ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
вул. Московська, 8, корп. 5, місто Київ, 01029
У Х В А Л А
22.03.2017 К/800/8729/17
Суддя-доповідач Вищого адміністративного суду України Бившева Л.І., розглянувши касаційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області та Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області
на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.09.2016
та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.02.2017
у справі № 820/3620/16
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Полімер-Трейд Плюс"
до 1. Головного управління ДФС у Харківській області,
2. Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області
про скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДФС у Харківській області та Східна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області 20.03.2017 (згідно штампу на поштовому конверті) звернулись до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.09.2016 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.02.2017 у справі № 820/3620/16.
За змістом норм частин 2, 4 ст. 214 Кодексу адміністративного судочинства України вирішення питання про відкриття касаційного провадження обумовлено, зокрема, відповідністю касаційної скарги вимогам ст. 213 цього Кодексу та строку її подання.
Вказана касаційна скарга подана без дотримання зазначених вимог Кодексу адміністративного судочинства України та підлягає залишенню без руху з наступних підстав.
Згідно з ч. 1 ст. 211 Кодексу адміністративного судочинства України сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку судові рішення суду першої інстанції після їх перегляду в апеляційному порядку, а також судові рішення суду апеляційної інстанції повністю або частково, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Частиною 1 ст. 213 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що касаційна скарга подається в письмовій формі.
Відповідно до 2 ст. 213 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у касаційній скарзі зазначаються: 1) найменування адміністративного суду касаційної інстанції; 2) ім'я (найменування), поштова адреса особи, яка подає касаційну скаргу, та осіб, які беруть участь у справі, а також їх номери засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є; 3) судові рішення, що оскаржуються; 4) обґрунтування вимог особи, що подає касаційну скаргу, із зазначенням того, у чому полягає порушення норм матеріального чи процесуального права; 5) вимоги особи, що подає касаційну скаргу, до суду касаційної інстанції; 6) у разі необхідності - клопотання особи, що подає касаційну скаргу; 7) перелік матеріалів, які додаються.
Відповідно до ч. 4 ст. 213 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга підписується особою, яка її подає, або її представником, який додає оформлений належним чином документ про свої повноваження.
Підписання касаційної скарги особою, яка її подає, слід розуміти як особою, яка бере участь у справі, або особою, яка не брала участі у справі, якщо суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси та обов'язки.
У випадку підписання касаційної скарги представником, останній повинен додати до касаційної скарги оформлений відповідно до вимог ст. 58 Кодексу документ про свої повноваження.
Частиною 5 ст. 213 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до касаційної скарги додаються документ про сплату судового збору, а також копії касаційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі, та копії оскаржуваних рішень судів першої та апеляційної інстанцій.
При цьому судовий збір повинна сплатити безпосередньо особа, яка подає касаційну скаргу.
Відповідно до пп. 3 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI ставка судового збору за подання касаційної скарги на рішення суду встановлена у розмірі 120 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Враховуючи викладене, особа, яка бере участь у справі, або особа, яка не брала участі у справі, якщо суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси та обов'язки, вправі оскаржити до суду касаційної інстанції судове рішення суду першої інстанції після його перегляду в апеляційному порядку або судове рішення суду апеляційної інстанції шляхом подання окремої касаційної скарги, підписаної такою особою. Касаційна скарга повинна містити обґрунтування вимог із зазначенням суті порушень норм матеріального чи процесуального права судами попередніх інстанцій, а також відповідати іншим вимогам, встановленим ст. 213 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема, щодо надання документу про сплату судового збору.
Відповідно до ч. 1 ст. 217 Кодексу адміністративного судочинства України особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, у будь-який час до закінчення касаційного розгляду мають право приєднатися до касаційної скарги, підтримавши її вимоги.
При цьому аналіз зазначеного процесуального положення свідчить, що вимоги в касаційній скарзі та в заяві про приєднання до неї повинні бути однаковими. Якщо ж у заяві про приєднання до касаційної скарги вимоги будуть виходити за межі вимог касаційної скарги, то така заява є фактично іншою касаційною скаргою, щодо якої необхідно вирішувати питання про повернення або прийняття як іншої касаційної скарги.
Згідно з ч. 2 ст. 217 Кодексу адміністративного судочинства України до заяви про приєднання до касаційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Таким чином, особі, яка бере участь у справі, а також особі, які не брала участі у справі, якщо суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси чи обов'язки, надано право приєднатися до касаційної скарги шляхом звернення до суду касаційної інстанції з відповідною заявою, до якої додається документ про сплату судового збору, розмір якого безпосередньо визначається Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI.
Системний аналіз наведених положень Кодексу адміністративного судочинства України дає підстави для висновку про те, що оскарження до суду касаційної інстанції судових рішень судів першої та апеляційної інстанцій здійснюється особами, які беруть участь у справі, або особами, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та обов'язки, шляхом подання окремих касаційних скарг або шляхом приєднання до касаційної скарги. Оскарження судових рішень в касаційному порядку у інший спосіб, в тому числі шляхом подання спільної касаційної скарги одночасно кількома особами, які беруть участь у справі, або особами, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та обов'язки, Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено.
Враховуючи наведене, подану касаційну скргу необхідно привести у відповідність до положень Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: кожному з відповідачів звернутися до суду касаційної інстанції з окремими касаційними скаргами, які мають відповідати вимогам ст. 213 Кодексу адміністративного судочинства України, або ж надати уточнення до касаційної скарги щодо особи, яка звертається до суду касаційної інстанції, сплативши при цьому судовий збір у розмірі, встановленому Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI.
Керуючись ст.ст. 108, 165, 213, 214, 217 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Касаційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області та Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.09.2016 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.02.2017 у справі № 820/3620/16 залишити без руху та встановити строк для усунення недоліків протягом двадцяти днів з моменту отримання даної ухвали про залишення касаційної скарги без руху.
Роз'яснити, що відповідно до ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга буде повернута та вважатись неподаною, якщо особа, що подає касаційну скаргу, не усуне зазначені недоліки касаційної скарги до вказаного строку або не заявить клопотання про його продовження.
Ухвала може бути переглянута Верховним Судом України в порядку та з підстав, визначених ст.ст. 237-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.І. Бившева
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2017 |
Оприлюднено | 25.05.2017 |
Номер документу | 66674918 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Бившева Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні