Справа №766/17499/16-к
н/п 1-кс/766/2816/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.03.2017 року Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_2 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної податкової перевірки,
встановив:
Слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням в якому просив: зобов`язати ГУ ДФС в Херсонській області провести позапланову податкову (невиїзну) перевірку на предмет правильності подачі податкової звітності та дотримання податкового законодавства посадовими особами ПАТ «Херсонська ТЕЦ» (код ЄДРПОУ 00131771), по усім фінансово-господарським операціям проведених з ТОВ «Херсонбуд» (код ЄДРПОУ 39308683) та ТОВ «Соліс Трейдінг» (код ЄДРПОУ 39424859) за період 01.01.2015 по 30.04.2016. Строк перевірки визначити у строк до 20 діб.
Результати перевірки направити в слідчий відділ прокуратури Херсонської області, невідкладно.
В обґрунтування клопотання посилався на те, що Слідчим відділом прокуратури Херсонській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні
№ 42016230000000204, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, за фактом зловживання посадовими особами ПАТ "Херсонська ТЕЦ" своїм службовим становищем шляхом укладення безтоварних угод з ТОВ Соліс трейдінг та ТОВ "Херсонбуд", що спричинили збитки державному підприємству у сумі 4982,2 тис.грн., що є тяжкими наслідками державним інтересам.
Під час досудового слідства встановлено, що посадові особи ПАТ «Херсонська ТЕЦ» під виглядом оплати за товари (послуги), постачання яких не підтверджено контрагентами, у період з 01.01.2015 по 30.04.2016 виведено кошти державного підприємства, внаслідок чого заподіяно реальні фінансові збитки.
З показів свідка ОСОБА_4 встановлено, що нею, в межах наданих їй службових повноважень проведено аналітичне дослідження фінансово-господарської діяльності ПАТ «Херсонська ТЕЦ» по взаємовідносинам з ТОВ «Соліс трейдінг» та ТОВ «Херсонбуд», з питання внесення недостовірних відомостей до податкової звітності з ПДВ та можливості виведення коштів державного підприємства. При проведенні аналітичного дослідження ОСОБА_4 виявлено імовірні операції з виписки первинної документації, єдиною метою яких є документальне оформлення реально не здійснених господарських операцій з метою надання податкової вигоди ПАТ «Херсонська ТЕЦ» шляхом штучного формування податкового кредиту та можливості виведення коштів державного підприємства під виглядом оплати за товари (послуги), що може бути використано з метою подальшої легалізації (відмивання) грошових коштів, одержаних злочинним шляхом, на загальну суму 4982,2 тис. грн.
Згідно проведеного фахівцями ГУ ДФС в Херсонській області аналітичного дослідження від 31.05.2016 встановлено, що ТОВ «Соліс трейдінг» штучно сформовано у лютому, червні 2015 року податковий кредит у сумі 330 тис. грн. шляхом внесення неправдивих відомостей до Єдиного реєстру податкових накладних, податкових декларацій з ПДВ, тощо за період з 01.01.2015 по 01.07.2015, для ПАТ «Херсонська ТЕЦ».
Також, ТОВ «Херсонбуд» штучно сформовано у період з травня 2015 по квітень 2016 року податковий кредит у сумі 4652, 2 тис. грн., шляхом внесення недостовірних відомостей до Єдиного реєстру податкових накладних, податкових декларацій з ПДВ, тощо за період з 01.01.2015 по 30.04.2016 для ПАТ «Херсонська ТЕЦ».
Крім того, під час аналітичного дослідження фахівцем встановлено, штучне формування податкового кредиту для ПАТ «Херсонська ТЕЦ» наступними приватними підприємствами: ТОВ «Соліс трейдінг», ТОВ «Херсонбуд», Корпорація «Енергоресурс-інвест», ПП «Південноукраїнськапромислово-інвестиційна компанія», ТОВ «Голопристанське управління спеціальних, монтажних та проектних робіт», ТОВ «Укрстройагропроект», ТОВ «Квадро-фінанс», ТОВ «Пансіонат «Петровець» ТОВ «Інсталпласт», ПП «Барс-Херсон», ТОВ «Югпромтехмонтаж», ПП «Лер», ПП «Фебрус», ТОВ «економ-бізнес», ТОВ «Таврійська будівельна компанія», ТОВ «Буд трейд» та інші. Визначені приватні підприємства у кінцевому результаті поставили товар та/або надали послуги ПАТ «Херсонська ТЕЦ», реальність придбання яких документально не підтверджено та не підтверджено (документально) можливість надання відповідних послуг (відсутність працівників на даних підприємствах та належного устаткування). Останнє свідчить про фіктивність постачання товару та надання послуг для ПАТ «Херсонська ТЕЦ» за період з 01.01.2015 по 30.04.2016, що вказує на легалізацію операцій по наданню послуг та поставці товарів ПАТ «Херсонська ТЕЦ».
З інформації наданої УСБУ в Херсонській області від 11.08.2016 до вчинення вказаних дій причетні посадові особи ПАТ «Херсонська ТЕЦ», ТОВ «Херсонбуд» та ТОВ «Соліс трейдінг».
Крім того, під час досудового слідства зібрано дані про фіктивність ТОВ «Соліс Трейдінг» а саме, відсутність найманих працівників та транспортних засобів у даного підприємства, за відсутності яких поставити на підприємство хімічні реагенти фактично неможливо. Також, зазначеним аналітичним дослідженням не підтверджено походження поставленого товару на ПАТ «Херсонська ТЕЦ».
Відповідні відомості надають підстави для проведення податкової перевірки ПАТ «Херсонська ТЕЦ», оскільки наявні реальні ознаки зловживань службовим становищем посадовими особами ПАТ «Херсонська ТЕЦ», ТОВ «Соліс Трейдінг» та ТОВ «Херсонбуд», яке виражається у безпідставному витрачанні службовими особами ПАТ «Херсонська ТЕЦ», державних коштів в інтересах третіх осіб, що прямо пов`язано із використанням службовими особами ПАТ «Херсонська ТЕЦ» свого службового становища, всупереч інтересам служби.
Метою проведення позапланової податкової перевірки на предмет дотримання податкового законодавства при здійсненні господарських операцій ПАТ «Херсонська ТЕЦ», ТОВ «Херсонбуд» та Соліс Трейдінг» за період з 01.01.2015 на 30.04.2016 є виявлення та фіксація документальних відомостей про обставини, які носять незаконний характер посадових осіб зазначених підприємств, внаслідок яких державні кошти виводяться з підприємства.
У ході проведення досудового розслідування кримінального провадження, необхідно застосувати спеціальні знання для перевірки законності дотримання нормативних актів, щодо правильності подачі податкової звітності та дотримання податкового законодавства посадовими особами ПАТ «Херсонська ТЕЦ», ТОВ «Херсонбуд» та ТОВ «Соліс Трейдінг», оскільки це необхідно для кримінального провадження.
Законодавством України дозволено проведення позапланових податкових перевірок, які проводяться відповідно до ПКУ. Результати даних перевірок складаються у вигляді акту перевірки. Акт перевірки є офіційним документом, який складається державним органом на офіційному бланку та містить у собі зафіксовану інформацію яка підтверджує та посвідчує певні події, факти, які спричинили або здатні причинити наслідки правового характеру, чи може бути використана як документи докази у правозастосовчій діяльності.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до висновку, що воно підлягає задоволенню з огляду на таке.
Відповідно до п.5 ч.2 ст. 40 КПК України слідчий уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотанням про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для провадження слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення мети.
У ч.2 ст. 93 КПК України передбачено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок…
Також, у п. 4 ч.2 ст. 99 КПК України вказано, що до документів, які є доказами, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
Згідно п. 75.1. ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
У відповідності до п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» у 2015-2016 роках перевірки підприємств, установ і організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів грн. за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами КПК України.
Згідно із п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Слідчим суддею встановлено, що з матеріалів клопотання вбачається достатньо підстав для проведення перевірки, тому необхідно надати на це дозвіл.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 40, 84, 91, 93, 99 КПК України, -
ухвалив:
Клопотання - задовольнити.
Зобов`язати ГУ ДФС в Херсонській області провести позапланову податкову (невиїзну) перевірку на предмет правильності подачі податкової звітності та дотримання податкового законодавства посадовими особами ПАТ «Херсонська ТЕЦ» (код ЄДРПОУ 00131771), по усім фінансово-господарським операціям проведених з ТОВ «Херсонбуд» (код ЄДРПОУ 39308683) та ТОВ «Соліс Трейдінг» (код ЄДРПОУ 39424859) за період 01.01.2015 по 30.04.2016.
Строк перевірки визначити у строк до 20 діб.
Результати перевірки направити в слідчий відділ прокуратури Херсонської області, невідкладно.
Ухвала оскарженню не підлягає.
СуддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2017 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 65453430 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Радченко Г. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні