Постанова
від 06.06.2017 по справі 803/590/17
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 червня 2017 року Справа № 803/590/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Дмитрука В. В.,

при секретарі судового засідання Гринчук Я.О.,

за участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача Мусієнко О.С.,

представника третьої особи Войтини А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради про визнання протиправним і скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_4 звернулась з адміністративним позовом до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області (далі - УДАБІ у Волинській області), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради, про визнання протиправним та скасування рішення головного інспектора будівельного нагляду Рибацького Валерія Миколайовича від 05.05.2017 року №31 Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 27.04.2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 , виданих громадянці ОСОБА_4.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 05.05.2017 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування УДАБІ у Волинській області Рибацьким Валерієм Миколайовичем прийнято рішення №31, яким скасовано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 .

Позивач вважає таке рішення протиправним, оскільки єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні. Оскільки наміри забудови земельної ділянки повністю відповідають положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради правомірно видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 27.04.2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 .

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні та в поданих до суду письмових запереченнях на адміністративний позов, позовні вимоги не визнала, просила суд відмовити в задоволенні позову, мотивуючи тим, що під час перевірки встановлено, що наміри забудови земельної ділянки не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки, чим порушено пункти 2.4, 3.3 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року №109, частину другу статті 5, частину 2 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Враховуючи порушення вимог містобудівного законодавства та на підставі акта перевірки головним інспектором будівельного нагляду Рибацьким В.М. правомірно прийнято рішення №31 від 05.05.2017 року, яким скасовано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 27.04.2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 .

Представник третьої особи в судовому засіданні та в письмових запереченнях, позовні вимоги ОСОБА_4 підтримала, просила їх задовольнити, посилаючись на те, що відповідно до Генерального плану та плану зонування території міста Луцька дана земельна ділянка знаходиться на території перспективної багатоквартирної забудови і дана зона призначена для розташування багатоквартирних житлових будинків (до 5 поверхів). Оскільки цільове призначення земельної ділянки не суперечить містобудівній документації, тому містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 27.04.2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 повністю відповідають містобудівній документації, а відтак оскаржуване рішення є протиправним.

Заслухавши пояснення представників позивача, відповідача та третьої особи, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що 21.11.2014 року ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу було придбано земельну ділянку площею 0,0770 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1, що підтверджується копіями договору купівлі-продажу та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер 29858687 від 21.11.2014 року.

21.11.2014 року ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу також придбано житловий будинок АДРЕСА_1, що підтверджується копіями договору купівлі-продажу та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер 29861550 від 21.11.2014 року.

З метою здійснення нового будівництва багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 на земельній ділянці, яка належить на праві власності, ОСОБА_4 звернулась до Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради за отриманням містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки.

27.04.2016 року Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 .

31.08.2016 року Відділом Державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт за №ВЛ 083162441834 Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 .

27.04.2017 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування УДАБІ у Волинській області Рибацьким Валерієм Миколайовичем було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради.

За результатами перевірки складено акт від 27.04.2017 року, в якому зафіксовано порушення пунктів 2.4, 3.3 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року №109 (зі змінами від 24.04.2013 року), частини другої статті 5, частини другої статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Як вбачається з акта перевірки, перевіркою встановлено, що в частині Загальні дані , наданих містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки від 27.04.2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в п. 7 вказано цільове призначення земельної ділянки - землі перспективної багатоквартирної забудови, відповідно до плану зонування території міста Луцька, що не відповідає даним документу вказаного в п. 5 (Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку, кадастровий номер НОМЕР_1, індексний номер витягу 29858687 від 21.11.2014 року, в якому зазначено цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Наміри забудови в п. 3 не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки. В п. 9 функціональне призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд - не вказано, що дана земельна ділянка є присадибною ділянкою.

05.05.2017 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування УДАБІ у Волинській області Рибацьким Валерієм Миколайовичем прийнято рішення №31, яким скасовано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 .

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до частин першої, другої статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 року №3038-VI (далі - Закон №3038-VI) забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Частина п'ята статті 26 Закону №3038-VI передбачає, що проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Згідно із частинами першою - восьмою статті 29 Закону №3038-VI основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви. Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

До містобудівних умов та обмежень можуть включатися вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень.

Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника. Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника.

Відповідно до пункту 1.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року №109 (далі - Порядок №109), містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Пунктом 2.1 Порядку №109 передбачено, що містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва (пункт 2.2 Порядку №109).

Відповідно до пункту 2.4 Порядку №109 розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Відмова у видачі містобудівних умов та обмежень або внесення змін до них з відповідним обґрунтуванням надається уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, визначений пунктом 2.1 цього розділу.

Таким чином, з наведених норм вбачається, що єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Судом встановлено, що Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради було перевірено відповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні та видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 27.04.2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 .

Частиною першою статті 41 Закону №3038-VI встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно із пунктом 1 частини одинадцятої статті 41 Закону №3038-VI з метою здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду головні інспектори будівельного нагляду, зокрема, перевіряють законність рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об'єктами нагляду.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вчинених об'єктами нагляду, головні інспектори будівельного нагляду мають право скасовувати чи зупиняти дію рішень, прийнятих об'єктами нагляду відповідно до визначених цим Законом повноважень, які порушують вимоги містобудівного законодавства, з подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (пункт 6 частини дванадцятої статті 41 Закону).

Відповідно до пункту 3 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 19.08.2015 року №698 (далі - Порядок №698), основними завданнями нагляду є: 1) виявлення, припинення та запобігання порушенню уповноваженими органами містобудування та архітектури, визначеними відповідно до статті 13 Закону України Про архітектурну діяльність , органами державного архітектурно-будівельного контролю, визначеними відповідно до статті 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об'єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності; 2) скасування чи зупинення дії рішень, прийнятих з порушенням вимог містобудівного законодавства об'єктами нагляду, зокрема щодо документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування або анулювання зазначених документів; 3) притягнення посадових осіб об'єктів нагляду до відповідальності відповідно до закону.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вчинених об'єктами нагляду, головні інспектори будівельного нагляду мають право: скасовувати чи зупиняти дію прийнятих об'єктами нагляду відповідно до визначених Законом України Про регулювання містобудівної діяльності повноважень рішень, які порушують вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, з подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті Держархбудінспекції (підпункт 6 пункту 5 Порядку №698).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач скасовуючи своїм рішенням від 05.05.20107 року №31 дію містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 , виходив з того, що вказані містобудівні умови та обмеження були видані з порушенням пунктів 2.4, 3.3 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року №109 (зі змінами від 24.04.2013 року), частини другої статті 5, частину другої статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Дані порушення, на думку відповідача, полягали у тому, що в частині Загальні дані , наданих містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки від 27.04.2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в п. 7 вказано цільове призначення земельної ділянки - землі перспективної багатоквартирної забудови, відповідно до плану зонування території міста Луцька, що не відповідає даним документу вказаного в п. 5 (Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку, кадастровий номер НОМЕР_1, індексний номер витягу 29858687 від 21.11.2014 року, в якому зазначено цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Наміри забудови в п. 3 не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки. В п. 9 функціональне призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд - не вказано, що дана земельна ділянка є присадибною ділянкою.

Однак, з таким висновком відповідача суд не погоджується з огляду на наступне.

Частиною першою статті 16 Закону №3038-VI передбачено, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.

Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану (частина перша статті 17 Закону №3038-VI).

Згідно із статтею 18 Закону №3038-VI план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об'єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об'єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог: 1) урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території; 2) виділення зон обмеженої містобудівної діяльності; 3) відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій; 4) урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон; 5) установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови; 6) узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно-захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями; 7) відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів.

Параметри використання території та будівель, запропонованих для розташування у межах декількох земельних ділянок або окремої земельної ділянки, зокрема функціональне призначення, граничні поверховість та площа забудови, можливе розміщення на ділянці, є обов'язковими для врахування під час зонування відповідної території.

Відповідно до частини другої статті 5 Закону №3038-VI вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.

Зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства (частина 2 статті 24 Закону №3038-VI).

Як вбачається із договору купівлі-продажу від 21.011.2014 року позивачем було придбано земельну ділянку площею 0,0770 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1.

Частиною першою статті 19 Земельного кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються, зокрема, на землі житлової та громадської забудови.

Відповідно до статті 38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм (стаття 39 Земельного кодексу України).

Відповідно до Генерального плану міста Луцька, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 року №42/1, та плану зонування території міста Луцька, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 25.02.2015 року №71/13, належна ОСОБА_4 на праві власності земельна ділянка по АДРЕСА_1 знаходиться на території перспективної багатоквартирної забудови і дана зона призначена для розташування багатоквартирних житлових будинків (до 5 поверхів).

Згідно із частиною третьою, п'ятою статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок. Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

З наведених норм вбачається, що зміна виду використання належної позивачу на праві власності земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на будівництво багатоквартирного житлового будинку є необов'язковою, оскільки наміри забудови відповідають Генеральному плану міста Луцька та Плану зонування території міста Луцька, де передбачена багатоквартирна забудова, що в обох випадках відноситься до однієї і тієї ж категорії землі.

Таким чином, оскільки наміри забудови земельної ділянки повністю відповідають Генеральному плану міста Луцька та Плану зонування території міста Луцька, тому Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради правомірно видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 27.04.2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 .

Разом з тим, суд звертає увагу, що відповідно до пункту 32 Порядку №698 якщо рішення об'єкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень. Про скасування або зупинення дії рішення об'єкта нагляду головним інспектором будівельного нагляду приймається рішення за формою згідно з додатком 6, яке надсилається об'єкту нагляду протягом трьох робочих днів з дати його прийняття рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення.

Отже, з наведених норм вбачається, що скасування рішення об'єкта нагляду є крайнім заходом, спрямованим на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності. Цей захід застосовується у випадках, коли у контролюючого органу відсутні інші можливості до забезпечення дотримання вимог у сфері містобудівної діяльності, зокрема, у випадку неможливості усунення виявлених порушень під час перевірки порушень. В той же час посадовою особою відповідача одразу застосовано такий захід як скасування рішення щодо видачі містобудівних умов та обмежень без жодного обґрунтування неможливості усунення виявлених, на його думку, правопорушень.

Відповідно до частини першої, другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності прийняття оскаржуваного рішення.

З врахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ОСОБА_4, відтак адміністративний позов підлягає до задоволення шляхом прийняття постанови про визнання протиправним та скасування рішення головного інспектора будівельного нагляду Рибацького Валерія Миколайовича від 05.05.2017 року №31 Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 27.04.2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 .

Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при поданні адміністративного позову сплачено судовий збір в розмірі 640,00 грн., що підтверджується квитанцією №0.0.761908158.1 від 11.05.2017 року.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області підлягає до стягнення на користь позивача судовий розмір в розмірі 640,00 грн., сплачений при поданні адміністративного позову.

Керуючись статтями 2, 68-72, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду Рибацького Валерія Миколайовича від 05 травня 2017 року №31 Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 27 квітня 2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 , виданих громадянці ОСОБА_4.

Стягнути на користь ОСОБА_4 за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області витрати по сплаті судового збору в розмірі 640 (шістсот сорок) гривень 00 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 09 червня 2017 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя В.В.Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2017
Оприлюднено14.06.2017
Номер документу67031669
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/590/17

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Коваленко Н.В.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 18.08.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 14.08.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 11.07.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Постанова від 06.06.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 24.05.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 24.05.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні