У Х В А Л А
08.05.2017 року м. Ужгород
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду ОСОБА_1 , з участю слідчого ОСОБА_2 , власників майна ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , представника власників майна ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання старшого слідчого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Закарпатської області радника юстиції ОСОБА_2 про накладення арешту на майно виявлене та вилучене в ході обшуку, проведеного 22.04.2017 за адресою: АДРЕСА_1 ,-
В С Т А Н О В И В :
Старший слідчий слідчого відділу слідчого управління прокуратури Закарпатської області радник юстиції ОСОБА_2 звернувся до суду з даним клопотанням, яке обґрунтовує наступним.
Органом досудового слідства встановлено, що у провадженні слідчого відділу прокуратури Закарпатської області перебувають матеріали досудового розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, відомості про яке 27.01.2017 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017070000000034.
Встановлено, що службові особи митного поста «Лужанка» Закарпатської митниці ДФС зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання від невстановлених осіб неправомірної вигоди для самих себе та для інших фізичних осіб, використовуючи службове становище всупереч інтересам служби за попередньою змовою, в групі із фізичними особами, розробили корупційну схему ввезення із Угорщини на територію України через міжнародний пасажирський та вантажний для автомобільного транспорту пункт пропуску «Лужанка», який розташований за адресою: вул. Дружби Народів, 109, в с. Астей, Берегівського району, Закарпатської області, товару комерційного призначення без належного митного оформлення та сплати відповідних митних платежів власниками даного товару.
До вказаної корупційної схеми залучені власники товару, наймані водії мікроавтобусів та особи, так звані «піджаки», які за один перетин державного кордону отримують грошові кошти в сумі 50 грн., на яких ввозиться певна кількість товару в тому об`ємі, який не підлягає декларуванню і митному оформленню, та службові особи митного поста «Лужанка» Закарпатської митниці ДФС, які будучи обізнаними в тому, що товар підлягає декларуванню та митному оформленню, оскільки не належить тим особам, за допомогою яких він ввозиться, не вживають заходів щодо митного оформлення товару та нарахування митних платежів.
Ролі кожного із учасників злочинної схеми чітко розроблені та полягають в наступному.
Так, власники товару на Угорській стороні організовують завантаження мікроавтобусів товаром, який з метою обліку упаковують в окремі пакунки на яких проставляють ідентифікаційні позначки у вигляді цифр та зазначають вагу пакунка.
Після цього, водії мікроавтобусів їдучи з товаром на пункт пропуску «Лужанка» на нейтральній стороні державного кордону між Угорщиною та Україною підбирають в мікроавтобус осіб - «піджаків», які заздалегідь прибувають у вказане обумовлене місце з тим щоб водій мав змогу перевезти на них товар без декларування та митного оформлення. При цьому, формально товар розприділяється між водієм та «піджаками» в тій кількості та об`єму в межах норми до 50 кг. на одну особу щоб службові особи митного поста «Лужанка» Закарпатської митниці ДФС мали підставу не вимагати від водія задекларувати товар, і як наслідок не проводити його митне оформлення та нараховувати відповідні митні платежі.
У подальшому, виїхавши із пункту пропуску в с.Астей Берегівського району, водії в обумовленому місці висаджують з мікроавтобуса осіб, на яких ввозився товар
, розраховуються із ними, і далі прямують до місця розвантаження товару.
В ході документування вказаної корупційної схеми встановлено, що 27.01.2017 приблизно о 03.00 год. ОСОБА_6 , керуючи мікроавтобусом марки «Fiat Ducato», на номерних знаках Словацької Республіки « НОМЕР_1 », в якому містились сім опечатаних мішків із різним товаром (підошви для взуття тощо) загальною вагою 355 кг., заїхавши на нейтральну полосу державного кордону між Угорщиною та Україною підібрав 8 мешканців с. Астей Берегівського району, які заздалегідь прибули у вказане місце щоб за їхньої допомоги ввезти вказаний товар в Україну в межах встановленої митним законодавством норми, тобто із розрахунку по 39.44 кг. товару на одну особу. При цьому, вказані особи «піджаки» у випадку пред`явлення претензій з боку представників митниці щодо переміщення товару без декларування повинні були заявити, що товар належить їм.
Після того, як ОСОБА_6 заїхав у зону митного контролю пункту пропуску «Лужанка» службові особи митного поста «Лужанка» Закарпатської митниці ДФС зловживаючи службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби, умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для себе від фактичних власників товару, які наразі слідством не встановлені, за попередньою змовою в групі із останніми, будучи обізнаними про те, що перевозимий ОСОБА_6 товар не належить вищевказаним особам «піджакам», яких перевозить ОСОБА_6 , так як вони лише за півгодини перед тим перетнули держаний кордон України в напрямку Угорщини, умисно не зобов`язали ОСОБА_6 задекларувати товар, і як наслідок не провели його митне оформлення та не нарахували відповідні митні платежі.
У подальшому, об 27.01.2017 о 03.25 год. в ході огляду вказаного транспортного засобу марки «Fiat Ducato», на н.з. Словацької Республіки « НОМЕР_1 », біля АЗС «ANP» по вул. Дружби Народів в с. Астей, Берегівського району, Закарпатської області, було вилучено: вказаний мікроавтобус марки «Fiat Ducato», номерні знаки до нього Словацької Республіки «BL531BL», два технічні паспорти на вказаний автомобіль серії НОМЕР_2 та НОМЕР_3 , які оформлені на особу ОСОБА_7 , сім опечатаних мішків, в яких містяться різні товари (підошви для взуття тощо), зокрема: мішок №1 із маркуванням цифр «3979», вагою 50 кг., мішок №2 із маркуванням цифр «181», вагою 35 кг., мішок №3 із маркуванням цифр «1666», вагою 60 кг., мішок №4 із маркуванням цифр «3050», вагою 25 кг., мішок №5 із маркуванням цифр «4806, вагою 63 кг., мішок №6 із маркуванням цифр «1551», вагою 63 кг., мішок №7 без маркування цифрами, однак помічений жовтою полосою, вагою 59 кг., та накладні від 26.01.2017, зокрема SD4195906, SD4195952, SD4195905, SD4195908, SD4195907, SD4195912, SD4195911, SD4207627, SD 4195909.
Після вилучення вказаний автомобіль був поміщений на штраф-майданчик Берегівського ВП ГУ НП в Закарпатській області, в м. Берегово, вул. Сечені,13, Закарпатської області.
22.04.2017 на підставі ухвали Ужгородського міськрайонного суду проведено обшук по місцю проживання ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 .
В ході обшуку виявлено та вилучено блокнот «Діловий щоденник» у твердій обкладинці коричневого кольору, з матеріалу схожого на шкіру, додаткову угоду до договору суборендаря вантажної техніки №2 від 01.05.2015 на 1 арк., блокнот з аркушами формату А4 і м`якій обкладинці з написом на лицьовій стороні у вигляді «OFFICE BOОK», блокнот у твердій обкладинці чорного кольору із написом-відтиском на лицьовій стороні у формі «2015», товарно-транспортну накладну №9 від 23.10.2015 на 1 арк., копію товарно-транспортної накладної №9 від 23.10.2015 на 1 арк., товарно-транспортну накладну №7738 від 23.10.2015 на 2 арк., багажну накладну №БНФ-7738 від 23.10.2015 на 1 арк., аркуш паперу формату А4 із рукописним текстом, міжнародно-транспортну накладну із додатками на 56 арк., картонну коробку із картонними заготовками для виготовлення пачок для сигарет марки «LM», картонну коробку з пачками з сигаретами різних марок на яких відсутні акцизні марки України в кількості 195 пачок.
Клопотання слідчого мотивоване тим, що картонна коробка із картонними заготовками для виготовлення пачок для сигарет марки «LM» та картонна коробка з пачками з сигаретами різних марок на яких відсутні акцизні марки України в кількості 195 пачок у відповідності до п. 1 ч. 2 ст. 167 КПК України могли бути підшукані, виготовлені, пристосовані чи використані як засоби чи знаряддявчинення кримінального правопорушення.
У судовому засіданні слідчий підтримав клопотання та просив його задовольнити.
Власники майна та їх представник заперечили проти задоволення клопотання з підстав, викладених у письмових запереченнях на клопотання.
Заслухавши думку слідчого, пояснення власників майна та їх представника, приходжу до наступного висновку.
У проваджені слідчого відділу прокуратури Закарпатської області перебувають матеріали кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, відомості про яке 27.01.2017 внесені до ЄРДР за №42017070000000034.
В рамках даного кримінального провадження 22.04.2017 на підставі ухвали Ужгородського міськрайонного суду проведено обшук по місцю проживання ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_1 , під час якого вилучено зазначені у клопотанні речі та документи.
Сторона кримінального провадження ставить питання про накладення арешту на вказане майно в клопотанні майно, зокрема: картонну коробку із картонними заготовками для виготовлення пачок для сигарет марки «LM», картонну коробку з пачками з сигаретами різних марок на яких відсутні акцизні марки України в кількості 195 пачок з тих підстав, що такі мають значення речових доказів та можуть містити сліди кримінального правопорушення.
Разом з тим з досліджених матеріалів клопотання вбачається, що вказане кримінальне провадження відкрито по факту зловживання службовими особами правоохоронного органу - митного поста «Лужанка» Закарпатської митниці ДФС службовим становищем з метою одержання від невстановлених осіб неправомірної вигоди для самих себе та для інших фізичних осіб, які за попередньою змовою, в групі із фізичними особами, розробили корупційну схему ввезення із Угорщини на територію України через міжнародний пасажирський та вантажний для автомобільного транспорту пункт пропуску «Лужанка», який розташований за адресою: вул. Дружби Народів, 109, в с. Астей, Берегівського району, Закарпатської області, товару комерційного призначення без належного митного оформлення та сплати відповідних митних платежів власниками даного товару.
Положеннями статті 204 КК України законодавцем передбачено кримінальну відповідальність за незаконне придбання з метою збуту або зберігання з цією метою, а також збут чи транспортування з метою збуту незаконно виготовлених алкогольних напоїв, тютюнових виробів або інших підакцизних товарів, незаконне виготовлення алкогольних напоїв, тютюнових виробів або інших підакцизних товарів, шляхом відкриття підпільних цехів або з використанням обладнання, що забезпечує масове виробництво таких товарів, або вчинене особою, яка раніше була засуджена за цією статтею.
Однак стороною кримінального провадження не надано жодного підтвердження того, що органом досудового слідства відкрито кримінальне провадження по факту незаконного придбання з метою збуту або зберігання з цією метою, а також збут чи транспортування з метою збуту незаконно виготовлених алкогольних напоїв, тютюнових виробів або інших підакцизних товарів тощо.
Положеннями ч. 1 ст. 170 КПК України визначено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Ч. 2 вказаної норми закону передбачено, що арешт майна допускається з метою забезпечення:
1) збереження речових доказів;
2) спеціальної конфіскації;
3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру
щодо юридичної особи;
4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У відповідності до статті 173 КПК України слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу.
Ч. 2 ст. 173 КПК України визначено, що при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати:
1) правову підставу для арешту майна;
2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу);
3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);
3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу);
4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);
5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження;
6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Слідчий в поданому клопотання вказує на те, що вилучені товарно-матеріальні цінності відповідають вимогам ст. 98 КПК України.
Положеннями ст. 98 КПК України законодавцем визначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Частинами другою та третьою ст.170 КПК України передбачено, що арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів та може накладатись на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям зазначених у статті 98 КПК України.
Разом з тим з досліджених в судовому засіданні матеріалів клопотання встановлено, що у даному кримінальному провадженні підозра у вчиненні кримінального правопорушення жодній особі не оголошена, жодних належних доказів того, що до вказаного злочину є причетними власники вилученого майна і вилучене під час обшуку у майно відповідає вимогам ст. 173 КПК України, враховуючи, що слідчим не наведено можливості використання майна як доказу у кримінальному провадженні, відтак не доведено, що таке відповідає критеріям зазначених у статті 98 КПК України, відповідно відсутня правова підстава для арешту вказаного майна.
За таких обставин слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання є необґрунтованим і таким, що не підлягає до задоволення.
Керуючись ст.ст., 170, 171-173, 309 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
В задоволенні клопотання старшого слідчого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Закарпатської області радника юстиції ОСОБА_2 про накладення арешту на майно виявлене та вилучене в ході обшуку, проведеного 22.04.2017 за адресою: АДРЕСА_1 відмовити.
Апеляційну скаргу на ухвалу суду першої інстанції можна подати протягом п`яти днів з дня отримання її копії.
Слідчий суддя Ужгородського
міськрайонногосуду ОСОБА_1
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 66433870 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Бедьо В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні