у строк не пізніше 25 числа місяця, що є звітним.

Згідно з п.п. 5.2.4 п. 5.2 договору підрядник зобов'язаний не пізніше 25-го числа звітного місяця оформляти, в частині виконаних підрядником робіт, та передати замовнику виконавчу дирекцію, а також акти ф. № КБ-2в та Довідки ф. № КБ-3 для оформлення з боку замовника.

Пунктом 9.1 договору встановлено, що договір діє з моменту його підписання сторонами до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ Градіент-Буд було виконано підрядні роботи на суму 123702, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 20617, 00 грн.), що підтверджується актом № 230 за червень 2015 року від 18.06.2016 р. (форма КБ-2в) та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2015 року (форма КБ-3) від 18.06.2016 р., які підписані представниками сторін та скріплені печатками підприємств (а. с. 79 - 80 Т. 2).

Розрахунок проведено згідно платіжного доручення № 930 від 18.06.2015 р. на суму 123702, 00 грн. (а. с. 82 Т. 2).

ТОВ Градіент-Буд була виписана позивачу податкова накладна № 65 від 18.06.2015 р. на суму 123702, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 20617, 00 грн.) (а. с. 83 Т. 2).

07.04.2015 р. між позивачем (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю Градіент-Буд (підрядник) було укладено договір № 7/2015, за умовами якого підрядник зобов'язався виконати власними силами з матеріалу замовника комплекс спеціальних будівельно-монтажних робіт з виготовлення та влаштування металопластикових конструкцій (вікна/двері), підвіконників та відливів на об'єкті: Житловий будинок проектний № 3 у складі будівництва житлово-рекреаційного комплексу з паркінгом між просп. Миколи Бажана та вул. Зарічною у Дарницькому районі м. Києва, будівництво якого здійснюється на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:90:150:00:0049 у Дарницькому районі м. Києва згідно робочої документації і здати замовнику роботи та виконавчу документацію (а. с. 71 - 75 Т. 2).

Відповідно до п. 1.2 договору орієнтовний обсяг робіт становить 2560 м 2 . Загальна площа може змінитись у зв'язку з зміною проектної документації.

Згідно з п.2.1 договору договірна ціна на виконання 1 м 2 робіт, вказаних в п. 1.1, встановлюється твердою та складає 580, 04 грн., у т.ч., ПДВ - 96, 67 грн.

Всього договірна ціна складає 904862, 40 грн., у т.ч., ПДВ - 15810, 40 грн.

Пунктами 3.1-3.2 договору встановлено, що початок робіт - не пізніше 3 (трьох) днів після підписання договору та зарахування на розрахунковий рахунок замовника авансу. Закінчення робіт - до 31 липня 2015 року.

Відповідно до п. 4.1 договору поточні розрахунки за фактично виконані роботи проводяться щомісячно згідно акту приймання виконаних підрядних робіт ф. № КБ-2в в довільній формі та довідки про вартість виконаних підрядних робіт ф. № КБ-3, оформлених відповідними представниками замовника та підрядника.

Підрядник готує акт виконаних робіт, а також довідку про вартість виконаних робіт (ф. КБ-2в та ф. КБ-3), та передає їх для підписання замовнику у строк не пізніше 25 числа місяця, що є звітним.

Згідно з п.п. 5.2.4 п. 5.2 договору підрядник зобов'язаний не пізніше 25-го числа звітного місяця оформити, в частині виконаних підрядником робіт, та передати замовнику виконавчу документацію, а також акти ф. № КБ-2в та Довідки ф. №КБ-3, для оформлення з боку замовника.

Пунктом 9.1 договору встановлено, що договір діє з моменту його підписання сторонами до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ Градіент-Буд було виконано підрядні роботи на суму 300038, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 50006, 33 грн.), що підтверджується актом № 184 за червень 2015 року від 10.06.2016 р. (форма КБ-2в) та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2015 року (форма КБ-3) від 10.06.2016 р., які підписані представниками сторін та скріплені печатками підприємств (а. с. 77 - 78 Т. 2).

Розрахунок проведено згідно платіжного доручення № 876 від 10.06.2015 р. на суму 300038, 00 грн. (а. с. 81 Т. 2).

ТОВ Градіент-Буд була виписана позивачу податкова накладна № 19 від 10.06.2015 р. на суму 300038, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 50006, 33 грн.) (а. с. 84 Т. 2).

14.05.2015 р. між позивачем (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю Корал (підрядник) було укладено договір підряду № 14/05-2015, за умовами якого підрядник зобов'язався виконати комплекс робіт по утепленню і зовнішньому оздобленню фасаду на будівництві житлово-будівельного комплексу з вбудованими приміщеннями, що знаходяться по вул. Київській шлях, 95 в м. Бориспіль, Київської області та здати роботи замовнику у встановлений договором термін (а. с. 86 - 93 Т. 2).

Відповідно до п. 2.1 договору виконання робіт підрядником за цим договором - до повного виконання робіт. У випадку настання несприятливих погодних умов або з вини замовника строк виконання робіт за цим договором переноситься на час існування зазначених обставин.

Згідно з п.п. 3.2.2 п. 3.2 договору підрядник має право для належного та своєчасного виконання робіт залучати до виконання робіт третіх осіб (субпідрядників) та здійснювати оплату виконаних ним робіт за рахунок власних коштів. При необхідності залучення субпідрядників, письмового погоджувати їх вибір із замовником.

Пунктом 4.1 договору встановлено, що види та вартість доручених підряднику робіт визначається Додатком № 1 до договору Договірна ціна з локальним кошторисом та відомістю матеріальних ресурсів , яка розраховується згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013.

Відповідно до п. 4.4 договору замовник проводить оплату виконавцю за виконання робіт наступним чином: після підписання даного договору перед початком робіт замовник сплачує підряднику авансовий платіж у розмірі: вартість матеріалів у розмірі 2039338, 72, у т.ч. ПДВ - 326369, 77 грн.; підготовка до виконання робіт: 200000, 00 грн., у т.ч. ПДВ - 33333, 33 грн.

Решту грошових коштів за виконані роботи, за винятком сплаченого авансу замовник сплачує на підставі актів КБ-2в та Довідки КБ-3, які підписуються уповноваженими представниками сторін щомісячно. Акт КБ-2в та Довідку КБ-3 підрядник передає замовнику не пізніше 25 (двадцять п'ятого) числа звітного місяця. Замовник протягом 5 (п'яти) робочих днів після отримання акта перевіряє його реальність та підписує в частині фактичного виконаних обсягів робіт. Оплата виконаних робіт здійснюється протягом 10 (десяти) банківських днів після підписання акта КБ-2в та Довідки КБ-3.

Згідно з п. 6.1 договору здавання-приймання виконаних будівельних робіт оформляється актами прийому-передачі, підписаними обома сторонами.

Пунктом 11.1 договору встановлено, що договір діє до повного виконання сторонами зобов'язань за цим договором.

ТОВ Корал було виконано підрядні роботи на суму 3156866, 40 грн. (у тому числі, ПДВ - 526144, 00 грн.), що підтверджується актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2016 (форма КБ-2а) та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3) за лютий 2016 року, які підписані представниками сторін та скріплені печатками підприємств (а. с. 96 - 101 Т. 2).

На оплату вартості виконаних робіт ТОВ Борспільміськбуд було перераховано підряднику 200000,00 грн., про що свідчить платіжне доручення № 893 від 11.06.2015 р. (а. с. 102 Т. 2).

Товариством з обмеженою відповідальністю Корал була виписана позивачу податкова накладна № 2 від 11.06.2015 р. на суму 200 000,00 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 33333, 33 грн.) (а. с. 103 Т. 2).

18.05.2015 р. між позивачем (генпідрядник) та товариством з обмеженою відповідальністю Алакс (підрядник) було укладено договір № 18/05-2015, за умовами якого позивач зобов'язався за завданням генпідрядника на свій ризик виконати та здати йому в установлений договором строк закінчені роботи на об'єкті: Група житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціального призначення за адресою: Київська область, м. Вишгород, вул.Набережна згідно договірної ціни, а генпідрядник зобов'язався надати підряднику фронт робіт, а також затверджену в установленому порядку проектну документацію, прийняти від підрядника закінчені роботи на об'єкті та оплатити їх (а. с. 105 - 110 Т. 2).

Відповідно до п. 2.2 договору датою закінчення робіт вважається дата їх прийняття генпідрядником.

Згідно з п.3.1 договору договірна ціна у договорі підряду визначається як тверда та орієнтовно складає 950000, 00 грн., у тому числі ПДВ - 158333, 33 грн.

Пунктом 8.1 договору встановлено, що після одержання повідомлення підрядника про готовність до передачі закінчених робіт генпідрядник зобов'язаний негайно розпочати їх приймання.

Передача закінчених робіт підрядником і приймання генпідрядником оформлюється актом приймання-передачі.

Відповідно до п.9.1 договору оплата за виконані роботи проводиться поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт згідно довідки про вартість виконаних робіт (Форма КБ-3).

Розрахунки за виконані роботи проводиться на підставі документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість (Форма КБ-2в). Документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються підрядником і передаються генпідряднику. Генпідрядник на протязі п'яти діб перевіряє ці документи і в разі відсутності зауважень підписує їх. Після підписання документів генпідрядник зобов'язаний оплатити виконані роботи на протязі десяти діб (п. 9.2 договору).

Згідно з п. 9.4 договору приймання виконаних робіт проводиться генпідрядником за формою КБ-2в до 28 числа звітного місяця та за формою КБ-3 до 5 числа, що йде за звітним. Вищевказані форми генпідрядник приймає у підрядника при наявності виконавчої схеми проведення робіт. Форма КБ-2в погоджується начальником дільниці або виконробом щодо об'ємів робіт.

ТОВ Алакс було виконано підрядні роботи на суму 717169, 20 грн. (у тому числі, ПДВ - 119528, 20 грн.) згідно акту № 1 виконаних будівельних робіт за грудень 2015 року (форма КБ-2в) та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2015 року (форма КБ-3), які підписані представниками сторін та скріплені печатками підприємств (а. с. 113 - 115 Т. 2).

З матеріалів справи вбачається, що платіжними дорученнями за № 957 від 24.06.2015 р. на суму 45000, 00 грн. та № 885 від 10.06.2015 р. на суму 70000, 00 грн. позивачем було частково оплачено вартість виконаних підрядних робіт (а. с. 116 - 117 Т. 2).

ТОВ Алакс були виписані позивачу податкові накладні за № 5 від 10.06.2015 р. на суму 70000, 00 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 11666, 66 грн. та № 7 від 24.02.2015 р. на суму 45000, 00 грн. (у тому числі, ПДВ на суму 7500, 00 грн. (а. с. 118 - 121 Т .2).

Крім того, матеріали справи містять копію акту готовності об'єкта до експлуатації, що містить на аркуші підписів підписи директора замовника - ТОВ Ніка ЛТД , директора позивача та директора ТОВ Алакс (а. с. 131 Т. 3).

19.01.2015 р. між позивачем (замовник) та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (підрядник) було укладено договір № 74, за умовами якого підрядник зобов'язався виконати роботи з демонтажу крана КБ-674 у відповідності з проектом проведення робіт наданого замовником (а. с. 130 - 132 Т. 2).

Відповідно до п. 3.1 договору предметом підряду (результатом виконаних робіт за договором) є: демонтаж крана КБ-674 на території замовника за адресою: м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 95, Київська обл.

Згідно з п.5.1 договору вартість робіт визначається згідно з Додатком № 1 (Протокол про договірну ціну).

Пунктом 6.1 договору встановлений термін оплати: протягом 2-х (діб) з моменту підписання даного договору - аванс у розмірі - 45500, 00 грн. + ПДВ - 9 100,00 грн. = 54600, 00 грн.; протягом 2-х (днів), по факту закінчення демонтажних робіт - остаточний розрахунок.

Відповідно до п.7.1-7.2 договору підрядник зобов'язується розпочати виконання робіт протягом 2-х (двох) днів з моменту отримання авансу на надання необхідної документації.

Підрядчик зобов'язується виконувати роботи протягом 8-ми днів з правом дострокового виконання.

Згідно з п.9.1 договору здача-приймання виконаних робіт здійснюється сторонами за актом протягом 1-го (одного) дня з моменту повідомлення замовником про остаточний розрахунок та готовність предмету підряду до приймання.

Пунктом 10.1 договору встановлено, що даний договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами та діє до моменту його остаточного виконання, але в будь-якому випадку до 28.02.2015 р.

Даний договір може бути пролонгований за згодою сторін (п. 10.2 договору).

30.03.2015 р. між позивачем (замовник) та ФОП ОСОБА_5 (підрядник) було укладено договір № 76, за умовами якого підрядник зобов'язався виконати роботи з демонтажу крана КБ-674, а замовник зобов'язався прийняти цю роботу та оплатити її (а. с. 133 - 135 Т. 2).

Відповідно до п. 3.1 договору предметом підряду (результатом виконаних робіт за договором) є: демонтаж крана КБ-674 на території замовника за адресою: м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 95, Київська обл.

Згідно з п. 5.1 договору вартість робіт визначається згідно з Додатком № 1 (Протокол про договірну ціну).

Пунктом 6.1 договору встановлений термін оплати: протягом 2-х (діб) з моменту підписання даного договору - аванс у розмірі - 45150, 00 грн. + ПДВ - 9030, 00 грн. = 54180, 00 грн.; протягом 2-х (днів), по факту закінчення демонтажних робіт - остаточний розрахунок.

Згідно з п. 9.1 договору здача-приймання виконаних робіт здійснюється сторонами за актом протягом 1-го (одного) дня з моменту повідомлення замовником про остаточний розрахунок та готовність предмету підряду до приймання.

Пунктом 10.1 договору встановлено, що даний договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами та діє до моменту його остаточного виконання, але в будь-якому випадку до 25.04.2015 р..

Даний договір може бути пролонгований за згодою сторін (п.10.2 договору).

З метою виконання умов вказаних договорів ФОП ОСОБА_6 було виконано демонтажні роботи на загальну суму 155400, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 25900, 00 грн.), згідно актів здавання-приймання від 04.04.2015 р. та від 22.04.2015 р. (а. с. 137 - 138 Т. 2).

Розрахунок оформлено платіжними дорученнями за № 497 від 03.04.2015 р. на суму 23400, 00 грн., № 518 від 08.04.2015 р. на суму 54180, 00 грн. та № 646 від 23.04.2015 р. на суму 23 220, 00 грн. (а. с. 139 - 141 Т. 2).

ФОП були виписані позивачу податкові накладні за № 1 від 03.04.2015 р. на суму 23400, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 3900, 00 грн.), № 2 від 08.04.2015 р. на суму 54180, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 9030, 00 грн.) та № 3 від 23.04.2015 р. на суму 23220, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 3870, 00 грн.) (а. с. 142 - 144 Т. 2).

18.10.2013 р. між позивачем (замовник) та ТОВ Фаворит Плюс (підрядник) було укладено договір субпідряду № 30/01-2013/СП, за умовами якого підрядник зобов'язався виконати на свій ризик та з власних матеріалів та/або з матеріалів замовника роботи на об'єкті будівництва: Житлово-офісно-торгівельно-розважальний комплекс, розташований по вул. Анрі Барбюса, 52/1 у Печерському районі м. Києва, IV черга , а замовник зобов'язався прийняти та оплатити їх (а. с. 146 - 153 Т. 2).

Відповідно до п. 1.2 договору предметом договору є прокладання внутрішніх електричних мереж та пусконалагоджувальні роботи в повному обсязі.

Згідно з п. 2.2 договору датою закінчення робіт вважається дата їх прийняття замовником.

Пунктом 3.1 договору встановлено, що договірна ціна у договорі підряду визначена на основі проектної документації і розрахована відповідно до вимог нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві: Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1.-1-2000.

Відповідно до п. 8.1 договору після одержання повідомлення підрядника про готовність до передачі закінчених робіт замовник зобов'язаний негайно розпочати їх приймання. Передача закінчених робіт підрядником і приймання їх замовником оформлюється актом приймання-передачі.

Відповідно до п. 9.1 договору оплата за виконані роботи проводиться поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт, згідно довідки про вартість виконаних робіт (Форма КБ-3).

Розрахунки за виконані роботи проводиться на підставі документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість (Форма КБ-2в). Документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються підрядником і передаються генпідряднику. Генпідрядник на протязі п'яти діб перевіряє ці документи і в разі відсутності зауважень підписує їх. Після підписання документів генпідрядник зобов'язаний оплатити виконані роботи на протязі десяти діб (п. 9.2 договору).

Згідно з п. 9.4 договору приймання виконаних робіт проводиться генпідрядником за формою КБ-2в до 28 числа звітного місяця та за формою КБ-3 до 5 числа, що йде за звітним. Вищевказані форми генпідрядник приймає у підрядника при наявності відомості ресурсів, накладних на всі матеріали зазначені в відомості ресурсів, інформаційної моделі кошторисної вартості та виконавчої схеми проведення робіт. Форма КБ-2в погоджується начальником дільниці або виконробом щодо об'ємів робіт.

ТОВ Фаворит Плюс виконало підрядні роботи на суму 76536, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 12756, 00 грн.) згідно актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2в) № 4 за січень 2015 року та № 5 за січень 2015 року та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за січень 2015 на суму 76536, 00 грн., які підписані представниками сторін та скріплені печатками підприємств (а. с. 155 - 160 Т. 2).

ТОВ Фаворит Плюс була виписана позивачу податкова накладна № 3 від 31.01.2015 р. на суму 76536, 00 грн. (а. с. 161 Т. 2).

Крім того, на замовлення позивача товариством з обмеженою відповідальністю Фермет було виконано роботи з виготовлення арматури каркасу КП-1 та Б 4, що підтверджується актом надання послуг № 36 від 24.06.2015 р. на суму 167340,49 грн. (у тому числі, ПДВ - 27890, 08 грн.) (а. с. 124 Т. 2).

На оплату виконаних робіт позивачем було перераховано ТОВ Фермет 100000, 00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 857 від 09.06.2015 р. (а. с. 125 Т. 2).

В подальшому, позивачем було повернуто вказаному суб'єкту господарювання товар на суму 6045, 00 грн. (у тому числі, ПДВ - 1007, 50 грн.), що підтверджується зворотною накладною № 1 від 24.06.2015 р. (а. с. 128 Т. 2).

Товариством з обмеженою відповідальністю Фермет була виписана позивачу податкова накладна № 3 від 24.06.2015 р. на суму 167340, 49 грн. (у тому числі, ПДВ - 27890, 08 грн.) та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної № 2 від 24.06.2016 р., в якій було зменшено суму ПДВ на 1007, 50 грн., у зв'язку з поверненням товару на суму 5037, 50 грн. (а. с. 126 - 127 Т. 2).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне

Відповідно до пп. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 ПК України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Згідно з пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Пунктом 138.2 ст. 138 ПК України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

До складу валових витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування відповідно до пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України, входять витрати від операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, 138.11 цієї статті: інші витрати, визначені згідно з пунктами 138.5, 138.10 -138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України не включаються до складу валових витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Згідно з пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

У відповідності до п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Пунктом 198.6 ст. 198 ПК України визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Приписами п. 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

З огляду на вищезазначені норми, колегія суддів дотримується позиції, що необхідною умовою для віднесення сплачених цін за товари (послуги) до валових витрат та сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг з метою їх використання в господарській діяльності.

Господарські операції для визначення податкового кредиту для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість та податком на прибуток мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність таких операцій.

Водночас, за відсутності факту придбання товарів чи послуг відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних, документів або сплати грошових коштів а також брати участь у формування податку на прибуток.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про доведеність первинними документами, наявними в матеріалах справи, реальності господарських операцій позивача з контрагентами, взаємовідносини з якими були предметом перевірки.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

В акті перевірки відповідачем було встановлено наступні обставини, які, на думку відповідача, свідчать про нереальність господарських операцій.

По взаємовідносинах з ТОВ Спецагротранском : на підприємстві у травні 2014 р. працювало 10 працівників, у липні 2014 р. - 12; в грудні 2015 р. - 4 працівники; в договорі строк виконання робіт - до 01.08.2015 р. і не надано жодних документів щодо продовженн строку, у зв'язку з чим неможливо підтвердити дійсність надання послуг; контрагенти цього контрагента (основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля) не мають основних засобів; щоб виконати роботи власними силами ТОВ Спецагротранском знадобиться 6 років та 2 місяці; контрагентами є ТОВ Терра-Буд Компані (в грудні 2015 р. к-сть працюючих - 16, основні фонди відсутні (декларації не подано)) та ТОВ Альта-Прім (в грудні 2015 р. к-сть працюючих - 14, основні фонди відсутні (декларації не подано)).

Досліджуючи матеріали справи, колегією суддів було становлено, що відносини позивача з вказаним контрагентом мали місце в травні та липні 2014 року, відтак, відносини ТОВ Спецагротранском з іншими контрагентами в грудні 2015 року жодного відношення до спірних правовідносин не мають.

Аналогічно, виконання робіт ТОВ Спецагротранском було закінчено в липні 2014 року, тому факт дії договору до 01.08.2015 р. на реальність господарських операцій позивача з вказаним контрагентом впливу не має.

Крім того, відповідачем в порядку ч. 2 ст. 71 КАС України не доведено, що вказані роботи виконувались третьою особою, відмінною від ТОВ Спецагротранском .

По взаємовідносинах з ТОВ СМ Буд-Сервіс : договірні ціни є невід'ємною частиною договору; ТОВ СМ Буд-Сервіс є контрагентом ТОВ Тадіс Плюс , у якого стан платника 12 .

В той же час, як встановлено колегією суддів, виконаня підрядних робіт підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3 (а. с. 167 - 186 Т. 1).

Крім того, як вбачається з витягу з ЄДР юридичних осіб, ФОП та громадських формувань датою припинення юридичної особи є 04.12.2015 р. (а. с. 50 Т. 5).

В той же час, спірні відносини позивача з вказаним контрагентом тривали в березні, липні та вересні 2015 року, що виключає наслідковий зв'язок вказаного факту з відсутністю реальності господарських операцій.

По взаємовідносинах з ТОВ Компанія Будівництво і Фундамент : основним постачальником є ТОВ Українська будівельна компанія , де чисельність працівників - 1 чол.; відсутня будь - яка інформація про зберігання ТМЦ, відомості про місцезнаходження складів, відсутність інформації про транспортування товарів, відсутність інформації про власні або орендовані фонди; встановлено реалізацію товарів і послуг за номенклатурою, відмінною від номенклатури придбання.

В свою чергу, колегією суддів встановлено, що роботи по улаштуванню буроін'єкційних паль виконувались ТОВ КБФ за умовами договорів № 18-02/15, № 23-04/15 з матеріалів поставки позивача та позивач ніс відповідальність за якість матеріалів, що поставляються ним.

Відтак, для встановлення реальності господарських відносин визначальним є лише наявність у ТОВ КБФ трудових ресурсів.

Відсутність таких трудових ресурсів, в тому числі, шляхом залучення їх у будь - який спосіб, відповідачем в порядку ч. 2 ст. 71 КАС України не доведено, так само, як і не доведено, що вказані роботи виконувались третьою особою, відмінною від ТОВ КБФ .

Також, ні акт перевірки, ні матеріали справи не містять посилань на первинні документи та, власне, самих первинних документів, з яких випливає, що відповідачем дійсно встановлено реалізацію товарів і послуг за номенклатурою, відмінною від номенклатури придбання, та взаємозв'язок встановленого факту з позивачем.

По взаємовідносинах з ТОВ Тадіс Плюс : відсутній за місцезнаходженням, про що направлено повідомлення держреєстратору; за звітні періоди визначався для відпрацювання як ймовірний учасник схем ухилення від оподаткування - транзитер; на письмові запити про надання пояснень - пояснень не надано.

В той же час, в матеріалах справи відсутні акти перевірки вказаного контрагента, вирок суду та інші докази участі ТОВ Тадіс Плюс у схемах ухилення від оподаткування та доведеність даним фактом нереальності господарських операцій з позивачем.

По взаємовідносинах з ТОВ Градієнт-Буд : надійшла інформація від Вишгородської ДПІ про неможливість проведення перевірки через відсутність за місцезнаходженням; на запит пояснень не надано.

Колегія суддів зазначає, що в порядку ч. 2 ст. 71 КАС України відповідачем не доведено взаємозв'язок відсутності вказаного контрагента за місцезнаходженням з неможливістю виконувати взяті на себе зобов'язання за господарськими договорами № 06/2015, № 07/2015.

Крім того, матеріали справи не містять первинних документів, що засвідчують беззаперечний факт встановлення відсутності ТОВ Градієнт-Буд за своїм місцезнаходженням, що трактується колегією суддів на користь позивача.

По взаємовідносинах з ТОВ Корал : кількість працівників - 1 особа; його контрагентом є ТОВ Партер-Буд , який не зареєстрував податкові накладні в ЄДРПН; встановлено реалізацію товарів і послуг за номенклатурою, відмінною від номенклатури придбання.

Колегія суддів зазначає, що відповідачем в порядку ч. 2 ст. 71 КАС України не доведено взаємозв'язок порушення ТОВ Партер-Буд порядку реєстрації податкових накладних з позивачем.

Відсутність трудових ресурсів, в тому числі, шляхом залучення їх у будь - який спосіб, відповідачем також не доведено, так само, як і не доведено, що вказані роботи виконувались третьою особою, відмінною від ТОВ Градієнт-Буд .

Також, ні акт перевірки, ні матеріали справи не містять посилань на первинні документи та, власне, самих первинних документів, з яких випливає, що відповідачем дійсно встановлено реалізацію товарів і послуг за номенклатурою, відмінною від номенклатури придбання, та взаємозв'язок встановленого факту з позивачем.

По взаємовідносинах з ТОВ Алакс : в червні 2015 року працювало 2 працівники; є податкова інформація по контрагенту ТОВ Інвестбілдінг Груп , згідно якої встановлена нереальність здійснення господарської діяльності з контрагентами-покупцями: оскільки ТОВ Інвестбілдінг Груп не здійснював продаж товару (робіт, послуг) на ТОВ Алакс , то останній не здійснював їх реалізацію позивачу.

Колегія суддів зазначає, що відсутність трудових ресурсів, в тому числі, шляхом залучення їх у будь - який спосіб, відповідачем також не доведено, так само, як і не доведено, що вказані роботи виконувались третьою особою, відмінною від ТОВ Алакс .

Відповідачем в порядку ч. 2 ст. 71 КАС України також не доведено взаємозв'язок господарської діяльності ТОВ Інвестбілдінг Груп з позивачем в період спірних правовідносин.

Крім того, матеріали справи містять копію акту готовності об'єкта до експлуатації, що містить на аркуші підписів підписи директора замовника - ТОВ Ніка ЛТД , директора позивача та директора ТОВ Алакс (а. с. 131 Т. 3), що підтверджує обізнаність замовника робіт - ТОВ Ніка ЛТД щодо залучення д виконання цих робіт вказаного контрагента.

По взаємовідносинах з ТОВ Фермет : основний постачальник - ТОВ Компанія Адамант , у якого у червні працювала 1 особа; аналізом податкових накладних, виписаних ТОВ Адамант встановлена неможливість фактичного здійснення господарських операцій з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один від одного, відсутності транспортних засобів, наявної кількості трудових ресурсів.

Однак, відповідачем в порядку ч. 2 ст. 71 КАС України жодним належним та допустимим доказом не доведено взаємозв'язок господарської діяльності ТОВ Компанія Адамант з позивачем в період спірних правовідносин.

По взаємовідносинах з ТОВ Фаворит Плюс : основним постачальником є ТОВ Промтехспецмонтаж , податкові накладні якого не зареєстровані в ЄДРПН; чисельність працюючих в ТОВ Промтехспецмонтаж в січні 2015 р. становила 4 працівника; у ТОВ Фаворит Плюс відсутні основні засоби.

Аналогічно, колегія суддів за матеріалами справи не встановила жодного взаємозв'язку господарської діяльності ТОВ Промтехспецмонтаж з позивачем в період спірних правовідносин.

Відсутність трудових ресурсів, так само як і в попередніх випадках, не спростована відповідачем шляхом надання належних та допустимих доказів виконання робіт третьою особою, відмінною від ТОВ Фаворит Плюс .

По взаємовідносинах позивача з ФОП ОСОБА_5 відповідачем, так само, встановлено неподання ФОПом та його основним постачальником ТОВ Інотек звітів щодо кількості працівників; невідповідність згідно ЄДРПН придбаного та реалізованого товару, що не підтверджується жодними належними та допустимими доказами.

Колегією суддів в ході розгляду справи встановлено, що група об'єктів, на яких виконувались роботи, є реальними, а всі документи, наявні в матеріалах справи, відповідають статусу первинних та є достатніми для висновку про реальність господарських операцій позивача з вказаними контрагентами.

Акти взаємозвірок, надані позивачем, що не підписані та не скріплені печатками суб'єктів господарювання при вирішенні справи колегією суддів не досліджувалися, позаяк, не мають статус первинних документів та відсутність таких актів не нівелює встановлення колегією суддів реальності спірних правовідносин.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції і апеляційним судом відхиляються за необґрунтованістю.

Згідно статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2016 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Бориспільміськбуд до Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про скасування податкових повідомлень-рішень залишити без задоволення.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2016 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя О. О. Беспалов Суддя І. О. Грибан Суддя О. А. Губська (Повний текст ухвали виготовлено 12.01.2017 р.)

Головуючий суддя Беспалов О.О.

Судді: Грибан І.О.

Губська О.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2017
Оприлюднено17.01.2017
Номер документу64007461
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3307/16

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 17.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 17.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 31.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 19.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 19.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Постанова від 10.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні