243/4697/17
1-кс/243/416/2017
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 травня 2017 року м. Слов`янськ
Слідчий суддя Слов`янського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
за участю:
прокурора ОСОБА_3
слідчого ОСОБА_4
розглянувши у судовому засіданні в залі суду № 11 м. Слов`янська клопотання слідчого СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області лейтенанта поліції ОСОБА_4 за кримінальним провадженням № 42017051720000134, від 15.05.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України про дозвіл на проведення обшуку, -
В С Т А Н О В И В:
До Слов`янського міськрайонного суду звернувся слідчий СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області лейтенант поліції ОСОБА_4 з клопотанням, узгодженим з прокурором Слов`янської місцевої прокуратури про надання дозволу на проведення обшуку адміністративної будівлі Маяківської сільської ради з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення.
З клопотання видно, що СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області, 16.05.2017 розпочато досудове розслідування, яке внесене в Єдиний реєстр досудових розслідувань за № 42017051720000134 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
В ході досудового розслідування отримані достатні відомості, які свідчать про те, що посадові особи Маяківської сільської ради зловживаючи службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи безоплатно надали майно територіальної громади Маяківської сільської ради у користування ОСОБА_5 , та у подальшому, достовірно знаючи, що вартість вказаного майна складає 117840 грн., здійснили продаж об`єкта за оцінкою відповідно звіту, зробленого у м. Лозова (за місцем реєстрації ОСОБА_5 , оцінювач ТОВ Виробничо-торгівельна фірма «Новинка», код ЄДРПОУ 22630859, Харківська обл., місто Лозова, вул. Жовтнева, будинок 2; сертифікат 332/16 від 19.04.2016).
На підставі рішення Маяківської сільської ради від 07.12.2015 № 7/3- 31 «Про передачу майна комунальної власності територіальної громади Маяківської сільської ради в тимчасове користування (позичку) ОСОБА_5 », Маяківською сільською радою з ФОП ОСОБА_5 укладено договір позички від 11 грудня 2015 року зі строком дії, відповідно до п. 3.1. Договору до 11.06.2016 року.
20.05.2016 Маяківською сільською радою прийнято рішення № 7/7-66 «Про передачу майна комунальної власності територіальної громади Маяківської сільської ради в тимчасове користування (позичку) Байдаковій Вікторії Анатоліївні».
Пунктом 1 рішення вирішено передати ОСОБА_5 майно комунальної власності територіальної громади Маяківської сільської ради в тимчасове користування (позичку) строком на шість місяців нежитлову будівлю корівника чотирирядного розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , на умовах оплати амортизаційних відрахувань по вказаній будівлі.
На виконання вищезазначеного рішення, Маяківською сільською радою з ОСОБА_5 укладено договір позички б/н від 12.06.2016 року. Майно було передано ФОП ОСОБА_5 згідно з актом приймання-передачі нежитлового приміщення від 12.06.2016 року.
Так, згідно до умов договору позички б/н від 12.06.2016 (далі - Договір) Маяківська сільська рада (далі - Позичкодавець), передає, а Фізична особа- підприємець ОСОБА_5 (далі-ФОП ОСОБА_5 ) приймає в користування майно комунальної власності територіальної громади Маяківської сільської ради: корівник чотирирядний розташований за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 1811,4 кв.м.
Відповідно до умов Договору оплата за користування нежитловим приміщенням комунальної власності територіальної громади Маяківської сільської ради не встановлена, тобто фактично з 11.12.2015 року ФОП ОСОБА_5 користується майном комунальної власності Маяківської сільської ради безоплатно, на умовах оплати лише амортизаційних відрахувань.
Крім того, Маяківською сільською радою та ФОП ОСОБА_5 13 грудня 2016 року уклали додаткову угоду №1 до договору позички від 12.06.2016 року б/н, якою внесено зміни до п. 3.1 Договору, даний договір діє до 31.03.2017 року. Позичкодавець та ФОП ОСОБА_5 , 31 березня 2017 року уклали додаткову угоду №3 до договору позички від 12.06.2016 року б/н, якою внесено зміни до п. 3.1 Договору, даний договір діє до 30.04.2017 року.
Разом з тим, надання в користування зазначеного нежитлового приміщення комунальної власності здійснено з порушенням вимог чинного законодавства.
Відповідно до вимог чинного законодавства правовий режим оренди комунального майна регулюється Законом України «Про оренду державного та комунального майна», ст. 3 закріплено, що відносини щодо оренди майна комунальної власності регулюються договором оренди, цим Законом га іншими нормативно-правовими актами.
У подальшому між Маяківською сільською радою та ОСОБА_5 укладено договір купівлі-продажу вище вказаної нежитлової будівлі від 27.04.2017 (запис у реєстрі №1883).
За умовами вказаного договору покупцю передано у власність корівник чотирирядний розташований за адресою: АДРЕСА_1 за 29 887 грн.
Разом з цим, відповідно до оцінки вищевказаного майна, замовником якої була Маяківська сільська рада, вартість нежитлового приміщення: корівника чотирирядного розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 1811.4 кв.м., станом на 04.08.2016 року становить: 117 840 грн.
У договорі купівлі-продажу вказаної нежитлової будівлі зазначено, що відповідно до звіту про незалежну оцінку нерухомого майна з метою приватизації шляхом продажу на аукціоні, станом на 14.03.2017. вартість майна складає 27 170 грн.
Порядок відчуження такого майна визначається законами, зокрема Законом України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» та Законом України «Про приватизацію державного майна».
Так, ч. 4 ст. 3 Законом України «Про приватизацію державного майна» визначено, що відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.
В свою чергу, приписами ч. 1 ст. 2 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» передбачено, що об`єктами малої приватизації є, зокрема, окреме індивідуально визначене майно, в тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких таке майно розташовано (група А).
Враховуючи положення ч. 2 ст.1та ст.2 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»корівник чотирирядний загальною площею 1811,4 кв.м., який знаходиться по АДРЕСА_1 , є об`єктом малої приватизації.
Відповідно до ч. 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Згідно з ч. 4 ст. 3 Закону України «Про приватизацію державного майна» унормовано, що відчуження майна, що є у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування.
Як зазначено в ст. 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об`єктів, які перебувають у комунальній власності і підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом; викупу. Включення об`єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті, здійснюється з ініціативи державного органу приватизації, уповноваженого органу управління чи покупця. Покупці подають до відповідного органу приватизації заяву про включення підприємства до одного із зазначених у цій статті переліків об`єктів, що підлягають приватизації. Орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через 20 днів з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі. Відмова у приватизації можлива тільки у випадках, коли: відсутні необхідні документи, що подаються разом з пропозиціями стосовно включення об`єкта до переліку; є законодавчо встановлене обмеження на приватизацію цього підприємства; не затверджено переліків, передбачених частиною першою цієї статті.
З долучених до матеріалів справи документів вбачається, що нерухоме майно, яке, а саме корівник чотирирядний загальною площею 1811,4 кв.м., який знаходиться по АДРЕСА_1 , було включено у 2015 та 2017 роках до переліку об`єктів комунальної власності територіальної громади Маяківської сільської ради, що підлягають
приватизації (рішення Маяківської сільської ради № 6/44-481 від 10.07.2015 року).
Заслухавши пояснення слідчого та прокурора, які в судовому засіданні підтримали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання про надання дозволу на обшук обгрунтоване та підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.
Частиною 2 статті 233 КПК України передбачено, що під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням юридичної особи органу місцевого самоврядування Маяківської сільської ради Слов`янського району Донецької області (код ЄДРПОУ 04342921) є адреса: 84137, Донецька обл., Слов`янський район, село Маяки, вулиця Гагарина, будинок 1.
Згідно до інформації з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна та інформації комунального підприємства Слов`янської міської ради «Бюро технічної інвентаризації» право власності на адміністративну будівлю Маяківської сільської ради, яка розташована за адресою: Донецька обл., Слов`янський р-н, с. Маяки, вул. Гагаріна, буд. 1, належним чином не зареєстровано.
Відповідно до протоколу огляду від 22.05.2017 офіційного сайту Слов`янської районної ради Донецької області місцезнаходження адміністративної будівлі Маяківської сільської ради визначена адреса: Донецька обл., Слов`янський р-н, с. Маяки, вул. Гагаріна, буд. 1.
Крім того, на виконання доручення слідчого щодо встановлення місця розташування адміністративної будівлі Маяківської сільської ради надано рапорт старшого оперуповноваженого управління захисту економіки в Донецькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України майора поліції ОСОБА_6 відповідно до якого місцезнаходженням адміністративної будівлі Маяківської сільської ради є адреса: Донецька обл., Слов`янський р-н, с. Маяки, вул. Гагаріна, буд. 1.
Згідно з ч. 4 ст. 3 Закону України «Про приватизацію державного майна» унормовано, що відчуження майна, що є у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування.
Разом з цим, слід зазначити, що місцеві ради є органами, які здійснюють функції щодо розпорядження комунальною власністю, при цьому відповідно до роз`яснень, викладених у рішенні Конституційного Суду України від 13.12.2000 року у справі № 1-16/2000, способи приватизації об`єктів комунальної власності та доцільність застосування того чи іншого способу приватизації визначаються радами шляхом прийняття цими органами рішень про затвердження переліків об`єктів приватизації.
Враховуючи вищевикладене, відповідно до вимог чинного законодавства прийняття рішень щодо розпорядження комунальним майном належить до компетенції Маяківської сільської ради та зберігаються вказані рішення за місцем розташування ради за адресою: Донецька обл., Слов`янський р-н, с. Маяки, вул. Гагаріна, буд. 1
Слідчим в судовому засіданні доведено, що на теперішній час виникла необхідність в отриманні оригіналів документів, щодо законності надання посадовими особами Маяківської сільської ради за договором позички у безоплатне користування, майна територіальної громади Маяківської сільської ради та подальшого відчуження об`єкта приватизації: нежитлової будівлі корівника чотирирядного розташованого за адресою: с. Маяки, вул. Шкільна, б. 163/3, оскільки такі документи необхідні для досягнення мети, отримання необхідних слідству відомостей та проведення експертизи.
Таким чином з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, повного та об`єктивного дослідження його обставин, з метою виявлення та вилучення документів, на підставі яких здійснювалася позичка майна територіальної громади Маяківської сільської ради, приватизація та купівля-продаж, оцінка нежитлової будівлі, розташованої за адресою: Донецька область, Слов`янський район, с. Маяки, вул. Шкільна, 163/3 приймаючи до уваги достатні підстави вважати, що вказані документи знаходяться у зазначеному клопотанні місці, слідчий суддя приходить до переконання про задоволення клопотання слідчого про проведення обшуку.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 233-235 КПК України, -
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області лейтенанта поліції ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку задовольнити.
Надати дозвіл слідчому СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області лейтенанту поліції ОСОБА_4 на проведення обшуку адміністративної будівлі Маяківської сільської ради, розташована за адресою: Донецька обл., Слов`янський р-н, с. Маяки, вул. Гагаріна, буд. 1, з метою відшукання і вилучення майна, що може мати значення речових доказів по кримінальному провадженню, а саме оригіналів документів на підставі яких здійснена передача ОСОБА_5 майна територіальної громади Маяківської сільської ради за період часу починаючи з 01.01.2015 року по теперішній час 2017 року, правові підстави для набуття Маяківською сільською радою права власності на вказане майно; договори позички (зі змінами та додатками); заяви ОСОБА_5 щодо надання їй у користування вказаного майна; рішення виконавчого комітету або Маяківської сільської ради про передачу за договором позички безоплатно у користування майна територіальної громади (в разі прийняття такого рішення виконавчим комітетом або на сесії Маяківської сільської ради) протоколи засідання Маяківської сільської ради щодо розгляду цих питань; акти прийому передачі зазначеного майна; оцінка вартості комунального майна яка передувала наданню у користування ОСОБА_5 ; рішення про створення виконавчого комітету Маяківської сільської ради; акти перевірки використання майна яке передано у користування щодо вказаного вище об`єкту; інша документація яка була підставами для укладання договорів позички; рішення про включення до переліку майна, яке підлягає приватизації приватизація за період часу починаючи з 01.01.2015 по теперішній час 2017 року; документи на підставі яких були прийняті рішення про включення цієї будівлі до переліку об`єктів приватизації; протоколи засідання Маяківської сільської ради щодо розгляду цих питань; заяви учасників аукціону предметом якого є корівник чотирирядний загальною площею 1811,4 кв.м., який знаходиться по АДРЕСА_1 ; договір купівлі-продажу вказаного майна; рішення про затвердження порядку з питань приватизації майна комунальної власності територіальної громади Маяківської сільської ради; оцінка вказаної нежитлової будівлі, розташованої за адресою: Донецька область, Слов`янський район, с. Маяки, вул. Шкільна, 163/3, а саме рішення Маяківської сільської ради про створення тимчасової конкурсної комісії по приватизації об`єкта нежитлової будівлі розташованого за адресою: АДРЕСА_1 ; приватизаційна справа; протоколи засідань комісії щодо ухвалення комісією умов приватизації, щодо розгляду заяв, які надійшли на участь у конкурсі по приватизації, щодо визначення переможця конкурсу по приватизації; рішення про погодження тексу договору купівлі-продажу об`єкту комунальної власності та інші документи на підставі яких Маяківською сільською радою здійснено приватизацію вищевказаного об`єкту комунальної власності.
Проведення обшуку доручити слідчому СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області лейтенанту поліції ОСОБА_4 .
Строк дії даної ухвали встановлюється до 23.06.2017 року включно.
Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Слов`янського міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 66680835 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Сидоренко І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні