Ухвала
від 24.01.2017 по справі 825/861/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 825/861/16 Головуючий у 1-й інстанції: Непочатих В.О. Суддя-доповідач: Мамчур Я.С

У Х В А Л А

Іменем України

24 січня 2017 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого судді: Мамчура Я.С.

суддів: Желтобрюх І.Л., Файдюка В.В.,

при секретарі Кривді В .І .,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2016 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства Укрінтеркомпані до Державної податкової інспекції у м. Чернігові ГУ ДФС Чернігівської області, Державної фіскальної служби України про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Приватне підприємство Укрінтеркомпані , звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові ГУ ДФС Чернігівської області, Державної фіскальної служби України, в якому просить: зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Чернігові Головного управління ДФС у Чернігівській області відобразити показники (дані) від'ємного значення податкового кредиту з ПДВ, що зараховуються до складу податкового кредиту наступних звітних (податкових) періодів, визначені в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ (реєстраційний номер 9215379944) в розмірі 691841,00 грн., поданим позивачем з ПДВ в електронних базах даних податкової звітності, у тому числі в картці особового рахунку позивача; зобов'язати Державну фіскальну службу України внести до системи електронного адміністрування суму від'ємного значення податкового кредиту з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступних звітних (податкових) періодів, зазначених в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ (реєстраційний номер 9215379944) в розмірі 691841,00 грн., поданим позивачем у зв'язку з виправленням самостійно заявлених помилок.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2016 року - позов задоволено частково.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, з наступних підстав:

Як вбачається з матеріалів справи, ПП Укрфнтеркомпані є юридичною особою, 10.09.2009 року взято на облік до ДПІ у м. Чернігові, як платник податків, згідно довідки від 17.03.2011 року №237/10/29-017 та зареєстровано в якості платника податку на додану вартість, про що свідчить копія свідоцтва про реєстрацію № 100332620 від 14.04.2011 року.

17.03.2015 року ПП Укрфнтеркомпані подано податкову декларацію з ПДВ за лютий 2015 року, де в рядку 26 було відображено суму залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів в розмірі 691841,00 грн., яка була зарахована на електронний рахунок позивача № 37512000132844 в системі електронного адміністрування ПДВ. Вказана податкова декларація прийнята і зареєстрована контролюючим органом за № 9043473521, що підтверджується квитанцією № 2.

Згідно витягу з системи електронного адміністрування ПДВ № 7 від 13.07.2015 року, за позивачем рахувалася сума збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних в розмірі 691841,00 грн.

13.07.2015 року позивачем подано електронну податкову декларацію з ПДВ за червень 2015 року, у якій задекларовано показник рядка 24 (сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду) у розмірі 44751,00 грн.

Зі змісту наданого витягу з системи електронного адміністрування ПДВ № 13303856 від 13.08.2015 року, від'ємне значення, на яку збільшується показник ЕНакл складає 44751,00 грн.

13.08.2015 року ПП Укрфнтеркомпані подано податкову декларацію за липень 2015 року, в якій відображено у рядку 20 від'ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 44751,00 грн., а в рядку 24 суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, в розмірі 17671,00 грн.

Так, виявивши у вказаній декларації відсутність суми податкового кредиту у розмірі 691841,00 грн., 20.10.2015 року позивач подав уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за серпень 2015 року, в якому було відображено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, у розмірі 693577,00 грн.

Також, 01.03.2016 року позивачем подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за червень 2015 року, в якому було відкориговане від'ємне значення податкового кредиту з ПДВ в розмірі 691841,00 грн.

15.03.216 року позивач звернувся до ДПІ у м. Чернігові з листом, оскільки за поданими уточнюючими розрахунками податкових зобов'язань декларації з ПДВ коригування від'ємного значення у системі електронного адміністрування ПДВ не відбулось.

В подальшому, 24.03.2016 року позивач звернувся до ДФС України зі скаргою про визнання бездіяльності територіальних органів ДФСУ щодо незабезпечення автоматичного збільшення реєстраційного ліміту на величину від'ємного значення за червень 2015 року та збільшити такий реєстраційний ліміт на величину втраченого від'ємного значення за червень 2015 року.

Так, на вказану скаргу, 07.04.2016 року ДФС України повідомило позивача про наступне: згідно з інформаційними базами даних ПП Укрфнтеркомпані за результатами декларування червня 2015 року реєстраційна сума в системі електронного адміністрування збільшено на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, у розмірі 44751,00 грн.

Вказані обставини стали підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що контролюючий орган, отримавши уточнюючу податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року, яка прийнята згідно квитанції № 2, своєчасно не забезпечив відображення її показників у системі електронного адміністрування ПДВ. При цьому, дії контролюючого органу щодо неприйняття уточнюючої податкової декларації за червень 2015 року, є необґрунтованими, з огляду на відсутність проведеної відповідачами камеральної перевірки, винесеного рішення про невизнання уточнюючої декларації податковою звітністю.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне:

З 01.01.2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014 № 71-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

Згідно п. 200-1.1 . ст. 200-1.1 Податкового кодексу України, система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу . Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.

В силу положень п. 200-1.4, 200-1.5 ст. 200-1 ПК України, на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника зараховуються кошти: а) з власного поточного рахунку платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу ; б) з власного поточного рахунку платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку. З рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов'язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов'язань та суми податкового боргу з податку. Перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у виданих податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов'язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у цьому звітному періоді.

При цьому, п. 34 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України встановлено, що станом на третій робочий день після дати набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість зареєстрованим платникам податку значення суми податку (позитивне або від'ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначене пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу , та значення усіх її складових, визначених цим Кодексом, дорівнюють нулю, крім значень її складових ЕНаклОтр, ЕНаклВид та ЕМитн, що були сформовані починаючи з 01.07.2015. Зареєстрованим платникам податку таке значення автоматично збільшується контролюючим органом, зокрема: до 31.07.2015 для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу , на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу , за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року). Суми такого від'ємного значення можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку.

На виконання вищевказаних приписів закону, постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569 Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість було затверджено Порядок електронного адміністрування ПДВ, яким визначено механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - Порядок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків (далі - Порядок № 569, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Так, у відповідності до норм п. 9-2 вказаного Порядку визначено, що після закінчення перехідного періоду, зазначеного у пункті 1 цього Порядку: 1) ДФС автоматично збільшує розмір суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначеної відповідно до пункту 9 цього Порядку, на суму середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців / чотири квартали, та на запит платника податку інформує його про суму збільшення шляхом надсилання електронного повідомлення. Сума такого збільшення щокварталу підлягає автоматичному перерахунку ДФС шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком з урахуванням середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців / чотири квартали, станом на дату перерахунку. На запит платника податку ДФС інформує його про результати такого перерахунку шляхом надсилання електронного повідомлення; 2) сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначена відповідно до пункту 9 цього Порядку, автоматично збільшується на суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку. На суму такого збільшення: зменшується сума, задекларована до сплати до бюджету в звітному (податковому) періоді, або збільшується сума від'ємного значення, задекларована в звітному (податковому) періоді; помилково та/або надміру сплачені грошові зобов'язання з податку вважаються погашеними.

Крім того, слід звернути увагу, що 30.07.2015 року ДФС України повідомила план заходів для забезпечення реалізації норм Закону № 643 з удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ, в розділі ІІІ якого передбачено обнуління показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН), для зареєстрованих платників податку, зокрема: з 00 годин 00 хвилин 03.08.2015 (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643 ) ДФС буде проведено обнуління суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (ЕНакл), сформовану відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 та пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України , та значення усіх її складових, визначених Податковим кодексом України , крім показників ЕНаклОтр, ЕМитн та ЕНаклВид, що були сформовані, починаючи з 01.07.2015; протягом 03.08.2015 (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643 ) сума ЕНакл зареєстрованим платникам податку збільшиться на: суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/4 квартали; суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015; суму від'ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року; суму залишків коштів на електронних рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 03.08.2015 за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200-1.6 статті 200-1 цього Кодексу , також така сума зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих платником за звітний (податковий) період за червень 2015 року/II квартал 2015 року.

На кінець третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643 сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (ЕНакл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України .

Також, ДФС України окремо зазначено, що у зв'язку із переведенням роботи системи електронного адміністрування ПДВ в штатний режим, починаючи з 04.08.2015 реєстрація в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування, складених до 1 липня 2015 року, здійснюватиметься без обмеження сумою ЕНакл, а до 20.08.2015 платникам податку, що застосовують звітний податковий період квартал, сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (ЕНакл), буде збільшена на суму від'ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за ІІ квартал 2015 року.

З аналізу вищевказаного, колегія суддів вважає, що контролюючий орган, після початку роботи системи у штатному режимі на постійній основі, отримавши уточнюючу податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року, яка прийнята згідно квитанції № 2, своєчасно не забезпечив відображення її показників у системі електронного адміністрування ПДВ.

Отже, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що не зазначення в податковій декларації за червень 2015 року суми від'ємного значення з ПДВ не є підставою для позбавлення права позивача на збільшення суми, на яку позивач мав та має право реєструвати накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення в системі електронного адміністрування ПДВ.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що ДФС України не забезпечивши відображення у системі електронного адміністрування ПДВ заявлених позивачем відомостей, порушила статтю 1 Протоколу 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод , яка ратифікована Законом України Про ратифікацію Конвенції про захист прав і основних свобод людини 1950 року, Першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції відповідно до якої визначено, що кожна юридична особа має право на мирне володіння своїм майном. Конвенція, залишаючи за державною владою велику свободу відносно рішень в сфері економічної та соціальної політики, підтверджує, що таке вручання в гарантовані права не буде повільним.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог щодо зобов'язання Державної фіскальної служби України внести до системи електронного адміністрування суму від'ємного значення податкового кредиту з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступних звітних (податкових) періодів, зазначених в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно заявлених помилок в розмірі 691841,00 грн. поданим Приватним підприємством Укрінтеркомпані .

Крім того, колегія суддів також погоджується з висновками суду першої інстанції про відмову у задоволені позовних вимог щодо зобов'язання Державної податкової інспекції у м. Чернігові ГУ ДФС у Чернігівській області відобразити показники (дані) від'ємного значення податкового кредиту з ПДВ, що зараховуються до складу податкового кредиту наступних звітних (податкових) періодів, визначені в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ (реєстраційний номер 9215379944) в розмірі 691841,00 грн., поданим позивачем з ПДВ в електронних базах даних податкової звітності, у тому числі в картці особового рахунку позивача, оскільки Державна податкова інспекція у м. Чернігові ГУ ДФС у Чернігівській області не наділена повноваженнями щодо внесення будь-яких змін до системи електронного адміністрування ПДВ

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають до часткового задоволення.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни або скасування постанови суду.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206, 211, 212 КАС України суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення.

Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2016 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий Я.С. Мамчур

Судді І.Л. Желтобрюх

В.В. Файдюк

Повний текст складено 27.01.2017 р.

Головуючий суддя Мамчур Я.С

Судді: Файдюк В.В.

Желтобрюх І.Л.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2017
Оприлюднено31.01.2017
Номер документу64329765
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/861/16

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Постанова від 16.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 15.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 23.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні