ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2017 рокуЛьвів№ 876/7764/17
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого-судді Кузьмича С. М.,
суддів Гулид Р.М., Улицького В.З.,
за участю секретаря Мельничук Б.Б.
представника третьої особи Бубнюка Л.Є.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові справу за апеляційною скаргою Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 06 червня 2017 року у справі № 803/590/17 за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради про визнання протиправним і скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до відповідача про визнання протиправним та скасування рішення головного інспектора будівельного нагляду Рибацького В.М. від 05.05.2017 № 31 Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 27.04.2016 року № 23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьк Волинської області .
В обґрунтування позовних вимог вказує на те, що єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні. Оскільки наміри забудови земельної ділянки повністю відповідають положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради правомірно видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 27.04.2016 № 23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьк Волинської області .
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 06.06.2017 адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення головного інспектора будівельного нагляду Рибацького В.М. від 05.05.2017 № 31 Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 27.01.2016 № 23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьк Волинської області , виданих громадянці ОСОБА_2
Вказану постанову в апеляційному порядку оскаржив відповідач, у апеляційній скарзі покликається на те, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права з неповним з`ясуванням обставин справи та є незаконною, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.
Зокрема в апеляційні скарзі зазначає, що для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку на земельній ділянці, наданій позивачу для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд потрібно провести зміну цільового призначення земельної ділянки.
В судовому засіданні представник третьої особи заперечив щодо задоволення та надав пояснення. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Інші особи які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно з ч. 4 ст. 196 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.
З матеріалів справи слідує, що 31.08.2016 Відділом Державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт за № ВЛ 083162441834 Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьк Волинської області замовником якого являється ОСОБА_2
27.04.2017 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування УДАБІ у Волинській області Рибацьким В.М. було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради.
За результатами перевірки складено акт від 27.04.2017, в якому зафіксовано порушення пунктів 2.4, 3.3 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109 (зі змінами від 24.04.2013), ч. 2 ст. 5, ч. 2 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Так перевіркою встановлено, що в частині Загальні дані , наданих містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки від 27.04.2016 № 23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьк Волинської області в п. 7 вказано цільове призначення земельної ділянки - землі перспективної багатоквартирної забудови, відповідно до плану зонування території міста Луцька, що не відповідає даним документу вказаного в п. 5 (Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку, кадастровий номер 0710100000:11:092:0011, індексний номер витягу 29858687 від 21.11.2014, в якому зазначено цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Наміри забудови в п. 3 не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки. В п. 9 функціональне призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд - не вказано, що дана земельна ділянка є присадибною ділянкою.
На підставі результатів перевірки головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування УДАБІ у Волинській області Рибацьким В.М. 05.05.2017 прийнято рішення № 31, яким скасовано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьк Волинської області .
Вважаючи таке рішення протиправними позивач звернувся до суду з відповідними позовними вимогами.
Приймаючи оскаржене рішення суд першої інстанції виходив з того, що наміри забудови земельної ділянки повністю відповідають Генеральному плану міста Луцька та Плану зонування території міста Луцька, тому Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради правомірно видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 27.04.2016 № 23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьк Волинської області .
Проаналізувавши матеріали справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про правильне застосування норм матеріального та процесуального права та повне з'ясування обставин справи судом першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI) забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.
Частина 5 ст. 26 Закону №3038-VI передбачає, що проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;
6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Згідно ст. 29 Закону №3038-VI основними складовими вихідних даних є:
1) містобудівні умови та обмеження;
2) технічні умови;
3) завдання на проектування.
Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відповідно до п.1.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109 (далі - Порядок №109), містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Пунктом 2.1 Порядку №109 передбачено, що містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва (п. 2.2 Порядку № 109).
Відповідно до п. 2.4 Порядку № 109 розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні. Аналогічна норма зазначена в ч. 4 ст. 29 Закону №3038-VI.
Відмова у видачі містобудівних умов та обмежень або внесення змін до них з відповідним обґрунтуванням надається уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, визначений п. 2.1 цього розділу.
Таким чином, з наведених норм вбачається, що єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Колегією суддів встановлено, що 21.11.2014 ОСОБА_2 на підставі договору купівлі-продажу було придбано земельну ділянку площею 0, 0770 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1 в м. Луцьку Волинської області, що підтверджується копіями договору купівлі-продажу та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер 29858687 від 21.11.2014.
21.11.2014 позивачем на підставі договору купівлі-продажу також придбано житловий будинок № 26 по вул. Б.Хмельницького в м. Луцьку Волинської області, що підтверджується копіями договору купівлі-продажу та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер 29861550 від 21.11.2014.
З метою здійснення нового будівництва багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьку Волинської області на земельній ділянці, яка належить на праві власності, ОСОБА_2 звернулась до Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради за отриманням містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки.
27.04.2016 Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьк Волинської області .
Судом апеляційної інстанції під час судового засідання встановлено, що Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради було перевірено відповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні та видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 27.04.2016 №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьк Волинської області .
Щодо покликання апелянта, на те, що для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку на земельній ділянці, наданій позивачу для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд потрібно провести зміну цільового призначення земельної ділянки то колегія суддів з таким не погоджується з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.
Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм (ст.39 Земельного кодексу України).
Частиною 1 ст. 16 Закону №3038-VI передбачено, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.
Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану (частина перша статті 17 Закону №3038-VI).
Відповідно до Генерального плану міста Луцька, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 № 42/1, та плану зонування території міста Луцька, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 25.02.2015 №71/13, належна ОСОБА_2 на праві власності земельна ділянка по АДРЕСА_1 в м. Луцьку Волинської області знаходиться на території перспективної багатоквартирної забудови і дана зона призначена для розташування багатоквартирних житлових будинків (до 5 поверхів).
Згідно із ч. 3, 5 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок. Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
На думку колегії суддів твердження суду першої інстнції про те, що зміна виду використання належної позивачу на праві власності земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на будівництво багатоквартирного житлового будинку є необов'язковою, правильна, оскільки наміри забудови відповідають Генеральному плану міста Луцька та Плану зонування території міста Луцька, де передбачена багатоквартирна забудова, що в обох випадках відноситься до однієї і тієї ж категорії землі.
Враховуючи наведене, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що наміри забудови земельної ділянки повністю відповідають Генеральному плану міста Луцька та Плану зонування території міста Луцька, а тому Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради правомірно видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 27.04.2016 року №23-26-16 (м) на Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням старого житлового будинку по АДРЕСА_1 в м. Луцьк Волинської області , відтак правильно задоволено позовні вимоги.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на викладене вище, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції було правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а постанову суду - без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують рішення суду першої інстанції.
Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 06 червня 2017 року у справі № 803/590/17 - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя С. М. Кузьмич судді Р. М. Гулид В. З. Улицький
Повний текст ухвали складено 11 грудня 2017 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2017 |
Оприлюднено | 15.12.2017 |
Номер документу | 70894356 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні