Ухвала
від 28.03.2017 по справі 808/763/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

28 березня 2017 рокусправа № 808/763/17 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Мельника В.В.

суддів: Чепурнова Д.В. Сафронової С.В.

за участю секретаря судового засідання: Царьової Н.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Запорізької районної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 24 березня 2017 року у адміністративній справі № 808/763/17 за позовом Запорізької районної організації політичної партії "Сила Людей" до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 від Запорізької районної партійної організації політичної партії "НАШ КРАЙ", ОСОБА_2 від Запорізької районної організації Політичної парті "Об'єднання "САМОПОМІЧ", ОСОБА_3 від Територіальної організація Політичної партії "Опозиційний блок" у Запорізькому районі Запорізької області, ОСОБА_4 від Запорізької районної організації Народного Руху України, ОСОБА_6 від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", ОСОБА_5 від Запорізької районної організації Радикальної Партії Олега Ляшка про визнання дій протиправними, скасування постанови та зобов'язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и в:

22 березня 2017 року Запорізька районна організація політичної партії "Сила Людей" звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 від Запорізької районної партійної організації політичної партії "НАШ КРАЙ", ОСОБА_2 від Запорізької районної організації Політичної парті "Об'єднання "САМОПОМІЧ", ОСОБА_3 від Територіальної організація Політичної партії "Опозиційний блок" у Запорізькому районі Запорізької області, ОСОБА_4 від Запорізької районної організації Народного Руху України, ОСОБА_6 від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", ОСОБА_5 від Запорізької районної організації Радикальної Партії Олега Ляшка, в якому просила:

- визнати протиправними дії Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області щодо відхилення кандидатури Запорізької районної організації політичної партії "Сила Людей" для включення шляхом жеребкування до складу Широківської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області;

- скасувати постанову Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області № 16 від 18 березня 2017 року "Про формування складу Широківської сільської виборчої комісії";

- зобов'язати Запорізьку районну виборчу комісію Запорізької області провести повторне жеребкування щодо включення кандидатур до складу Широківської сільської виборчої комісії, з урахуванням кандидатури від Запорізької районної організації політичної партії "Сила Людей" (а.с. 5-6).

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 24 березня 2017 року адміністративний позов задоволений частково.

Визнано протиправними дії Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області щодо відхилення кандидатури Запорізької районної організації політичної партії "Сила Людей" для включення шляхом жеребкування до складу Широківської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області.

Скасовано постанову Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області № 16 від 18 березня 2017 року в частині затвердження складу сільської виборчої комісії в частині членів комісії призначених відповідно жеребкування: ОСОБА_1 від Запорізької районної партійної організації політичної партії "НАШ КРАЙ", ОСОБА_2 від Запорізької районної організації Політичної парті "Об'єднання "САМОПОМІЧ", ОСОБА_3 від Територіальної організація Політичної партії "Опозиційний блок" у Запорізькому районі Запорізької області, ОСОБА_4 від Запорізької районної організації Народного Руху України, ОСОБА_6 від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", ОСОБА_5 від Запорізької районної організації Радикальної Партії Олега Ляшка.

Зобов'язано Запорізьку районну виборчу комісію Запорізької області провести повторне жеребкування щодо включення кандидатур до складу Широківської сільської виборчої комісії, з урахуванням кандидатури від Запорізької районної організації політичної партії "Сила Людей".

Вирішуючи спір, суд послався на приписи ст. ст. 21, ст. 22 Закону України Про місцеві вибори та навів обставини, які підтверджують дотримання позивачем в повному обсязі вищенаведених норм законодавства, що в свою чергу свідчить про протиправність прийнятого відповідачем рішення в частині відхилення кандидатури Запорізької районної організації політичної партії Сила Людей для включення шляхом жеребкування до складу Широківської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області.

Відповідачем на постанову суду першої інстанції подана апеляційна скарга, в якій відповідач просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, про відмову у задоволенні позовних вимог з підстав невідповідності висновків суду фактичним обставинам справи та порушення норм матеріального права.

Згідно доводів апеляційної скарги, суд першої інстанції під час вирішення спору не врахував, що відповідач не є суб'єктом відповідного виборчого процесу, бо висування кандидатів починається лише з 27 березня 2017 року, згідно ч.1 ст.35 Закону України Про місцеві вибори , в той час як спірне питання вирішувалось лише 18 березня 2017 року. Крім того, зазначає, що після прийому всіх подань, від місцевих організацій партій, відповідно до ч.6 ст.22 Закону, а саме не пізніш як за 45 днів до дня виборів, комісія перевірила надані подання на відповідність вимог Закону та встановила, що п'ять подань не відповідають вимогам Закону. Одним з таких подань було саме подання позивача. Так, згідно ч.10 ст.22 Закону, подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії вноситься за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, на паперовому носії та в електронному вигляді. Наданий диск був порожній та не мав інформації в електронному вигляді. На засіданні комісії від 18.03.2017 року було ознайомлено членів Запорізької районної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області з порушеннями, виявленими під час розгляду подань від місцевих організацій партій та сформовано список кандидатів на жеребкування. Тобто, жодних порушень відповідач не допустив під час формування Широківської сільської виборчої комісії.

28.03.2017 року о 08:29 на електронну адресу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від представника позивача надійшли письмові заперечення на апеляційну скаргу в яких він звертає увагу суду на ту обставину, що відповідач не довів суду, що з моменту прийому документів від позивача 15.03.2017 року і до засідання комісії 18.03.2017 року не було фізичної можливості видалити інформацію з диску або замінити його, що в свою чергу, свідчить про недоведеність відповідачем правомірності своїх дії та рішення.

Позивач та треті особи по справі були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, проте в судове засідання не прибули, що не перешкоджає судовому розгляду справи апеляційним судом за їх відсутності.

Представник відповідача у судовому засіданні доводи апеляційної скарги підтримав у повному обсязі просив суд задовольнити її з підстав та мотивів зазначених у ній.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши наявні у справі письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом встановлено та підтверджено наявними у справі письмовими доказами, що 15 березня 2017 року позивачем до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області подано подання щодо включення шляхом жеребкування до складу Широківської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області ОСОБА_8 (а.с. 13).

Згідно складеної членом комісії ОСОБА_9 довідки, яка зареєстрована 15.03.2017 року вх. № 91, позивачем до подання було додано: диск, заява, копії документів, довіреність (а.с. 14).

Судом також встановлено, що позивач був обізнаний про час, дату та місце жеребкування.

Однак, коли кандидат від Запорізької районної організації політичної партії "Сила Людей" з'явився до місця засідання Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області, для проведення жеребкування на включення до складу Широківської сільської виборчої комісії, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Розенталь, 3-а, відповідачем, в особі голови Мормуль П.В., та членами комісії було відмовлено у допуску кандидата на засідання жеребкування, мотивуючи це тим, що диск не містив електронної форми подання.

Судом встановлено, що відповідно до свідоцтва про реєстрацію структурного утворення політичної партії №192-п від 08 жовтня 2015 року було створено Запорізьку районну організацію політичної партії "Сила Людей".

Частиною 6 статті 22 Закону України "Про місцеві вибори" встановлено, що районні територіальні виборчі комісії формують склад міських (крім міст, зазначених у частинах четвертій, п'ятій та восьмій цієї статті), сільських, селищних територіальних виборчих комісій у відповідному районі не пізніш як за 42 дні до дня виборів. Подання до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити районні організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті. Такі подання вносяться не пізніш як за 45 днів до дня виборів.

Відповідно до частини 10 статті 22 Закону України "Про місцеві вибори" подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії вноситься за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, на паперовому носії та в електронному вигляді.

Положення ч. 10 статті 22 Закону України "Про місцеві вибори", передбачає, що до подання додаються: 1) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи; 2) власноручно написані заяви осіб, запропонованих до складу територіальної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон).

Єдиний порядок організації роботи територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів з документами, заявами, скаргами, запитами, пропозиціями, клопотаннями, зауваженнями (далі - документи, звернення) з моменту їх створення або надходження до відправлення чи передачі на зберігання до відповідної місцевої державної архівної установи встановлює Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів затверджений постановою Центральною виборчою комісією № 228 від 05 вересня 2015 року (далі Порядок № 228 від 05 вересня 2015 року).

Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Порядку № 228 від 05 вересня 2015 року територіальна виборча комісія є постійно діючим спеціальним колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Підпунктом 1.17 пункту 1 Порядку № 228 від 05 вересня 2015 року визначено, що організацію ведення діловодства виборчої комісії забезпечує секретар комісії.

Відповідальність за організацію роботи та стан діловодства у виборчій комісії, а також за дотримання цього Порядку покладається на голову відповідної виборчої комісії (підпункт 18 пункту 1 Порядку № 228 від 05 вересня 2015 року).

Реєстрація і розгляд документів та звернень, що надходять до виборчої комісії визначена пунктом 13 Порядку № 228 від 05 вересня 2015 року.

При реєстрації та розгляді документів і звернень, що надходять до виборчої комісії, комісія керується Законом, іншими актами законодавства України, постановами Центральної виборчої комісії та цим Порядком (підпункт 1.13 пункту 13 Порядку № 228 від 05 вересня 2015 року).

Відповідно до підпункту 13.2 пункту 13 Порядку № 228 від 05 вересня 2015 року документи та звернення, що надходять до виборчої комісії, мають право приймати голова комісії, заступник голови комісії, секретар або інші члени комісії, уповноважені на це її рішенням.

Матеріалами справи встановлено, що відповідно до протоколу засідання Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області № 5 від 27 серпня 2016 року вирішено, обов'язки, щодо реєстрації вхідної та вихідної документації комісії покладено на ОСОБА_9 (а.с. 48).

За вимогами підпункту 13.4 пункту 13 Порядку № 228 від 05 вересня 2015 року документи, звернення реєструються в день їх надходження в журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії.

Підпунктом 13.12 пункту 13 Порядку № 228 від 05 вересня 2015 року встановлено, що зареєстровані документи, звернення в день їх реєстрації подаються голові комісії (в разі відсутності голови комісії - заступнику голови), який дає відповідні доручення членам комісії та залученим фахівцям щодо їх попереднього розгляду та підготовки відповіді.

Встановивши обставини справи, які знайшли своє підтвердження в матеріалах справи та проаналізувавши норми чинного законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відсутності підстав для відхилення кандидатури позивача на жеребкування, з огляду на наступне.

Запорізькою районною виборчою комісією Запорізької області тільки 17 березня 2017 року було проведено перевірку комплектності подання позивача, що в свою чергу по-перше суперечить вимогам пп.13.11, 13.12 п.13 Порядку №228 від 05.09.2015 року, а по-друге не дає підстав стверджувати про наявність подання в електронному вигляді 15 березня 2017 року.

Крім того, з огляду на те, що ОСОБА_9, згідно протоколу засідання Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області №5 від 27.08.2016 року є членом комісії, на якого покладено обов'язок приймати документи, такі документи прийняла, та зауважень до них на час подачі позивачем - не було.

Колегія суддів, також, вважає за необхідне зауважити, що у чинному законодавстві України відсутня правова норма, яка передбачала б скликання робочої групи комісії для перевірки наданих для реєстрації документів, в той же час, як пп.18 п. 1 Порядку №228 від 05 вересня 2015 року передбачено, що відповідальність за організацію роботи та стан діловодства у виборчій комісії, а також за дотримання зазначеного Порядку покладається на голову відповідної виборчої комісії.

Враховуючи зазначене, колегія суддів не вбачає законних підстав для висновку про невідповідність кандидатури, внесеної Запорізькою районною організацією політичної партії Сила Людей , до складу дільничної виборчої комісії згідно статті 21 Закону України Про місцеві вибори .

Таким чином, з огляду на протиправне відхилення кандидатури Запорізької районної організації політичної партії "Сила людей", для включення шляхом жеребкування до складу Широківської сільської виборчої комісії Запорізької області, що стало підставою для проведення жеребкування за відсутності кандидата позивача, результати якого оформлені спірною постановою № 16 від 18 березня 2017 року (а.с. 37), що призвело до порушення прав та інтересів позивача.

З огляду на встановлені обставини, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку щодо задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними дій відповідача стосовно відхилення кандидатури Запорізької районної організації політичної партії "Сила Людей" для включення шляхом жеребкування до складу Широківської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області

В той же час, кандидатури від місцевих організацій партій - по одній кандидатурі від місцевої організації однієї політичної партії, зазначених у пункті 2 частини другої цієї статті, включаються до складу територіальних виборчих комісій за результатами жеребкування, що проводиться виборчою комісією, яка формує склад відповідної територіальної виборчої комісії, у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, перед формуванням складу комісії.

Кандидатури, внесені до складу територіальної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин другої - одинадцятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.

Судом встановлено, матеріалами підтверджено, що рішення про відхилення кандидатур не приймається.

Отже, враховуючи встановлену судом протиправність в діях відповідача щодо відхилення кандидатури Запорізької районної організації політичної партії "Сила людей", та те, що під час прийому документів до участі були допущені не всі кандидати жеребкування, колегія суддів прийшла до висновку про порушення процедури проведення такого жеребкування.

Зазначене дає суду підстави для висновку, що постанова Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області № 16 від 18 березня 2017 року підлягає скасуванню в частині затвердження складу сільської виборчої комісії в частині членів комісії, призначених відповідно до жеребкування: ОСОБА_1 від Запорізької районної партійної організації політичної партії "НАШ КРАЙ", ОСОБА_2 від Запорізької районної організації Політичної парті "Об'єднання "САМОПОМІЧ", ОСОБА_3 від Територіальної організація Політичної партії "Опозиційний блок" у Запорізькому районі Запорізької області, ОСОБА_4 від Запорізької районної організації Народного Руху України, ОСОБА_6 від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", ОСОБА_5 від Запорізької районної організації Радикальної Партії Олега Ляшка.

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку про необхідність зобов'язання Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області провести повторне жеребкування щодо включення кандидатур до складу Широківської сільської виборчої комісії, з урахуванням кандидатури від Запорізької районної організації політичної партії "Сила Людей".

Доводи апеляційної скарги з приводу доданого до подання диску, який був порожній та не мав інформації в електронному вигляді, не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу судового рішення, щодо відсутності з боку позивача порушень вимог ст. 31 Закону України Про місцеві вибори .

Отже висновок суду про протиправність дій відповідача щодо відхилення кандидатури Запорізької районної організації політичної партії "Сила людей", а також скасування постанови Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області № 16 від 18 березня 2017 року в частині затвердження складу сільської виборчої комісії відповідно до жеребкування та зобов'язання відповідача повторно провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу Широківської сільської виборчої комісії, з урахуванням кандидатури від Запорізької районної організації політичної партії "Сила Людей" в повному обсязі узгоджується з вищенаведеними приписами матеріального права. Порушень під час розгляду справи судом першої інстанції норм процесуального права, які б призвели до неправильного вирішення справи, колегією суддів також не встановлено.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів прийшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального права, якими регулюються спірні правовідносини, а тому апеляційна скарга Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст.172, 198, 200, 205-206 КАС України, суд -

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області - залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 24 березня 2017 року у справі №808/763/17 - залишити без змін.

Стягнути з Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області (код ЄДРПОУ 34157224) до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 818,40 грн., здійснивши зарахування за реквізитами: Отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у м.Києві; Код банку отримувача (МФО):820019; Рахунок отримувача: 31215256700001; Код класифікації доходів бюджету: 22030106.

Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її постановлення та оскарженню не підлягає.

Головуючий: В.В. Мельник

Суддя: Д.В. Чепурнов

Суддя: С.В. Сафронова

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2017
Оприлюднено30.03.2017
Номер документу65515068
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/763/17

Ухвала від 28.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 28.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 27.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 27.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 24.03.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 23.03.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні