Постанова
від 20.01.2017 по справі 816/2357/16
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/2357/16

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ясиновського І.Г., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області до Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області про стягнення капіталізованих платежів, -

В С Т А Н О В И В:

21 грудня 2016 року Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області про стягнення капіталізованих платежів у розмірі 847042,55 грн.

Позивач у судовому засіданні надав клопотання про проведення судового засідання у порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, хоча про дату, місце та час розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином; причин неявки суду не повідомив, заперечень проти позову не надав.

Згідно з частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За приписами частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи, суд вважає за можливе розглядати справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження у порядку частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України без фіксації за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Вивчивши та дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд встановив наступні обставини та відповідні правовідносини.

Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області перебуває на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України м. Полтава Полтавської області як платник страхових внесків.

На обліку у Відділенні, як потерпілий на виробництві, з 29 листопада 2010 року перебуває гр. ОСОБА_2.

Факт нещасного випадку на виробництві, що стався із зазначеною особою підтверджується наявною в матеріалах справи копією акта форми Н-1 від 13 січня 2011 року № 1 про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом (а.с. 24-28).

На даний час відповідач знаходиться у стані припинення у зв'язку з його ліквідацією з 12 жовтня 2016 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 101-102).

Таким чином, позивач вважає, що у Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області виник обов'язок зі сплати капіталізованих платежів у розмірі 847042,55 грн.

Оцінюючи матеріали справи та доводи сторін, суд виходить з наступного.

Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві, визначено Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Основними принципами страхування від нещасного випадку, зокрема, є: законодавчого визначення умов і порядку здійснення соціального страхування; державних гарантій реалізації застрахованими особами своїх прав; обов'язковості фінансування Фондом витрат, пов'язаних із наданням матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг, в обсягах, передбачених цим Законом; формування та використання страхових коштів на засадах солідарності та субсидування; цільового використання коштів соціального страхування; відповідальності роботодавців та Фонду за реалізацію права застрахованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за цим Законом.

За змістом статті 4 цього Закону Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Згідно з положеннями пункту 5 частини першої статті 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Джерелами формування коштів Фонду є, зокрема, капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

При цьому, пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено, що страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.

У розумінні пункту 1 частини першої статті і Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" роботодавцями визнаються підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

17 жовтня 2016 року та 23 листопада 2016 року позивач звернувся до голови ліквідаційної комісії Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області із заявами про визнання вимог в сумі 847072,55 грн та включення Фонду до реєстру кредиторів (а.с. 17-20).

За наслідками розгляду вищевказаних звернень позивача Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області не визнало вимог Фонду та фактично відмовило у включенні останнього до реєстру кредиторів про що повідомило відповідним листом від 29 листопада 2016 року №1/15-800 (а.с. 21).

Постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765 затверджено Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю (далі - Порядок), відповідно до пункту 1 якого, капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Пункт 2 Порядку визначає порядок розрахунку щодо кожного платежу, що підлягає капіталізації.

Абзацом 2 пункту 5-1 Порядку передбачено, що суми платежів, капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності-банкрута, перераховуються ліквідатором (арбітражним керуючим) робочому органу виконавчої дирекції Фонду, у якому суб'єкт підприємницької діяльності перебуває на обліку.

Відповідно до статті 1205 Цивільного кодексу України у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 Цивільного кодексу України, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Отже, зазначеними нормами законодавець зобов'язує страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації, тобто юридичні особи у разі їх ліквідації не звільняються обов'язку щодо фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків шляхом внесення капіталізованих платежів.

За змістом пункту 3 Порядку капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Судом встановлено, що позивачем здійснено розрахунок платежів, що підлягають капіталізації, для задоволення вимог, які виникли із зобов'язань Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області, що ліквідується, перед потерпілим (ОСОБА_2), яким отримано травму та/або професійне захворювання на цьому підприємстві. Дана сума складає 847042,55 грн.

Факт заподіяння шкоди здоров'ю громадянину ОСОБА_2 саме під час виконання своїх трудових обов'язків в Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області підтверджується документами наявними в матеріалах справи, а тому обов'язок відповідача щодо відшкодування капіталізованих платежів суд вважає доведеним.

Оскільки на момент звернення Фонду з вказаними вимогами капіталізовані платежі відповідачем не сплачені, підприємство відповідача не виключено з Єдиного державного реєстру, то вимоги щодо капіталізації платежів здійснюються в межах ліквідаційної процедури, а тому останні підлягають стягненню з відповідача в судовому порядку.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області до Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області про стягнення капіталізованих платежів - задовольнити.

Стягнути з Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області (ідентифікаційний код 08564245) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області (ідентифікаційний код 25940885) капіталізовані платежі в сумі 847042 (вісімсот сорок сім тисяч сорок дві) гривні 55 (п'ятдесят п'ять) копійок.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд.

Суддя І.Г. Ясиновський

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2017
Оприлюднено24.01.2017
Номер документу64170162
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2357/16

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Постанова від 28.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Постанова від 25.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 25.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 30.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 30.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 20.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 20.01.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні