Постанова
від 24.04.2017 по справі 812/896/16
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 квітня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/896/16

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Шембелян В.С.

при секретарі судового засідання: Олійник О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом державного підприємства "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" до Державної податкової інспекції у м.Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області, Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - управління Державної казначейської служби України у м. Лисичанську Луганської області про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії, стягнення надміру сплачених грошових коштів у сумі 594613,14 грн,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Державне підприємство "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" (далі - Позивач, ДП Луганськстандартметрологія ), звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції в м. Лисичанську Головного управління ДФС в Луганській області (далі ДПІ в м. Лисичанську ГУ ДФС в Луганській області, відповідач №1), Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС ( далі СДПІ з ОВПП у м.Луганську МГУ ДФС, відповідач № 2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Управління Державної казначейської служби України у м. Лисичанську Луганської області (далі УДКСУ у м. Лисичанську Луганської області), в якому, враховуючи уточнені позовні вимоги, просить суд:

- визнати бездіяльність Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС;

- зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області вчинити дії з підготовки висновку про повернення надміру сплачених коштів на загальну суму 594613,14 грн та направити його до управління державної казначейської служби України в м.Лисичанську Луганської області.

В обґрунтування позову зазначено, що станом на 01.06.2016 року на картці особового рахунку платника податку на прибуток Позивача рахується сума зайве сплачених грошових коштів з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності у сумі 594613 (п'ятсот дев'яносто чотири тисячі шістсот тринадцять) грн. 14 коп., що підтверджується Актом № 465-07 від 16.05.2016 року.

На підставі пунктів 43.1, 43.3, 43.4 статті 43 Податкового кодексу України та п. 5 Наказу 1146, Позивачем було направлено до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Луганську міжрегіонального головного управління ДФС заяву № 83 від 16.06.2016 року про повернення надміру сплачених коштів у сумі 49990 (сорок дев'ять тисяч дев'ятсот дев'яносто) грн. 00 коп. та заяву № 84 від 16.06.2016 року про повернення надмірно сплачених коштів у сумі 544623 (п'ятсот сорок чотири тисячі шістсот двадцять три) грн. 14 коп.

21.07.2016 року було отримано від Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Луганськ Міжрегіонального головного управління ДФС лист № 3349/10/28-05-07 від 18.07.2016 року та лист № 3350/10/28-05-07 від 18.07.2016 року. З тексту отриманих листів, слідує висновок, що СДПІ з ОВПП у м. Луганську МГУ ДФС визнає наявність надміру сплачених податків на загальну суму 594613 (п'ятсот дев'яносто чотири тисячі шістсот тринадцять) грн. 14 коп., але Позивачу в поверненні вказаної суми надміру сплачених грошових коштів було відмовлено на підставі надскладної ситуації в країні.

Ухвалою суду від 18.01.2017 року по справі № 812/896/16 було здійснено заміну неналежного відповідача СДПІ з обслуговування великих платників у м. Запоріжжя МГУ ДФС на належного - ДПІ у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області.

Таким чином, вирішення питання щодо повернення переплати на теперішній час відноситься до компетенції ДПІ у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області, де перебуває на обліку позивач, що не оспорюється сторонами.

Представник позивача надав заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник ДПІ у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області надав письмові заперечення до матеріалів справи.

Позивач не звертався до ДПІ у м. Лисичанську з відповідною заявою про повернення надмірно сплачених грошових коштів з того часу як перебуває на обліку у ДПІ в м. Лисичанську, в той же час Порядок взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань , затверджений наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2015 р. за № 1679/28124 (далі - Порядок №1146), передбачає, що відповідна обов'язкова заява може бути подана за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення (п. 5 Порядку №1146).

Зважаючи на зміст позовних вимог вбачається, що позивач вважає протиправним відсутність дій СДПІ у м. Луганську щодо не підготовлення висновку про повернення надмірно сплачених коштів на підставі надісланих позивачем заяв, серед яких заява від 16.06.2016 року №83 на суму 49990,00 грн. з податку на прибуток підприємств установ і організацій, що перебувають у державній власності (11020100) та на суму 3324,98 грн. з надходжень від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (19010101), заява від 16.06.2016 №84 на суму 544623,00 грн. з податку на прибуток підприємства і організацій, що перебувають у державній власності (11020100). З цього приводу вважають, що правомірність своїх дій/бездіяльності може довести лише той орган, до якого заявлено першу позовну вимогу зважаючи на положення ч. 2 ст. 71 КАСУ.

Також зазначили, що станом на 07.04.2017 року згідно з інтегрованою карткою платника податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності (ККБД 11020100) у позивача наявна переплата у розмірі 594613,14 грн.

Отже, Позивач надсилав відповідні заяви від 16.06.2016 № 83 та від 16.06.2016 № 84 до СДПІ у м. Луганську, однак, попередніми рішеннями по даній справі встановлено, що з того часу Позивач неодноразово змінював своє місце обліку. У зв'язку з чим, вважає вказані заяви неналежними доказами для обгрунтування позовної вимоги заявленої до ДПІ у м. Лисичасньку щодо зобов'язання вчинити дії з підготовки висновку.

Представник СДПІ з обслуговування великих платників у м. Луганську МГУ ДФС адміністративний позов не визнав, про що подав заперечення від 10.10.2016 року, в яких у задоволенні позовних вимог просив відмовити (арк. спр. 64-65). Заперечуючи проти позову, відповідач послався на таке.

ДП Луганськстандартметрологія на адресу СДПІ були спрямовані заяви про повернення надміру сплачених податків від 16.06.2016 року №83 та №84.

В свою чергу СДПІ листами від 18.07.2016 року №3349/10/28-05-07 №3350/10/28-05-07 повідомило Позивача про те, що на теперішній час Урядом України поставлено завдання перед органами Державної фіскальної служби України щодо створення системи ритмічного наповнення бюджетів усіх рівнів, що обумовлює необхідність забезпечення збільшення платежів та рівномірного їх перерахування до бюджету протягом 2016 року. Нерівномірний рівень сплати податку на прибуток призводить до зменшення надходжень до Державного бюджету України та обумовлює зменшення субвенцій, які надходять до бюджету Луганської області з метою фінансування соціальних програм. Забезпечення податкових надходжень на необхідному рівні можливо шляхом співпраці на партнерських умовах, спрямованої на розвиток бізнесу, добровільну сплету податків внаслідок підвищення податкової культури платників, сумлінного дотримання податкового законодавства.

Враховуючи викладене у листах, а також складу політичну та економічну ситуацію в країні СДПІ просило ДП Луганськстандартметрологія розглянути питання щодо можливості залишення переплати з податку на прибуток, яка обліковується за підприємством на особовому рахунку в рахунок сплати майбутніх платежів.

Тобто, листи СДПІ від 18.07.2016 року №3349/10/28-05-07 та №3350/10/28- 05-07 не є відмовою у поверненні переплати, ними лише запропоновано один із варіантів вирішення виниклого питання, з яким підприємство може погодитися або відмовити.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - управління Державної казначейської служби України у м. Лисичанську Луганської області в судове засідання не прибув, надав заяву про розгляд справи за його відсутності (а.с.255).

Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд розглядає справу в порядку ст. 41 КАС України.

Державне підприємство "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації", код ЄДРПОУ 04725935, зареєстровано як суб'єкт господарювання - юридична особа, місцезнаходження: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Революційна, буд.21, що підтверджено наявною в матеріалах справи копією виписки з ЄДРЮО та ФОП (а.с. 28).

На картці особового рахунку платника податку на прибуток ДП Луганськстандартметрологія рахується сума зайве сплачених грошових коштів з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності у сумі 594613,14 грн, що підтверджується актом №465-07 від 16.05.2016 звірення розрахунків платника за період з 01.01.2016 до 30.04.2016 за платежем "податок на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності", відповідно до якого за Позивачем обліковується переплата у сумі 594613,14 грн (а.с. 29).

16.06.2016 ДП Луганськстандартметрологія звернулось до начальника СДПІ з обслуговування великих платників у м. Луганську МГУ ДФС з проханням повернення надмірно сплаченого до державного бюджету податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності (11020100) у сумі 49990,00 грн та надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (19010101) у сумі 3324,98 грн (а.с. 30).

Листом від 18.07.2016 № 3349/10/28-05-07 за підписом голови комісії з реорганізації, першого заступника начальника СДПІ з ОВП у м. Луганську МГУ ДФС надано відповідь, якою запропоновано розглянути питання щодо можливості залишення переплати з податку на прибуток, яка обліковується за підприємством на особовому рахунку в рахунок сплати майбутніх платежів (а.с. 32-34).

16.06.2016 ДП Луганськстандартметрологія звернулось до начальника МГУ ДФС - центральний офіс з ОВП та начальника СДПІ з обслуговування великих платників у м. Луганську МГУ МД з проханням повернення надмірно сплаченого до державного бюджету податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності (11020100) у сумі 544623,00 грн (а.с. 31).

Листом від 18.07.2016 № 3350/10/28-05-07 за підписом голови комісії з реорганізації, першого заступника начальника СДПІ з ОВП у м. Луганську МГУ ДФС надано відповідь, якою запропоновано розглянути питання щодо можливості залишення переплати з податку на прибуток, яка обліковується за підприємством на особовому рахунку в рахунок сплати майбутніх платежів (а.с. 35-36).

Статтею 43 Податкового кодексу України передбачено, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку. У разі повернення надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 № 787 затверджено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.09.2013 за № 1650/24182 (далі - Порядок № 787).

Згідно з п. 3, 5 Порядку № 787 повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів у національній валюті здійснюється органами Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) з відповідних бюджетних рахунків для зарахування надходжень (далі - рахунки за надходженнями), відкритих в органах Казначейства відповідно до законодавства, шляхом оформлення розрахункових документів.

Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за ухвалою суду, яка набрала законної сили.

Подання подається до органу Казначейства за формою, передбаченою нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи за підписом керівника установи (його заступника відповідно до компетенції), скріпленим гербовою печаткою (у разі наявності) або печаткою з найменуванням та ідентифікаційним кодом установи (у разі наявності), з обов'язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб'єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), сума платежу, що підлягає поверненню, дата та номер документа на переказ, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Пунктом 10 Порядку № 787 передбачено, що органи Казначейства приймають подання від органів, які контролюють справляння надходжень бюджету або які здійснюють облік заборгованості в розрізі позичальників, у строки, визначені нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів.

Відповідно до п. 12 Порядку № 787 органи Казначейства здійснюють процедури із забезпечення виконання документів, зазначених у пунктах 5 - 8 цього розділу, в такому порядку:

1) за наявності поточних надходжень на відповідних рахунках за надходженнями орган Казначейства протягом п'яти робочих днів після дня отримання подання (заяви та подання) перераховує кошти на рахунок одержувача одноразово на загальну суму або частковими сумами;

2) у разі недостатності або відсутності поточних надходжень на відповідних рахунках за надходженнями для здійснення повернення відповідний орган Казначейства не пізніше ніж через п'ять робочих днів після дня отримання подання (заяви та подання) надсилає звернення для підкріплення коштами цих рахунків: за платежами, що належать державному бюджету, - до Казначейства України.

Згідно з пунктами 4, 5, 7, 8, 9 Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 15.12.2015 № 1146, повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, до якого такі кошти були зараховані.

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Після реєстрації в органі ДФС заява платника про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань (крім грошових зобов'язань з митних та інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів) передається на розгляд до структурних підрозділів, що виконують функції з адміністрування відповідних податків і зборів та погашення заборгованостей. Не пізніше другого робочого дня, наступного за днем реєстрації, заява з відміткою вказаних підрозділів щодо правомірності повернення передається до структурного підрозділу, на який покладено функцію з підготовки висновку.

У разі якщо вказана у заяві платника сума (її частина) за даними інформаційних систем обліковується як помилково та/або надміру сплачена, орган ДФС готує висновок на повернення такої суми (її частини) за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Орган ДФС не пізніше наступного робочого дня від дати отримання висновку, погодженого місцевим фінансовим органом або відповідним органом, визначеним відповідно до частини першої статті 672 глави 11 розділу III Бюджетного кодексу України, передає його згідно з реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, відповідному органу Казначейства.

Орган ДФС несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі висновку органу Казначейства для виконання.

Таким чином, повернення надмірно сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток здійснюється за таких умов, в разі відсутності у платника податків податкової заборгованості, подання ним заяви про повернення надмірно перерахованих коштів, подання органом державної податкової служби висновку про повернення відповідних сум коштів до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Посилання Відповідача1 на надскладну ситуацію в країні не може бути підставою відмови у поверненні Позивачу надміру сплачених податків, в зв'язку з відсутністю такої підстави в нормах ПК України.

Отже, Спеціалізованою Державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС допущено протиправну бездіяльність щодо виконання свого обов'язку з повернення переплати позивача з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності.

Наказом ДФС України від 26.12.2016 № 1036 затверджено реєстр великих платників на 2017 рік, відповідно до якого не включено державне підприємство "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації".

Відповідно до п.3.1 ст.63 Податкового кодексу України, облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Вказаний контроль здійснює той контролюючий орган, в якому платник податку перебуває на обліку.

Згідно з ч.3 п.10.22 наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів", платник податків, який перебуває на обліку в контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податку, та не включений до Реєстру великих платників податків на наступний календарний рік, переводиться на облік до контролюючого органу за його місцезнаходженням з початку нового бюджетного періоду (календарного року).

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців місцезнаходженням юридичної особи державного підприємства "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" є вул. Революційна, 21, м.Лисичанськ, Луганська область, 93100 (а.с.28), як платник податку на прибуток, обліковується в ДПІ у м. Лисичанську з 01.01.2017 (а.с.210), а отже сформувати та направити органу державної казначейської служби висновок про повернення державному підприємству "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" переплати з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності в сумі 594613,14 грн. відноситься до компетенції ДПІ у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області.

Ст. 8 КАС України встановлено, що принципами здійснення правосуддя в адміністративних судах є: верховенство права; законність; рівність усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом; змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі; гласність і відкритість адміністративного процесу; забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішень адміністративного суду, крім випадків, установлених цим Кодексом; обов'язковість судових рішень.

Ст. 10 КАС України визначає рівність усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, а відповідно до ч.1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ч. 1 ст. 71 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а ч.2 ст. 71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З врахуванням встановлених під час судового розгляду справи обставин суд приходить до висновку, що уточнені позовні вимоги державного підприємства "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" до Державної податкової інспекції у м.Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області, Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС, про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії, стягнення надміру сплачених грошових коштів у сумі 594613,14 грн, слід задовольнити в повному обсязі.

Позивачем при зверненні до Луганського окружного адміністративного суду з даним позовом сплачено судовий збір у загальному розмірі 8919,20 грн. відповідно до платіжного доручення № 105 від 25.07.2016 (а.с.2).

З урахуванням вимог ст. 94 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути з Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС та державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області пропорційно на користь державного підприємства "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" понесені ним судові витрати.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Уточнений адміністративний позов державного підприємства "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" до Державної податкової інспекції у м.Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області, Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - управління Державної казначейської служби України у м. Лисичанську Луганської області про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії, стягнення надміру сплачених грошових коштів у сумі 594613,14 грн задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС щодо ненаправлення висновку Управлінню державної казначейської служби України у м. Лисичасньку Луганської області про повернення надмірно сплачених коштів з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності на загальну суму 594613,14 грн.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області сформувати та направити органу державної казначейської служби висновок про повернення державному підприємству "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" переплати з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності в сумі 594613,14 грн. (п'ятсот дев'яносто чотири тисячі шістсот тринадцять гривень 14 коп.).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Луганську Міжрегіонального головного управління ДФС (код ЄДРПОУ 39792704) на користь державного підприємства "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" (код ЄДРПОУ 04725935) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 4459,60 грн (чотири тисячі чотириста п'ятдесят дев'ять гривень 60 коп).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції в м. Лисичанську Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області (код ЄДРПОУ 38504959) на користь державного підприємства "Луганський регіональний науково - виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" (код ЄДРПОУ 04725935) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 4459,60 грн (чотири тисячі чотириста п'ятдесят дев'ять гривень 60 коп).

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено та підписано 03 травня 2017 року.

Суддя В.С. Шембелян

Дата ухвалення рішення24.04.2017
Оприлюднено12.05.2017
Номер документу66359979
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/896/16

Постанова від 21.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 21.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 03.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 03.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 11.08.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні