Постанова
від 14.03.2017 по справі 809/332/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" березня 2017 р. Справа № 809/332/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.,

за участю секретаря Котик Д.М.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Г.В. Гергелюк" до ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання до їх вчинення,-

ВСТАНОВИВ:

24.02.2016 Приватне підприємство "Г.В. Гергелюк" (далі позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області, ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправною бездіяльність ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області щодо не проведення перевірки та наданні припису у відповідності до звернення від 08.02.2017, визнання протиправною та скасування відмови у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 08.02.2017 за №07/32.2-04/213 та зобов'язання ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради зареєструвати декларацію по початок виконання будівельних робіт Будівництво багатоквартирного житлового будинки з приміщеннями громадського призначення на вулиці Вовчинецькій - ОСОБА_4 в місті Івано-Франківську.

Позовні вимоги мотивовано тим, що ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради протиправно, за відсутності на те підстав, в порушення вимог норм Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за №466 від 13.04.2011 відмовило у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, поданої 02.02.2017. ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області в порушення норм права, не здійснено розгляд звернення Приватного підприємства "Г.В. Гергелюк" від 08.02.2017 на такі протиправні дії ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача - ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради в судовому засідання проти позову заперечила, з мотивів викладених в письмовому запереченні, обґрунтованого тим, що декларація позивача про початок виконання будівельних робіт не відповідала вимогам Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за №466 від 13.04.2011, тому управління правомірно відмовило у реєстрації декларації та повернено позивача для опрацювання.

Відповідач - ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області в судове засідання на з'явився, суду направив клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, суд встановив наступне.

28.01.2016, у відповідності до пункту 15 рішення третьої сесії 7 демократичного скликання Івано-Франківської міської ради від 28.01.2016 за №39-3, між Івано-Франківською міською радою та приватним підприємством Г.В.Гергелюк уклало Додаткову угоду до Договору оренди землі від 08.11.2012, згідно якого позивачу надано в строкове, платне володіння і користування (оренду) земельну ділянку кадастровий номер 2610190501:09:004:0046, у місті Івано-Франківську на розі вулиць Вовчинецька - ОСОБА_4, площею 0,1513 га, для будівництва торгового комплексу з закладами побутового обслуговування населення та надбудовою житлових приміщень на термін до 28.01.2019. Дана земельна ділянка відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови.

05.01.2017, з метою здійснення будівництва, позивач, через Центр надання адміністративних послуг, подав до ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради для реєстрації Декларацію про початок виконання будівельних робіт будівництва Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення на вулиці Вовчинецькій - ОСОБА_4 в місті Івано-Франківську .

12.01.2017 ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради повернуло позивачу вказану декларацію на доопрацювання для внесення відповідної інформації, оскільки декларація оформлена з порушенням встановлених вимог.

02.02.2017 позивач повторно, через Центр надання адміністративних послуг, подав до ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, для реєстрації Декларацію про початок виконання будівельних робіт будівництва Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення на вулиці Вовчинецькій - ОСОБА_4 в місті Івано-Франківську із внесеними відомостями, згідно вимог, які слугували підставою для її повернення12.01.2017.

08.02.2017 ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради повернуло позивачу вказану декларацію на доопрацювання для внесення відповідної інформації, а саме:

- інформацію про замовника необхідно вказувати у повному обсязі для можливості внесення її до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі- реєстр);

- інформацію про поштову/будівельну адресу необхідно вказувати у повному обсязі для можливості внесення її реєстру;

- відсутня повнота даних у таблиці пункту проектна документація розроблена, а саме: найменування документа, про призначення відповідальної особи;

- відсутня інформація у пункті Експертиза проекту будівництва проведена , а саме: код ЄДРПОУ експертної організації;

- відсутня повнота даних у пункті інформація про генерального підрядника (підрядника - у разі, коли будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), а саме - місцезнаходження юридичної особи;

- відсутня повнота даних у пункті земельна ділянка використовується для будівництва на підставі , а саме: інформацію необхідно вказувати у повному обсязі для можливості внесення її до реєстру;

- враховуючи клас наслідків та категорію складності об'єкта будівництва, основні показники об'єкта будівництва необхідно зазначати у повному обсязі, відповідно до якісних та кількісні показників розробленої та затвердженої у встановленому порядку проектної документації на будівництво, з урахуванням ДБН А.2.2.-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» , ДБН В.2.2-15-2015 «Житлові будинки. Основні положення» та ДБ В.2.2-9-2009 «Громадські будинки та споруди» , щодо громадських приміщень;

- відсутня повнота даних у таблиці пункту Характеристика житлових будинків (за наявності) а саме: необхідно зазначити всі нежитлові приміщення, їх технічну характеристику, функціональне призначення для житлового будинку та місцезнаходження будинку;

- проінформовано, що бланк заповнюється у відповідності до чинного законодавства та замовник несе відповідальність за повноту даних, відповідно, необхідно вносити повну інформації без скорочень, для можливості внесення її до реєстру.

08.02.2017 позивач звернувся до ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області із заявою про вжиття заходів з приводу незаконної відмови, 08.02.2017, ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт будівництва Багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями громадського призначення на вулиці Вовчинецькій - ОСОБА_4 в місті Івано-Франківську та зобов'язати ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради зареєструвати таку декларацію. Однак, ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області заяву позивача залишило без реагування.

Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Пунктом 2 частини 1 статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності.

Відповідно частини 2 статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.

Форма декларації про початок виконання будівельних робіт, порядок її подання та реєстрації, форма повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації визначаються Кабінетом Міністрів України (частини 3 статті 36 Закону).

Згідно частини 4 статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає декларацію про початок виконання будівельних робіт замовникові для усунення виявлених недоліків, якщо у декларації не відображено інформації щодо замовника, назви чи адреси об'єкта будівництва, документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (крім випадків, визначених частиною четвертою статті 34 цього Закону), містобудівних умов та обмежень (крім об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються), проектувальника, головного архітектора та/або головного інженера проекту, осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків декларація розглядається органом державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, передбаченому для її реєстрації.

Постановою Кабінету Міністрів України за №466 від 13.04.2011 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт затверджено Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт, який визначає механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт (далі Порядок).

Згідно пункту 17 Порядку орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п'яти робочих днів з дня надходження до нього декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та здійснює дії щодо внесення інформації, зазначеної у декларації, до реєстру.

Пунктом 18 Порядку встановлено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає з письмовим обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації, декларацію: про початок виконання підготовчих робіт замовникові (його уповноваженій особі) для усунення виявлених недоліків, якщо у декларації не відображено інформації щодо замовника, назви чи адреси об'єкта, документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (крім випадків, визначених пунктом 7 цього Порядку), або щодо осіб, відповідальних за проведення технічного нагляду, та осіб, які розробили проект виконання підготовчих робіт; про початок виконання будівельних робіт замовникові (його уповноваженій особі) для усунення виявлених недоліків, якщо у декларації не відображено інформації щодо замовника, назви чи адреси об'єкта, документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (крім випадків, визначених пунктом 7 цього Порядку), містобудівних умов та обмежень (крім об'єктів, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються), проектувальника, головного архітектора та/або головного інженера проекту, осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду.

Суд зазначає, що частиною 4 статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та пунктом 18 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт встановлені підстави для повернення декларації про початок виконання будівельних робіт замовникові для усунення виявлених недоліків, з обґрунтованими причинами такого повернення, тобто із зазначенням конкретних відомостей, які необхідно усунути замовнику будівництва та зазначити у декларації.

Проаналізувавши декларацію позивача про початок виконання будівельних робіт, подану 02.02.2017, суд встановив, що ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради повертаючи позивачу, 08.02.2017, вказану декларацію для опрацювання, в порушення обов'язку, передбаченого частиною 4 статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та пунктом 18 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, не вказало позивачу, які саме відомості потрібно вказати позивачу у декларації щодо інформації про замовника та поштової/будівельної адреси, тому зазначена позивачем інформація у декларації про початок виконання будівельних робіт щодо інформації про замовника та поштової/будівельної адреси, є достатньою.

Щодо відсутності найменування документа, про призначення відповідальної особи, то у відповідності до Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, найменуванням документа є назва виду документа (наказ, рішення, доповідна записка тощо), в даному випадку найменуванням документу, є наказ .

Відносно посилання відповідача на відсутність повноти даних у пункті інформація про генерального підрядника (підрядника - у разі, коли будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), а саме - місцезнаходження юридичної особи, то позивачем у декларації зазначено: ПП Західконтинент , вул. Новгородська, 34а, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 320777619, тел. НОМЕР_1.

Також, позивачем у декларації про початок виконання будівельних робіт у графі Земельна ділянка використовується для будівництва на підставі вказано достатню інформацію про земельну ділянку, в тому числі, кадастровий номер земельної ділянки.

Щодо відсутності повноти даних у таблиці пункту Характеристика житлових будинків (за наявності) , то ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради не вказано, які саме дані потрібно вказати позивачу у декларації. Позивач вказав характеристики, які вказані в експертному звіті за №09-0745-16 від 29.12.2016.

Таким чином, ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради з формальних на те підстави відмовило позивачу у реєстрації декларації про початок виконання робіт. Відмовляючи у реєстрації декларації та повертаючи її позивачу для усунення недоліків ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради повинно було вказати, які саме конкретні дані потрібно зазначати у декларації.

Згідно поданої декларації про початок виконання робіт, в ній відображено інформації щодо замовника, назви, адреси об'єкта будівництва, документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою, містобудівних умов та обмежень, проектувальника, головного архітектора та/або головного інженера проекту, осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, тобто всі відомості необхідність яких для такої декларації реєстрації передбачена Законом України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт.

Як наслідок, є протиправною та підлягає скасуванню відмова ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Приватному підприємству "Г.В. Гергелюк" у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 08.02.2017, а декларація про початок виконання будівельних робіт, що подана позивачем 02.02.2017 такою, що відповідає вимогам частини 4 статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та пункту 18 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, містить повноту даних та підлягає внесенню інформації, зазначеної у декларації, до реєстру.

Тому, для захисту прав, обов'язків та інтересів позивача, належить зобов'язати ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради зареєструвати декларацію Приватного підприємства "Г.В. Гергелюк" про початок виконання будівельних робіт Будівництво багатоквартирного житлового будинки з приміщеннями громадського призначення на вулиці Вовчинецькій - ОСОБА_4 в місті Івано-Франківську, подану 02.02.2017.

Статтею 19 Закону України Про звернення громадян органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень, серед іншого, зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.

Як встановлено судом, ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області залишило без реагування звернення позивач від 08.02.2017, тому суд визнає протиправною бездіяльність ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області щодо нездійснення розгляду звернення Приватного підприємства "Г.В. Гергелюк" від 08.02.2017.

Враховуючи викладене, суд вважає, позовні вимоги обґрунтованими, а даний адміністративний позов підлягає до задоволення.

Згідно статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа (частина 1). Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено (частина 3).

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, позивачем квитанцією за №ПН4790 від 28.02.2017 на суму 4 800 гривень підтверджено сплату судового збору за подання даного адміністративного позову, то суд, у відповідності до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, робить висновок про стягнення на користь Приватного підприємства "Г.В. Гергелюк" за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області та ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради судовий збір пропорційно розміру задоволених позовних вимог, у рівних частинах, по 2 400 гривень з кожного відповідача.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області щодо нездійснення розгляду звернення Приватного підприємства "Г.В. Гергелюк" від 08.02.2017.

Визнати протиправною та скасувати відмову ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Приватному підприємству "Г.В. Гергелюк" у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 08.02.2017.

Зобов'язати ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради зареєструвати декларацію Приватного підприємства "Г.В. Гергелюк" про початок виконання будівельних робіт Будівництво багатоквартирного житлового будинки з приміщеннями громадського призначення на вулиці Вовчинецькій - ОСОБА_4 в місті Івано-Франківську, подану 02.02.2017.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Г.В. Гергелюк" (код ЄДРПОУ 37794956) за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_2 державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області (вулиця Франка, 4, місто Івано-Франківськ) сплачений судовий збір в розмірі 2 400 (дві тисячі чотириста) гривень.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Г.В. Гергелюк" (код ЄДРПОУ 37794956) за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_2 з питань Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (вулиця Дністровська, 26, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 04054346) сплачений судовий збір в розмірі 2 400 (дві тисячі чотириста) гривень.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 20.03.2017.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2017
Оприлюднено27.03.2017
Номер документу65487132
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/332/17

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Постанова від 07.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні