Постанова
від 15.02.2017 по справі 815/6267/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6267/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2017 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Навітранс» до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, заступника директора Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування рішення заступника директора Департаменту ДАБІ в Одеській області ОСОБА_1 від 31.08.2016 року №101505/1-14440, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та в обґрунтування позовних вимог зазначає, що 23.08.2016 року товариство з обмеженою відповідальністю "Навітранс" звернулося до Центру надання адміністративних послуг Одеської міської ради з заявою, в якій просило суб'єкта надання адміністративних послуг - Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області здійснити реєстрацію декларації про початок виконання підготовчих робіт. 03.10.2016 року представник позивача отримав в Центрі надання адміністративних послуг рішення від 31.08.2016 року № 101505/1-14440 про відмову в реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт за підписом заступника директора Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_1 Також позивач зазначає, що свою відмову відповідач мотивував тим що, позивачем не виконані умови п. 11 Порядку виконання будівельних робіт затвердженого Постановою КМУ від 13.04.2011 року № 466, а саме: не в повному обсязі надано інформацію щодо підстав використання земельної ділянки (відсутня дата видачі інформаційної довідки), що на думку відповідача унеможливлює внесення даних до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Дане рішення заступника директора Департаменту ДАБІ в Одеській області позивач вважає незаконним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки оскаржуване рішення, яке підписано заступником директора Департаменту ДАБІ в Одеській області - ОСОБА_1 не містить в собі а ні посилання на його повноваження, на підставі яких він виносить рішення про відмову в реєстрації декларацій, а ні вимог до позивача стосовно порядку подачі декларацій та переліку документів які до них додаються. Також позивач вказує, що в пункті 11 Порядку йдеться лише про те що, замовник (позивач) несе відповідальність за повноту та достовірність даних зазначених у декларації, за виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації та за порушення вимог, визначених цим Порядком. Крім того, позивач вважає безпідставним посилання відповідача на п. 11 Порядку в обґрунтування підстави для відмовити в реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт, оскільки на думку позивача вона не має жодного відношення до процедури реєстрації/відмови в реєстрації декларацій про початок виконання підготовчих робіт.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі. Проти продовження розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечував.

Представник відповідачів надала до суду письмові заперечення, в обґрунтування яких зазначила, TOB Навітранс подав через Центр надання адміністративних послуг на адресу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області декларацію про початок виконання підготовчих робіт щодо об'єкта Будівництво житлових будинків з вбудованими приміщеннями та підземним паркінгом за адресою: м.Одеса, вул.Костанді, 104 , проте відповідачем відмовлено у внесенні даних до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання, зокрема, підготовчих робіт листом від 31.08.2016 року № 101505/1-14440 з підстав не повного зазначення даних щодо користування земельною ділянкою, а саме відсутності дати видачі інформаційної довідки. Відповідно до п. 2 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт неповнота даних це інформація, надана замовником у поданих документах, в обсязі, достатньому для прийняття рішення про реєстрацію декларації про початок виконання підготовчих робіт та декларації про початок виконання будівельних робіт, відповідно до п. 12 Порядку ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт... посадові особи здійснюють перевірку повноти даних у поданих замовником деклараціях з дотриманням вимог законодавства та за її наявності вносять дані до реєстру, а за її відсутності повертають їх замовнику на доопрацювання для усунення виявлених недоліків, про що вносять дані до реєстру. За фактом реєстрації посадові особи здійснюють оформлення та підписання відповідних повідомлень та декларацій. Неповноту даних відповідач перевіряє в деклараціях.

Відповідно до п. 6 ст. 35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності інспекції державного архітектурно-будівельного контролю відмовляють у реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням встановлених вимог. Таким чином, Департамент діяв в межах повноважень та у спосіб, які передбачені нормами діючого законодавства.

За таких підстав, відповідач просив в задоволенні позову відмовити повному обсязі.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що 23.08.2016 року ТОВ Навітранс звернувся до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області з заявою про реєстрацію декларації про початок виконання підготовчих робіт. (а.с. 9).

Разом з заявою до Департаменту ДАБІ в Одеській області позивачем була подана декларація про початок виконання підготовчих робіт. (а.с. 7-8).

Листом від 31.08.2016 року №1015 05/1-14440 Департаментом ДАБІ в Одеській області ТОВ Навітранс повідомлено про те, що за результатом перевірки повноти даних зазначених у декларації, відповідно до вимог п. 11 Порядку виконання будівельних робіт затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт , Департамент повертає декларацію, у зв'язку з наявністю невідповідностей, що унеможливлює внесення даних до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Також в цьому листі вказано, що ТОВ Навітранс не в повному обсязі надано інформацію щодо підстав використання земельної ділянки (відсутня дата видачі інформаційної довідки). Після усунення недоліків, що стали підставою для повернення декларації на доопрацювання, замовник може повторно звернутися до територіального органу - Департаменту ДАБІ в Одеській області, через центр надання адміністративних послуг, для реєстрації декларації.(а.с. 10).

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлені Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 року №3038-VI, який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до ч.ч.1 - 6 ст. 35 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності після набуття права на земельну ділянку замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, державними стандартами і правилами, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підготовчі роботи з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень замовник здійснює на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання підготовчих робіт. Виконання підготовчих робіт, у тому числі з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, може здійснюватися на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт. Виконання підготовчих робіт з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень без реєстрації зазначеної декларації або отримання дозволу на виконання будівельних робіт забороняється. Зареєстрована декларація про початок виконання підготовчих робіт не дає права на виконання будівельних робіт. Реєстрацію декларації про початок виконання підготовчих робіт здійснює орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня отримання декларації. За наявності зареєстрованої декларації про початок виконання підготовчих робіт (направлення повідомлення до органу державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до частини першої цієї статті) отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником інших документів дозвільного характеру для виконання підготовчих робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається. Форма декларації про початок виконання підготовчих робіт, порядок її подання та реєстрації, форма повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації визначаються Кабінетом Міністрів України. Орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає декларацію про початок виконання підготовчих робіт замовникові для усунення виявлених недоліків, якщо у декларації не відображено інформації щодо замовника, назви чи адреси об'єкта будівництва, документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (крім випадків, визначених частиною четвертою статті 34 цього Закону), або щодо осіб, відповідальних за проведення технічного нагляду, та осіб, які розробили проект виконання підготовчих робіт, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків декларація розглядається органом державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, передбаченому для її реєстрації. Рішення про реєстрацію або повернення декларації про початок виконання підготовчих робіт може бути розглянуто у порядку нагляду центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (без права реєстрації декларації), або оскаржено до суду. У разі самостійного виявлення помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) у надісланій декларації про початок виконання підготовчих робіт замовник має право протягом трьох робочих днів із дня надіслання такої декларації подати виправлені (достовірні) дані щодо інформації, яка потребує змін.

Механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт визначений Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою КМУ від 13.04.2011 року № 466.

Відповідно до п. 3 Порядку надання (отримання, реєстрація), повернення (відмова у видачі) чи анулювання (скасування реєстрації) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю, визначеними статтею 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Пункти 4 - 6, 10 - 11 Порядку відповідають ч. 1 - 6 ст. 35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Відповідно до п. 16 - 19 Порядку замовник (його уповноважена особа) заповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю два примірники декларації за формою, наведеною у додатках 4, 5, 6 до цього Порядку. Один примірник декларації після проведення реєстрації повертається замовнику, другий - залишається в органі державного архітектурно-будівельного контролю. Декларація про початок виконання підготовчих робіт не надає права на виконання будівельних робіт. Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п'яти робочих днів з дня надходження до нього декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та здійснює дії щодо внесення інформації, зазначеної у декларації, до реєстру. Орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає з письмовим обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації, декларацію про початок виконання підготовчих робіт замовникові (його уповноваженій особі) для усунення виявлених недоліків, якщо у декларації не відображено інформації щодо замовника, назви чи адреси об'єкта, документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (крім випадків, визначених пунктом 7 цього Порядку), або щодо осіб, відповідальних за проведення технічного нагляду, та осіб, які розробили проект виконання підготовчих робіт. Після усунення недоліків декларація розглядається органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, передбаченому для її реєстрації.

Так, згідно з додатком №4 до Порядку №466, в декларації про початок підготовчих робіт зазначаються, зокрема такі відомості щодо використання земельної ділянки для будівництва: дата, серія, номер документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, дата, номер договору суперфіцію (необхідне зазначити), та кадастровий номер земельної ділянки (за наявності).

Як вбачається з листа Департаменту ДАБІ в Одеській області від 31.08.2016 року №05/1-14440, підставою для повернення поданої ТОВ Навітранс декларації для усунення недоліків відповідачем визначено: не в повному обсязі надано інформацію щодо підстав використання земельної ділянки (відсутня дата видачі інформаційної довідки).

Відповідно до ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Згідно зі ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем. Підставою для укладення договору оренди може бути цивільно-правовий договір про відчуження права оренди.

Відповідно до ст. 125 - 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Згідно з ч. 1ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" речові права та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації: право власності; речові права, похідні від права власності: право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншою капітальною спорудою (їх окремою частиною), що виникає на підставі договору найму (оренди) будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки; іпотека; право довірчої власності; інші речові права відповідно до закону; 3) право власності на об'єкт незавершеного будівництва; 4) заборона відчуження та арешт нерухомого майна, податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.

Відповідно до п. 1) ч. 1 Стаття 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі: укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката.

Отже, документом, що підтверджує, зокрема, право користування земельною ділянкою є укладений та зареєстрований в установленому законом порядку договір.

Разом з тим, відповідно до п. 1) ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно абз. 9 п. 4 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 року №1141, ведення Державного реєстру прав здійснюється за допомогою технічних і програмних засобів, які забезпечують формування та присвоєння номерів (реєстраційного номера об'єкта нерухомого майна, реєстраційного номера заяви (запиту), номера запису, індексного номера рішення, інформації з Державного реєстру прав, свідоцтва тощо), формування картки прийому заяви (запиту), витягів, інформаційних довідок, виписок, оформлення рішень, свідоцтв про право власності на нерухоме майно, захист відомостей, що містяться у Державному реєстрі прав, від несанкціонованих дій, оновлення, архівування та відновлення записів, внесених до Державного реєстру прав, їх пошук, документальне відтворення процедури державної реєстрації прав, надання інформації з Державного реєстру прав.

Номери, що формуються та присвоюються за допомогою програмних засобів Державного реєстру прав, складаються з цифр, що утворюють числа натурального ряду, та не повторюються на всій території України у межах нумерації об'єктів нерухомого майна, заяв (запитів), записів, документів, які формуються за допомогою Державного реєстру прав (рішень, інформації з Державного реєстру прав, свідоцтв тощо).

Таким чином, кожний запис, рішення витяг, інформаційна довідка мають відповідний номер та дату.

При цьому відповідно до абз.5 п.2 Порядку № 466 повнота даних це інформація, надана замовником у поданих документах, в обсязі, достатньому для прийняття рішення про реєстрацію декларації про початок виконання підготовчих робіт та декларації про початок виконання будівельних робіт.

Згідно з п. 12 Порядку ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 92 від 24.06.2011 року (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.07.2011 за №885/19623), посадові особи здійснюють перевірку повноти даних у поданих замовником деклараціях з дотриманням вимог законодавства та за її наявності вносять дані до реєстру, а за її відсутності повертають їх замовнику на доопрацювання для усунення виявлених недоліків, про що вносять дані до реєстру. За фактом реєстрації посадові особи здійснюють оформлення та підписання відповідних повідомлень та декларацій.

Отже, в декларації про початок виконання підготовчих робіт, яка була подана позивачем до Департаменту ДАБІ в Одеській області в розділі Земельна ділянка використовується для будівництва на підставі зазначені такі документи: договір оренди від 19.08.2016 року, № б/н, земельна ділянка площею 0, 7656 га, кадастровий номер 5110136900:25:014:0130; інформаційні довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 66377160 на земельну ділянку площею 0, 0625 га та № 66373216 на земельну ділянку площею 0, 0447 га.

При цьому позивач не зазначив дати видачі інформаційних довідок, який є обов'язковим реквізитом документу.

Разом з тим, 14.09.2016 року позивачем було подано через центр надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Департаменту ДАБІ в Одеській області декларацію про початок виконання підготовчих робіт після виправлення недоліків, в якій в розділі Земельна ділянка використовується для будівництва на підставі зазначені такі документи: договір оренди від 19.08.2016 року, № б/н, земельна ділянка площею 0, 7656 га, кадастровий номер 5110136900:25:014:0130; інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 22.08.2016 року, № інформаційної довідки 66366087, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1005143051101, номер запису про право власності 15997895; інформаційні довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 22.08.2016 року, № інформаційної довідки 66373216 на земельну ділянку площею 0, 0447 га. реєстровий номер об'єкта нерухомого майна 1006392051101, номер запису про право власності 16020922, кадастровий номер 5110136900:25:014:0045; інформаційні довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 22.08.2016 року, № інформаційної довідки 66377160 на земельну ділянку площею 0, 0625 га реєстровий номер об'єкта нерухомого майна 1006392051101, номер запису про право власності 16021548, кадастровий номер 5110136900:25:014:0033.

20.09.2016 року зазначена декларація про початок виконання підготовчих робіт зареєстровано Департаментом ДАБІ в Одеській області за № ОД 030162641383.

За таких обставин, суд вважає, що посадові особи Департаменту дійшли вірного висновку про те, що в поданій позивачем в Декларації зазначено не повну інформацію про документи що підтверджують право користування земельною ділянкою під будівництвом.

Доводи позивача про те, що відповідач, посилаючись в своєму рішенні на п. 11 Порядку 466, вийшов за межі своїх повноважень і незаконно відмовив позивачу в реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт та повернув її на доопрацювання, суд вважає необґрунтованими з огляду на наступне.

Згідно з абзац 4 п. 3 Порядку повноваження Держархбудінспекції здійснюються її апаратом. При цьому реєстрація (повернення, скасування реєстрації) декларацій щодо об'єктів, які розміщено на території кількох адміністративно-територіальних одиниць та вплив (відповідно до проектної документації) від діяльності яких після прийняття в експлуатацію буде поширюватися на дві і більше адміністративно-територіальні одиниці, здійснюється апаратом Держархбудінспекції, а щодо інших об'єктів - її територіальними органами за місцезнаходженням таких об'єктів.

Згідно п. 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 року № 294 Державна архітектурно-будівельна інспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.

Департамент забезпечує здійснення функцій та повноважень територіального органу, утвореного як структурний підрозділ апарату Державної архітектурно-будівельної інспекції України, покладених на нього Положенням про Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області затвердженого наказом № 994 від 08.09.2015, на території Одеської області .

Відповідно до пунктів 18 Порядку № 466 орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає з письмовим обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації, декларацію про початок виконання підготовчих робіт замовникові (його уповноваженій особі) для усунення виявлених недоліків, якщо у декларації не відображено інформації щодо замовника, назви чи адреси об'єкта, документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (крім випадків, визначених пунктом 7 цього Порядку), або щодо осіб, відповідальних за проведення технічного нагляду, та осіб, які розробили проект виконання підготовчих робіт.

Так, відповідачем в спірному рішенні зазначено що, Департамент повертає декларацію у зв'язку з наявністю невідповідностей, а саме не в повному обсязі надано інформацію щодо підстав використання земельної ділянки, з повідомленням про те, що після усунення недоліків, що стали підставою для її повернення, замовник може повторно звернутися до територіального органу - Департаменту ДАБІ в Одеській області, через Центр надання адміністративних послуг, для реєстрації декларації, що відповідає вищезазначеним вимогам законодавства. При цьому зазначення в рішенні п. 11 Порядку №466, відповідно до якого передбачена відповідальність замовника за повноту та достовірність даних, зазначених у поданих ним повідомленнях, деклараціях та за порушення вимог визначених цим порядком, відповідно до Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та Кодексу України про адміністративні правопорушення не спростовує правомірність рішення, яке прийнято відповідачем з дотриманням порядку проведення перевірки даних декларації та зазначенням у ньому конкретних підстав її повернення.

Крім того, позивачем не спростовано та не надано доказів, які б спростовували висновки посадової особи Департаменту ДАБІ в Одеській області, викладені в оскаржуваному рішенні. При цьому позивачем після прийняття цього рішення повторно було подано декларацію про початок виконання підготовчих робіт з зазначенням повних даних щодо підстав використання земельної ділянки (номер, дата інформаційних довідок, кадастрові номери земельних ділянок), яка була зареєстрована Департаментом 20.09.2016 року за № ОД 03016264383.

Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених фактів, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Навітранс» до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, заступника директора Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування рішення заступника директора Департаменту ДАБІ в Одеській області ОСОБА_1 від 31.08.2016 року №101505/1-14440 є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, ч. 6 ст. 128, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Відмовити в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Навітранс» до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, заступника директора Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування рішення заступника директора Департаменту ДАБІ в Одеській області ОСОБА_1 від 31.08.2016 року №101505/1-14440, в повному обсязі.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2017
Оприлюднено21.02.2017
Номер документу64750370
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6267/16

Постанова від 18.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 04.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 07.03.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 07.03.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Постанова від 15.02.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 31.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні