Ухвала
від 26.04.2017 по справі 234/10948/16-ц
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер 234/10948/16-ц Номер провадження 22-ц/775/659/2017

Головуючий у 1-ій інстанції ОСОБА_1

Доповідач Соломаха Л.І.

Категорія 57

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 квітня 2017 року Апеляційний суд Донецької області у складі:

головуючого-судді Соломахи Л.І.

суддів Груіцької Л.О., Осипчук О.В.

при секретарі Чуряєві В.С.

за участю:

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Бахмут Донецької області справу за позовом ОСОБА_3 до Публічного акціонерного товариства ДТЕК Донецькобленерго , треті особи - Товариство з обмеженою відповідальністю Крамбудресурс , Державне підприємство Національна енергетична компанія Укренерго , Відділ житлового господарства Краматорської міської ради, Комунальне підприємство Служба єдиного замовника житлово-комунального господарства м. Краматорськ, про захист прав споживача за апеляційною скаргою Публічного акціонерного товариства ДТЕК Донецькобленерго на рішення Краматорського міського суду Донецької області від 09 березня 2017 року, -

В С Т А Н О В И В:

14 липня 2016 року ОСОБА_3 звернулася до суду з позовом до Публічного акціонерного товариства ДТЕК Донецькобленерго (далі - ПАТ ДТЕК Донецькобленерго ) про захист прав споживача.

Зазначала, що 20 квітня 2016 року вона звернулася до Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради з заявою про призначення житлової субсидії для відшкодування витрат по електроенергії. На своє звернення отримала роз'яснення про необхідність надання акта обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів, проведеного організаціями, які здійснюють обслуговування таких мереж.

Посилаючись на те, що вона мешкає за адресою: АДРЕСА_1, що договір на постачання електричної енергії до цієї квартири нею укладений з ПАТ ДТЕК Донецькобленерго в особі Краматорського РЕМ, що на її звернення щодо проведення обстеження електромереж відповідач їй відмовив та рекомендував звернутися за складанням такого акту до Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами використання електричної та теплової енергії та до ТОВ Крамбудресурс , які знову спрямували її до відповідача, просила суд:

- зобов'язати ПАТ ДТЕК Донецькобленерго провести обстеження та видати їй акт обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електричних мереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів;

- зобов'язати відповідача відшкодувати їй моральну шкоду, завдану бюрократичною волокитою (а.с. 1-2, а.с. 47-48).

Ухвалою Краматорського міського суду Донецької області від 17 листопада 2016 року позов ОСОБА_3 в частині відшкодування моральної шкоди залишено без розгляду (а.с. 64).

Ухвалами Краматорського міського суду Донецької області від 06 жовтня 2016 року, від 30 листопада 2016 року, від 09 березня 2017 року до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, залучені Товариство з обмеженою відповідальністю Крамбудресурс , Державна інспекція енергетичного нагляду у Донбаському регіоні ДП НЕК Укренерго (а.с. 58), Відділ житлового господарства Краматорської міської ради (а.с. 109), Комунальне підприємство Служба єдиного замовника житлово-комунального господарства міста Краматорськ (а.с. 136).

Рішенням Краматорського міського суду Донецької області від 09 березня 2017 року позовні вимоги ОСОБА_3 про захист прав споживача задоволено. Зобов'язано енергопостачальника - ПАТ ДТЕК Донецькобленерго із залученням організацій, які здійснюють обслуговування електричних мереж, провести обстеження та видати споживачу ОСОБА_3, яка проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, акт обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електричних мереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів. З ПАТ ДТЕК Донецькобленерго на користь держави стягнуто судовий збір в розмірі 551,20 грн. (а.с. 155-157).

В апеляційній скарзі відповідач ПАТ ДТЕК Донецькобленерго , посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду скасувати та ухвалити нове про відмову у задоволенні позовних вимог (а.с. 165-166).

В судовому засіданні апеляційного суду представник відповідача - ПАТ ДТЕК Донецькобленерго ОСОБА_2, який діє на підставі довіреності юридичної особи №271216-2/4п від 27 грудня 2016 року (а.с. 167), доводи апеляційної скарги підтримав, просив її задовольнити.

Позивач ОСОБА_3 в судове засідання апеляційного суду не з'явилася, про час та місце розгляду справи повідомлена телефонограмою, яка зареєстрована в журналі телефонограм по цивільним справам Апеляційного суду Донецької області 18 квітня 2017 року за № 1546 (а.с. 189-190). Позивач 24 квітня 2017 року електронною поштою надіслала заперечення на апеляційну скаргу, в яких просила розглянути апеляційну скаргу у її відсутність (а.с. 203-204).

Представники третіх осіб - ДП Національна енергетична компанія Укренерго , ТОВ Крамбудресурс , Відділ житлового господарства Краматорської міської ради, КП Служба єдиного замовника житлово-комунального господарства м. Краматорськ в судове засідання апеляційного суду не з'явилися. ДП Національна енергетична компанія Укренерго , ТОВ Крамбудресурс надіслали заяви про розгляд справи у відсутність їх представників (а.с. 196-197, а.с. 201-202). Відділ житлового господарства Краматорської міської ради, КП Служба єдиного замовника житлово-комунального господарства м. Краматорськ причини неявки представників у судове засідання не повідомили і відповідно до частини 2 ст. 77 ЦПК України вважається, що їх представники не з'явилися у судове засідання без поважних причин.

Апеляційний суд вважає можливим розглянути справу у відсутність не з'явившихся осіб, оскільки відповідно до частини 2 ст. 305 ЦПК України неявка сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про час і місце розгляду справи, не перешкоджає розглядові справи.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга відповідача задоволенню не підлягає. До такого висновку апеляційний суд дійшов, виходячи з наступного:

Судом першої інстанції встановлено, що позивач ОСОБА_3 проживає у ІНФОРМАЦІЯ_2.

З метою отримання субсидії для відшкодування витрат по електроенергії ОСОБА_3 звернулася до Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради. Листом від 27.04.2016 року № 01-08/6030 вона отримала роз'яснення, згідно яких для розрахунку субсидії їй необхідно надати акт обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів, проведеного організаціями, які здійснюють обслуговування таких мереж (а.с. 8).

26 травня 2016 року позивач звернулася з заявою до ПАТ ДТЕК Донецькобленерго , в якій посилалась на те, що в квартирі, в якій вона мешкає відсутнє централізоване теплопостачання, що в 2007 році для обігріву нею встановлені настінні електроконвектори Термія та просила з метою оформлення субсидії здійснити обстеження зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів (а.с. 5).

Листом від 11.07.2016 року № 945 ПАТ ДТЕК Донецькобленерго в складанні акту обстеження зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів позивачу відмовило, посилаючись на те, що ПАТ ДТЕК Донецькобленерго не є балансоутримувачем будинку, в якому мешкає позивач, та відповідно до роз'яснення НКРЕКП від 16.02.2015 року № 1342/17.1.2/7-16 обстеження стану електричних мереж, в тому числі внутрішньобудинкових, не є функцією енергопостачальної компанії, а є функцією Держенергонагляду України (а.с. 53-54).

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що постачальником електричної енергії у квартиру позивача ОСОБА_3 є ПАТ ДТЕК Донецькобленерго , з яким позивачем укладено відповідний договір, а тому ОСОБА_3 з приводу обстеження електричних мереж правомірно звернулася до ПАТ ДТЕК Донецькобленерго , яке до складання акту в разі необхідності мало залучити інші організації, які здійснюють обслуговування електричних мереж, зокрема ТОВ Крамбудресурс , КП СЕЗ .

Такий висновок суду першої інстанції апеляційний суд вважає законним.

Відповідно до пункту 2 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива , яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848, право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі - субсидія) поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними користування житлом; утримання житла; управління багатоквартирним будинком, комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Якщо для опалення житлового приміщення одночасно використовується теплова енергія та/або природний газ та/або електроенергія, субсидія надається тільки на один вид палива.

Якщо в установленому порядку здійснено відключення споживачів від централізованого теплопостачання та населення для обігріву приміщень використовує побутові електроприлади, то для розрахунку субсидій в опалювальний сезон застосовуються соціальні нормативи користування електропостачанням для індивідуального опалення.

Зазначені розрахунки здійснюються на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім'ї та акта обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів, проведених організаціями, які здійснюють обслуговування таких мереж (абзац п'ятий із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 р. № 106).

Як вбачається з листів Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради від 27.04.2016 року № 01-08/6030 та від 05.04.2017 року № 01-08/2957, який долучений позивачем до заперечень на апеляційну скаргу, для розгляду питання про призначення їй субсидії на оплату житлово-комунальних послуг їй необхідно надати до управління праці та соціального захисту населення заповнені заяву та декларацію про доходи і витрати, а також акт обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів, проведених організаціями, які здійснюють обслуговування таких мереж (а.с. 8, а.с. 208-209).

Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива не регламентовано хто саме та в якому порядку має складати акт обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів.

На звернення Міністерства соціальної політики України від 11.12.2015 року № 18947/0/14-15/5 щодо надання роз'яснень з питань, що стосуються акта обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів, Міністерство енергетики та вугільної промисловості України листом № 03/32-1220 від 04.02.2016 року роз'яснило, що типова форма акту обстеження стану зовнішніх та внутрішньобудинкових електромереж законодавчо не визначена, що акт обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж, складання якого передбачено абзацом п'ятим пункту 2 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива , мають складати за компетенцією балансоутримувачі таких мереж, а саме, енергопостачальник (електропередавальні організації, ЖЕК/ОСББ). Цим же листом звернуто увагу на те, що відповідно до вимог зазначеного Положення субсидія нараховується на підставі відомостей, що внесені в порядку, визначеному чинним законодавством, до відповідних договорів про користування електричною енергією. Зокрема, потужність електроустановок споживача, паспортні дані приладу обліку електричної енергії, перелік основного електрообладнання (стаціонарна електроплита, електроустановки для опалення та нагрівання води) тощо. Тобто, акт обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж у приватних будинках та/або квартирах має документально підтвердити фактичну вихідну ситуацію для нарахування субсидії, виходячи з договірних умов конкретного споживача (а.с. 66). З тексту листа вбачається, що це роз'яснення направлено для відома і електропередавальним організаціям.

Зазначене роз'яснення відповідає нормі пункту 2.3.8 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій , які затверджені наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства України від 17.05.2005 року № 76, згідно яких порядок утримання електричних внутрішньобудинкових мереж регулюється нормативно-правовими актами з питань регулювання електроенергетики.

Нормативно-правовими актами з питань регулювання електроенергетики є, зокрема, Закон України Про електроенергетику , Правила користування електричною енергією для населення.

Відповідно до ст. 26 Закону України від 16.10.1997 року № 575/97-ВР Про електроенергетику споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником.

Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії.

Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач.

Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Споживач енергії несе відповідальність за шкоду, заподіяну енергопостачальникувнаслідок невідповідності технічного стану електроустановок споживача та/або схеми живлення споживача вимогам нормативно-технічних документів, згідно з умовами договору.

Споживач забезпечує в установленому законом порядку безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, яке здійснює передачу енергії, до власних енергетичних установок для здійснення контролю за рівнем споживання енергії, відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку, а також уповноважених осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, для здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) за дотриманням вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". У разі перешкоджання доступу зазначених представників та уповноважених осіб до енергетичних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону.

Згідно пункту 2 Правил користування електричною енергією для населення, які затверджені постановою Кабінета Міністрів України від 26.07.1999 року № 1357, електрична мережа - це підстанції, розподільні установки та електричні лінії, призначені для передачі та розподілу енергії, до яких безпосередньо приєднана електроустановка споживача;

електроустановка - комплекс взаємопов'язаних устаткування і споруд, призначених для виробництва або перетворення, передачі, розподілу та споживання електричної енергії;

об'єкт побутового споживача - житловий будинок (частина будинку), квартира або будівля, які розміщені за однією адресою та належать одній фізичній особі або декільком фізичним особам на правах власності або користування.

Відповідно до пункту 41 Правил користування електричною енергією для населення побутовий споживач електричної енергії має право на якісне обслуговування енергопостачальником електричних мереж і засобів обліку , що узгоджується з пунктом 2 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива щодо складання акта обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів організаціями, які здійснюють обслуговування таких мереж, тобто енергопостачальником.

Згідно матеріалів справи договір про користування електричною енергією № 434 від 25.07.2016 року ОСОБА_3, яка мешкає за адресою: м. Краматорськ вул. Архангельська, 9-27, уклала саме з ПАТ ДТЕК Донецькобленерго . Згідно зазначеного договору ОСОБА_3 є споживачем електричної енергії, а ПАТ ДТЕК Донецькобленерго є енергопостачальником (а.с. 95-98), який відповідно до пункту 41 Правил користування електричною енергією для населення, пункту 2 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива та за роз'ясненням Міністерства енергетики та вугільної промисловості України і має складати за компетенцією акт обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів.

Відповідно до пункту 40 Правил користування електричною енергією для населення Енергопостачальник безплатно: дає рекомендації щодо можливості та доцільності використання електричної енергії для опалення, а також щодо енергозбереження та режимів споживання електричної енергії; надає інформацію щодо якості електричної енергії, тарифів (цін), порядку оплати, умов та режимів її споживання .

Побутовий споживач електричної енергії відповідно до пункту 41 цих Правил зобов'язаний: дотримуватися вимог нормативно-технічних документів та договору; забезпечувати належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх електроустановок та побутових електроприладів; узгоджувати з енергопостачальником нові підключення та переобладнання внутрішньої електропроводки, здійснювані з метою збільшення споживання електричної потужності; забезпечувати доступ представникам енергопостачальника після пред'явлення ними службових посвідчень до квартири або іншого об'єкта для обстеження засобу обліку, електроустановок та електропроводки .

Тобто, згідно Правил користування електричною енергією для населення обстеження засобу обліку, електроустановок та електропроводки споживача здійснює саме енергопостачальник, що підтверджує компетенцію відповідача, як енергопостачальника, на обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів та відповідно складання акту обстеження. Зазначене спростовує доводи апеляційної скарги відповідача про те, що Правилами користування електричною енергією не передбачено його обов'язок щодо проведення обстеження зовнішніх та внутрішньобудинкових електричних мереж споживача.

Посилання відповідача на додаток № 2 до договору про постачання електричної енергії від 01.11.2011 року № 218, згідно якого власником внутрішньобудинкових електричних мереж від розподільчого щитка до лічильників мешканців будинку є УЖКГ, є необґрунтованим, оскільки договір про постачання електричної енергії від 01.11.2011 року № 218 укладений між ПАТ ДТЕК Донецькобленерго та ТОВ Крамбудресурс та предметом цього договору є продаж електричної енергії ТОВ Крамбудресурс для забезпечення потреб саме його електроустановок, а саме, для освітлення міст загального користування та мережі ліфтового господарства (а.с. 80-94). Зазначений договір не стосується постачання електричної енергії в квартири мешканців багатоквартирного будинку, з якими енергопостачальник укладає окремі договори, він регулює правовідносини між ПАТ ДТЕК Донецькобленерго та ТОВ Крамбудресурс , учасником яких споживач ОСОБА_3 не є.

Відповідно до пункту 2 Правил користування електричною енергією для населення межа розподілу - це точка розділу елементів електричної мережі між власниками суміжних електроустановок.

Згідно договору про користування електричною енергією № 434 від 25.07.2016 року, укладеного між споживачем ОСОБА_3 та ПАТ ДТЕК Донецькобленерго , межа розподілу між споживачем ОСОБА_3 та енергопостачальником ПАТ ДТЕК Донецькобленерго встановлюється на клемах приладу обліку (а.с. 95-98).

Будь-яке посилання на те, що межа розподілу електромереж встановлюється від розподільчого щитка, на який мається посилання в договорі про постачання електричної енергії від 01.11.2011 року № 218, який укладений між ПАТ ДТЕК Донецькобленерго та ТОВ Крамбудресурс , в договорі між споживачем ОСОБА_3 та енергопостачальником ПАТ ДТЕК Донецькобленерго , відсутнє.

Враховуючи зазначене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що обстеження стану зовнішніх та внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів має проводити відповідач, який є енергопостачальником до квартири, в якій мешкає споживач ОСОБА_3

Доводи апеляційної скарги про те, що відключення централізованого опалення в квартирі споживача ОСОБА_3 здійснено незаконно, без дотримання встановленого порядку, не впливають на висновки суду. Суд першої інстанції правильно зазначив, що законність відключення централізованого опалення в квартирі споживача ОСОБА_3 не є предметом перевірки по цій справі, а тому не впливає на вирішення спору між сторонами.

Відповідно до Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання , який затверджений наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 22.11.2005 року № 4, та Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива відповідач не наділений контрольними функціями щодо дотримання споживачем ОСОБА_3 порядку відключення від мереж централізованого опалення.

Суд першої інстанції правильно зазначив, що перевірка законності відключення споживача від централізованого опалення, що є умовою для розрахунку субсидії в опалювальний сезон, відповідно до пункту 2 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива є компетенцією органу, що призначає субсидію.

Енергопостачальник під час обстеження електричних мереж має перевіряти не дотримання споживачем порядку відключення від централізованого опалення, а дотримання споживачем ОСОБА_3 процедури обладнання її квартири електричним оснащенням з урахуванням збільшення потужності у зв'язку із встановленням додаткового електричного обладнання для опалення квартири.

Пунктом 11 договору про користування електричною енергією № 434 від 25.07.2016 року, укладеного між позивачем та відповідачем, передбачено, що споживач ОСОБА_3 зобов'язана узгоджувати з енергопостачальником нові підключення та переобладнання внутрішньої електропроводки, здійснювані з метою збільшення споживання електричної потужності, а енергопостачальник відповідно до пункту 15 договору дає рекомендації щодо можливості та доцільності використання електричної енергії для опалення, а також щодо енергозбереження та режимів використання електричної енергії (а.с. 95-98).

Енергопостачальник, тобто відповідач, згідно пункту 13 зазначеного договору зобов'язується гарантувати безпечне користування послугами, пов'язаними з електропостачанням, за умови дотримання споживачем ОСОБА_3 вимог правил безпечної експлуатації внутрішньої електромережі, електроустановок та побутових електроприладів, а у разі виявлення представником енергопостачальника порушення споживачем правил користування електричною енергією складати акт (пункт 27).

Враховуючи, що згідно роз'яснення Міненерговугілля від 04.02.2016 року типова форма акта обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових мереж законодавчо не визначена, що такий акт може бути внутрішнім документом компанії, який засвідчує проведення таких робіт, відповідач не позбавлений можливості залучити до обстеження електромереж представника ТОВ Краматорськтеплоенерго , яке згідно доданої відповідачем до матеріалів справи інформаційної довідки від 02.02.2017 року № А-06 195 здійснює постачання теплової енергії за адресою мешкання позивача - вул. Архангельська, 9-27 м. Краматорськ.

Посилаючись на те, що відсутність акту обстеження не є підставою для призначення або відмови у призначенні субсидії, що законність використання того чи іншого виду палива впливає на порядок призначення субсидії, відповідач виходить за межі як правовідносин між споживачем електричної енергії та енергопостачальником, так і за межі своєї компетенції, оскільки згідно пункту 3 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад.

Доводи апеляційної скарги про те, що суд порушив норми процесуального права, не розглянувши його клопотання про залучення у якості свідка ТОВ Краматорськтеплоенерго та про залучення до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, не спростовують висновки суду.

Відповідно до частини 3 ст. 309 ЦПК України порушення норм процесуального права можуть бути підставою для скасування або зміни рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.

Апеляційний суд вважає, що не розгляд судом першої інстанції зазначених клопотань не призвів до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 136 ЦПК України у заяві про виклик свідка зазначаються його ім'я, місце проживання (перебування) або місце роботи, обставини, які він може підтвердити.

Як вбачається з клопотання про залучення у якості свідка ТОВ Краматорськтеплоенерго , відповідач не зазначив у ньому кого безпосередньо він просить допитати в якості свідка (а.с. 118). Крім того, клопотання про залучення свідка заявлено з метою з'ясування обставин щодо наявності або відсутності централізованого опалення у квартирі позивача, що не входить до предмета доказування по цій справі.

Що стосується клопотання про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, яке надійшло до суду 02 лютого 2017 року (а.с. 131), то не вирішення судом першої інстанції зазначеного клопотання також не впливає на висновки суду, оскільки ухвалене судове рішення не може вплинути на права і обов'язки Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, яке не є стороною у справі. Посилання відповідача на те, що у Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради необхідно з'ясувати який саме акт воно вимагає, його вид, форму, обсяг визначення первинних даних, визначення інших питань відповідно до порядку надання субсидій, не відповідає обставинам справи. Роз'яснення з цих питань на запит Міністерства соціальної політики надано Міністерством енергетики та вугільної промисловості листом № 03/32-1220 від 04.02.2016 року, який був направлений в тому числі і електропередавальним організаціям.

Відповідно до Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, яке затверджено Указом Президента України від 06.04.2011 року № 382/2011, Міненерговугілля України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики, зокрема, в електроенергетичномукомплексі.

Міненерговугілля України відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує нормативно-правове регулювання у паливно-енергетичному комплексі; узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України та Кабінету Міністрів України; інформує та надає роз'яснення щодо здійснення державної політики у паливно-енергетичному комплексі.

Тобто, зазначені роз'яснення Міненерговугілля були надані в межах його компетенції.

Відповідно до частини 1 ст. 303 ЦПК України під час розгляду справи в апеляційному порядку апеляційний суд перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених у суді першої інстанції.

Враховуючи зазначене, рішення суду першої інстанції відповідає встановленим у справі обставинам, ухвалене з додержанням норм матеріального і процесуального права, підстав для скасування рішення суду в межах доводів апеляційної скарги не має, доводи апеляційної скарги про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права необґрунтовані і не спростовують висновків суду.

Відповідно до ст. 308 ЦПК України апеляційний суд відхиляє апеляційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Тобто, апеляційну скаргу відповідача слід відхилити, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Керуючись ст. 307, ст. 308, ст. 314, ст. 315 ЦПК України, Апеляційний суд Донецької області, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства ДТЕК Донецькобленерго відхилити.

Рішення Краматорського міського суду Донецької області від 09 березня 2017 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили безпосередньо до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

Головуючий: Л.І. Соломаха

Судді: Л.О. Груіцька

ОСОБА_4

СудАпеляційний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення26.04.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66232060
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —234/10948/16-ц

Ухвала від 19.10.2017

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Мазур Лідія Михайлівна

Ухвала від 26.06.2017

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Мазур Лідія Михайлівна

Ухвала від 02.06.2017

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Мазур Лідія Михайлівна

Ухвала від 26.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Соломаха Л. І.

Ухвала від 26.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Соломаха Л. І.

Ухвала від 18.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Соломаха Л. І.

Ухвала від 12.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Соломаха Л. І.

Ухвала від 28.03.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Соломаха Л. І.

Рішення від 09.03.2017

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Марченко Л. М.

Ухвала від 17.11.2016

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Марченко Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні