Ухвала
від 12.01.2017 по справі 826/27615/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/27615/15 Головуючий у 1-й інстанції: Федорчук А. Б. Суддя-доповідач: Беспалов О.О.

У Х В А Л А

Іменем України

12 січня 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Беспалова О. О.

суддів: Грибан І. О., Губської О. А.

за участю секретаря: Присяжної Д. В.

представника відповідача Химич В. А., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 липня 2016 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Оллгрін до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

ТОВ Оллгрін звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві про визнання неправомірними дій відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 03.08.2015 року № 110691430009032298 Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою відносно ТОВ Оллгрін (код за ЄДРПОУ 39340292); зобов'язання відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців від 03.08.2015 р. № 10691430009032298 про відсутність ТОВ Оллгрін за його місцезнаходженням; скасування рішення ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС № 368/26-54-11-01-68 від 04.08.2015 р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ Оллгрін , дата реєстрації: 01.09.2014 р. індивідуальний податковий № 393402926546.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 липня 2016 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з таким судовим рішенням, відповідач - ДПІ в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві подав апеляційну скаргу, в якій просить апеляційну інстанцію скасувати незаконну, на його думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову, якою позовні вимоги залишити без задоволення, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, особу, що з'явилась, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду - без змін з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та було вірно встановлено судом першої інстанції, у відповідності до копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, місцезнаходженням товариства з обмеженою відповідальністю Оллгрін у період з 07.08.2014 р. по 05.11.2015 р. було: м. Київ, проспект Героїв Сталінграду, 4, корпус 6, кв.46.

З 06.11.2015 р. місцезнаходження позивача: м. Київ, вул. Новозабарська, будинок 2/6, офіс 308.

Згідно довідки про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 22.06.2015 року № 4015 місцезнаходження платника податків не встановлено, та/або встановлено, що суб'єкт господарювання зареєстрований на осіб, які до діяльності юридичної особи або ФОП жодного відношення не мають, вжито всіх заходів, передбачених пунктом 4.13 розділу IV Положення (а. с. 83).

Внаслідок вказаної інформації податковим органом на адресу державного реєстратора направлено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 24.06.2015 року № 3035/9/26-54-11-01-50/1077 за формою 18-ОПП (а. с. 43).

25.06.2015 р. державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та ФОП Оболонського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Овчінніковою І. А. на адресу позивача направлено повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, що підтверджується копією конверта з відміткою відділення поштового зв'язку (а. с. 46 - 47).

30.07.2015 р. конверт направлено відділенням поштового зв'язку на адресу відділу державної реєстрації у зв'язку з закінченням терміну зберігання (а. с. 47, зворот).

Державним реєстратором 03.08.2015 р. внесено запис за № 110691430009032298 про відсутність юридичної особи за місцем знаходження (а. с. 62).

ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві 04.08.2015 р. винесено рішення № 368/26-54-11-01-68 про анулювання реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ Оллгрін (а. с. 27 - 28).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне

Згідно з п. п. 12.1, 12.4 та 12.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за № 503/25280 (в редакції чинній в момент виникнення спірних правовідносин) з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи контролюючих органів, до функцій яких належить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців контролюючими органами після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до Єдиного державного реєстру чи установчих документів.

Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.

Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу протягом трьох робочих днів приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону. Повідомлення за формою № 18-ОПП надсилається державному реєстратору поштовим відправленням або в електронному вигляді у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та Центрального контролюючого органу.

Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про надсилання такого повідомлення вносяться дані до Єдиного банку даних юридичних осіб та запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 19-ОПП.

У відповідності до пп. ж п. 184.1 ст. 184 ПК України якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, реєстрація такого платника податку анулюється.

Приписами абз. 2 ч. 12 ст. 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон № 755 (в редакції, чинній в момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що у разі надходження (поштовим відправленням або в електронному вигляді в порядку взаємообміну) державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Згідно ч. 11 ст. 19 Закону № 755 юридична особа зобов'язана подавати щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Згідно п. 4.2 наказу Державної податкової адміністрації від 17.05.2010 р. № 336 Про затвердження Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків (скасований наказом ДФС України від 14.03.2016 р. № 217, далі - Положення) підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою.

У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно:

- якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт);

- якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт).

Згідно п. 4.3. Положення за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом).

У відповідності до п. 4.5. Положення за встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом).

Відповідно до п. 4.12 Положення запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо:

- місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально;

- встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п. 4.13 розділу IV Положення.

Як встановлено колегією суддів, ОСОБА_4 є учасником позивача та має на праві приватної власності квартиру, за адресою якої був зареєстрований позивач в період спірних відносин, згідно договору купівлі - продажу від 22.09.2006 р., зареєстрованого за № 1793 (а. с. 67).

Відтак, у розумінні вказаного Положення податковий орган був зобов'язаний опитати ОСОБА_4 щодо місцезнаходження позивача за вказаною адресою.

Також в межах своїх повноважень податковий орган повинен був відібрати пояснення у ОСОБА_5 та ОСОБА_6 як учасників товариства, яке створене ними у розумінні ч. 2 ст. 83 ЦК України.

В той же час, доказів вчинення вищезазначених дій матеріали справи не містять, натомість, позивач заперечує виїзд працівників ОУ ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві за податковою адресою 22.06.2015 р. та в будь - який інший робочий день, зазначаючи при цьому, що приміщення облаштоване під офіс, в якому постійно знаходиться секретар.

У постанові від 15 квітня 2014 року (права № 21-4а14) ВС України зазначив, що підрозділ органу ДПС надсилає повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма № 18-ОПП) державному реєстратору для вжиття заходів, передбачених абзацом другим частини чотирнадцятої статті 19 Закону №755-IV, лише після здійснення дій, передбачених Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом ДПА від 22 грудня 2010 року № 979 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 року за №1439/18734) та Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженим наказом ДПА від 17 травня 2010 року № 336, для встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів повністю погоджується з позицією суду першої інстанції про відсутність належних та допустимих доказів щодо здійснення передбачених законодавством дій для встановлення знаходження товариства за юридичною адресою (акти обстеження, пояснення свідків, докази виходу за адресою, рапорти тощо).

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Зважаючи на це, колегія суддів вважає, що висновок податкового органу про відсутність позивача за податковою адресою станом на 04.08.2015 р. та внесення відповідних записів до реєстру реєстратором є передчасними.

Крім того, колегія суддів зауважує, що позивач зареєстрований 07.08.2014 р. та згідно вимог ч. 11 ст. 19 Закону № 755 зобов'язаний був подати державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу у період з 08.08.2015 р. по 07.09.2015 р.

Як свідчать матеріали справи, повідомлення на адресу позивача було направлено державним реєстратором 26.06.2015 р. та повернуто без вручення 03.08.2015 р.

В межах цього часового проміжку позивачем 01.07.2015 р. було подано реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу, про що свідчить опис, складений державним реєстратором (а. с. 30).

Як зазначає позивач, передчасність таких дій була зумовлена блокуванням податковим органом подання податкової звітності.

За цих обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність дій державного реєстратора щодо внесення спірного запису до реєстру, позаяк, позивач, фактично, через 4 дні після направлення повідомлення державним реєстратором підтвердив своє місцезнаходження.

Доводи апеляційної скарги дублюють зміст заперечень на адміністративний позов та жодним чином не спростовують позицію суду першої інстанції, з огляду на що відхиляються колегією суддів за необґрунтованістю.

Згідно статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 липня 2016 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Оллгрін до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 липня 2016 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя О. О. Беспалов Суддя І. О. Грибан Суддя О. А. Губська (Повний текст ухвали виготовлено 12.01.2017 р.)

Головуючий суддя Беспалов О.О.

Судді: Губська О.А.

Грибан І.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2017
Оприлюднено16.01.2017
Номер документу64007575
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/27615/15

Постанова від 27.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 10.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 19.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 13.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 27.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні