Постанова
від 25.04.2017 по справі 816/2357/16
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2017 р. Справа № 816/2357/16 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Макаренко Я.М.

Суддів: Мінаєвої О.М. , Шевцової Н.В.

за участю секретаря судового засідання Шалаєвої І.Т.

представника позивача ОСОБА_1

представника апелянта ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2 комісії з ліквідації Державної пенітенціарної служби України на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 20.01.2017р. по справі № 816/2357/16

за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Полтаві Полтавської області

до Управління державної пенітенціарної служби України в Полтавській області

про стягнення капіталізованих платежів ,

ВСТАНОВИЛА:

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області (надалі по тексту позивач) звернувся до суду з позовом до Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області (надалі по тексту відповідач) про стягнення капіталізованих платежів у розмірі 847042,55 грн.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 20.01.2017 року адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області до Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області про стягнення капіталізованих платежів задоволено.

Стягнуто з Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області (ідентифікаційний код 08564245) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Полтаві Полтавської області (ідентифікаційний код 25940885) капіталізовані платежі в сумі 847042 (вісімсот сорок сім тисяч сорок дві) гривні 55 (п'ятдесят п'ять) копійок.

ОСОБА_2 комісії з ліквідації Державної пенітенціарної служби України не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 20.01.2017 року та прийняти нове судове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Позивач подав письмові заперечення на апеляційну скаргу, в яких, посилаючись на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, просить в задоволенні апеляційної скарги відмовити, рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення позивача, пояснення представника апелянта, дослідивши матеріали справи, вважає, що вимоги апеляційної скарги підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області перебуває на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України м. Полтава Полтавської області як платник страхових внесків.

На обліку у Відділенні, як потерпілий на виробництві, з 29 листопада 2010 року перебуває гр. ОСОБА_3.

Факт нещасного випадку на виробництві, що стався із зазначеною особою підтверджується наявною в матеріалах справи копією акта форми Н-1 від 13 січня 2011 року № 1 про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом (а.с. 24-28).

На даний час відповідач знаходиться у стані припинення у зв'язку з його ліквідацією з 12 жовтня 2016 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 101-102).

Таким чином, позивач вважає, що у Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області виник обов'язок зі сплати капіталізованих платежів у розмірі 847042,55 грн.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з наявності підстав для стягнення з Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області капіталізованих платежів у розмірі 847042,55 грн.

Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Згідно позовної заяви та заперечень позивача на апеляційну скаргу розрахунок капіталізованих платежів у розмірі 847042,55 грн позивачем проведено у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року №765, якою затверджено Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю.

Відповідно до цього Порядку здійснюється капіталізація платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян, у тому числі застрахованих у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань (далі - Фонд).

Отже, вказаний порядок поширюється на правовідносини з приводу здійснення капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута.

Умови та порядок відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів встановлює Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Відповідно до наведених у ст. 1 цього Закону термінів-банкрутство це визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Проте, матеріали справи не містять доказів, що господарським судом була визнана неспроможність відповідача відновити свою платоспроможність та що відповідач визнаний банкрутом.

Представники сторін в судовому засіданні не заперечували той факт, що господарським судом не порушувалася справа про банкрутство відповідача.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку про необґрунтованість розрахунку позивачем капіталізованих платежів у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року №765, якою затверджено Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю.

Посилання позивача в обгрунтування своїх позовних вимог на п. 2.1 постанови ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ ОСОБА_4 ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ від 30.11.2010 року № 31 Про порядок стягнення та обліку заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України , зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.12.2010 року за №1286/18581 колегія суддів вважає необґрунтованими, виходячи з наступного.

Пунктом 2.1. вказаної постанови передбачено, що стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, і контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонд) та надання страхувальниками за підсумками 2010 року розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду і відомості розподілу чисельності працівників, річного фактичного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) за видами економічної діяльності здійснюються відповідно до Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду від 12 липня 2007 року N 36, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2007 року за N 867/14134.

Пунктом 5.9 Інструкції передбачено, що для покриття витрат Фонду потерпілим на виробництві, які працювали на підприємствах, що ліквідовані (якщо вони не мають правонаступника), кошти до Фонду сплачуються страхувальником згідно з Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року №765.

Отже, приписи наведеного пункту Інструкції можуть бути застосовані до підприємств, які ліквідовано без правонаступника.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 101-102) відповідач у справі є органом державної влади.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.05.2016 року № 348 Про ліквідацію територіальних органів управління Державної пенітенціарної служби та утворення територіальних органів Міністерства юстиції визначено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи управління Державної пенітенціарної служби за переліком згідно з додатком 1, серед яких є відповідач по справі- Управління Державної пенітенціарної служби України в Полтавській області та утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства юстиції - міжрегіональні управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації за переліком згідно з додатком 2.

Міжрегіональні управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції, що утворюються згідно з пунктом 2 цієї постанови, є правонаступниками територіальних органів управління Державної пенітенціарної служби, які ліквідуються.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 101-102) відповідач перебуває в стані припинення з 12.10.2016 року.

Враховуючи, що припинення відповідача відбувається в результаті ліквідації з наявністю правонаступника, то приписи Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на спірні правовідносини не поширюються.

Крім того, п. 1 цієї постанови визнано такою, що втратила чинність, постанову правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12 липня 2007 року N 36 "Про затвердження Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2007 року за N 867/14134.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи, що позивачем не доведено обставини на яких ґрунтуються його вимоги, то колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Між тим, колегія суддів вважає необгрунтованими доводи заявника апеляційної скарги про те, що з огляду на приписи ст. 12 ГПК України дана справа підвідомча господарському суду, а не адміністративному суду, виходячи з наступного.

Відповідно до п.п. 2,7 ст. 12 ГПК України господарським судам підвідомчі справи про банкрутство, справи у спорах з майновими вимогами до боржника, стосовно якого порушено справу про банкрутство.

Між тим, стосовно відповідача у цій справі справа про банкрутство порушена не була, а тому такі доводи заявника апеляційної скарги є необгрунтованими.

Також посилання заявника апеляційної скарги на постанову Верховного Суду України від 16.02.2016 року по справі № 826/2043/15 в підтвердження своїх доводів щодо підвідомчості цієї справи господарському суду колегія суддів вважає необгрунтованими, оскільки правовідносини, які були предметом судового дослідження за наслідками якого прийнято постанову від 16.02.2016 року по справі № 826/2043/15 склалися між суб'єктом владних повноважень та Банком, порядок ліквідації якого визначено Законом України Про банки та банківську діяльність , Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , які на відповідача не розповсюджуються.

За таких обставин, через порушення судом першої інстанції норм матеріального права, постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 комісії з ліквідації Державної пенітенціарної служби України задовольнити частково.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 20.01.2017р. по справі № 816/2357/16 скасувати.

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Полтаві Полтавської області до Управління державної пенітенціарної служби України в Полтавській області про стягнення капіталізованих платежів відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_5 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_6 ОСОБА_7 Повний текст постанови виготовлений 28.04.2017 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66270336
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2357/16

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Постанова від 28.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Постанова від 25.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 25.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 30.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 30.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 20.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 20.01.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні