Ухвала
від 28.02.2017 по справі 823/1565/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 823/1565/16 Головуючий у 1-й інстанції: Каліновська А.В. Суддя-доповідач: Оксененко О.М.

У Х В А Л А

Іменем України

28 лютого 2017 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Оксененка О.М.,

суддів - Губської Л.В., Федотова І.В.,

при секретарі - Пономаренко О.В.,

за участю представників відповідача - Галкіна О.К., Єзви Є.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Кран на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2016 року у справі за позовом управління Держпраці у Черкаській області до товариства з обмеженою відповідальністю Кран про зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А:

Управління Держпраці у Черкаській області звернулось до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Кран про зобов'язання допустити управління Держпраці у Черкаській області до проведення планової перевірки стану охорони праці, промислової безпеки, дотримання законодавства про працю та умови праці.

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2016 року позов задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову суду першої інстанції скасувати як таку, що ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Заслухавши доповідь судді, пояснення представників відповідача, перевіривши матеріали справи та дослідивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповідно до Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96, Положення про управління Держпраці у Черкаській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2015 №8, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 №929-р та від 30.09.2015 №1021-р, плану проведення перевірок суб'єктів господарювання (виробничих об'єктів) управління Держпраці у Черкаській області на IV квартал 2016 року, затвердженого наказом управління Держпраці у Черкаській області від 15.09.2016 №54-АГ - першим заступником начальника управління Держпраці у Черкаській області винесено наказ від 30.09.2016 №270-П Про проведення планових перевірок .

Згідно п. 13 вказаного наказу від 30.09.2016 №270-П Про проведення планових перевірок , вказано завідувачу сектору експертної роботи, ринкового нагляду та надання адміністративних послуг ОСОБА_4, головному державному інспектору сектору нагляду в машинобудуванні та енергетиці ОСОБА_5, головному державному інспектору відділу нагляду в будівництві, котнагляді на транспорті на зв'язку ОСОБА_6, головному державному інспектору відділу нагляду на виробництві і на об'єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_7, головному державному інспектору відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів ОСОБА_8 у період з 18.10.2016 по 31.10.2016 здійснити планову перевірку стану охорони праці, промислової безпеки, дотримання законодавства про працю та умов праці ТОВ Кран .

Управлінням Держпраці у Черкаській області 28.09.2016 винесено повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкта господарювання №9/2135, яке направлено на адресу ТОВ Кран .

03 жовтня 2016 року на повідомлення управління Держпраці у Черкаській області від 28.09.2016 №9/2135 надійшов лист від ТОВ Кран , згідно якого відповідач повідомив позивача про свій намір не допустити посадових осіб управління Держпраці у Черкаській області, у зв'язку із порушенням порядку здійснення державного нагляду (контролю), оскільки у 2016 році діє обмеження (мораторій) на проведення перевірок контролюючими органами.

Посадові особи управління Держпраці у Черкаській області 18.10.2016 з метою проведення планової перевірки ТОВ Кран прибули до місця здійснення господарської діяльності відповідача, проте уповноваженими особами ТОВ Кран не було забезпечено доступ посадових осіб позивача до планової перевірки у зв'язку з тим, що керівник ТОВ Кран перебуває у відпустці. За фактом не допуску посадовими особами управління Держпраці у Черкаській області складено акт від 18.10.2016 №08-1.

В зв'язку з наведеними обставинами, вважаючи дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 100 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України утворено Державну службу України з питань праці реорганізувавши шляхом злиття територіальні органи Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці.

Згідно п. 2 зазначеної постанови територіальні органи Держпраці України, які утворюються, є правонаступниками прав та обов'язків територіальних органів Державної інспекції з питань праці, що реорганізуються.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 929-р Питання Державної служби з питань праці на Державну службу України з питань праці покладено здійснення функцій і повноважень Державної інспекції з питань праці, що припиняється.

Положення про Державну службу України з питань праці затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96.

Відповідно до підпункту 11 пункту 4 вказаного Положення, Державна служба України з питань праці здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, законодавства про зайнятість та працевлаштування інвалідів у частині: реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів; подання звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів; виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів.

Управління Держпраці у Черкаській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці та діє на підставі Положення про управління Держпраці у Черкаській області, затвердженого наказом Державної служби України від 04.02.2016 № 8, згідно з п.п. 10 п. 4 якого управління Держпраці у Черкаській області здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, законодавства про зайнятість та працевлаштування інвалідів у частині: реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів; подання звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів; виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів.

У своїй діяльності управління Держпраці у Черкаській області керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, нормативно - правовими актами Міністра соціальної політики, іншими актами законодавства України, а також зазначеним вище Положенням про Управління Держпраці у Черкаській області.

Станом на момент виникнення спірних правовідносин проведення планових і позапланових перевірок додержання законодавства з питань праці здійснюється у відповідності з вимогами Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 02.07.2012 року № 390, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2012 року за № 1291/21603.

Право проведення перевірок мають посадові особи Держпраці України та її територіальних органів, які відповідно до своїх посадових обов'язків мають повноваження державного інспектора з питань праці (п. 2 Порядку № 390).

Статтею 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон України №877-V) передбачено, що суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом.

Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII внесено зміни саме до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України та щодо податкової реформи.

Відповідно до пункту 1.1 статті 1 Податкового кодексу України податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.

Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи. У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.

Таким чином, як вірно зазначено судом першої інстанції, управління Держпраці у Черкаській області не є відповідним контролюючим органом у розумінні Податкового кодексу України, а відтак суд правомірно зазначив, що на позивача не розповсюджуються вимоги щодо обмеження перевірок, передбачених Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи .

Статтею 31 Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік від 31 липня 2014 року №1622-VІІ передбачалося, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби) здійснюється протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.

На виконання статті 31 вказаного Закону Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 13 серпня 2014 року №408 Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами .

Відповідно до пункту 8 Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України №76-VIII від 28 грудня 2014 року перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України та Державної фінансової інспекції України) мають здійснюватися протягом січня-червня 2015 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.

Колегія суддів наголошує, що на час здійснення планованої перевірки у жовтні 2016 року дія пункту 8 Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України №76-VIII від 28 грудня 2014 року, тобто дія мораторію на перевірки, припинилась.

Стосовно твердження відповідача про те, що позивачем протиправно опубліковано на офіційному веб-сайті плану перевірок управління Держпраці у Черкаській області на IV квартал 2016 року - за 8, а не за 10 днів до початку планового періоду, то окружний суд правомірно не взяв їх до уваги, з огляду на таке.

Так, відповідно до листа управління Держпраці у Черкаській області від 15.12.2016 №9/3026 вказаний план перевірок був розміщений на офіційному веб-сайті позивача вчасно - 19.09.2016, однак у зв'язку із незадовільною роботою сканера під час його сканування, при перегляді на веб-сайті вказаного плату перевірок виникли незручності його відображення (чорні риски, затемнення країв аркушів, невірно відскановано сторінки), у зв'язку з чим 22.09.2016 повторно відскановано вказаний план перевірок та розміщено на веб-сайті позивача.

При цьому, як вірно зазначено судом першої інстанції, опубліковання на офіційному веб-сайті позивача плану перевірок на IV квартал 2016 року за 8, а не за 10 днів до початку планового періоду - не є законодавчою підставою для не допуску управління Держпраці у Черкаській області до проведення планової перевірки стану охорони праці, промислової безпеки, дотримання законодавства про працю та умови праці.

Що стосується тверджень представника відповідача про неодноразове протягом року проведення перевірок відповідача, то суд першої інстанції правильно вказав, що вони не відповідають дійсності, з огляду на наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому. Протягом одного року проведення більш як одного планового заходу державного нагляду (контролю) щодо одного суб'єкта господарювання не допускається.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, попередня перевірка додержання відповідачем законодавства про працю, загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснено з 17.12.2015 по 23.12.2015, про що складено акт перевірки №23-03-09/13.

Стосовно перевірок ТОВ Кран , що проводилися в періоди з 08.02.2016 по 10.02.2016, з 01.04.2016 по 04.04.2016 та з 03.06.2016 по 03.06.2016, на які посилається відповідач, як на підтвердження неодноразового протягом року проведення перевірок стосовно нього, колегія суддів зазначає, що вони були позаплановими за наслідками поданих до управління Держпраці у Черкаській області звернень (скарг).

З огляду на викладене, позивачем дотримано порядок здійснення планового заходу щодо ТОВ Кран .

Крім того, як вірно було зазначено судом першої інстанції, відповідачем не надано доказів оскарження наказу управління Держпраці у Черкаській області від 15.09.2016 №54-АГ Про затвердження плану проведення перевірок суб'єктів господарювання (виробничих об'єктів) управління Держпраці у Черкаській області на IV квартал 2016 року .

Щодо посилання ТОВ Кран на відсутність керівника під час перевірки, колегія суддів зазначає, що даний факт згідно законодавства не є підставою для недопуску перевіряючих до перевірки. Крім того, про проведення планової перевірки ТОВ Кран було належним чином повідомлено заздалегідь.

З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що позовні вимоги управління Держпраці у Черкаській області підлягають задоволенню.

Доводи апеляційної скарги ТОВ Кран не спростовують висновки суду першої інстанції, викладені в постанові від 15 грудня 2016 року, та не можуть бути підставами для її скасування.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, п. 1 ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин, апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Кран залишити без задоволення, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2016 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді:

Ухвалу в повному тексті виготовлено 06 березня 2017 року.

Головуючий суддя Оксененко О.М.

Судді: Федотов І.В.

Губська Л.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2017
Оприлюднено10.03.2017
Номер документу65133084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1565/16

Ухвала від 28.02.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Оксененко О.М.

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Оксененко О.М.

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Оксененко О.М.

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Оксененко О.М.

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Постанова від 15.12.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 17.11.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 27.10.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні