31.03.2017 № 522/4012/17
№ 1-«кс»/522/4673/17
УХВАЛА
Іменем України
31 березня 2017 року м.Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю старшого слідчого в особливо важливих справах слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Одеській області ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого, погоджене з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про проведення позапланової виїзної ревізії, по кримінальному провадженню за № 22017160000000041 від 22.02.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з клопотання слідчого, слідчим відділом УСБУ в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22017160000000041 від 22.02.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Підставою для початку досудового розслідування та внесення даних до ЄРДР України слугував рапорт про самостійне виявлення кримінального правопорушення, складений в ході досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12016160000000169 від 18.03.2016, відповідно до якого в листопаді 2015 року невстановлені посадові особи Держгеокадастру України та місцевих органів державної влади і органів місцевого самоврядування Овідіопольського району Одеської області, діючи за попередньою змовою групою осіб, здійснили несанкціоноване втручання до автоматизованої системи - Державного земельного кадастру, що призвело до підробки інформації щодо цільового призначення та права власності на земельні ділянки на території Овідіопольського району Одеської області. Крім цього, в цей же період часу невстановлені посадові особи Держгеокадастру України та місцевих органів державної влади і органів місцевого самоврядування Овідіопольського району Одеської області видали завідомо неправдиві витяги з Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок на території Овідіопольського району Одеської області, що призвело до незаконної реєстрації права власності на земельні ділянки та до незаконного відчуження земель сільськогосподарського призначення.
18.10.2016, на підставі ухвали слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси від 05.10.2016, у кримінальному провадженні проведено обшук офісних приміщень ПП "Тепличне" за адресою: АДРЕСА_1 . В ході обшуку, серед іншого, були вилучено наступні предмети та документи:
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051208, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,5207 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0275, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_2 , власник ОСОБА_5 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051196, виданий 19.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,5206 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0263, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_2 , власник ОСОБА_6 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051144, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,4637 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0210, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_3 , власник ОСОБА_7 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051153, виданий 19.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,4686 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0219, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_4 , власник ОСОБА_8 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051214, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,4564 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0281, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_5 , власник ОСОБА_9 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ № 329003, виданий 23.03.2011, щодо земельної ділянки площею 5,1273 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0603, розташованої за адресою: АДРЕСА_6 , власник ОСОБА_10 , цільове призначення земельної ділянки: ведення фермерського господарства;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051188, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,4556 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0255, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_5 , власник ОСОБА_11 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051218, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,4564 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0285, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_7 , власник ОСОБА_12 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051193, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,4555 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0260, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_2 , власник ОСОБА_13 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051161, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,5206 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0227, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_3 , власник ОСОБА_14 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051223, виданий 19.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,5428 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0290, 5123755200:02:001:0291, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_5 , власник ОСОБА_15 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051211, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,4498 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0278, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_5 , власник ОСОБА_16 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051122, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,4564 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0188, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_7 , власник ОСОБА_17 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051210, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,4624 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0277, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_5 , власник ОСОБА_18 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051225, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,5427 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0294, 5123755200:02:001:0295, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_4 , власник ОСОБА_19 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051224, виданий 13.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,5428 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0292, 5123755200:02:001:0293, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_4 , власник ОСОБА_20 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ОД № 051178, виданий 19.04.2006, щодо земельної ділянки площею 0,4524 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0244, розташованої за адресою: ділянка АДРЕСА_4 , власник ОСОБА_21 , цільове призначення земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
В ході розслідування допитані як свідки особи, на ім`я яких видавались вилучені в ході обшуку документи, а саме держані акти на право власності на земельні ділянки, які були вилучені в ході проведення обшуку офісних приміщень ПП «Тепличне». Так, ОСОБА_16 показала, що Державного акту на право власності на земельну ділянку ніколи не отримувала, а директор ПП "Тепличне" ОСОБА_21 лише передав їй копію цього акту. В минулому вона підписувала з ОСОБА_21 договір оренди землі, на який термін, не пам`ятає. Орендної плати за землю ніколи не отримувала.
ОСОБА_18 показала, що після отримання у власність земельної ділянки вона погодилась на пропозицію ОСОБА_21 та за грошові кошти в сумі 100 доларів США віддала йому оригінал Державного акту на право власності на земельну ділянку. В подальшому, до 2009 року, вона передавала земельну ділянку в оренду ОСОБА_21 , після чого відмовилась продовжувати договір оренди. В 2016 році вона хотіла забрати в ОСОБА_21 свою земельну ділянку, однак той відмовив.
ОСОБА_12 показала, що після отримання земельної ділянки у власність вона передала її в оренду ОСОБА_21 , на який термін, не пригадує. Орендної плати не отримувала, тільки епізодично подарунки від ОСОБА_21 .
ОСОБА_13 показала, що Державного акту на право власності на земельну ділянку ніколи не отримувала, про наявність в неї землі їй відомо від ОСОБА_21 . На пропозицію ОСОБА_21 підписала з ним договір оренди, однак орендної плати ніколи не отримувала, землею ніколи не користувалась.
ОСОБА_17 показав, що Державного акту на право власності на земельну ділянку ніколи не отримував, замість акта ОСОБА_21 дав йому 100 доларів США. У зв`язку з цим земельну ділянку він в оренду нікому не передавав, орендної плати не отримував. Йому відомо, що землею без його дозволу користується ОСОБА_21 . Він неодноразово просив ОСОБА_21 віддати йому Державний акт, однак той відповідав, що в нього його немає (фактично, Державний акт на земельну ділянку на ім`я ОСОБА_17 був вилучений в офісному приміщенні ПП "Тепличне" в ході обшуку). У зв`язку з цим в 2012 році він відновив цей документ.
ОСОБА_22 (син ОСОБА_23 ) показав, що про наявність у власності його померлого батька земельної ділянки він дізнався тільки в 2011 році. Він намагався вступити у спадщину на земельну ділянку, однак не міг цього зробити, через відсутність в нього будь-яких документів на цю земельну ділянку. (Фактично, Сертифікат на земельну частку (пай) на ім`я ОСОБА_23 був вилучений в офісному приміщенні ПП "Тепличне" в ході обшуку).
ОСОБА_24 та ОСОБА_25 (відповідно дочка та онук ОСОБА_7 ) показали, що про наявність в їхньої померлої родички земельної ділянки їм нічого не відомо, правовстановлюючих документів на земельну ділянку вони не мають. (Фактично, Державний акт на земельну ділянку на ім`я ОСОБА_7 був вилучений в офісному приміщенні ПП "Тепличне" в ході обшуку).
ОСОБА_26 (дочка ОСОБА_27 ) показала, що земельною ділянкою, яка належала її померлій матері, а в теперішній час належить їй в порядку спадкування, продовжує користуватися директор ПП "Тепличне" ОСОБА_21 , без її дозволу та без укладання з нею договору оренди. Заходів до повернення земельної ділянки в своє володіння вона не здійснювала, через впливовість ОСОБА_21 .
ОСОБА_28 (спадкоємець та племінник ОСОБА_19 ) показав, що ОСОБА_21 , привласнив та відмовлявся повернути йому державний акт на земельну ділянку, теперішній час земельною ділянкою продовжує користуватися директор ПП "Тепличне" ОСОБА_21 , без його дозволу та без укладання з ним договору оренди. Заходів до повернення земельної ділянки в своє володіння вона не здійснював, через впливовість ОСОБА_21 .
Допитані як свідки ОСОБА_9 , ОСОБА_20 показали, що земельні ділянки, належні їм на праві приватної власності, передали в оренду ПП "Тепличне".
Разом з тим, за повідомленням Відділу Держгеокадастру в Овідіопольскому районі Одеської області, договори оренди земельних ділянок, належних ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_12 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_20 , не реєструвались.
Таким чином, згідно показів свідків, частина Державних актів на право власності на земельні ділянки та Сертифікатів на право на земельну частку (пай) утримуються директором ПП "Тепличне" ОСОБА_21 фактично всупереч волі їх власників, земельні ділянки використовуються ПП "Тепличне" без законних підстав. Державні акти на право власності на земельні ділянку видавались з порушеннями чинного законодавства, а саме - не фактичним власникам земельних ділянок, а іншим особам.
Відповідно до матеріалів кримінального провадження встановлено, що рішенням Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області № 361-XX від 18.06.2004 "Про передачу в довгострокову оренду земельної ділянки ПП "Тепличне", в довгострокову оренду терміном на 49 років ПП "Тепличне" (ЄДРПОУ 05528964, юридична адреса: 67806, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с.м.т. Авангард, вул. Теплична, буд. 1) надано земельну ділянку площею 53,246 га (під господарськими будівлями та дворами) із земель, які знаходились в постійному користуванні КСП "Тепличне", для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Авангардівської селищної ради. Орендна плата встановлена в сумі 532,46 грн. за рік, з розрахунку 10 грн. за 1 га.
Цього ж дня, 18.06.2004, на виконання вищезазначеного рішення Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, між Авангардівською селищною радою та ПП "Тепличне" було укладено договір оренди землі (зареєстрований у Книзі записів державної реєстрації Авангардівської селищної ради 15.07.2004 за № 55). За умовами договору, Авангардівська селищна рада (Орендодавець) надала ПП "Тепличне" (Орендарю) в строкове платне користування, строком на 49 років, земельну ділянку площею 53,246 га, у тому числі земля під господарськими дворами і будівлями, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Авангардівської селищної ради за адресою: вул. Теплична, 1. При цьому, розмір орендної плати в договорі зафіксований не був.
Землевпорядна документація щодо передачі земельної ділянки в довгострокову оренду ПП "Тепличне" була розроблена ТОВ "Регіональний земельно-кадастровий аналітичний центр" (ЄДРПОУ 32213805) відповідно до договору з ПП "Тепличне" № 150 від 25.05.2004, на підставі замовлення ПП "Тепличне" та доручення Авангардівської селищної ради. Земельна ділянка загальною площею 53,246 га була сформована з наступних земельних ділянок:
- земельна ділянка площею 0,9136 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179;
- земельна ділянка площею 1,3579 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180;
- земельна ділянка площею 0,5643 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181;
- земельна ділянка площею 50,4109 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0182.
Межі переданої в оренду земельної ділянки встановлені згідно Акту відновлення в натурі меж земельної ділянки від 05.07.2004.
В подальшому, Рішенням Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області № 234-IV від 12.01.2007 "Про внесення змін до договору оренди земельної ділянки № 55 від 15.07.2004 між ПП "Тепличне" і Авангардівської селищною радою та про укладання з ПП "Тепличне" додаткової угоди до договору оренди", до договору оренди земельної ділянки між Авангардівською селищною радою та ПП "Тепличне" внесено наступні зміни:
- площа земельної ділянки, яка передається в оренду, складає 52,238 га;
- орендна плата складає 51 грн. в рік за 1 га орендованої площі, тобто 2664,14 грн. в рік за всю ділянку;
- орендна плата вноситься щомісячно рівними частками протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, до місцевого бюджету Авангардівської селищної ради;
- розмір орендної плати переглядається один раз в три роки в порядку, встановленому законом.
Зазначені зміни умов оренди були зафіксовані в Додатковій угоді від 18.01.2007 про внесення змін до Договору оренди земельної ділянки від 18.06.2004 між Авангардівською селищною радою та ПП "Тепличне" (державна реєстрація за № 55 від 15.07.2004).
На виконання Рішення Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області № 234-IV від 12.01.2007 та Додаткової угоди від 18.01.2007, з масиву раніше наданої земельної ділянки площею 50,4109 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0182, була виділена та передана в оренду ПП "Тепличне" земельна ділянка площею 49,4029 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434.
Відповідно до ст. 134 ч. 1 Земельного кодексу України, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Згідно ст. 134 ч. 1 Земельного кодексу України, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них, зокрема, у разі розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.
Разом з тим, незважаючи на те, що частина переданої ПП "Тепличне" в оренду земельної ділянки не зайнята об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами), що перебувають у власності орендаря або інших осіб, при наданні Авангардівською селищною радою Овідіопольського району Одеської області вищевказаної земельної ділянки в оренду ПП "Тепличне" та при подальшому її використанні орендарем, в порушення ст. 124 ч. 2, ст.ст. 134, 136 Земельного кодексу України, ст.ст. 288, 289 Податкового кодексу України, земельні торги не проводились; при визначенні орендної плати нормативна грошова оцінка земельної ділянки не проводилась, індексація нормативно-грошової оцінки не здійснювалась.
Всупереч вимогам Додаткової угоди від 18.01.2007 про внесення змін до Договору оренди земельної ділянки від 18.06.2004, розмір орендної плати з моменту її укладення не переглядався, що також суперечить вимогам ст. 289 Податкового кодексу України щодо щорічної індексації орендної плати.
Крім цього, встановлено, що на частині орендованої земельної ділянки орендарем - ПП "Тепличне" - розміщено склади для зберігання промислових товарів, які здаються ПП "Тепличне" в суборенду іншим суб`єктам господарювання, що суперечить ст.ст. 91, 96 Земельного кодексу України, згідно яким власники земельних ділянок та землекористувачі зобов`язані забезпечувати використання землі за цільовим призначенням, оскільки цільовим призначенням орендованої ПП "Тепличне" земельної ділянки є: ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Відповідно до показань спеціаліста 1 категорії Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_29 встановлено, що В 2013-2014 році комісією зі спеціалістів Авангардівскої селищної ради, голови та депутатів Овідіопольскої районної ради, посадових осіб Відділу Держземагентства в Овідіопольському районі Одеської області та районної податкової інспекції проведено перевірку цільового використання ПП "Тепличне" орендованої земельної ділянки. В ході перевірки було встановлено, що земельна ділянка використовується не за цільовим призначенням. Так, згідно договору оренди земельної ділянки, цільовим призначенням переданої в оренду землі було товарне сільськогосподарське виробництво. Однак, в ході перевірки було встановлено, що на орендованій ПП "Тепличне" земельній ділянці невідомими особами здійснюється виробництво та торгівля промисловими товарами, а саме: ремонт та продаж малогабаритної сільськогосподарської і мото- техніки, ремонт гідравлічного обладнання, виробництво металоконструкцій, тротуарної плитки, продаж насіння та засобів захисту рослин. Ці види діяльності ніяк не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки, на якій здійснюються: товарне сільськогосподарське виробництво. За призначенням ПП "Тепличне" використовує тільки невелику частину землі під зерновий тік та територію механізованої бригади для розміщення власної сільськогосподарської техніки (поясню, що ПП "Тепличне" орендує інші земельні ділянки на території Овідіопольського району Одеської області, вирощує зернові). Також на невеликому масиві орендованої земельної ділянки площею до 1 га ПП "Тепличне" вирощує деякі види зернових, для створення враження, що земля використовується за призначенням, що не відповідає дійсності. В ході перевірки також встановлено, що великі масиви орендованої земельної ділянки, на яких в минулому розміщувались теплиці, в теперішній час взагалі не використовуються, на їх місці залишки конструкцій захаращені бур`янами, кущі, дерева, купи сміття, тощо. Нецільове використання і відсутність використання землі веде до погіршення її природних якостей. Також за 2015 та 2016 роки ПП "Тепличне" повинно було заплатити орендну плату у розмірі (3934148,26 грн. помножити на 2 роки) приблизно 7868296,52 грн., однак фактично було заплачено лише 40000 грн.
У зв`язку з тим, що порушені вимоги законодавства України під час ведення господарської діяльності, в частині нарахування та отримання коштів від господарської діяльності, в тому числі плати за оренду, то є підстави вважати про неповноту і недостовірність відображення в бухгалтерському обліку суб`єктів господарювання проведених розрахункових операцій, в тому числі із обліку готівкових коштів в касі підприємства.
Вказані порушення ведення бухгалтерського обліку можуть призвести до ухилення своєчасного, достовірного, повного нарахування та сплати усіх передбачених законом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства посадовими особами ПП «ТЕПЛИЧНЕ» код ЄДРПОУ 05528964.
Таким чином в ході досудового розслідування виникла необхідність в проведенні позапланової виїзної документальної податкової перевірки ПП «ТЕПЛИЧНЕ» код ЄДРПОУ 05528964 з питань своєчасного, достовірного, повного нарахування та сплати усіх передбачених законом податків та зборів, податків та зборів на заробітну плату співробітників, обліку готівкових коштів в касі платника податків, а також дотримання валютного та іншого законодавства, оскільки без проведення вказаної перевірки дослідити обставини незаконної діяльності ПП «ТЕПЛИЧНЕ» код ЄДРПОУ 05528964 не являється можливим, а вказані дані мають важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Інформація та документи, отримані в результаті проведення податкової перевірки ПП «ТЕПЛИЧНЕ» можуть бути використані як доказ факту і обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.
Розглянувши клопотання, вислухавши думку слідчого, який просив клопотання задовольнити, вважаю необхідним клопотання задовольнити, з наступних підстав.
Відповідно до п.75.1ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно п.75.1.1ст.75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Пунктом75.1.2ст.75 Податкового кодексу України передбачено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Згідно п.78.1.11ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом, зокрема, якщо отримано рішення слідчого судді про призначення перевірки.
Виходячи з положень п. 2 ст.7, ст.9 КПК Українищодо забезпечення засад законності у кримінальному провадженні, при здійсненні досудового розслідування відповідні органи повинні керуватись як вимогами цього Кодексу, так і вимогами інших актів законодавства, що регламентують питання здійснення ними процесуальних повноважень, тобто у даному випадку - також наведеними вимогами Податкового кодексу України в частині порядку призначення позапланових перевірок платників податків контролюючим органом на підставі рішення слідчого судді.
Оскільки прямо нормамиКПК Українипитання розгляду вказаних питань слідчим суддею не врегульовані, відповідно до вимог ч. 6ст. 9 КПК Українив даному випадку застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1ст. 7 цього Кодексу, у тому числі засада законності, за змістом якої призначення позапланової перевірки слідчим суддею повинне здійснюватися безпосередньо на підставі вимогПодаткового кодексу України.
Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні прокурора, правове обґрунтування клопотання, яке ґрунтується на вищевказаних положеннях закону, приходжу до висновку про наявність правових підстав для призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «АГРИКА» (39563030) на предмет дотримання вимог податкового законодавства за 2016 рік.
Таким чином, з метою належного розслідування кримінального провадження та встановлення обставин, які підлягають доказуванню, приходжу до висновку про наявність правових підстав для проведення позапланової виїзної документальної податкової перевірки ПП «ТЕПЛИЧНЕ» код ЄДРПОУ 05528964 з питань своєчасного, достовірного, повного нарахування та сплати усіх передбачених законом податків та зборів, податків та зборів на заробітну плату співробітників, обліку готівкових коштів в касі платника податків, а також дотримання валютного та іншого законодавства, яка може здійснюватися лише на підставі рішення суду.
Зважаючи на викладене вище, приходжу до висновку про можливістю задоволення клопотання.
Виходячи із вищезазначеного та керуючись ст. ст. 9,91-93,110,369-372 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл на призначення у кримінальному проваджені № 22017160000000041 від 22.02.2017 позапланової виїзної документальної податкової перевірки ПП «ТЕПЛИЧНЕ» (код ЄДРПОУ 05528964, юридична адреса: 67806, Одеська обл., Овідіопольський район, селище міського типу Авангард, вул. Теплична, 1), з питань своєчасного, достовірного, повного нарахування та сплати усіх передбачених законом податків та зборів, податків та зборів на заробітну плату співробітників, обліку готівкових коштів в касі платника податків, а також дотримання валютного та іншого законодавства, вищезазначеним суб`єктом господарювання, в період з 01.01.2007 по теперішній час, проведення якої доручити співробітникам Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 65673680 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні