07.04.17
Справа № 744/236/17
Провадження № 2/744/103/2017
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 квітня 2017 року Семенівський районний суд Чернігівської області у складі:
головуючого - судді Гнипа О. І.,
при секретарі Казановській Ю. В.,
за участю:
позивача ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2,
представника відповідача та одночасно третьої особи ОСОБА_3,
представника відповідача ОСОБА_4,
третьої особи ОСОБА_5,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Семенівка Чернігівської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області про визнання незаконними та скасування рішень, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_5; ОСОБА_3, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач, ОСОБА_1, пред'явила позов до відповідача, Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, в якому позивач просить розпорядження сільського голови Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області від 21 грудня 2016 року № 02-12/25 Про утворення конкурсної комісії та від 29 грудня 2016 року № 02-12/26 Про зміни конкурсної комісії визнати незаконними та скасувати. В обґрунтування своїх позовних вимог ОСОБА_1 у позові зазначила про те, що вона працювала виконуючим обов'язки директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області. 24 лютого 2016 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури . Відповідно до ч. 2 розділу II Прикінцеві положення вказаного вище закону набрання чинності цим Законом є підставою для припинення безстрокового трудового договору з керівниками державних та комунальних закладів культури, а також з професійними творчими працівниками (художнім та артистичним персоналом) державних та комунальних закладів культури згідно з пунктом 9 статті 36 Кодексу законів про працю України. На виконання згаданої норми закону 16 листопада 2016 року її було звільнено з Залізномостівського Центру культури та дозвілля на підставі пункту 9 статті 36 Кодексу законів про працю України. 22 листопада 2016 року Миколаївським сільським головою Семенівського району Чернігівської області було видано розпорядження № 02-12/20 Про оголошення конкурсу на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля. Оголошення про проведення конкурсу було опубліковане в газеті Життя Семенівщини № 94 від 23 листопада 2016 року. 21 грудня 2016 року розпорядженням сільського голови Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області № 02- 12/25 Про утворення конкурсної комісії було утворено конкурсну комісію для проведення відбору кандидатів на посаду Залізномостівського Центру культури та дозвілля та затверджено її склад. 29 грудня 2016 року розпорядженням сільського голови № 02-12/26 Про зміни конкурсної комісії було внесено зміни до конкурсної комісії та затверджено новий її склад. Для участі в конкурсі заяви та необхідні документи подали два кандидати, позивач та ОСОБА_5. Рішенням конкурсної комісії, оформленим протоколом № 2 від 04 січня 2017 року, переможцем конкурсу визначено ОСОБА_5. Розпорядженням сільського голови Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області № 04-01/01 від 12 січня 2017 року ОСОБА_5 прийнято на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля на контрактній основі як таку, що пройшла конкурсний відбір. Позивач переконана, що розпорядження сільського голови Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області № 02-12/25 Про утворення конкурсної комісії та № 02-12/26 Про зміни конкурсної комісії є незаконними та підлягають скасуванню з таких підстав. Процедура формування персонального складу конкурсної комісії визначена ст. 21-3 Закону України Про культуру . Відповідно до ч. ч. 1, 2, 4-6 ст. 21-3 Закону України Про культуру конкурсна комісія складається з дев'яти членів. Персональний склад конкурсної комісії та зміни до нього (за потреби) затверджує своїм наказом орган управління, що проводить конкурсний добір. Орган управління повинен сформувати персональний склад конкурсної комісії не пізніше 30 днів після оголошення конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури. У разі проведення конкурсного добору на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, яким управляє орган влади Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, по три кандидатури до складу конкурсної комісії подають члени трудового колективу, громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування та орган управління. Кандидатури до складу конкурсної комісії від трудового колективу обираються на загальних зборах трудового колективу. Громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування подають по три кандидатури органу управління, який шляхом жеребкування визначає трьох кандидатів до складу конкурсної комісії. Таким чином, формування складу конкурсної комісії для проведення відбору на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля мало здійснюватися так: три кандидатури подає Миколаївська сільська рада Семенівського району Чернігівської області, як орган управління; три кандидатури подає трудовий колектив Залізномостівського Центру культури та дозвілля на загальних зборах, який налічував на час формування конкурсної комісії 3 особи; три кандидатури подають громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування. При цьому всі вказані суб'єкти подання кандидатур можуть подавати кандидатури будь-яких осіб, не обов'язково працівників органу управління чи членів трудового колективу, за виключенням осіб, зазначених у ч. 8 ст. 21-3 Закону України Про культуру . Відповідно до ч. 7 ст. 21-3 Закону України Про культуру не допускається втручання в діяльність конкурсної комісії будь-яких органів влади. Проте, формування конкурсної комісії Миколаївською сільською радою Семенівського району Чернігівської області (орган управління) відбулося всупереч вказаних положень закону, що підтверджується наступним. Миколаївська сільська рада Семенівського району Чернігівської області (орган управління) подала до складу конкурсної комісії 5 (п'ять) кандидатур, а саме ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та ОСОБА_10, що становить більшість від загального складу комісії. Також Миколаївський сільський голова Семенівського району Чернігівської області звернувся з проханням надати двох кандидатур до відділу культури і туризму Семенівської районної державної адміністрації Чернігівської області (орган влади) та до комунального закладу Семенівська дитяча музична школа . Відділ культури і туризму подав до складу комісії членів ОСОБА_11 та ОСОБА_12, а комунальний заклад Семенівська дитяча музична школа подав до складу комісії членів ОСОБА_13 та ОСОБА_14. Натомість Миколаївська сільська рада Семенівського району Чернігівської області чи Миколаївський сільський голова не зверталися ані до Залізномостівського Центру культури та дозвілля з проханням подати кандидатури від трудового колективу, ані до громадських організацій у сфері культури відповідного функціонального спрямування подати кандидатури від відповідних організацій. Кандидатури від вказаних суб'єктів подання до конкурсної комісії не були подані. Принаймні одна громадська організація у сфері культури позивачеві відома - це Семенівська районна організація професійної спілки працівників культури України у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 21398389), зареєстрована за адресою: 15400, Чернігівська область, місто Семенівка, вулиця Червона площа, 7-А, проте до вказаної громадської організації чомусь ніхто не звертався. Відповідно до ст. 1 Закону України Про професійні спілки професійна спілка (профспілка) - це добровільна неприбуткова громадська організація, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (навчання). Отже, конкурсна комісія була утворена наступним чином: п'ять кандидатур від Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області (органу управління); дві кандидатури від відділу культури і туризму Семенівської районної державної адміністрації Чернігівської області; дві кандидатури від комунального закладу Семенівська дитяча музична школа . Утворення конкурсної комісії у такому складі і від вказаних вище суб'єктів подання явно суперечить вимогам ст. 21-3 Закону України Про культуру , тому рішення про утворення цієї конкурсної комісії мають бути визнані незаконними та скасовані.
У ході судового розгляду цивільної справи за вказаним позовом ухвалою суду від 29 березня 2017 року (а.с. 19) були залучені у процесуальних статусах третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_5 (переможця конкурсу) та ОСОБА_3 (Миколаївського сільського голову).
У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позов підтримала повністю та пояснила про те, що вона вважає, що згадана у позові конкурсна комісія утворена незаконно.
Представник позивача, адвокат ОСОБА_2, позов також підтримав повністю та пояснив про те, що, на його погляд, відповідачем не було залучено необхідних у відповідності до вимог законодавства членів конкурсної комісії.
Представник відповідача та одночасно третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Миколаївський сільський голова ОСОБА_3, у судовому засіданні позов не визнав повністю та пояснив про те, що він намагався дотриматися вимог закону, але об'єктивних можливостей залучення до складу конкурсної комісії членів громадських організацій насправді не було, бо в Семенівському районі Чернігівської області певних громадських організацій немає.
Представник відповідача, Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, за довіреністю адвокат ОСОБА_4, позов не визнав повністю та пояснив про те, що, на його переконання, дії відповідача щодо утворення конкурсної комісії є правомірними.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_5, у судовому засіданні пояснила про те, що вона по суті згодна з рішеннями відповідача щодо утворення конкурсної комісії в існуючому складі.
Суд, вислухавши осіб, які беруть участь у справі, вивчивши матеріали цивільної справи, вважає за необхідне позов задовольнити за наступних обставин.
Оскаржувані позивачем розпорядження відповідача щодо складу комісії для проведення відбору кандидатів на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля (копії на а.с. 5-7) прийняті з порушенням передбаченої законодавством процедури залучення до складу членів конкурсної комісії представників громадських організацій.
Зокрема, відповідачем всупереч вимог частин 4 та 6 статті 21-3 Закону України Про культуру перед прийняттям наведених розпоряджень не розміщено у доступних засобах масової інформації оголошення щодо добору кандидатур від громадських організацій у сфері культури для включення до складу конкурсної комісії з конкурсного добору кандидатів на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля, не здійснено прийом пропозицій від громадських організацій у сфері культури відповідного функціонального спрямування щодо кандидатур для включення до складу конкурсної комісії з конкурсного добору на посаду керівника закладу культури. Відповідачем також не визначено належні критерії щодо членів конкурсної комісії від громадських організацій, не проведено жеребкування серед кандидатів у члени конкурсної комісії від громадських організацій.
При цьому, висловлені у судовому засіданні доводи представника відповідача та одночасно третьої особи ОСОБА_3 щодо відсутності в Семенівському районі Чернігівської області певних громадських організацій, а також аргументи, наведені у поясненнях у судовому засіданні представника відповідача ОСОБА_4 та третьої особи ОСОБА_5, не можуть бути підставами для відмови у задоволенні позову, адже згадані судом норми закону зовсім не визначають те, що певні громадські організації, члени яких мають брати участь у складі комісії, повинні бути утворені саме у певному районі, де має проводитися відповідний конкурс (це можуть бути, приміром, всеукраїнські громадські організації, громадські організації обласного рівня тощо).
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що персональний склад вказаної конкурсної комісії згідно оскаржуваних розпоряджень сформований з неприпустимим порушенням вимог ч. ч. 4, 6 ст. 21-3 Закону України Про культуру через що є незаконним.
Таким чином, позов у частині визнання незаконними оскаржуваних позивачем розпоряджень підлягає задоволенню.
Воднораз, суд переконаний, що позов слід задовольнити частково, оскільки суд як орган державної судової влади не вправі безпосередньо скасовувати акти органів місцевого самоврядування, бо ч. 2 ст. 5 Конституції України установлено чітке розмежування окремо визначених шляхів здійснення первинної влади народу як через органи державної влади, так і через органи місцевого самоврядування.
Спираючись на сутність правил, закладених у норми ст. 88 Цивільного процесуального кодексу України, при частковому задоволенні позову наполовину, суд вважає за необхідне присудити на користь позивача до стягнення частину підтверджених судових витрат (квитанція про сплату позивачем судового збору у розмірі 640 гривень 00 копійок на а.с. 1, документи щодо оплати позивачем правової допомоги адвоката - представника позивача у сумі 600 гривень 00 копійок на а.с. 63-64) з відповідача пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, враховуючи при цьому те, що позов задовольняється частково у процентному співвідношенні тільки на 50%.
Керуючись ст. ст. 3, 10, 60, 209, 212-215, 218 Цивільного процесуального кодексу України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов ОСОБА_1 до Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області про визнання незаконними та скасування рішень, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_5; ОСОБА_3, - задовольнити частково.
Визнати незаконними розпорядження Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області від 21 грудня 2016 року № 02-12/25 Про утворення конкурсної комісії та розпорядження Миколаївського сільського голови Семенівського району Чернігівської області від 29 грудня 2016 року № 02-12/26 Про зміни конкурсної комісії .
В решті позову - відмовити.
Стягнути з Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області (код за ЄДРПОУ 04416171) на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1), частину судових витрат зі сплати судового збору в розмірі 320 (триста двадцять) гривень 00 копійок.
Стягнути з Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області (код за ЄДРПОУ 04416171) на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1), частину витрат, пов'язаних з оплатою правової допомоги адвоката, у розмірі 300 (триста) гривень 00 копійок.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Чернігівської області через Семенівський районний суд Чернігівської області шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Суддя: О. І. Гнип
Суд | Семенівський районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2017 |
Оприлюднено | 11.04.2017 |
Номер документу | 65853557 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Семенівський районний суд Чернігівської області
Гнип О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні