ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"10" лютого 2017 р. Справа № 809/1931/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Микитин Н.М.,
при секретарі судового засідання Хомі О.В.,
за участю: представника позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду клопотання про залишення позовної заяви без розгляду в адміністративній справі за позовом Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс Сервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 21 741,16 гривень, -
В С Т А Н О В И В:
Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до Приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс-Сервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 21 741,16 грн.
Представник відповідача 18.01.2017 року подав клопотання про залишення позовної заяви без розгляду у зв'язку пропущення встановленого законом строку звернення до адміністративного суду.
Вищевказане клопотання обґрунтовано тим, що перебіг строку звернення про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 21 741,16 гривень за 2015 рік розпочався з 16.04.2016, тобто з наступного дня, після завершення строку, встановленого частиною 4 статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для самостійної сплати зазначених санкцій, таким чином, позивач мав право та повинен був звернутися до суду з позовом з 16.04.2016 року по 16.10.2016 року.
Представник відповідача в судове засідання не з'явилася, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, проте подав на адресу суду заяву про розгляд справи за його відсутності, а позовну заяву просив залишити без розгляду.
В судовому засіданні представник позивача проти задоволення заявленого клопотання заперечив, пояснив, що позивачем не пропущено строків на звернення до адміністративного суду із заявленими вимогами, тому що, перебіг таких строків розпочався з моменту, коли позивач дізнався про факт несплати відповідачем адміністративно-господарських санкцій. Таким чином, позивач 24.10.2016 року отримав відомості від Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про середньооблікову чисельність штатних працівників, кількість працюючих інвалідів та фонд оплати праці штатних працівників згідно поданої звітності, в тому числі щодо відповідача та дізнався про факт несплати відповідачем адміністративно-господарських санкцій.
Зазначив, що відомостей про невиконання відповідачем обов'язку сплати зазначених адміністративно-господарських санкцій та пені станом на 16.04.2016 у позивача не було, оскільки відповідач в порушення встановленого обов'язку не здійснив свою реєстрацію у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням.
Розглянувши заявлене клопотання, заслухавши пояснення представника позивача, суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Абзацом 2 частини 2 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог.
Відповідно до пункту 2.3 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України за №223 від 15.05.2007 адміністративно-господарська санкція за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів - це грошове зобов'язання, альтернативне зобов'язанню самостійно здійснити працевлаштування інвалідів відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , сплачується у порядку і розмірах, передбачених Законом та постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» .
Виходячи із наведеної дефініції та завдань Фонду соціального захисту інвалідів стосовно здійснення контролю за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені, фактом вчинення правопорушення є несплата адміністративно-господарських санкцій.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, право звернення до суду у відділень Фонду соціального захисту інвалідів виникає після встановлення факту несплати адміністративно-господарських санкцій.
Роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Отже, у разі самостійної несплати роботодавцями адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у встановлені строки, днем виникнення підстав, що дають відділенням Фонду соціального захисту інвалідів право на пред'явлення вимог про стягнення таких санкцій та, одночасно, початком перебігу строку на звернення до адміністративного суду із вимогами про їх стягнення є 16 квітня, що настає за роком, в якому відбулося порушення.
При цьому, суд зазначає, що завдання Фонду соціального захисту інвалідів стосовно здійснення контролю за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені забезпечуються встановленим частиною 9 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» обов'язком роботодавців, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєстрації у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щорічного подання цим відділенням звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
У випадку відсутності такої реєстрації роботодавців у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів та несплати ними адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, то днем виникнення підстав, що дають відділенням Фонду соціального захисту інвалідів право на пред'явлення вимог про стягнення таких санкцій є день встановлення факту несплати адміністративно-господарських санкцій, і перебіг строку звернення до адміністративного суду з вимогами про стягнення таких санкцій розпочинається з наступного за ним дня.
Відповідач в Івано-Франківському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, як роботодавець, в якого за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб не зареєстрований.
Факт несплати відповідачем адміністративно-господарських санкцій за невиконання в 2015 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів позивач встановив 24.10.2016 року, а тому, початком перебігу строку на звернення до адміністративного суду з позовними вимогами про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2015 році є 25.10.2016.
З вимогами про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2015 році позивач звернувся 26.12.2016.
Таким чином, Івано-Франківським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів позовні вимоги про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 21 741,16 гривень з приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс Сервіс" заявлено в межах шестимісячного строку, встановленого абзацом 2 частини 2 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України.
У зв'язку із наведеним, в даній справі відсутні підстави для застосування наслідків пропущення строку звернення до адміністративного суду, передбачені статтею 100 Кодексу адміністративного судочинства України, а також підстави для залишення позовної заяви без розгляду, передбачені пунктом 9 частини 1 статті 155 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі викладеного та керуючись статтями 100, 155, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
В задоволенні клопотання представника відповідача про залишення без розгляду позовної заяви Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс Сервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 21 741,16 гривень - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Микитин Н.М.
Ухвала складена в повному обсязі 10.02.17 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2017 |
Оприлюднено | 12.02.2017 |
Номер документу | 64652943 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитин Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні