Ухвала
від 24.01.2017 по справі 804/7602/15
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 січня 2017 року м. Київ К/800/19006/16

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого Донця О.Є.,

суддів: Голяшкіна О.В.,

Мороза В.Ф.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.10.2015 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.06.2016 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод до Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови,

в с т а н о в и л а:

У червні 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просило скасувати постанову від 05.06.2015 року № 133-ДН-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.10.2015 року у задоволенні позовних вимог Товариству з обмеженою відповідальністю Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод було відмовлено.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.06.2016 року апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод було залишено без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.10.2015 року - без змін.

У касаційній скарзі Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод , не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.10.2015 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.06.2016 року та направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

Східним територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку подано заперечення на касаційну скаргу, в яких воно просить залишити касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод без задоволення, а оскаржувані рішення - без змін.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод задоволенню не підлягає, оскільки рішення судів першої та апеляційної інстанцій постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не надають підстав, які передбачені статтями 225 - 229 Кодексу адміністративного судочинства України для зміни чи скасування судових рішень.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що в 2003 році ВАТ Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод за рішенням загальних зборів акціонерів було реорганізовано шляхом зміни організаційно - правової форми (перетворення) у Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод .

Дніпровським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового на виконання листа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 24.09.2014 року № 12/17691/НК щодо здійснення моніторингу акціонерних товариств, які не привели свою діяльність у відповідність до вимог Закону України Про акціонерні товариства та акції яких знаходяться в обігу, встановлено, що ВАТ Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод (код ЄДРПОУ 00951445), випуск простих іменних акцій якого було зареєстровано 23.01.2002 року за № 7/04/1/08 Дніпропетровським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, було реорганізовано в ТОВ Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод , але не здійснило процедуру скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій, про що відповідач повідомив Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку листом від 06.11.2014 р. №5449/01-17/04 .

Дніпровським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 12.01.2015 року отримано лист Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.12.2014 року за вих. № 12/24977/НК, в якому Нацкомісія направляє для виконання Рішення від 23.12.2014 року № 1810 Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів , в Додатку 1 до якого значиться і ТОВ Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод .

Відповідно до Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.12.2014 року № 1810, товариства, визначені в Додатку 1, зобов'язані у строк до 23.03.2015 року усунути порушення вимог Розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 р. № 737, а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, факт отримання Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.12.2014 року № 1810 позивачем не заперечується.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку листом від 23.04.2015 року № 12/02/8481/НК повідомила Дніпровське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про те, що документи для скасування реєстрації випуску акцій ВАТ Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод від ТОВ Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод станом на 20.04.2015 року не надходили, а також на вказану дату в державному реєстрі випусків цінних паперів відсутні відомості щодо зупинення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випусків акцій вказаного підприємства.

Уповноваженою особою комісії - т.в.о. начальника Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Прозоровою Я.В. 20.05.2015 року було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 160-ДН-1-Е.

В акті від 20.05.2015 року № 160-ДН-1-Е встановлено ознаки порушення на ринку цінних паперів, а саме: невиконання позивачем рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.12.2014 р. № 1810 у строк до 23.03.2015 року, тобто неподання ТОВ Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод до Комісії документів для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмового повідомлення Комісії про усунення порушення.

05.06.2015 року в ході розгляду Дніпровським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку матеріалів у відношенні ТОВ Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод , на якому був присутній директор товариства Кукуруза Я.М. будь-яких письмових повідомлень, документів, що підтверджують виконання позивачем вимог, викладених в Рішенні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.12.2014 р. № 1810, надано не було.

Постановою Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 05.06.2015 року № 133-ДН-1-Е за невиконання рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.12.2014 р. № 1810 Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів на ТОВ Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод у відповідності до пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні накладено штраф у розмірі 17000,00 грн.

Відповідно до частини 1статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно із статтею 2 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , проведення державного регулювання цінних паперів здійснюється, втому числі, і з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.

Згідно із положеннями статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до статті 6 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента № 1063/2011 від 23.11.2011 року, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до пунктів 9, 10 статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку віднесено здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам, a також надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Пунктом 1 рішення від 23.12.2014 року № 1810 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку зобов'язано позивача в строк до 23.03.2015 року усунути порушення вимог розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року № 737, в частині подання до комісії документів для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити комісію.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що позивачем вимоги рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.12.2014 року № 1810 не виконано, зазначене рішення не оскаржене, отже є чинним.

Підставою для накладення на позивача штрафу оскаржуваною постановою від 05.06.2015 року № 133-ДН-1-Е є невиконання саме пункту 1 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.12.2014 року № 1810.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів встановлена статтею 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , відповідно до пункту 8 якого невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів тягне за собою фінансові санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Колегія суддів погоджується з висновком судів попередніх інстанцій про те, що відповідачем оскаржувану постанову прийнято на підставі та у спосіб, передбачений чинним законодавством, в межах компетенції особи, яка його винесла.

Також вірним є висновок судів першої та апеляційної інстанції про те, що на момент отримання позивачем для виконання рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.12.2014 року № 1810 Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів позивачем не здійснено процедуру скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, передбачену Порядком № 222, у зв'язку із чим, скасування реєстрації випуску акцій повинно бути здійснено у відповідності до положень Розділу III Порядку скасування реєстрації випуску акцій, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року № 737, чинного на момент виявлення вказаного правопорушення.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку про те, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій є законними і не підлягають скасуванню, оскільки суди, всебічно перевіривши обставини справи, вирішили спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин; в них повно відображені обставини, що мають значення для справи, висновки судів щодо встановлених обставин і правові наслідки є правильними, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.

Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод" - залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.10.2015 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.06.2016 року у адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод" "Дніпропетровський дослідний ремонтно-механічний завод" до Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута Верховним Судом України в порядку, передбаченому статтями 235 - 244 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді: О.Є. Донець

О.В. Голяшкін

В.Ф. Мороз

Дата ухвалення рішення24.01.2017
Оприлюднено10.02.2017
Номер документу64624304
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7602/15

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 13.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Ухвала від 27.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Ухвала від 12.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 05.05.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні