УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 лютого 2017 р.Справа № 820/3620/16 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Бершова Г.Є.
Суддів: Ральченка І.М. , Катунова В.В.
за участю секретаря судового засідання Ружинської К.О
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.09.2016р. по справі № 820/3620/16
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Полімер-Трейд Плюс"
до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області , Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області
про скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Полімер-Трейд Плюс", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківської області, Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, в якому, з урахуванням уточненого адміністративного позову, просить суд:
- скасувати в повному обсязі податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області №0000011411 від 06.06.2016 року, №0000061402 від 11.03.2016 року, №0000071402 від 11.03.2016 року, №0000081402 від 11.03.2016 року, №0000252207 від 11.03.2016 року.
В обґрунтування позову зазначив, що господарські операції позивача з контрагентами носять реальний характер. Первинні документи, якими є акти прийома-передачі майна мають усі необхідні обов'язкові реквізити у відповідності до Закону України "Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні", в том числі місце складання. Переміщення товару відбувалося без використання ТТН, як первинного документу. Договори, укладені позивачем з контрагентами з метою настання реальних обставин, а тому, висновки викладені в акті перевірки є помилковими та викладеними з порушенням норм податкового законодавства. На підставі викладеного, просив суд задовольнити адміністративний позов повному обсязі.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 12.09.2016 року позовні вимоги було задоволено.
Скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області №0000011411 від 06.06.2016 року, №0000061402 від 11.03.2016 року, №0000071402 від 11.03.2016 року, №0000081402 від 11.03.2016 року, №0000252207 від 11.03.2016 року.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач, Головне управління Державної фіскальної служби у Харківській області, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на прийняття рішення з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання 22.02.2017 року за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Відповідно до статті 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що контролюючим органом на підставі направлень від 25.01.2016 року №№ 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, виданих Головним Управлінням ДФС у Харківській області, наказу №19 від 13.01.2016 року, згідно із пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, ст. 75, п. 77.1, п. 77.4, ст. 77, п.82.1 ст. 82 Податкового кодексу України, відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання в період з 25.01.2016 року по 12.02.2016 року була проведена перевірка позивача.
За результатами перевірки Головним Управлінням ДФС у Харківській області було складено акт №67/20-40-22-02-07/37765087 від 19.02.2016 року "Про результати планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Полімер-Трейд Плюс", код ЄДРПОУ 37765087 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 року по 31.12.2014 року" (т.2 а.с. 169-241).
Відповідно до висновків, викладених в акті №67/20-40-22-02-07/37765087 від 19.02.2016 року, перевіркою встановлено порушення:
- п. 141.2, ст. 138, п. 138.2 ст. 138, пп. 139.1.9 ст. 139 Податкового Кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток на загальну суму 1631730,00 грн., в т.ч. за 2012р. у сумі 226578,00 грн., 2013 р. у сумі 1405152,00 грн.;
- п. 141.2 ст. 138, п. 138.2 ст. 138, пп. 139.1.9 ст. 139 Податкового Кодексу України, в результаті чого завищено від'ємне значення з податку на прибуток на загальну суму 7074654,00 грн., в тому числі за 2014 рік - у сумі 7074654,00грн.;
- п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, ТОВ "Полімер-Трейд Плюс" встановлено заниження податку на додану вартість на загальну суму 1610090,00 грн., у тому числі: за лютий 2013 року на суму 478407,00 грн., березень 2013 року на суму 451993,00грн., за травень 2013 року на суму 103333,00 грн., за червень 2013 року на суму 102000,00 грн., за жовтень 2013 року на суму 50667,00 грн., за січень 2014 року на суму 380244,00 грн., за травень 2014 року на суму 43446,00 грн. та завищення від'ємного значення за серпень 2014 року на загальну суму 181667,00 грн.;
- п.п. 170.9 ст. 170, пп.164.2.11, п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок з доходів фізичних осіб у сумі 701,14 грн. за 2013-2014р.;
- п. 51.1 ст. 51 п.п. б п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України, а саме не в повному обсязі включено до довідок за формою №1 ДФ за 2 квартал 2013 року, 4 квартал 2013 року, 3 квартал 2014 р. - даних про виплачені доходи - фізичним особам - суб'єктам підприємницької діяльності
- відповідно до п. 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм регулювання обігу готівки" від 12.06.1995 №436/95-ВР застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів, - у розмірі сплачених коштів 3518,37 грн.;
- п. 160.2 ст. 160 Податкового кодексу України в частині несвоєчасного перерахування до бюджету суми податку з доходів нерезидентів у 2014 році у сумі 9813,21 грн.;
- п. 46.1 ст. 46 та п. 103.9 ст. 103 Податкового кодексу України в частині ненадання податку ПН в складі "Декларації про прибуток підприємств" за 2012 рік по нерезиденту "GALACRAFT LIMITED" (Кіпр).
На підставі висновків, викладених в акті перевірки, контролюючим органом було винесено:
- податкове повідомлення-рішення №0000081402 від 11.03.2016 р., яким позивачу нарахована сума грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 2012612,50 грн., з них за основним платежем у розмірі - 1610090,00 грн., а за штрафними (фінансовими) санкціями - 402522,50 грн. (т.1 а.с.37);
- податкове повідомлення-рішення №0000061402 від 11.03.2016 р., яким позивачу нарахована сума грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 17564460,00 грн., з них за основним платежем - у розмірі 1405152,00 грн., а за штрафними (фінансовими) санкціями - у розмірі 351288,00 грн. (т.1 а.с. 39);
- податкове повідомлення-рішення №0000071402 від 11.03.2016 р., яким позивачу нарахована сума грошового зобов'язання з податку на додану вартість (завищення від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду - у розмірі - 181667,00 грн. (т.1 а.с. 40-41);
- податкове повідомлення-рішення №0000252207 від 11.03.2016 р., яким позивачу нарахована сума грошового зобов'язання з податку на прибуток іноземних юридичних осіб у розімірі 2623,30 (т.1 а.с. 42);
- податкове повідомлення-рішення №0000011411 від 06.06.2016 р., яким позивачу нарахована сума грошового зобов'язання (суму завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток) у розмірі 649917,00 грн. (т.4)
Позивач в досудовому порядку оскаржував рішення контролюючого органу.
Не погоджуючись із позицією та рішеннями відповідача, позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" доведено, що здійснені ним господарські операції з контрагентами носять реальний характер, а отриманий товар використаний в межах господарської діяльності.
У доводах апеляційної скарги відповідач зазначає, що податкові повідомлення-рішення прийняті ним правомірно, в межах встановлених законом повноважень, а тому скасуванню не підлягають.
Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції з таких підстав.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового Кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст. 198 Податкового Кодексу України).
Водночас згідно п. 198.3 ст. 198 Податкового Кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Тобто, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.
В пункті 198.6 статті 198 Податкового кодексу України зазначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Податкова накладна виписується удвох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів (послуг) (пункт 201.4 статті 201 Податкового кодексу України).
Згідно з пунктом 201.8 статті 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Податкова накладна, відповідно до абзацу першого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Із системного аналізу вказаних правових норм, можливо дійти до висновку, що для отримання права на податковий кредит із сум податку на додану вартість, сплачених в ціні придбаного товару (робіт, послуг), платник ПДВ повинен мати податкові накладні, видані на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначений для використання у власній господарській діяльності.
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством. З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
Так, колегією суддів встановлено, що господарські відносини в період з 01.01.2012 року по 31.12.2014 року ТОВ "Полімер-Трейд Плюс" з підприємствами постачальниками товару: ТОВ "Хімтрейдресурс" (код ЄДРПОУ 37495205) та ТОВ "Полімерна компанія" (код ЄДРПОУ 37495205) підтверджуються актами приймання-передачі.
Так, відповідно до акту прийома-передачі майна від 07.08.2014р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен у кількості 20т за ціною 22666,67грн. за 1т. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 11.08.2014р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен високого тиску марка 15313-003, у кількості 20т за ціною 22750грн. за 1т. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 20.05.2014р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску Марка П72НТ11-285D, у кількості 20т за ціною 22750грн. за 1т. На момент передачі товар відповідає всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 05.05.2014р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен Марки TAISOX 9001HD Film 9001, у кількості 6,125т. за ціною 18333,33 грн. за 1т. На момент передачі Товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 24.01.2014р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску Марка MARLEX HHM TR-144, у кількості 20,625т за ціною 13458,34грн. за 1т. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 23.01.2014р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску марка MARLEX HHM TR-144, у кількості 20,625т за ціною 13458,34грн. за 1т. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 22.01.2014р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску марка MARLEX HHM TR-144, у кількості 61,875 т за ціною 13458,34грн. за 1т. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 13.02.2013р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску марка 293-285Д, у кількості 50т за ціною 13500грн. за 1т. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 13.02.2013р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску марка 293-285Д, у кількості 50т за ціною 13500грн. за 1т. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 12.02.2013р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску марка PE4FE69. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 20.12.2012р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску марка PE4FE69, у кількості 6т за ціною 14000грн. за 1т. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 19.12.2012р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску марка PE4FE69, у кількості 14т за ціною 14000грн. за 1т. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 18.12.2012р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску Марка PE4FE69, у кількості 20т за ціною 14000грн. за 1т. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 17.12.2012р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску Марка PE4FE69, у кількості 15т за ціною 14000грн. за 1т. На момент передачі Товар відповідає всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 19.12.2012р., ТОВ "Полімерна компанія" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору №199 ПП 12 від 12.12.2012р., а саме: поліетилен низького тиску Марка PE4FE69, у кількості 1т за ціною 14000грн. за 1т. На момент передачі Товар відповідає всім якісним та кількісним характеристикам.
Щодо господарських відносин позивача з ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС", суд зазначає наступне.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 07.12.2012р., ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору № 07-02/11 від 21.07.2011р., а саме: поліетилен … у кількості 20т за адресою: м. Харків, вул. Біологічна, буд.6. На момент передачі товар відповідав всім якісним та кількісним характеристикам.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 07.12.2012р., ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору № 07-02/11 від 21.07.2011р., а саме: поліетилен … у кількості 20т за адресою: м. Харків, вул. Біологічна, буд.6 .
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 12.12.2012р., ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору № 07-02/11 від 21.07.2011р., а саме: поліетилен … у кількості 1т за адресою: м. Харків, вул. Біологічна, буд.6
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 06.03.2013р., ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору № 07-02/11 від 21.07.2011р., а саме: поліетилен … у кількості 3,375т за адресою: м. Харків, вул. Біологічна, буд.6
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 12.03.2013р., ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору № 07-02/11 від 21.07.2011р., а саме: поліетилен … у кількості 5,825т за адресою: м. Харків, вул. Біологічна, буд.6.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 15.03.2013р., ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору № 07-02/11 від 21.07.2011р., а саме: поліетилен … у кількості 50т за адресою: м. Харків, вул. Біологічна, буд.6.
Відповідно до акт прийома-передачі майна від 17.05.2013р., ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору № 07-02/11 від 21.07.2011р., а саме: поліетилен … у кількості 20т за адресою: м. Одеська обл., Біляєвський район, вул. Залізничників, буд.14.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 17.05.2013р., ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору № 07-02/11 від 21.07.2011р., а саме: поліетилен … у кількості 20т за адресою: м. Одеська обл., Біляєвський район, вул. Залізничників, буд.14.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 07.12.2012р., ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору № 07-02/11 від 21.07.2011р., а саме: поліетилен … у кількості 20т за адресою: м. Одеська обл., Біляєвський район, вул. Залізничників, буд.14.
Відповідно до акту прийома-передачі майна від 07.12.2012р., ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" передає, а ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" приймає товар згідно договору № 07-02/11 від 21.07.2011р., а саме: поліетилен … у кількості 20т за адресою: м. Одеська обл., Біляєвський район, вул. Залізничників, буд.14.
На підставі вищевказаних актів, товар отримувався ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" за адресами м. Одеса, ст. Усатово, вул. Залізничників, 14 і м. Харків, вул. Біологічна.
Місцем складання документу в даному випадку є юридична та фактична адреса ТОВ "Полімерна компанія" (м. Київ, вул. М. Раскової, 13). За місцем знаходження складських приміщень м. Одеса, ст. Усатово, вул. Залізничників, 14 і м. Харків, вул. Біологічна, 6 ТОВ "Полімерна компанія" не має власних приміщень, штатних працівників та офісної техніки для складання відповідних первинних документів. Продукція Товариства з обмеженою відповідальністю "Полімерна компанія" знаходиться у складських приміщеннях за адресами м. Одеса, ст. Усатово, вул. Залізничників, 14 і м. Харків, вул. Біологічна, 6 на підставі Генерального договору №98/10 на транспортне експедиторське обслуговування від 17.08.2010 р. укладеного між ТОВ "Полімерна компанія" та ТОВ "Геотранс Сервіс". Згідно розділу "Зобов'язання Експедитора" п.2.1 Договору №98/10 "Експедитор організує й здійснює перевезення, перевалки, зберігання, супроводження, ТЕО вантажів й їхнє навантаження на судна за дорученням й заявками Замовника".
На кожну поставку товару ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" має такі документи: видаткову накладну і рахунок-фактуру ТОВ "Полімерна компанія", довіреність та акт приймання-передачі майна.
ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" на підставі Генерального договору №121/12 на транспортне-експедиторське обслуговування від 27.08.2012р., укладеного з Товариством з обмеженою відповідальністю "Геотранс Сервіс", отримує послуги зі зберігання товару. Відповідно до п.2.1 Договору №121/12 "Експедитор організує й здійснює перевезення, перевалки, зберігання, супроводження, ТЕО вантажів й їхнє навантаження на судна за дорученням й заявками Замовника".
Оскільки продукція Товариства з обмеженою відповідальністю "Полімерна компанія" також знаходиться у складських приміщеннях за адресами м. Одеса, ст. Усатово, вул. Залізничників, 14 і м. Харків, вул. Біологічна, 6 на підставі Генерального договору №98/10 на транспортне експедиторське обслуговування від 17.08.2010 р. між ТОВ "Полімерна компанія" і ТОВ "Геотранс Сервіс", то перевезення відбувається не автомобільним транспортом на підставі Закону України "Про автомобільний транспорт" та Інструкції "Про порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи", а на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. №8 "Про затвердження Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів".
Закон України "Про автомобільний транспорт" регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень. Автомобілі, у тому числі вантажні автомобілі використовуються на дорожніх мережах загального користування.
Враховуючи те, що кожна партія товару, що передавалась від ТОВ "Полімерна компанія" та ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС" до ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" мала вагу біля двадцяти тон та великі габарити, переміщення продукції між ТОВ "Полімерна компанія" і ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС", яка зберігається на складах Експедитора ТОВ "Геотранс Сервіс" за адресами м. Одеса, ст. Усатово, вул. Залізничників, 14 і м. Харків, вул. Біологічна, 6 переміщувалась вілочними навантажувачами. Вілочні навантажувачи є технологічним транспортним засобом. Технологічний транспортний засіб діє та реєструється у державних органах влади згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. №8 "Про затвердження Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів". Цей Порядок визначає процедуру відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування.
Згідно з п.2.1 "Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів" великотоннажний та інший технологічний транспортний засіб - великотоннажний автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів, транспортування розкривних порід і корисних копалин на відкритих гірничих розробках чи ґрунту на будівництві, а також інший механічний транспортний засіб, у тому числі обладнаний спеціальними пристроями чи механізмами, або транспортний засіб, призначений для руху тільки у поєднанні з іншим транспортним засобом, який керується машиністом (оператором, водієм) і використовується власником для забезпечення виробничих процесів під час провадження ним господарської діяльності (виготовлення продукції, виконання робіт, надання послуг), а також для переміщення сировини (матеріалів), що обробляється, і відходів виробництва.
Таким чином, в даному випадку переміщення товару відбувається без використання ТТН, як первинного документу.
Зазначене підтверджує і Постанова ВАСУ від 19.07.2012р. у справі №К 9991/16861/12: "Щодо посилання податкового органу на відсутність товарно-транспортних накладних, слід вказати на її недоцільність, оскільки складські приміщення ПП " __" і ПП "__" знаходяться в суміжних будівлях, а тому для переміщення товару використання транспортних засобів не було необхідним". Так, ухвалою від 23.07.2012р. у справі №К-4817/10 ВАСУ зазначено, що за умови надання платником податку інших документів, згаданого закону ("Про оподаткування прибутку підприємств"), товарно-транспортна накладна не є визначальним підставою для віднесення витрат, пов'язаних з придбанням товарно-матеріальних цінностей, до складу валових, оскільки відповідною транспортною документацією повинні бути підтверджені витрати по послугах з перевезення вантажів, а не операції з придбання товарно-матеріальних цінностей".
В свою чергу в ухвалі ВАСУ від 26.06.2012 г. по справі №К-27230/10, зазначено, що відповідно до розділу 1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997 р., - Товарно транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюється облік, прийняття, передача, перевезення, здача вантажу і взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу, а товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Згідно п. 11.1, 11.3, 11.4, 11.5, 11.7 зазначених Правил, основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля. Подорожній лист вантажного автомобіля є документом, без якого перевезення вантажів не допускаються. Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля. Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Після прийняття вантажу згідно товарно-транспортної накладної водій (експедитор) підписує всі її екземпляри. Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий примірники, завірені підписом вантажоодержувача (у разі потреби і печаткою або штампом), передається перевізнику.
Разом з тим, зазначені Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні не встановлюють правила податкового обліку валових витрат платників податку, а лише визначають права, обов'язки і відповідальність власників автомобільного транспорту (перевізників). При цьому документи, передбачені зазначеними правилами, зокрема, товарно-транспортна накладна і подорожній лист, не є документами первинного бухгалтерського обліку, які підтверджують обставини придбання і продажу товарно-матеріальних цінностей.
Аналогічна позиція викладена у справі № К/800/49091/13 ВАСУ від 21.10.2014р.
Колегією суддів встановлено, що продукція, яка була отримана від ТОВ "Полімерна компанія" та ТОВ "ХІМТРЕЙДРЕСУРС", використовувалась ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" у господарській діяльності, тобто продана іншим контрагентам. Кожна з цих операцій з контрагентами була прибутковою. Рух продукції від ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" до контрагентів підтверджується наявними первинними документами, які містяться в матеріалах справи.
Отриманий прибуток по операціям з ТОВ "ХИМТРЕЙДРЕСУРС" за період 2012-2014 р. склав 153 686 грн. Податок на додану вартість та на прибуток по даним операціям був сплачений у повному обсязі, що підтверджується результатами перевірки.
Отриманий прибуток по операціям з ТОВ "Полімерна компанія" за період 2012-2014 р. склав 610495,78 грн. Податок на додану вартість та на прибуток по даним операціям був сплачений у повному обсязі, що підтверджується результатами перевірки.
Таким чином, підтверджується те, що товар був використаний у власній господарській діяльності та відбулася зміна зобов'язаннях платника податків, тобто Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС". Отже відбувся рух активів у процесі здійснення господарської операції, тобто їх придбання та подальший продаж. Також встановлена правосуб'єктність учасників господарської операції з придбання, яка є підставою для формування податкового кредиту. Учасники цієї господарської операції не є дефектними ні на час здійснення операцій, ні на даний час (відсутність реєстрації їх як платників податку на додану вартість, відсутність у відповідних посадових осіб чи інших представників контрагента повноважень на складання первинних, розрахункових документів, податкових накладних тощо), що підтверджується даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також офіційно оприлюдненими даними щодо анульованих свідоцтв платника податку на додану вартість. В акті перевірки не має посилання на таки обставини. Також не надано доказів не сплати учасниками господарських операцій податків до бюджету на протязі періоду 2012-2014 років.
Щодо взаємовідносин ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" з ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1) по операціям з отримання юридичних послуг, колегія суддів зазначає таке.
Між ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" та ФОП ОСОБА_1 укладено договори про надання юридичних послуг, а саме ФОП ОСОБА_1 взяв на себе зобов'язання з оформлення Висновку щодо продовження стоків розрахунків за імпортною зовнішньоекономічною операцією в центральному органі виконавчої влади, а саме в Міністерстві економічного розвитку та торгівлі України.
ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС2 надано документи, згідно яких встановлено, що ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" мав відносини з ФОП ОСОБА_1, у зв'язку із чим вартість отриманих послуг було включено до витрат за відповідні періоди 2014 р., згідно наступних документів:
- договір про надання юридичних послуг №103 від 11.08.2014 р.;
- договір про надання юридичних послуг №139 від 18.11.2014 р.;
- рахунки №103 від 11.08.2014 р. та №139 від 18.11.2014 р.;
- акти здачі-приймання наданих послуг від 16.09.2014 р. та від 08.12.2014 р.;
- платіжні доручення.
Окрім первинної бухгалтерської документації на підтвердження наданих послуг ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" надало до міжнародні контракти у зв'язку із якими виникла необхідність у отриманні Висновків Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, надало отримані Висновки щодо продовження стоків розрахунків за імпортною зовнішньоекономічними операціями №876 та №1270, підготовлені Виконавцем згідно договору запити до органів виконавчої влади та відповіді Міністерства, а також видану від ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" на ім'я ОСОБА_1 довіреність від 28.08.2014 р.
Щодо взаємовідносин ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" з ТОВ "Мануал Груп" (код за ЄДРПОУ 38237732) по операціям з придбання комп'ютерної техніки та комплектуючих, колегія суддів зазначає, що ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" у ТОВ "Мануал Груп" придбало комп'ютерну техніку, а саме:
- джерело безперебійного живлення Powercom BNT 800AP USB;
- комплект Logitech Cordless Desktop MK260 Black Ru (920-003011);
- корпус Cooler Master Centurion 534+ Black 460W;
- материнська плата Asus Socket 1155 iH77 P8H77-V LE ATX;
- модуль пам'яті DDP III 4GB PC3-10600 Silicon Power (1333MHz);
- накопичувач HDD 3.5'' SATA 1000GB WD WD10EALX 7200rpm 32MB;
- оптичний привід DVD+ -RW Asus DRW-24B5ST Black bulk;
- програмне забезпечення MS Win Server 2008 Std R2 Rus SP1 64-Bit DSP OEI DVD 1-4CPU 5 Clt1 pkP73-05121;
- процесор Intel Core i5-3550 3.30GHz LGA1155 BOX;
- ліцензія на використання Dr.Web для Windows Server Suite 12 міс.;
- ліцензія на використання MS Win 2012 Rmt Dsktp Svcs CAL SNGL OLP NL DvcCAL (6VC-02071).
На підтвердження чого ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" надало ГУ ДФС у Харківській області наступні документи: виставлений ТОВ "Мануал Груп" (код за ЄДРПОУ 38237732) рахунок-фактура №МСФ-0712/0303 від 07.12.2012 р., довіреність №65 на отримання матеріальних цінностей від 25.12.2012 р. видану ОСОБА_2, видаткову накладну №РН-0008846 від 25.12.2012 р., що підтверджує передання придбаних товарів, податкову накладну №585 від 11.12.2012 р., що також підтверджує передання придбаних товарів, банківську виписку по рахунку №26006337322 від 10.12.2012 р., що підтверджує перерахування ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" на розрахунковий рахунок ТОВ "Мануал Груп" (код за ЄДРПОУ 38237732) грошових коштів у розмірі 17 931,84 грн.
Щодо відсутності товарно-транспортної накладної слід зазначити, що за наявності документів, які підтверджують фактичне отримання ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" товару та його використання у власній господарській діяльності, ненадання такого документа як товарно-транспортна накладна не може бути єдиною беззаперечною підставою для висновку про відсутність підтвердження реальності здійснення господарських операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей, оскільки, відповідною транспортною документацією обов'язково має бути підтверджено здійснення послуг з перевезення вантажів, а не факт придбання товару.
Транспортування відбувалось водієм ОСОБА_2 на його особистому автомобілі марки ГАЗ24, білого кольору, 1971 року випуску, реєстраційний № НОМЕР_2. Вказаний транспортний засіб винаймався ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" у ОСОБА_2 (який як зазначено вище працював водієм на підприємстві) на підставі Договору найму (оренди) транспортного засобу від 26.10.2011 р., що посвідчений приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Дубновою О.В. (копія договору надається).
Колегією суддів встановлено, що податкові накладні, які дають право на податковий кредит з ПДВ та які виписані в адресу ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС", складені без порушень по факту поставки (придбання) товару: по першій події, що відбулася.
Враховуючи, що на момент здійснення операції та на момент перевірки податкові накладні та інші первинні документи бухгалтерського обліку були в наявності у ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС", то відсутні будь-які правові підстави для застосування до ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" будь-яких санкцій.
Посилання ГУ ДФС у Харківській області на акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Мануал Груп" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків не тягне за собою недійсність усіх угод та сумнівність господарських операцій та не позбавляє правового значення виданих за такими господарськими операціями податкових накладних і не є підставою для позбавлення добросовісного платника податків права на формування податкового кредиту.
У постанові Верховного суду України від 13.01.2009 року по справі № 09/05 викладено, що покупець не може нести відповідальність ані за несплату податків продавцем, ані за можливу недостовірність відомостей про продавця, що містяться у Єдиному реєстрі, за діяльності продавцем.
Отже, допущені порушення одним платником податків у відображенні у податковому обліку певної господарської операції, не впливають на права та обов'язки іншого платника податків.
До того ж, ст. 61 Конституції України передбачено, що юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ТОВ "ПОЛІМЕР-ТРЕЙД ПЛЮС" доведено, що здійснені ним господарські операції з контрагентом носять реальний характер, а отриманий товар використаний в межах господарської діяльності.
Крім того, колегією суддів під час апеляційного розгляду встановлено, що податкове повідомлення-рішення від 11.03.2016 року №0000061402, яке оскаржується в даній справі, було скасовано податковим органом за результатом розгляду скарги позивача до ДФС України.
Також встановлено, що податкове повідомлення-рішення від 06.06.2016 року №0000011411, що також оскаржується в даній справі, було прийнято податковим органом помилково та вважається відкликаним.
Проте, колегія суддів зазначає, що на час розгляду справи судом першої інстанції вказані податкові повідомлення-рішення були чинними, не відкликаними та не скасованими.
Згідно з ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції порушень норм матеріального і процесуального права при вирішенні даної справи не допустив, вірно встановив фактичні обставини справи та надав їм належної правової оцінки. Наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 41, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.09.2016р. по справі № 820/3620/16 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Бершов Г.Є. Судді Ральченко І.М. Катунов В.В. Повний текст ухвали виготовлений 27.02.2017 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2017 |
Оприлюднено | 03.03.2017 |
Номер документу | 65008580 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бершов Г.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні