Постанова
від 02.02.2017 по справі 813/4655/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 лютого 2017 року справа № 813/4655/16

16 год. 42 хв. зал судових засідань № 6

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

секретар судового засідання Жовковська Ю.І.,

за участю:

представника позивача Дутканич Н.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Ділайт Трейд", управління державної реєстрації Львівської міської ради про визнання недійсними змін до установчих документів, зобов'язання до вчинення дій, -

в с т а н о в и в :

Галицька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області (надалі - Галицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області) звернулася до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Ділайт Трейд" (надалі - ТзОВ Ділайт Трейд ), управління державної реєстрації Львівської міської ради (надалі - УДР ЛМР), в якому із врахуванням уточнень до позову б/д і б/н, просить суд:

- визнати недійсними зміни до установчих документів в частині, пов'язаній із зміною місцезнаходження ТзОВ "Ділайт Трейд" на м.Львів, вул.Угорська, будинок 14;

- зобов'язати управління державної реєстрації Львівської міської ради внести запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, пов'язаних із зміною місцезнаходження ТзОВ "Ділайт Трейд" на м.Львів, вул.Угорська, будинок 14.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що працівниками позивача вжито заходів щодо встановлення місцезнаходження ТзОВ Ділайт Трейд . За результатами заходів встановлено, що таке за юридичною адресою не знаходиться. У звязку з цим, статут ТзОВ Ділайт Трейд містить недостовірні відомості щодо місцезнаходження відповідача, а тому Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців також містить недостовірну інформацію.

Відповідач ТзОВ Ділайт Трейд заперечення на позовну заяву чи заяву про визнання позову не подав.

Відповідач УДР ЛМР подало заперечення на позовну заяву. Заперечення обґрунтовані тим, що Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні контролюючим органом відсутності підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати державну реєстрацію чи визнавати недійсними зміни до установчих документів.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала. Просила суд позов задовольнити повністю .

В судове засідання представник УДР ЛМР не з'явився, проте надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника.

В судове засідання ТзОВ Ділайт Трейд явку представника не забезпечило, хоча належним чином повідомлялось про час, дату і місце розгляду справи, заяв про розгляд справи без участі представника до суду не надходило.

Заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд дійшов до висновку, що у задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити повністю, виходячи з наступних підстав.

ТзОВ Ділайт Трейд зареєстроване як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 06.08.2015, ідентифікаційний код 39936774, місцезнаходження 79000, Львівська область, місто Львів, вулиці Угорська, буд. 14. ТзОВ Ділайт Трейд як платник податків взяте на облік Галицькою ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області 06.08.2015 за №210315113520.

Галицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів від 09.12.2011 №1588 та на підставі наказу від 26.10.2016 №522 Про проведення перевірок щодо встановлення місцезнаходження платників податків вжито заходи щодо встановлення місцезнаходження ТзОВ Ділайт Трейд . За результатами обстеження юридичної адреси ТзОВ Ділайт Трейд встановлено, що таке за адресою не знаходиться. Галицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області листом від 31.10.2016 №13386/13-04-11 скеровано службовий допис на встановлення місцезнаходження платника податків до оперативного управління Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області.

Оперативне управління Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області листом від 10.11.2016 №4118/21-06 повідомило, що з метою відпрацювання ТзОВ Ділайт Трейд здійснено виїзд на адресу реєстрації товариства. В ході виїзду встановлено, що ТзОВ Ділайт Трейд відсутнє за податковою адресою.

Враховуючи те, що ТзОВ Ділайт Трейд не змінювало своє місцезнаходження на Львівську область, місто Львів, вулиця Угорська, буд. 14, зміна адреси місцезнаходження відповідача, що внесена державними реєстраторами до установчих документів та до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, на думку позивача, є недостовірною та підлягає скасуванню.

При вирішенні спору по суті суд виходить з наступного.

Відповідно до пп..20.1.37 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсним установчих документів суб'єктів господарювання.

Згідно з п. 67.2 ст. 67 ПК України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Як передбачено ч. 1 ст. 17 Закону України від 15.05.2003 №755-IV Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в редакції, що діяв на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон України № 755-IV) відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону України № 755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи. При цьому, згідно з ч. 5 ст. 17 вказаного Закону в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості, зокрема, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

В пункті 3 ст. 4 Закону України № 755-IV передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому вказаним Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України № 755-IV державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 29 Закону України № 755-IV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Пунктом 7 ст. 29 Закону України №755-IV встановлено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою вказаної статті. Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється в порядку, передбаченому частинами 1-5 ст. 25 та частинами 2-3 ст. 27 вказаного Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи (п. 13 ст. 29 Закону України №755-IV ).

Державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених ч. 1 ст. 27 вказаного Закону , зокрема, невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 3 ст. 8 Закону України № 755-IV .

За відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, без розгляду та відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації таких змін до установчих документів юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки.

Таким чином, у разі виникнення у суб'єкта господарювання необхідності змінити місцезнаходження, цією особою за своїм попереднім місцезнаходженням подається державному реєстратору реєстраційна картка з визначенням нового місцезнаходження та інші документи передбачені Законом України № 755-IV , а державному реєстратору не надано право вимагати додаткових документів, які не передбачені вказаним Законом.

Закон України № 755-IV не передбачає право чи обов'язок державного реєстратора при встановленні контролюючим органом відсутності підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати державну реєстрацію чи визнавати недійсними зміни до установчих документів.

Відповідно до ст. 31 Закону України № 755-IV передбачені підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

В ході розгляду справи суд встановив, що державна реєстрація місцезнаходження ТзОВ Ділайт Трейд відбулась у відповідності до вимог Закону України № 755-IV, а позивач не надав доказів, які б свідчили про порушення процедури державної реєстрації змін до установчих документів та внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо ТзОВ Ділайт Трейд .

Враховуючи наведене, суд вважає, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог про визнання недійсними змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних зі зміною місцезнаходження, і відповідно до зобов'язання УДР ЛМР внести зміни до відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, щодо зміни місця знаходження ТзОВ Ділайт Трейд .

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положення ст. 9 КАС України передбачає, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, а тому у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.

Відповідно до вимог ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати стягненню із сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2017
Оприлюднено13.02.2017
Номер документу64589618
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4655/16

Ухвала від 26.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 30.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 24.04.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 21.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 09.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Постанова від 02.02.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 03.01.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 03.01.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні