Справа № 744/236/17 Провадження № 22-ц/795/1009/2017 Головуючий у I інстанції -Гнип О. І. Доповідач - Висоцька Н. В. Категорія - цивільна
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 червня 2017 року м. Чернігів
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ у складі:
головуючого-судді Висоцької Н.В.
суддів: Бобрової І.О., Шитченко Н.В.
із секретарем - Зіньковець О.О.
за участю: ОСОБА_1 та її представника ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за апеляційною скаргою Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області на рішення Семенівського районного суду Чернігівської області від 04 квітня 2017 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області про визнання незаконними та скасування рішень,
В С Т А Н О В И В :
В апеляційній скарзі представник Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області просить скасувати рішення Семенівського районного суду від 04.04.2017, яким позовні вимоги ОСОБА_1 до Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області про визнання незаконними та скасування рішень - задоволено частково, та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.
За доводами скарги, оскаржуване рішення суду є незаконним та не обґрунтованим, висновки суду не відповідають обставинам справи, рішення прийняте з неправильним застосуванням норм матеріального права.
Посилається, що відповідачем дотриманий порядок для оголошення та проведення конкурсу на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля, передбачений ЗУ Про культуру .
Судом не враховано, що жодна громадська організація у сфері культури, трудовий колектив не подали жодної кандидатури до складу конкурсної комісії, керуючись ст. 21-3 ЗУ Про культуру , Положенням про порядок проведення конкурсу на заміщення посад керівників комунальних закладів культури Миколаївської сільської ради була створена комісія до складу якої увійшов весь штатний склад Миколаївської сільської ради. Зміни до складу конкурсної комісії вносились виключно за наполяганням позивача і Миколаївська сільська рада йшла їй на зустріч.
Представник відповідача та треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору у судове засідання не з`явились, про час і місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином.
Зважаючи на вимоги ч.2 ст.305 ЦПК України, колегія суддів визнала неявку сторін такою, що не перешкоджає апеляційному розглядові справи.
Заслухавши суддю-доповідача, учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає відхиленню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 308 ЦПК України апеляційний суд відхиляє апеляційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Не може бути скасоване правильне по суті і справедливе рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Судом встановлено, що 22.11.2016 розпорядженням № 02-12/20 Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області оголошено конкурс на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля (а.с. 59).
Рішенням десятої сесії сьомого скликання Миколаївської сільської ради від 15.12.2016 № 96 (а.с. 47) з метою забезпечення реалізації Закону України від 28.01.2016 № 955-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури , керуючись пп.1 п. а ст. 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільська рада вирішила затвердити Положення про порядок проведення конкурсу на заміщення посад керівників комунальних закладів культури Миколаївської сільської ради.
21.12.2016 розпорядженням Миколаївської сільської ради № 02-12/25 утворено конкурсну комісію для проведення відбору кандидатів на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля та затверджено її склад (а.с. 39).
29.12.2016 ОСОБА_1 звернулась з письмовим повідомленням до голови Миколаївської сільської ради (а.с. 35), в якому повідомляла, що її, як претендента на посаду директора центру культури та дозвілля не влаштовує склад конкурсної комісії, висловлює недовіру членам комісії, оскільки в складі комісії є зацікавлені особи претендентки ОСОБА_3, та три члени комісії є представники сільської ради, які підпорядковуються сільському голові. Просила створити новий склад.
Цього ж дня розпорядженням № 02-12/26 Миколаївської сільської ради внесено зміни до конкурсної комісії для проведення відбору кандидатів на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля та затверджено її склад (а.с. 37). Членами комісії, згідно до Додатку до розпорядження № 02-12/26 від 29.12.2016 визначено: ОСОБА_4 - секретар Миколаївської сільської ради, ОСОБА_5 - спеціаліст сільської ради, ОСОБА_6 - методист КЗ Семенівський районний будинок культури , ОСОБА_7 - представник професійної спілки працівників Миколаївської сільської ради, ОСОБА_8 - провідний методист КЗ Семенівська централізована бібліотечна система , ОСОБА_9 - секретар Постійної комісії з питань освіти, культури, соціального захисту, медицини, торгівлі і молодіжної політики та спорту Семенівської районної ради, ОСОБА_10 - депутат Семенівської районної ради, ОСОБА_11 - викладач по класу духових інструментів КЗ Семенівська дитяча музична школа , ОСОБА_12 - викладач по класу гітари КЗ Семенівська дитяча музична школа (а.с. 38).
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку, що склад конкурсної комісії згідно оскаржуваних розпоряджень сформований з порушеннями вимог ч.ч. 4 ст. 23-3 ЗУ Про культуру , що є незаконним, та відмовив у задоволенні вимог в частині скасування актів органів місцевого самоврядування.
Рішення суду першої інстанції оскаржується в частині задоволених вимог.
З висновком суду першої інстанції в частині задоволених вимог погоджується і апеляційний суд, оскільки судом першої інстанції обставини справи з»ясовані в обсягу, необхідному для правильного вирішення спору, відповідно до встановлених обставин, правильно визначено суть і характер правовідносин сторін та норми матеріального права, що їх регулюють.
Відповідно до ст. 21 ЗУ Про культуру керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п'ять років за результатами конкурсу.
Ст. 21-2 ЗУ Про культуру передбачає, що кандидатів на посаду керівника державного чи комунального закладу культури визначає конкурсна комісія за результатами відкритого та публічного конкурсного добору на зайняття цієї посади.
Конкурсний добір керівника державного чи комунального закладу культури складається з таких етапів: оголошення органом управління конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури; формування складу конкурсної комісії; подання документів кандидатами на посаду керівника державного чи комунального закладу культури; добір кандидатів на посаду керівника державного чи комунального закладу культури; призначення органом управління керівника державного чи комунального закладу культури.
Організацію та проведення конкурсного добору, а також роботу конкурсної комісії забезпечує орган управління.
Оголошення про конкурс розміщується в офіційних друкованих виданнях відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування (за наявності), на офіційному веб-сайті органу управління, на інформаційних сайтах, сайтах професійного спрямування, сайтах установ культури та може поширюватися в будь-який інший спосіб.
Оголошення про конкурс на посаду керівника державного чи комунального закладу культури має містити інформацію про дату початку приймання документів, дату початку формування конкурсної комісії, умови, строки проведення конкурсу та вимоги до кандидатів.
Склад, порядок формування і повноваження конкурсної комісії визначені ст. 21-3 ЗУ Про культуру згідно якої конкурсна комісія складається з дев'яти членів.
Персональний склад конкурсної комісії та зміни до нього (за потреби) затверджує своїм наказом орган управління, що проводить конкурсний добір. Орган управління повинен сформувати персональний склад конкурсної комісії не пізніше 30 днів після оголошення конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури.
У разі проведення конкурсного добору на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, яким управляє центральний орган виконавчої влади, по три кандидатури до складу конкурсної комісії подають члени трудового колективу, громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування та орган управління.
У разі проведення конкурсного добору на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, яким управляє орган влади Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, по три кандидатури до складу конкурсної комісії подають члени трудового колективу, громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування та орган управління.
Кандидатури до складу конкурсної комісії від трудового колективу обираються на загальних зборах трудового колективу.
Громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування подають по три кандидатури органу управління, який шляхом жеребкування визначає трьох кандидатів до складу конкурсної комісії. Орган управління забезпечує онлайн-трансляцію жеребкування на своєму офіційному веб-сайті.
Члени конкурсної комісії мають бути неупередженими та незалежними. Не допускається втручання в діяльність конкурсної комісії будь-яких органів влади, а також учасників конкурсу.
Членами конкурсної комісії можуть бути: незалежні фахівці у сфері культури, публічного або бізнес-адміністрування; члени професійних, творчих спілок, об'єднань, асоціацій, організацій у сфері культури, зареєстрованих відповідно до закону; члени міжнародних об'єднань, асоціацій, організацій у сферах культури.
Ч. 9 ст. 21-3 ЗУ Про культуру визначає, що конкурсна комісія вважається повноважною у разі затвердження в її складі не менше шести осіб.
Враховуючи викладене висновки суду першої інстанції щодо прийняття з порушенням передбаченої законодавством процедури залучення до складу членів конкурсної комісії представників громадської організації, як і членів колективу, є обґрунтованими та належними доказами не спростовані.
Доводи апеляційної скарги, що 22.11.2016 Миколаївським сільським головою Семенівського району Чернігівської області було видано розпорядження № 02-12/20 про оголошення конкурсу на посаду директора Залізномостівського Центру культури та дозвілля, не доведення позивачем обов язку органу управління додатково розміщати у доступних ЗМІ оголошення про добір кандидатур від громадських організацій у сфері культури для включення до складу конкурсної комісії з конкурсного добору кандидатів на посаду керівника комунального закладу культури, а оголошення про проведення конкурсу було опубліковане в газеті Життя Семенівщини № 94 від 23.11.2016, відповідно до вимог Закону, затвердження Положення про порядок проведення конкурсу на заміщення посад керівників комунальних закладів культури Миколаївської сільської ради, яке затверджено рішенням десятої сесії сьомого скликання Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області № 96 від 15.12.2016 року, не спростовують правильності висновків суду першої інстанції, яким встановлено порушення вимог щодо формування складу конкурсної комісії.
Не можуть бути підставою для скасування обґрунтованого рішення суду першої інстанції і доводи, що з метою проведення конкурсу до складу комісії було включено всіх працівників органу управління, та відсутність кандидатур від громадських організацій у сфері культури, трудового колективу закладу культури та внесення відповідних змін до складу конкурсної комісії за наполяганням позивача, оскільки обставини на які скаржник посилається, як на підставу скасування рішення суду першої інстанції не ґрунтуються на вимогах закону.
Інші доводи апелянта не спростовують обґрунтованих та законних висновків суду першої інстанції.
Відповідно до ст. 303 ЦПК України під час розгляду справи в апеляційному порядку апеляційний суд перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених у суді першої інстанції.
Таким чином, оскаржуване рішення ґрунтується на повно та всебічно досліджених доказах, оцінка яких проведена у відповідності до положень ст. ст. 57 - 66 ЦПК України і доводи апеляційної скарги їх не спростовують та не містять передбачених законом підстав для скасування вірного по суті рішення.
Керуючись ст.ст. 303, 307, 308, 313-315, 317, 319 ЦПК України, апеляційний суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Миколаївської сільської ради Семенівського району Чернігівської області відхилити.
Рішення Семенівського районного суду Чернігівської області від 04 квітня 2017 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом двадцяти днів.
Головуючий:Судді:
Суд | Апеляційний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2017 |
Оприлюднено | 23.06.2017 |
Номер документу | 67225928 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Апеляційний суд Чернігівської області
Висоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні