Ухвала
від 11.04.2017 по справі 809/1931/16
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2017 року № 876/3000/17

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Гулида Р.М.,

суддів - Кузьмича С.М., Улицького В.З.,

за участю:

секретаря судового засідання - Богдан А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс Сервіс" на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2017 року у справі за позовом Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс Сервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

ВСТАНОВИЛА:

Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося з позовом до приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс Сервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 21 741,16 грн..

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що відповідачем допущено порушення вимог ст.19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", оскільки підприємство не виконало нормативу по працевлаштуванню у 2015 році одного інваліда, внаслідок чого підприємство зобов'язано сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 19 333,33 грн. Окрім цього, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу нараховано пеню в розмірі 2 407,83 грн. Оскільки вищезазначені суми відповідачем добровільно не сплачено, у зв'язку з чим утворилась заборгованість в розмірі 21 741,16 грн.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2017 року, позов задоволено повністю.

Стягнуто з Приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс-Сервіс"(78200, Івано-Франківська область, місто Коломия, вул.Шевченка,8, код ЄДРПОУ 31381787) в користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 21 741 (двадцять одну тисячу сімсот сорок одну) гривню 16 копійок адміністративно-господарських санкцій та пені.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, приватне виробничо-комерційне підприємство "Люкс Сервіс" подало апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій зазначив, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням ч.ч. 1, 2 ст.99 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Просить постанову суду першої інстанції скасувати та позовну заяву Фонду соціального захисту інвалідів залишити без розгляду.

Особи, які беруть участь в справі, в судове засідання не з'явилися, хоч були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до ч.1 ст.41, ч.4 ст.196 КАС України суд розглядає справу за їхньої відсутності без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що приватне виробничо-комерційне підприємство "Люкс Сервіс" є юридичною особою та використовує найману працю.

Згідно додатку до листа ГУ ДФС України в Івано-Франківській області від 20.10.2016 року №2745/9/09-19-13-01-22 відносно сум нарахованої заробітної плати за 2015рік щодо приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс Сервіс", середньооблікова кількість штатних працівників особового складу складає 15 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб (а.с. 9).

Враховуючи те, що приватне виробничо-комерційне підприємство "Люкс Сервіс" не забезпечило працевлаштування одного інваліда з врахуванням того, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за 2015 рік становила 15 осіб до відповідача застосовано адміністративно-господарські санкції в розмірі 19 333,33 грн. За період несплати і до моменту звернення в суд із адміністративним позовом, позивач, виходячи із суми адміністративно-господарської санкції (19 333,33 грн.), розрахував пеню в розмірі 2 407,83 грн. Вказані суми, відповідачем добровільно не сплачені, внаслідок чого утворилася заборгованість в загальному розмірі 21 741,16 грн. (а.с. 10)

Суд першої інстанції позов задоволив з тих підстав, що на момент розгляду справи заборгованість відповідачем не була сплачена, відповідних доказів, які б спростовували наявність заборгованості чи доводів позивача, відповідачем надано не було.

Колегія суддів вважає, що допущений висновок суду першої інстанції є помилковим та таким, який суперечать нормам процесуального права і обставинам справи з огляду на наступне.

Відповідно до положень ч. ч. 1, 2 ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Тобто, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Отже, визначальною умовою початку перебігу строку звернення до суду є день, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Поряд з цим, слід враховувати, що перебіг строку звернення до адміністративного суду розпочинається не з дня, коли особа, в тому числі і суб'єкт владних повноважень, безпосередньо дізналася про обставини (події), що є підставою для звернення до суду, а з дня, коли вона повинна була дізнатися про ці обставини за умови належного користування своїми правами та повноваженнями.

Відповідно до положень ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , адміністративно-господарські санкції за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів сплачуються (нараховуються, застосовуються) підприємствами самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною 1 статті 19 цього Закону.

Таким чином, саме з 16 квітня відповідного року у Фонду соціального захисту інвалідів виникає право на стягнення самостійно несплачених підприємством сум санкцій в судовому порядку і на подання такого позову поширюється саме строк звернення до суду, встановлений ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України.

Наведене узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України, викладеною в постанові від 21.02.2011 року у справі № 21-9а11.

Звертаючись з позовом 26.12.2016 року з вимогою про стягнення з приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс Сервіс" адміністративно-господарських санкцій та пені за порушення вимог ст. ст. 19, 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , позивач очевидно і значно пропустив шестимісячний строк звернення до адміністративного суду, встановлений ч. 2 ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України.

Вказані обставини не були враховані судом першої інстанції при ухваленні рішення про задоволення позовних вимог.

Таким чином, судом першої інстанції невірно встановлено обставини у справі та порушено норми процесуального права, що і призвело до ухвалення незаконного рішення, яке підлягає скасуванню з підстав визначених ст. 202 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 203 КАС України, постанова або ухвала суду першої інстанції скасовується в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається з підстав, встановлених відповідно статтями 155 і 157 цього Кодексу.

Керуючись ч.1 ст.41, ст. 160, ст. 195, ст. 196, ст. 198, ст. 202, ст. 203, ст. 205, ст. 206, ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс Сервіс" - задоволити.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2017 року у адміністративній справі №809/1931/16 - скасувати.

Позов Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного виробничо-комерційного підприємства "Люкс Сервіс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені - залишити без розгляду.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.

Головуючий: Р.М. Гулид

Судді: С.М. Кузьмич

ОСОБА_1

Повний текст ухвали виготовлено 13.04.2017 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2017
Оприлюднено19.04.2017
Номер документу66000834
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1931/16

Постанова від 08.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 11.04.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Ухвала від 03.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Ухвала від 03.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Роман Методійович

Постанова від 06.02.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 10.02.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Постанова від 06.02.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 06.02.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні