УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.05.2017 Справа № 904/4337/17
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Єременко А.В.
за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС"
до боржника товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528)
про визнання банкрутом
Представники:
від боржника: ОСОБА_1, голова ліквідаційної комісії (ліквідатор);
арбітражний керуючий ОСОБА_2: не з'явився.
ВСТАНОВИВ:
Голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528) 10.04.2017 року звернувся до господарського суду Дніпропетровської області з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528).
11.04.2017 року автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого визначено кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_2.
13.04.2017 року ухвалою господарського суду Дніпропетровської області заява про порушення провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528) прийнята до розгляду, призначено підготовче засідання.
26.04.2017 року до господарського суду Дніпропетровської області арбітражним керуючим ОСОБА_2 подано заяву (вх. № 24169/17) на участь у справі про банкрутство.
11.05.2017 року ухвалою господарського суду Дніпропетровської області порушено провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528), введено мораторій на задоволення вимог кредиторів із наслідками, передбаченими ст. 19 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон), призначено засідання суду для вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом та призначення ліквідатора на 17.05.2017 року о 10:50 год.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення голови ліквідаційної комісії (ліквідатора), господарський суд зазначає таке.
Згідно зі статутом товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС", затвердженим протоколом Загальних Зборів Учасників товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" № 01/2016 від 02.03.2016 року, учасником підприємства є ОСОБА_3.
Відповідно до протоколу Загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" № 11/01 від 11.01.2017 року у наведену дату за участю учасника ОСОБА_3, що становить 100% голосів засновників товариства, збори визнані правомочними вирішувати усі питання порядку денного, проведені загальні збори учасників товариства, якими прийнято рішення, у тому числі, про припинення діяльності боржника шляхом ліквідації у добровільному порядку, про призначення ліквідатором Товариства ОСОБА_3
Згідно протоколу Загальних зборів Учасників товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" № 05/04 від 05.04.2017 року припинено повноваження ліквідатора ОСОБА_3, призначено ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" ОСОБА_1.
Частиною 1 ст. 110 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі є встановлена під час роботи голови ліквідаційної комісії недостатність вартості майнових активів боржника для задоволення вимог кредиторів (ст. 95 Закону).
З ч. 1 ст. 95 Закону вбачається, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Частиною 1 ст. 105 Цивільного кодексу України передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Матеріали справи містять Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № НОМЕР_1 від 07.04.2017 року, яким підтверджується внесення 13.01.2017 року відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про початок процедури припинення товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528) та про строк пред'явлення вимог кредиторів.
Згідно ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
У відповідності до статті 10 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства зобов'язані проводити інвентаризацію активів і зобов'язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка. Об'єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов'язковим згідно з законодавством. Згідно пункту 12 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000р. № 419, проведення інвентаризації обов'язкове у разі ліквідації підприємства.
За результатами розгляду пред'явлених кредиторських вимог до боржника, проведеної інвентаризації активів і зобов'язань, складено проміжний ліквідаційний баланс товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528) станом на 27.03.2017 року.
05.04.2017 року засновником (учасником) товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" затверджено проміжний ліквідаційний баланс станом на 27.03.2017 року, що підтверджується протоколом № 05/04 Загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" від 05.04.2017 року.
Так, згідно ліквідаційного балансу кредиторська заборгованість становить 75 000, 00 грн., грошові кошти у касі підприємства складають 16 000, 00 грн., дебіторська заборгованість, основні засоби, товарно-матеріальні цінності, нематеріальні активи - відсутні.
05.04.2017 року (протокол № 05/04) засновником (учасником) товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" прийнято рішення про звернення до господарського суду Дніпропетровської області з заявою про порушення справи про банкрутство боржника в порядку встановленому Законом.
Зазначені обставини встановлені в ухвалі господарського суду Дніпропетровської області від 11.05.2017 року у цій справі, якою порушено провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС".
Отже, згідно наявних у справі матеріалів боржником дотриманий порядок ліквідації юридичної особи відповідно до вищевказаних вимог законодавства, вартості майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів, що в силу ст. 95 Закону є підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі.
Приписами ст. 95 Закону встановлено, що за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.
Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.
Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
Враховуючи викладене, господарський суд вбачає наявність підстав для визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури строком на 5 місяців, до 17.10.2017 року.
11.04.2017 року господарський суд здійснив електронний запит до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України і отримав кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1778 від 27.12.2016 року) для виконання повноважень ліквідатора по даній справі.
У той же час, відповідно до протоколу № 05/04 Загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" від 05.04.2017 року припинено повноваження ліквідатора ОСОБА_3, призначено ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" ОСОБА_1.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 95 Закону обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
При обранні ліквідатора банкрута, що ліквідується у порядку ст. 95 Закону, суд керується виключно нормами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", виходячи з власної оцінки кандидатур та обставин кожної конкретної справи, зокрема й фінансового становища боржника, наявності чи відсутності коштів, які можуть бути використані для оплати послуг арбітражного керуючого, наявності інших кандидатів, яким в судовому рішенні має бути надана відповідна оцінка, майнове становище боржника та необхідність ліквідатору мати спеціальні знання арбітражного керуючого при проведенні процедури ліквідації.
Зазначене узгоджується з правовою позицією Вищого господарського суду України, наведеною у постанові від 18.05.2016 року по справі № 920/1294/15, постанові від 05.11.2015 року по справі № 905/299/15, постанові від 11.08.2015 року по справі № 910/1400/15-г, постанові від 24.12.2013 року по справі № 910/8836/13.
ОСОБА_1 також має свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 43 від 08.02.2013 року та договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами № СО-17-0016-231 від 08.02.2017 року.
Разом з тим, наявність лише статусу арбітражного керуючого у зазначених осіб не може бути визначальним при вирішенні судом питання призначення ліквідатора у даній справі з огляду на таке.
Статтею 115 Закону передбачено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
При цьому, Закон не встановлює обов`язкових вимог щодо оплати послуг (заробітної плати) голови ліквідаційної комісії за виконання повноважень ліквідатора у справах про банкрутство за ст. 95 Закону.
Таким чином, призначення ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528) іншої особи ніж та, яка була обрана учасником товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" головою ліквідаційної комісії (ліквідатором) боржника призведе до додаткових витрат боржника на оплату послуг арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора у справі.
Також, ОСОБА_1 має всі документи з проведення ліквідаційної процедури боржника, яка передує зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство, відповідно, голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) повністю володіє інформацією про фінансове становище і майно боржника, що сприятиме здійсненню ліквідаційної процедури у строки, встановлені Законом.
Окрім того, у судові засідання, які були призначені на 26.04.2017 року, 11.05.2017 року та 17.05.2017 року, арбітражний керуючий ОСОБА_2 не з'явилась, причини неявки суду не повідомила, про час та місце проведення судових засідань повідомлена належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Враховуючи особливості провадження у справі про банкрутство за статтею 95 Закону про банкрутство, господарський суд не позбавлений можливості відхилити визначену автоматизованою системою відбору арбітражних керуючих кандидатуру арбітражного керуючого та призначити ліквідатором боржника, що ліквідується власником, особу, яка виконувала повноваження голови ліквідаційної комісії (ліквідатора) в досудовому порядку, виходячи з власної оцінки кандидатур та обставин справи (зазначене узгоджується з правовою позицією Вищого господарського суду України наведеною у постанові від 03.11.15р. по справі № 904/4815/15).
За встановлених обставин справи, наведених положень законодавства, суд вважає за можливе призначити ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528) голову ліквідаційної комісії ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2, адреса: 49000, АДРЕСА_1, НОМЕР_3, виданий 17.03.1997 року Красногвардійским РВ УМВС України в Дніпропетровській області), а кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_2М - відхилити.
Керуючись ст.ст. 37, 38, 40, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати товариство з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528) банкрутом.
Відкрити ліквідаційну процедуру у справі строком на 5 місяців, до 17.10.2017 року.
Ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528) призначити голову ліквідаційної комісії ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2, адреса: 49000, АДРЕСА_1, НОМЕР_3, виданий 17.03.1997 року Красногвардійским РВ УМВС України в Дніпропетровській області).
З метою виявлення кредиторів банкрута в порядку ч. 3, 4 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" оприлюднити господарським судом Дніпропетровської області повідомлення про визнання товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛІМПІЯ ПЛЮС" (49000, м. Дніпро, вул. Свердлова, буд. 33; код ЄДРПОУ 40147528) банкрутом на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України в мережі інтернет.
Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.
Заявлення кредиторських вимог в обов'язковому порядку здійснюється кредиторами до господарського суду Дніпропетровської області зі сплатою судового збору відповідно до вимог Закону України "Про судовий збір" та ліквідатору в порядку ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Після закінчення строку для подання кредиторських вимог, зобов'язати ліквідатора надати господарському суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів, письмовий звіт про надіслання всім кредиторам боржника повідомлення про результати розгляду грошових вимог та їх отримання кредиторами в порядку п. 5 ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , скласти реєстр вимог кредиторів та у строк до 05.07.2017 року подати на затвердження до господарського суду реєстр вимог кредиторів.
Призначити судове засідання для розгляду реєстру вимог кредиторів на 05.07.2017 року об 11:00 год., яке відбудеться в приміщенні господарського суду Дніпропетровської області, зал судового засідання № 1-204.
Явку ліквідатора у судове засідання визнати обов'язковою.
Зобов'язати ліквідатора:
- заходи ліквідаційної процедури проводити у відповідності до вимог статей 37-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
- кожного першого числа наступного місяця ліквідатор повинен надати господарському суду Дніпропетровської області звіт про проведені дії в ліквідаційній процедурі з документами, які підтверджують проведення цих дій в ліквідаційній процедурі.
- у строк до 17.10.2017 року подати на затвердження до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс та документи, які підтверджують проведення ліквідаційної процедури за десять днів до закінчення строку ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:
- господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;
- строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;
- у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;
- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;
- відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;
- продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом;
- скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
- вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі;
- виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.
- з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.
Копію постанови надіслати: боржнику; ліквідатору; Кіровському відділу державної виконавчої служби міста Дніпропетровськ Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області; відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпропетровської міської ради; арбітражному керуючому ОСОБА_2; Державній податковій інспекції у центральному районі м. Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2017 |
Оприлюднено | 23.05.2017 |
Номер документу | 66561358 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Білецька Людмила Миколаївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Білецька Людмила Миколаївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чус Оксана Володимирівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чус Оксана Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Єременко Анна Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні