Ухвала
від 11.05.2017 по справі 522/7918/15-а
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/7918/15-а

Провадження № 2-а/522/771/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2017 року Приморський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого - судді: Ільченко Н.А.

при секретарі Довгань Ж.А.

за участю адвоката ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі справу за адміністративним позовом Всеукраїнської молодіжної громадської організації Молодь ОСОБА_2 до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, треті особи без самостійних вимог щодо предмета спору: Товариство з обмеженою відповідальністю Аль-Карім , Міністерство культури України, Міністерство оборони України, про визнання дій протиправними, та визнання протиправними і скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки,

ВСТАНОВИВ:

В квітні 2015 року Всеукраїнська молодіжна громадська організація Молодь ОСОБА_2 (далі - ВМГО Молодь ОСОБА_2 ) звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради (далі - УАМ ОМР), треті особи без самостійних вимог щодо предмета спору : ТОВ Аль-Карім , Міністерство культури України, Міністерство оборони України, про визнання протиправними дій щодо надання ТОВ Аль-Карім містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою : м. Одеса, вул. Асташкіна, 29 за № 22 від 09.01.2014 р. (вих. № 01-06/195 від 09.01.2014 р.), та про визнання протиправними і скасування вказаних містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за № 22 від 09.01.2014 р. (вих. № 01-06/195 від 09.01.2014 р.).

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач вказує, що дії УАМ ОМР щодо надання замовнику ТОВ Аль-Карім містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки № 22 від 09.01.2014 р. (вих.. № 01-06/195 від 09.01.2014 р.) на будівництво житлового комплексу із вбудовано-прибудованими торгівельно-адміністративними, спортивно-оздоровчими приміщеннями та підземним паркінгом за адресою : м. Одеса, вул. Асташкіна, 29, є протиправними, оскільки порушують вимоги ст.ст. 8, 19 Конституції України, ст.ст.16, 19, 24, 26, 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ст.ст. 124 - 126 ЗК України, ст. 19. Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , ст. 20 Закону України Про землеустрій , п. 14 та п. 17 ч. 2 ст. 5, ст. 32 Закону України Про охорону культурної спадщини , а також вимоги Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, оскільки, по-перше, діючий на теперішній час Генеральний план міста Одеси (1989 р.) не передбачає будівництво спірного об'єкту; по-друге, жодна інша містобудівна документація на місцевому рівні (а саме : детальний план території, план зонування території) не розроблені; по-третє, відсутність плану зонування або детального плану території є підставами для дії законодавчої заборони передачі (надання) земельних ділянок із земель комунальної власності у власність чи користування для містобудівних потреб; по-четверте, змовник будівництва - ТОВ Аль-Карім на момент отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки № 22 від 09.01.2014 р. не набув прав на користування земельною ділянкою за адресою : м. Одеса, вул. Асташкіна, 29, оскільки договір оренди земельної ділянки укладений не був; по-п'яте, замовник будівництва ТОВ Аль-Карім отримав спірні містобудівні умови як правокористувач земельною ділянкою за адресою : м. Одеса, вул. Асташкіна, 29 протиправно - в порушення прав держави Україна, оскільки нерухоме майно (військове містечко № 21), що знаходилось на земельній ділянці за цією адресою, вибуло з володіння держави Україна протиправно, не з її волі; і, по-шосте, оспорювані містобудівні умови та обмеження порушують Закон України Про охорону культурної спадщини та Історико-архітектурний опорний план, проекти зон охорони, визначення меж історичних ареалів м. Одеси, затверджений наказом Міністерства культури України від 20.06.2008 р. № 728/0/16-08, в частині протиправного визначення гранично-допустимої висоти будівель.

В судовому засіданні представники позивача - ОСОБА_3 і адвокат ОСОБА_1 та представник Міністерства оборони України - ОСОБА_4 підтримали позов, а представник відповідача - ОСОБА_5 та представник ТОВ Аль-Карім - ОСОБА_6 не взнали позов.

Разом з тим, представник позивача ОСОБА_3 та представник Міністерства оборони України ОСОБА_4 не повідомили суду причини своєї неявки в судове засіданні 11 травня 2017 року, хоча про дату і місце судового засідання були повідомлені під розписку, про що свідчить приєднаний судом до матеріалів справи довідковий лист від 18 квітня 2017 року.

Міністерство культури України надало адресовані суду свої письмові пояснення, в яких зазначило, що позовні вимоги позивач підтримує, але не повідомило суду причину неявки свого представника в судове засідання, хоча про дату і місце судового засідання було повідомлене належним чином.

Дослідивши матеріали справи і вислухавши пояснення учасників судового процесу, суд приходить до наступного.

Судом установлено і матеріалами справи підтверджено, що 09.10.2013 року Одеською міською радою було винесене рішення № 3908-VІ, відповідно до якого замовником містобудівної документації детального плану території в межах вулиць : Старопортофранківська, Льва Толстого, Дігтярної, Спиридонівської, Асташкіна та провулку Асташкіна у м. Одеси визначено Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради із залученням цим Управлінням для розробки вказаної містобудівної документації інвестора ТОВ Аль-Карім .

Рішенням Одеської міської ради від 17.12.2013 року № 4424-VІ було затверджено проект землеустрою щодо відведеної земельної ділянки (кадастровий номер : 5110137500:24:011:0005) площею 0,4130 га (категорія земель за основним цільовим призначенням - землі житлової та громадської забудови) за адресою : м. Одеса, вул. Асташкіна, 29, та надано цю земельну ділянку у оренду ТОВ Аль-Карім для проектування та будівництва багатоповерхового житлового комплексу з підземним паркінгом та адміністративними приміщеннями.

При цьому, зазначена земельна ділянка належить територіальній громаді міста Одси в особі Одеської міської ради, та право власності на цю земельну ділянку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна : 267917851101, номер запису про право власності : 4266803).

Відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, яка визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Визначення терміну містобудівної документації зазначено в ст. 1 загальних положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а саме це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Відповідно до ст. 17 цього Закону, Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно ст. 1 та ч. 3 ст. 29 згаданого Закону, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією; містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.

Порядок надання містобудівних умов та обмежень визначений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 р. № 109.

Таким чином, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не є документом дозвільного характеру, вони не дають право на виконання будівельних робіт та на користування земельною ділянкою, вони не є актом місцевого самоврядування, а навпаки, містять вимоги планувального та архітектурного характеру щодо проектної документації на будівництво об'єкту, врахування яких при подальшому проектування та будівництві об'єкту є обов'язковою умовою.

Основною метою надання містобудівних умов та обмежень є передусім визначення відповідності намірів забудови діючий містобудівній документації та визначення основних вимог, передбачених державними будівельними нормами, на підставі яких в подальшому повинна розроблятись проектна документація на будівництво об'єкту.

Пункт 2 згаданого наказу містить вичерпний перелік документів для отримання містобудівних умов та обмежень, а саме до заяви замовником додаються : засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.

Пунктом 2.4. цього наказу визначено, що розгляд заяви, надання містобудівних умов а обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності . При цьому, підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Цільове призначення земельної ділянки за адресою : м. Одеса, вул. Асташкіна, 29, яку рішенням Одеської міської ради від 17.12.2013 року № 4424-VІ було надано у оренду ТОВ Аль-Карім для проектування та будівництва багатоповерхового житлового комплексу з підземним паркінгом та адміністративними приміщеннями, - відповідно з наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 р. № 548 Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 р. за № 1011/18306, - землі житлової та громадської забудови, що також підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру за № НВ-5100757112013 від 06.12.2013 р.

Функціональне призначення цієї земельної ділянки відноситься до житлової та громадської забудови з вибірковою реконструкцією з врахуванням вимог Закону України Про охорону культурної спадщини та Історико-архітектурного опорного плану, проекту зон охорони, визначення меж історичних ареалів, затвердженого наказом Міністерства культури та туризму України від 20.06.2008 р. № 728/16-08.

Діючим на час видачі оспорюваних містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки Генеральним планом міста Одеси (1989 р.) та проектом нового Генерального плану міста Одеси, із техніко-економічними показниками та принциповими планувальними рішеннями, які прийняті за основу рішенням виконкому Одеської міської ради від 30.11.2007 р. № 1400, не вбачається невідповідності намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, в зв'язку з чим підстав для відмови у видачі цим містобудівних умов та обмежень відповідачем не вбачається.

Крім того, суд погоджується з доводами представника ТОВ Аль-Карім стосовно того, що, по-перше, позивач взагалі не навів будь-яких обґрунтувань на підтвердження того, що оспорювані містобудівні умови та обмеження порушують його права та/або інтереси; і, по-друге, Департаментом державної будівельної інспекції України засвідчено закінчення будівництва об'єкту 15.03.2016 року, що підтверджується сертифікатом ІУ № 165160751063 відповідності закінченого будівництва, отже на даний час оспорювані містобудівні умови та обмеження відповідно до п. 8 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівною діяльністю та п. 1.3. Порядку надання містобудівних умов та обмежень, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 р. № 109, втратили чинність шляхом їх виконання.

Вирішуючи дану справу, суд також бере до уваги, що позивач звернувся до суду з даним позовом 16 квітня 2015 року, вказуючи, що про протиправність дій відповідача по наданню оспорюваних містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.01.2014 р. дізнався лише 27.01.2015 р., коли отримав лист відповідача від 17.12.2014 р. за № 01-11/3851 з додатками, які містять оспорювані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (т.1 а.с. 2-6).

Однак усі рішення Одеської міської ради, в тому числі вищевказані рішення від 09.10.2013 року № 3908-VІ та від 17.12.2013 року № 4424-VІ, є загальнодоступною інформацією, оскільки, зокрема невідкладно публікуються на відповідному веб-сайті Одеської міської ради.

Більш того, Міністерство культури України своїм листом від 06.08.2014 р. № 241/10-2/55-14 повідомило члену ВМГО Молодь ОСОБА_2 ОСОБА_3, який також є представником позивача у даній справі, про те, що замовником робіт - ТОВ Аль-Карім отримано дозвіл на виконання будівельних робіт за адресою : м. Одеса, вул. Асташкіна, 29 від 03.06.2014 р. № ІУ 115141540212, виданий Державною архітектурно-будівельною інспекцією України.

Таким чином, як мінімум в серпні 2014 року позивач вже знав та/або повинен був знати про існування оспорюваних містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.01.2014 р. за № 22, оскільки відповідно до діючого законодавства отриманню дозволу на виконання будівельних робіт передує отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Відповідно до ч. 2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до ч. 1 ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд не підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

Суд не вбачає законних підстав для поновлення позивачу строку звернення до суду з даним позовом.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 99, 100 КАС України, суд -

УХВАЛИВ :

Адміністративний позов Всеукраїнської молодіжної громадської організації Молодь ОСОБА_2 до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, треті особи без самостійних вимог щодо предмета спору : Товариство з обмеженою відповідальністю Аль-Карім , Міністерство культури України, Міністерство оборони України, про визнання дій протиправними, та визнання протиправними і скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки - залишити без розгляду.

Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання до суду першої інстанції апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня отримання повного тексту ухвали. У разі, якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Повний текст ухвали складено 11 травня 2017 року.

Суддя Н.А. Ільченко

11.05.2017

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення11.05.2017
Оприлюднено13.05.2017
Номер документу66390135
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —522/7918/15-а

Ухвала від 11.05.2017

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Ільченко Н. А.

Постанова від 11.05.2017

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Ільченко Н. А.

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Ільченко Н. А.

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 10.06.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 21.05.2015

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Шликов С. П.

Ухвала від 17.04.2015

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Шликов С. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні