18/4
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"03" травня 2007 р. Справа № 18/4
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді ТимошевськоїВ.В.
при секретарі судового засідання Власенко Т.С.
03 травня 2007 р. об 11:30 год.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу №18/4
за позовом: Державної податкової інспекції у м. Кіровограді, м.Кіровоград, вул. Глінки, 2
до відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Метал-Сервіс", м. Кіровоград, вул. Гагаріна, 9, кімн. 1
про припинення юридичної особи
За участю представників сторін:
від позивача - Патлатий П.М., довіреність №126 від 04.04.2007 р., державний податковий інспектор юридичного відділу
від відповідача - участі не брав
Державною податковою інспекцією у м. Кіровограді подано позовну заяву про припинення юридичної особи –товариства з обмеженою відповідальністю "Метал-Сервіс" у зв'язку з неподанням до органів державної податкової служби податкової звітності згідно із законодавством.
Відповідач позов не заперечив, витребувані господарським судом документи не подав, у судове засідання не з"явився. Ухвала господарського суду Кіровоградської області про відкриття провадження у справі №18/4 від 16.04.2007 р. разом з повісткою про виклик у суд була повернута органом поштового зв'язку з відміткою на конверті про те, що організація вибула. Проте, господарський суд вважає відповідача таким, що належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання, виходячи з наступного.
Ухвалу про відкриття провадження у справі №18/4 від 16.04.2007р. разом з повісткою про виклик у суд надіслано на адресу відповідача, зазначену в позовній заяві: м.Кіровоград, вул. Гагаріна, 9, кімн. 1. Місцезнаходження відповідача за вказаною адресою підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с. 16) і витягом з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 19).
Відповідач несе відповідальність за всі можливі наслідки неподання відомостей стосовно змін свого місцезнаходження, оскільки згідно правил статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридичні особи зобов'язані подавати відомості стосовно змін свого місцезнаходження державному реєстратору.
Таким чином, господарський суд вжив усіх заходів для повідомлення відповідача про дату, час і місце проведення судового засідання, надсилаючи ухвалу суду від 16.04.2007 р. та повістку про виклик у суд за місцем реєстрації відповідача.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши наявні в них докази, господарський суд встановив наступне.
Пунктом 4 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненнями суб"єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Визначення суб"єкта владних повноважень зазначено в пункті 7 статті 3 вказаного Кодексу, за змістом якого суб"єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб"єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах, районах у містах належать до системи органів державної податкової служби.
Згідно пункту 3 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" на державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об"єднанні державні податкові інспекції покладено функцію щодо контролю своєчасності подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов"язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірки достовірності цих документів щодо правильності визначення об"єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Отже, орган державної податкової служби у зазначених правовідносинах є суб"єктом владних повноважень, який у відповідності із статтею 104 Кодексу адміністративного судочинства України має право звернутися з адміністративним позовом до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.
Згідно пункту 17 частини першої статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" орган державної податкової служби вправі звернутися до суду із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстраціїї суб"єкта підприємницької діяльності. Дана норма Закону не містить повноважень щодо звернення до суду з позовною заявою про припинення юридичної особи. Проте, господарський суд вважає, що державна податкова служба має право на вказане звернення, що грунтується наступним.
Відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Згідно ст. 2 Закону України “Про судоустрій”, суд здійснює правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і законних інтересів юридичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного Закону встановлено, що судова система забезпечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, встановленому Конституцією України та законами. Відповідно до п. 1 ст. 6 Закону України “Про судоустрій”, усім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав і законних інтересів незалежним і неупередженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним законом.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що частина 2 статті 124 Конституції України передбачає право юридичної особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати права будь-якими не забороненими засобами. Кожна особа має право вільно обирати не заборонений законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Право на судовий захист своїх прав не може бути обмежене. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору можуть звертатися до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України. Держава має забезпечувати захист прав усіх суб'єктів права власності, в тому числі у судовому порядку. Право юридичної особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.
У зв'язку з наведеним, державна податкова служба вправі звернутися до суду із позовними вимогами про припинення юридичної особи.
Згідно Свідоцтва про державну реєстрацію суб"єкта підприємницької діяльності-юридичної особи (а.с. 16) товариство з обмеженою відповідальністю "Метал-Сервіс" зареєстровано Реєстраційною Палатою виконавчого комітету Кіровоградської міської ради 07.07.1997р., про що зроблено запис в журналі обліку реєстрації за номером 06034-ЛТ.
Як свідчить довідка Державної податкової інспекції у м. Кіровограді від 12.04.2007р. №8870/10/15-10 (а.с.4) товариство з обмеженою відповідальністю "Метал-Сервіс" стоїть на обліку в ДПІ як платник податків - податку на прибуток та комунального податку.
Відповідно до пунктів 1, 2 частини 1 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, а також подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
В порушення зазначеної норми закону відповідач не подає податковим органам необхідну податкову звітність у встановлені законодавством терміни, що підтверджується довідкою та актом позивача від 12.04.2007р. №88770/10/15-10 (а.с.4,5). Заборгованість відповідача до бюджету відсутня.
Згідно зі статтею 33 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, визначений статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Пунктом 4 частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідач доказів своєчасного подання до державної податкової інспекції податкової звітності господарському суду не надав.
За таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб"єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 33, 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", ч.ч. 1, 2, 3 ст. 160, ст. 162, ст. 163, ч. 1 ст. 167, ч.ч. 1, 2, 3 ст. 254, п. 6 Розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу – товариство з обмеженою відповідальністю "Метал-Сервіс" (25006, м. Кіровоград, вул. Гагаріна, 9, кімн. 1, ідентифікаційний код 23692207), зареєстрованого Реєстраційною Палатою виконавчого комітету Кіровоградської міської ради 07.07.1997р., про що зроблено запис в журналі обліку реєстрації за номером 06034-ЛТ.
Після набрання постановою законної сили, копію постанови направити Реєстраційній Палаті виконавчого комітету Кіровоградської міської ради для внесення запису до Єдиного державного реєстру про припинення юридичної особи- товариства з обмеженою відповідальністю "Метал-Сервіс".
Копію постанови направити сторонам у справі та головному управлінню статистики у Кіровоградській області.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 642453 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні