Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 лютого 2017 р. № 820/5942/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Тітова О.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Укрековугілля" до Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області, Добропільської об'єднаної державної податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області, про скасування податкових повідомлень-рішень та вимоги,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрековугілля" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просить суд:
- скасувати податкові повідомлення - рішення від 11.05.2016 № 0002551300 про нарахування податку на доходи фізичних осіб та штрафних санкцій на суму 133216,84 грн, винесеною Добропільскою ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області, від 23.05.2016 № 0000041304 про донарахування військового збору в сумі 9954,38 грн, винесеною Ізюмською ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, вимогу від 19.05.2016 № Ю-0000651300-У про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску в сумі 195189,59 грн;
- скасувати рішення Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області від 23.05.2016 №0000021304 та №0000031304.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що спірні рішення ґрунтуються на помилкових судженнях суб'єкта владних повноважень, що викладені в акті перевірки, а тому підлягають скасуванню.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача - Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності. Проти задоволення позову заперечував у повному обсязі.
Представник відповідача - Добропільської об'єднаної державної податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав до суду письмові заперечення, відповідно до яких зазначив, що порушення, встановлені в ході перевірки позивача, зафіксовані належним чином в акті перевірки, висновки якого стали підставою для винесення спірного податкового повідомлення-рішення, у зв'язку із чим просив у задоволенні позову відмовити.
Також, від представника Добропільської об'єднаної державної податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області надійшло клопотання про витребування додаткових доказів із кримінального провадження №120160505900000098 та зупинити провадження у справі на період надання додаткових доказів.
Суд зазначає, що предметом розгляду даної справи є рішення відповідачів про нарахування податку на доходи фізичних осіб та штрафних санкцій, що складені за результатами перевірки.
Враховуючи, що відповідачем взагалі не обґрунтовано та не зазначено чому розгляд даної справи неможливий без доказів із кримінального провадження за №120160505900000098, суд дійшов висновку про необґрунтованість вказаного клопотання.
Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін у письмовому провадженні, оскільки відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначені цією статтею, і прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та відсутні потреби заслухати свідка чи експерта.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, згідно до вимог статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, дійшов наступного.
З матеріалів справи вбачається, що товариство з обмеженою відповідальністю "Укрековугілля" пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним кодом 32546031.
До 28.03.2016 товариство з обмеженою відповідальністю "Укрековугілля" було зареєстровано за адресою: 84043, Донецька область, Олександрійський район, с.Степанівка, вул. Степова, б. 15 та перебувало на обліку у Добропільській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області. 28.03.2016 позивач перереєструвався у державного реєстратора та вибув з населеного пункту, що знаходився у зоні АТО та знаходиться на обліку у Ізюмській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Харківській області.
Фахівцями відповідача, Добропільської об'єднаної державної податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області, на підставі наказу № 35 від 05.04.2016, направлень №35 та №36 від 05.04.2016, на підставі п.п. 80.2.2 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, проведено фактичну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, наявності ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню та інших документів дозвільного характеру за період з 01.01.2014 по 15.04.2016.
Результати перевірки викладені в акті №132/14/32546031 від 18.04.2016.
За наслідками перевірки контролюючим органом було встановлено:
- порушення п. 51.1 ст. 51, п. 176.2"б" ст. 176 Податкового кодексу України в частині відображення недостовірних відомостей щодо фактичної виплати заробітної плати працівникам у податкових розрахунках за формою 1-ДФ за І-ІІІ кв. 2014 року;
- порушення п. 51.1 ст. 51, п. 176.2"б" ст. 176 Податкового кодексу України в частині відображення недостовірних відомостей щодо фактичної виплати заробітної плати працівникам у податкових розрахунках за формою 1-ДФ за період з ІV кв. 2014 року по ІV кв. 2015 року;
- порушення п.п. 168.1.1 п.п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, в частині не нарахування та неперерахування податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати у сумі 74841,67 грн за січень 2014 року - лютий 2016 року;
- ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VІ із змінами та доповненнями в частині неповноти обчислення та несплати єдиного внеску за січень 2014 року - лютий 2016 року у сумі 195189,59 грн;
- ст. 162, ст. 164, ст. 168 Податкового кодексу України в частині не нарахування та неперерахування військового збору протягом серпня 2014 року - лютого 2016 року у розмірі 5815,50 грн;
- ст. 20, ст. 21, ст. 96 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-ІІІ та Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 №161 в частині недотримання умов договору цільового використання земельної ділянки;
- п. 250.2 та п. 250.9 ст. 250 Податкового кодексу України в частині неподання податкових декларацій з екологічного податку за 1-4 квартали 2014 року та 1-4 квартали 2015 року;
- ст. 271 Податкового кодексу України в частині заниження нормативно-грошової оцінки, що застосовується ТОВ "Укрековугілля" у період 2014-2015 років при сплаті орендної плати за землю.
На підставі зазначених висновків Добропільською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Донецькій області винесено податкове повідомлення - рішення від 11.05.2016 № 0002551300 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами у розмірі 133216,84 грн.
Також, Ізюмською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Харківській області на підставі висновків перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 23.05.2016 № 0000041304, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з військового збору у розмірі 9954,38 грн.
На підставі вищевказаних висновків Ізюмською об'єднаною державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області винесено вимогу від 19.05.2016 №Ю-0000651300-У про сплату недоїмки з єдиного внеску у розмірі 195189,59 грн.
У зв'язку із винесенням зазначеної вимоги, Ізюмською об'єднаною державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області прийнято рішення від 23.05.2016 №0000021304 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним фіскальним органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на суму 97594,80 грн та рішення від 23.05.2016 №0000031304 про застосування штрафних санкцій за неналежне ведення бухгалтерської документації на підставі якої нараховується єдиний внесок на суму 136,00 грн.
Позивач, не погодившись із вказаними рішеннями та вважаючи, що контролюючий орган безпідставно вимагає від нього сплати сум єдиного внеску звернувся за захистом своїх прав у судовому порядку.
По суті позовних вимог суд зазначає наступне.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. N 2464-VI.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.
Згідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.
Разом з тим, судом встановлено, що на час проведення антитерористичної операції з метою забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення прийнято Закон України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" від 02.09.2014 р. №1669-VII (Закон №1669-VII).
Відповідно до статті 11 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" передбачено внесення змін до деяких законів України.
Зокрема, частиною 4 статті 11 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" передбачено внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", а саме розділ VIII1 "Прикінцеві та перехідні положення" доповнено пунктом 9-3 такого змісту:
"9-3 Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (Закон №1669-VII), де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14.04.2014 р. №405/2014 (Указ №405/2014), звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються".
Частиною 5 статті 11 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (Закон №1669-VII) передбачено, що Кабінету Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону необхідно: - забезпечити прийняття відповідно до своєї компетенції нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону; - затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року №405/2014 (Указ №405/2014), у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення; - у десятиденний строк з дня закінчення антитерористичної операції прийняти остаточний перелік; - привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; - забезпечити розробку і перегляд міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону.
На виконання абзацу 3 пункту 5 статті 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (Закон №1669-VII), Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження №1053-р від 30.10.2014 (Перелік № 1053-р), яким затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.
Згідно з додатком до розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 №1053-р (Перелік №1053-р), до зазначених населених пунктів належить с. Степанівка Олександрівського району Донецької області.
Як вбачається з матеріалів справи, до 28.03.2016 товариство з обмеженою відповідальністю "Укрековугілля" було зареєстровано за адресою: 84043, Донецька область, Олександрійський район, с.Степанівка, вул. Степова, б. 15 та перебувало на обліку у Добропільській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області.
Підставою для прийняття оскаржуваних рішень стало порушення у своєчасності нарахування єдиного внеску у період з січня 2014 року по лютий 2016 року.
Судом встановлено, що 19.09.2016 товариство з обмеженою відповідальністю "Укрековугілля" звернулось до Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області із заявою про визнання недоїмки із сплати єдиного внеску у сумі 195189,59 грн безнадійною та просило списати її у визначеному Податковим кодексом України порядком.
Проте, позивачу було відмовлено у списанні недоїмки у зв'язку із відсутністю підстав.
Між тим, враховуючи, що у вказаний період, позивач перебував на території проведення антитерористичної операції, тому на позивача поширюються положення, передбачені п. 9-3 розділу VIII Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" щодо звільнення від виконання обов'язків платника єдиного внеску та нарахування контролюючим органом штрафних санкцій та пені в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції.
Таким чином, враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення контролюючих органів є необґрунтованими та підлягають скасуванню.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України та Закону України "Про судовий збір".
Керуючись ст.ст. 159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Укрековугілля" до Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області, Добропільської об'єднаної державної податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області, про скасування податкових повідомлень-рішень та вимоги - задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення - рішення Добропільської об'єднаної державної податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області від 11.05.2016 № 0002551300.
Скасувати податкове повідомлення - рішення Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області від 23.05.2016 № 0000041304.
Скасувати вимогу Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області вимогу про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску від 19.05.2016 № Ю-0000651300-У.
Скасувати рішення Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області від 23.05.2016 №0000021304 та №000003130.
Стягнути користь товариства з обмеженою відповідальністю "Укрековугілля" (63832, Харківська область, Борівський район, с. Піски - Радьківські, вул. Перемоги, 261, код ЄДРПОУ 32546031) сплачену суму судового збору в розмірі 1635 (одна тисяча шістсот тридцять п'ять) грн 51 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Добропільської об'єднаної державної податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області (85004, Донецька область, м. Добропілля, пров. Європейський, будинок 4, код ЄДРПОУ 39884187) та судовий збір у розмірі 4906 (чотири тисячі дев'ятсот шість) грн 53 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області (64309, Харківська область, м. Ізюм, вул. Покровська, 32, код ЄДРПОУ 39799097).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя О.М. Тітов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2017 |
Оприлюднено | 19.02.2017 |
Номер документу | 64799934 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Тітов О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні