ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" червня 2017 р. Справа № 809/756/17
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Матуляка Я.П.,
при секретарі Фітель В.С.,
за участю:
прокурора - Гишти С.І.
представника позивача - Мельничука Г.О.
представника третьої особи - Млинської Л.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: першого заступника прокурора Івано-Франківської області в інтересах Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства, вул. Грушевського, 21,м. Івано-Франківськ,76018
третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача - Івано-Франківська обласна рада
до відповідача ТЗОВ "Верховина ДС", вул. Хмельницького, 43 А, смт. Богородчани, Богородчанський район, Івано-Франківська область,77701
про припинення права користування мисливськими угіддями,-
ВСТАНОВИВ:
Перший заступник прокурора Івано-Франківської області в інтересах Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства звернувся до суду з адміністративним позовом до ТЗОВ "Верховина ДС" (далі - відповідач); третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача - Івано-Франківська обласна рада про припинення права користування мисливськими угіддями.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ТзОВ Верховина-ДС , як користувач мисливських угідь, не виконує умови договору та порушує вимоги чинного законодавства в частині створення, організації та забезпечення діяльності єгерської служби.
Прокурор, представник позивача та представник третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю з підстав викладених у позовній заяві. Просили позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, поштові відправлення із ухвалою суду та повістками, направлені відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців повернулися до суду без вручення в зв'язку із закінченням терміну зберігання. В такому випадку у відповідності до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства (далі-КАС) України у разі повернення поштового відправлення, яке не вручене адресату з незалежних від суду причин, вважається, що останнє вручене належним чином.
За таких обставин, суд на підставі ч.4 ст. 128 КАС України, прийшов до висновку, щодо можливості подальшого розгляду даної справи за такої явки сторін. Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши письмові докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що рішенням сесії Івано-Франківської обласної ради № 87-5/2006 від 08.09.2006 в Богородчанському районі вилучено з користування мисливсько-риболовного виробничого підприємства обласної ради УТМР 12579,4 га мисливських угідь площею 12579,4 га та надано їх в користування ТзОВ Верховина-ДС терміном на 15 років (а.с. 12).
Пунктом 3 вказаного рішення обласної ради передбачено обов'язок ТзОВ Верховина-ДС створити спеціалізований підрозділ для ведення мисливського господарства та охорони мисливської фауни згідно з чинним законодавством.
В подальшому, на виконання рішення Івано-Франківської обласної ради № 87-5/2006 від 08.09.2006, між Івано-Франківським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та ТзОВ Верховина-ДС укладено договір від 06.07.2009 про умови ведення мисливського господарства (а.с.13-15).
Відповідно до п. 1.1 Договору та розробленого ТзОВ Верховина-ДС проекту організації і розвитку мисливського господарства, Товариству передано в користування терміном на 15 років мисливські угіддя площею 12579,4 га вартістю 63289 тис. грн на території ДП Богородчанське лісове господарство : Богородчанське лісництво, кв. 1-29, 35-38, Солотвинське лісництво, кв. 1-4 загальною площею 3165 га, на території Богородчанського спецагролісгоспу - Глибоківське лісництво, кв. 7, 9, 15-19, 21-27, Підгірське лісництво кв. 2-13 загальною площею 2152 га, інші землекористувачі кв. 1-16.
Пунктом 2.1 є Договору встановлено, що ТзОВ Верховина-ДС зобов'язується здійснювати охорону державного мисливського фонду та сформувати єгерську службу з розрахунку не менше 1 єгеря на 7 тис. га лісових угідь і 10 тис. га польових угідь в термін до 01.09.2009 із штатним розписом, який додається користувачем.
Згідно розділу 4.4 розробленого Товариством проекту організації та розвитку мисливського господарства, у господарстві передбачено штат працівників у кількості 8 чоловік, з яких 1 - директор, 1 - мисливствознавець та 6 - єгері (а.с. 16-29).
Слід зазначити, що відповідно до ч. 2 ст. 27 Закону України Про мисливське господарство та полювання (далі - Закон) користувачі мисливських угідь здійснюють комплекс біотехнічних та інших заходів, спрямованих на охорону та відтворення мисливських тварин, збереження і поліпшення середовища їх перебування.
На користувача мисливських угідь покладено обов'язок здійснювати охорону державного мисливського фонду, створювати єгерську службу (ч. 2 ст. 30 Закону)
Відповідно до вимог ст. 29 Закону, з метою охорони мисливських угідь, користувачі угідь створюють єгерську службу з розрахунку не менш, як один єгер на п'ять тисяч гектарів лісових або десять тисяч гектарів польових чи водно-болотних мисливських угідь.
Згідно проекту організації та розвитку мисливського господарства ТзОВ Верховина-ДС передані у користування мисливські угіддя мали обслуговувати 1 мисливствознавець та 6 єгерів, а згідно умов договору про умови ведення мисливського господарства від 06.07.2009 та вимог ст. 29 Закону України Про мисливське господарство та полювання штат єгерської служби товариства мав бути у кількості не менше 2 єгерів (а.с. 16-29).
Відповідно до листа Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області за №309/9/09-19-13-01-21 від 13.04.2017 року з 1 кварталу 2013 року по 2 квартал 2013 року на підприємстві працював 1 найманий працівник (ОСОБА_3); з 3 кварталу 2013 року по 3 квартал 2014 року у відповідній звітності 1-ДФ, поданої ТзОВ Верховина-ДС наймані працівники не відображені (або звітність не подавалась), в 4 кварталі 2014 року у звітності відображено 2 працівники (ОСОБА_4 та ОСОБА_5), з 1 кварталу 2015 року по 3 квартал 2016 року у звітності 1-ДФ наймані працівники не відображені (або звітність не подавалась), у 4 кварталі 2016 року у товаристві числились 2 наймані працівники (ОСОБА_3 та ОСОБА_4) (а.с. 30,31).
Згідно листа Управління Держпраці в Івано-Франківській області №04-13/15-10/3103 від 28.04.2017 найманих працівників у період січня-квітня 2017 року ТзОВ Верховина-ДС не було, а самого директора товариства ОСОБА_6 06.04.2017 звільнено із займаної посади за власним бажанням (а.с. 32,33).
Відповідно до інформації Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства за №06-21/24-794 від 27.04.2017 року при виїзді спеціалістів управління за місцем реєстрації ТзОВ Верховина-ДС працівників товариства не виявлено (а.с. 37).
Таким чином, судом встановлено, що всупереч вимог ч.4 ст.28 Закону України Про мисливське господарство та полювання , проекту організації та розвитку мисливського господарства, розробленого відповідно до існуючих на момент його реалізації вимог, ТзОВ Верховина-ДС не створено єгерську службу у кількості 6 єгерів, чим допущено порушення, яке полягає в систематичному невиконанні обов'язків щодо охорони та відтворення мисливських тварин та зобов'язань, обумовлених договором про умови ведення мисливського господарства від 06.07.2009 року та за яке передбачено відповідальність встановлену абзацом 5 частини 1 статті 23 Закону України Про мисливське господарство та полювання ,.
Окрім того, в порушення п. 2.2 є договору про умови ведення мисливського господарства від 06.07.2009 та вимог ст. 29 Закону України Про мисливське господарство та полювання на ТзОВ Верховина-ДС з 2013 по 2016 роки був відсутній штат єгерської служби у кількості не менше 2 єгерів, а з 2017 року в товаристві взагалі відсутні єгеря.
Абзацом 5 частини 1 статті 23 Закону України Про мисливське господарство та полювання передбачено, що право користування мисливськими угіддями припиняється у разі систематичного невиконання користувачем обов'язків щодо охорони та відтворення мисливських тварин, зобов'язань, обумовлених договором між користувачем мисливських угідь та власником (користувачем) земельних ділянок або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.
Згідно ч. 2 ст. 23 Закону України Про мисливське господарство та полювання рішення про припинення права користування мисливськими угіддями, крім випадку закінчення строку користування, приймаються у випадках, передбачених абзацами п'ятим, шостим частини першої цієї статті, - адміністративним судом за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, або органів, уповноважених на надання у користування мисливських угідь щодо застосування такого заходу реагування.
Забезпечення формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, організації робіт з охорони використання і відтворення мисливських тварин, збереження та поліпшення стану мисливських угідь, встановлення відповідно до законодавства обмежень щодо використання державного мисливського фонду, подання документів з питань надання у користування мисливських угідь, на підставі ст. ст.6, 6-1 Закону України Про мисливське господарство та полювання , віднесено до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.
Статтею 37 Закону України Про мисливське господарство та полювання визначено, що подання документів з питань надання у користування мисливських угідь, державний контроль за дотриманням законодавства в галузі мисливського господарства і полювання, організацію роботи з укладання з користувачами мисливських угідь договорів про умови ведення мисливського господарства та контроль за виконанням цих договорів здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.
Відповідно до пунктів 1, 3, 7 Положення про Державне агентство лісових ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 521 від 08.10.2014, пунктів 1, 3 Положення про Івано-Франківське обласне управління лісового та мисливського господарства, затвердженого наказом Державного агентства лісових ресурсів України № 400 від 12.11.2012, із внесеними змінами № 83 від 28.03.2013, Івано-Франківське обласне управління лісового та мисливського господарства є територіальним органом Державного лісового агентства України та вправі реалізувати повноваження останнього на території Івано-Франківської області у сфері лісового та мисливського господарства.
Саме в інтересах зазначеного органу й подано даний адміністративний позов до суду.
Підсумовуючи все вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги першого заступника прокурора Івано-Франківської області в інтересах Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства до товариства з обмеженою відповідальністю "Верховина-ДС" про припинення права користування мисливськими угіддями є обґрунтованими, а позов підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Припинити право користування товариства з обмеженою відповідальністю "Верховина-ДС" (код 34278508) мисливськими угіддями наданими на підставі рішення Івано-Франківської обласної ради за №87-5/2006 від 08.09.2006 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ Матуляк Я.П.
Постанова складена в повному обсязі 09.06.2017.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2017 |
Оприлюднено | 13.06.2017 |
Номер документу | 67031957 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні