1
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 листопада 2009 р. м. Полтава Справа № 2а-44807/09/1670
Полтавський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого судді - Л.О. Єр есько,
при секретарі - М.В. Бредун ,
за участю:
представника позивача: Г айдабури Д.В. ,
представників відповідач а: Ільїної О.М., Міняйла Г .Ю.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Полтав і справу за позовом Товари ства з обмеженою відповіда льністю "Промислова компанія "Газвидобування" до Державн ої податкової інспекції у м. П олтаві про визнання недійсн ими (нечинними) податкових по відомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
28 квітня 2009 року Товарис тво з обмеженою відповідал ьністю "Промислова компанія "Газвидобування" (надалі - пози вач) звернулось до Полтавськ ого окружного адміністратив ного суду з адміністративним позовом до Державної податк ової інспекції у м. Полтаві (н адалі - відповідач), про визна ння недійсними (нечинними) по даткових повідомлень-рішень від 20.01.2009 року № 0000022305/0, від 16.04.2009 року №0000022305/1, якими зменшено суму бюд жетного відшкодування з пода тку на додану вартість на сум у 2894801 грн. 50 коп.
В обгрунтування позовних в имог посилався на те, що висно вки у акті перевірки № 69/23-2/31354329 ві д 19.01.2009 року щодо не встановлен ня факту надмірної сплати по датку на додану вартість по л анцюгу постачання та скасува ння державної реєстрації ТОВ "Феррос-Д", код 33973496, суперечать п.п. 1.3 ст. 1, п.п. 1.8 ст. 1, п.п. 7.4.1-7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок н а додану вартість", оскільки в имога п. 1.8 ст. 1 Закону України " Про податок на додану вартіс ть" щодо надмірної сплати под атку, як необхідної умови бюд жетного відшкодування, стосу ється платника, який згідно ц ього Закону поніс фактичні в итрати по сплаті податку. І з Товариством з обмеженою в ідповідальністю "Феррос-Д", ко д 33973496, позивач жодних угод не ук ладав та кошти вказаній особ і не перераховував. Усі подат кові накладні, по яким було за явлено бюджетне відшкодуван ня надані позивачем до перев ірки, порушень щодо їх оформл ення перевіряючими не встано влено.
На підставі ч. 2 ст. 60 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, ст. 36-1 Закону Украї ни "Про прокуратуру" до участі у справі за заявою для захист у інтересів держави в особі Д ержавної податкової служби у м. Полтаві допущено прокурор а.
Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав та просив задовольнити п озовні вимоги у повному обся зі з урахуванням змін.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував та просив в ідмовити у задоволенні позов них вимог.
У своїх запереченнях посил ався на те, що факту надмірної сплати податку на додану вар тість по ланцюгу постачання не встановлено, мотивуюючи т им, що відповіді від органів ДПІ про проведення зустрічни х перевірок для підтвердженн я факту взаєморозрахунків мі ж позивачем та його контраге нтами, до яких були направлен і відповідні запити, на даний час не отримано. Крім того, що до ПЕВКП "Промтехсервіс", код 2 5568687, встановлено, що дане підпр иємство не є виробником реал ізованої продукції. Постачал ьником є ТОВ "Феррос-Д", код 33973496, я кий визнано банкрутом постан овою господарського суду Дні пропетровської області від 0 7.07.2008 року по справі № Б29/124-08. 14.10.2008 ан ульовано свідоцтво платник а ПДВ № 4218847, яке було видано 03.02.2006 р оку. Запис про скасування реє страції внесено 27.10.2008 року.
Прокурор у судове засіданн я не з' явився, хоча в матеріа лах справи наявні докази, що в ін належним чином повідомляв ся про час та місце судового р озгляду справи.
Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, вивчивш и та дослідивши матеріали сп рави, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, прийшо в до наступних висновків.
Судом встановлено, що Тов ариство з обмеженою відпов ідальністю "Промислова компа нія "Газвидобування" є юридич ною особою, зареєстроване Ви конавчим комітетом Полтавсь кої міської ради 21.03.2001 року, що п ідтверджується копією довід ки з єдиного державного реєс тру підприємств та організац ій України АА № 0102246.
19 січня 2009 року Державною под атковою інспекцією у м. Полта ві проведено документальну невиїзну перевірку Товари ства з обмеженою відповіда льністю "Промислова компанія "Газвидобування" (код ЄДРПОУ 3 1354329) з питань правових відноси н із суб'єктами господарсько ї діяльності: Представництво "Шлюмберже Оілфілд"Інтерн ЛТ Д" (код ЄДРПОУ 26600005); ТОВ "Енергоф інанс" (код ЄДРПОУ 24594033); ТОВ "Пет ролекс" (код ЄДРПОУ 33146410); ТОВ "Фер рос-Д" (код ЄДРПОУ 33973496) по ланцюг у постачання ПЕВКП "Промтехс ервіс" (код ЄДРПОУ 25568687) за рахун ок яких були задекларовані с уми бюджетного відшкодуванн я у вересні, жовтні 2007 року, лют ому, березні, червні, липні, жо втні 2008 року.
За результатами перевірки складено акт від 19.01.2009 року № 69/23-2 /31354329.
На підставі акту перевірки за порушення п.п. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 та п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Пр о податок на додану вартість " Товариству з обмеженою відповідальністю "Промислов а компанія "Газвидобування" з меншено суму бюджетного відш кодування (у тому числі в раху нок зменшення податкових зоб ов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 2894801 грн. 50 коп.
Зазначене податкове повід омлення-рішення було оскарже но позивачем у адміністратив ному порядку до Державної по даткової інспекції у м. Полта ві.
Рішенням Державної податк ової інспекції у м. Полтаві ві д 10.04.2009 року № 8235/10/25-040 податкове пов ідомлення-рішення від 20 січн я 2009 року № 0000022305/0 залишено без змі н.
Відповідно до пункту 5.3 Поря дку направлення органами дер жавної податкової служби Укр аїни податкових повідомлень платникам податків та рішен ь про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затверд женого наказом Державної под аткової адміністрації від 21. 06.2001 року № 253, з метою доведення д о платника податків гранично го строку сплати податкового зобов'язання, зазначеного в р аніше надісланому податково му повідомленні (у разі, якщо с ума податкового зобов'язання за результатами розгляду ск арги збільшується або залиша ється без змін, а раніше надіс лане податкове повідомлення не відкликається), податкови м органом складається та над силається (вручається) платн ику податків податкове повід омлення, яке має номер первин ного податкового повідомлен ня, при цьому через дріб прост авляється номер скарги, щодо якої воно складене (1 - для перш ої, 2 - для другої тощо), крім тог о, таке податкове повідомлен ня містить новий граничний т ермін сплати податкового зоб ов'язання.
Таким чином, з метою доведен ня до платника податків гран ичного строку сплати податко вого зобов'язання, зазначено го в раніше надісланому пода тковому повідомленні, 16 квітн я 2009 року Державною податково ю інспекцією у м. Полтаві вин есено податкове повідомленн я-рішення № 0000022305/1, яким Товари ству з обмеженою відповіда льністю "Промислова компанія "Газвидобування" зменшено су му бюджетного відшкодування (у тому числі в рахунок зменше ння податкових зобов'язань н аступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 2894801 грн. 50 коп.
З податковими повідомленн ями-рішеннями Державної пода ткової інспекції у м. Полтаві від 20 січня 2009 року № 0000022305/0 та від 16 квітня 2009 року № 0000022305/1 не погоди вся позивач та оскаржив їх до суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано;обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії);безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.
Підпунктом 7.7.1 пункту 7.7 статт і 7 Закону України "Про подато к на додану вартість" встанов лено, що сума податку, що підля гає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відш кодуванню, визначається як р ізниця між сумою податкового зобов'язання звітного подат кового періоду та сумою пода ткового кредиту такого звітн ого податкового періоду. При позитивному значенні суми, р озрахованої згідно з підпунк том 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуван ню) до бюджету у строки, встано влені законом для відповідно го податкового періоду. При в ід'ємному значенні суми, розр ахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума вра ховується у зменшення суми п одаткового боргу з цього под атку, що виник за попередні по даткові періоди (у тому числі розстроченого або відстроче ного відповідно до закону), а п ри його відсутності - зарахов ується до складу податкового кредиту наступного податков ого періоду.
Згідно із п.п. 7.7.3 п. 7.7 ст. 7 Закон у України "Про податок на дода ну вартість" платник податку може прийняти самостійне рі шення про зарахування належн ої йому повної суми бюджетно го відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цьо го податку наступних податко вих періодів. Зазначене ріше ння відображається платнико м податку у податковій декла рації, яку він подає за наслід ками звітного періоду, в яком у виникає право на подання за яви про отримання бюджетного відшкодування згідно з норм ами цієї статті. При прийнятт і такого рішення зазначена с ума не враховується при розр ахунку сум бюджетного відшко дування наступних податкови х періодів.
Відповідно до п.п. 7.7.4 п. 7.7 ст. 7 З акону України "Про податок на додану вартість" платник под атку, який має право на одержа ння бюджетного відшкодуванн я та прийняв рішення про пове рнення повної суми бюджетног о відшкодування, подає відпо відному податковому органу п одаткову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодуван ня, яка відображається у пода тковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденни й термін після подання декла рації податковому органу под ає органу Державного казначе йства України копію декларац ії, з відміткою податкового о ргану про її прийняття, для ве дення реєстру податкових дек ларацій у розрізі платників. До декларації додаються роз рахунок суми бюджетного відш кодування, копії погашених п одаткових векселів (податков их розписок), у разі їх наявнос ті, та оригіналів п'ятих основ них аркушів (примірників дек ларанта) вантажних митних де кларацій, у разі наявності ек спортних операцій. Форма зая ви про відшкодування та форм а розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються за процедурою, встановленою центральним податковим орга ном.
Судом встановлено, що позив ачем було подано до ДПІ у м. По лтаві податкові декларації з податку на додану вартість : № 178014 від 19.10.2007 року за вересень 200 7 року, № 203864 від 20.11.2007 року за жовте нь 2007 року, № 22058 від 19.03.2008 року за лю тий 2008 року, № 57601 від 21.04.2008 року за б ерезень 2008 року, № 137505 від 21.07.2008 рок у за червень 2008 року, № 166851 від 20.08.200 8 року за липень 2008 року, № 248929 від 20.11.2008 року за жовтень 2008 року. Крі м того, відповідачу було нада но розрахунки суми бюджетног о відшкодування та заяви про повернення суми бюдженого в ідшкодування, копії яких ная вні у матеріалах справи.
Відповідно до п.п. 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 З акону України "Про податок на додану вартість" протягом 30 д нів, наступних за днем отрима ння податкової декларації, п одатковий орган проводить до кументальну невиїзну переві рку (камеральну) заявлених у н ій даних. За наявності достат ніх підстав вважати, що розра хунок суми бюджетного відшко дування було зроблено з пору шенням норм податкового зако нодавства, податковий орган має право протягом такого ж с троку провести позапланову в иїзну перевірку (документаль ну) платника для визначення д остовірності нарахування та кого бюджетного відшкодуван ня. Податковий орган зобов'яз аний у п'ятиденний термін піс ля закінчення перевірки нада ти органу державного казначе йства висновок із зазначення м суми, що підлягає відшкодув анню з бюджету.
Порядок перевірки відпові дачем задекларованого позив ачем бюджетного відшкодуван ня передбачений підпунктами 7.7.5 та 7.7.7 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додан у вартість". Підпунктом "в" під пункту 7.7.7 пункту 7.7 статті 7 Зако ну України "Про податок на дод ану вартість" передбачені ді ї податкового органу, якщо за наслідками документальної н евиїзної (камеральної) або по запланової виїзної (документ альної) перевірки податковий орган виявляє невідповідніс ть суми бюджетного відшкодув ання сумі, заявленій у податк овій декларації, у разі з'ясув ання внаслідок проведення та ких перевірок факту, за яким п латник податку не має права н а отримання бюджетного відшк одування, надсилає платнику податку податкове повідомле ння, в якому зазначаються під стави відмови у наданні бюдж етного відшкодування.
Судом встановлено та підтв ерджено матеріалами справи, що відповідачем за результат ами виїзних позапланових пер евірок зазначених вище декл арацій складені: за вересень 2007 року - акт від 21.12.2007 року № 2612/23-2/313543 29 (перевірений період з серпня по вересень 2007 року); за жовтен ь 2007 року - акт від 16.01.2008 року № 70/23-2/3135 4329 (перевірений період жовтен ь 2007 року); за лютий, березень, че рвень 2008 року - довідка від 23.09.2008 р оку № 1870/23-2/31354329 (перевірений періо д - січень, лютий, квітень, трав ень, червень 2008 року); за липень 2008 року - акт від 03.12.2008 року № 2434/23-2/313543 29 (перевірений період - липень , серпень, вересень 2008 року); за ж овтень 2008 року - акт від 18.12.2008 року № 2534/23-2/31354329 (перевірений період - ж овтень 2008 року).
Крім того, відповідно до пун кту 1 статті 11 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" відповідачем пров едено документальну невиїзн у перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Промислова компанія "Газвид обування" (код ЄДРПОУ 31354329) з пит ань правових відносин із суб 'єктами господарської діяльн ості: Представництво "Шлюмбе рже Оілфілд"Інтерн ЛТД" (код Є ДРПОУ 26600005); ТОВ "Енергофінанс" (к од ЄДРПОУ 24594033); ТОВ "Петролекс" (код ЄДРПОУ 33146410); ТОВ "Феррос-Д" (к од ЄДРПОУ 33973496) по ланцюгу поста чання ПЕВКП "Промтехсервіс" (к од ЄДРПОУ 25568687) за рахунок яких б ули задекларовані суми бюдже тного відшкодування у вересн і, жовтні 2007 року, лютому, берез ні, червні, липні, жовтні 2008 рок у (акт від 19.01.2009 року № 69/23-2/31354329).
За результатами перевірки встановлено, що Товариство м з обмеженою відповідальн істю "Промислова компанія "Га звидобування", код 31354329, у поруш ення п.п 7.4.1 та п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п 7.7.1 п.7.7. с т. 7 Закону України "Про подато к на додану вартість" завищен о заявлену суму бюджетного в ідшкодування на суму 2894801 грн. 50 коп., в т. ч.: за вересень 2007 року н а 47232 грн.; за жовтень 2007 року на 97559 грн. 71 коп.; за лютий 2008 року - на 2018 15 грн. 60 грн.; за березень 2008 року - на 564417 грн. 37 коп.; за липень 2008 рок у; за жовтень 2008 року - на 1330000 грн.
Відповідно до довідки № 20/19-134 від 30.06.2009 року про розмір залишк у невідшкодованих сум ПДВ Т овариства з обмеженою відп овідальністю "Промислова ком панія "Газвидобування" стано м на 30.06.2009 із заявленої суми до в ідшкодування в декларації за звітний період вересень 2007 ро ку відшкодовано на поточний рахунок 66837 грн. на підставі вис новків про суми відшкодуванн я ПДВ: № 225 від 01.11.08 на суму 26202 грн. 21 к оп., № 22165 від 13.11.08 на суму 40634 грн. 79 ко п. Податковим повідомленням -рішенням № 0000022305/0 від 20.01.2009 року зм еншено бюджетне відшкодуван ня на суму 47232 грн.
Згідно із довідкою № 21/19-134 від 30.06.09 про розмір залишку невідш кодованих сум ПДВ Товарист ва з обмеженою відповідаль ністю "Промислова компанія "Г азвидобування" станом на 30.06.2009 із заявленої суми до відшкод ування в декларації за звітн ий період жовтень 2007 року відш кодовано на поточний рахунок 1198655 грн. 29 коп. на підставі висно вків про суми відшкодування ПДВ: № 336 від 10.11.08 на суму 175000 грн., № 22 239 від 11.11.08 на суму 318852 грн. 81 коп., № 2215 6 від 13.11.08 на суму 704802 грн. 48 коп. Под атковим повідомленням-рішен ням № 0000022305/0 від 20.01.2009 року зменшен о бюджетне відшкодування на суму 97559 грн. 71 коп.
Відповідно до довідки № 22/19-134 від 30.06.2009 року про розмір залишк у невідшкодованих сум ПДВ Т овариства з обмеженою відп овідальністю "Промислова ком панія "Газвидобування" стано м на 30.06.2009 із заявленої суми до в ідшкодування в декларації за звітний період лютий 2008 року відшкодовано на поточний ра хунок 290114 грн. 36 коп. на підставі висновків про суми відшкоду вання ПДВ: № 329 від 10.11.08 на суму 116474 г рн. 28 коп., № 439 від 05.12.08 на суму 90697 гр н. 21 коп., № 501 від 20.02.09 на суму 82942 грн. 87 коп. Податковим повідомленн ям-рішенням № 0000022305/0 від 20.01.2009 року зменшено бюджетне відшкодув ання на суму 201815 грн. 60 коп. Залиш ок бюджетної заборгованості за звітний період становить 116771 грн. 04 коп.
Згідно із довідкою № 23/19-134 від 30.06.09 про розмір залишку невідш кодованих сум ПДВ Товарист ва з обмеженою відповідаль ністю "Промислова компанія "Г азвидобування" станом на 30.06.2009 із заявленої суми до відшкод ування в декларації за звітн ий період березень 2008 року від шкодовано на поточний рахуно к 908830 грн. 63 коп. на підставі висн овків про суми відшкодування ПДВ: № 330 від 10.11.08 на суму 650563 грн. 04 к оп., № 393 від 14.11.08 на суму 108097 грн. 20 ко п., № 440 від 05.12.08 на суму 150170 грн. 39 коп . Податковим повідомленням-р ішенням № 0000022305/0 від 20.01.2009 року зме ншено бюджетне відшкодуванн я на суму 564417 грн. 37 коп.
Відповідно до довідки № 24/19-134 від 30.06.2009 року про розмір залишк у невідшкодованих сум ПДВ Т овариства з обмеженою відп овідальністю "Промислова ком панія "Газвидобування" стано м на 30.06.2009 із заявленої суми до в ідшкодування в декларації за звітний період червень 2008 ро ку відшкодовано на поточний рахунок 767016 грн. 20 коп. на підста ві висновків про суми відшко дування ПДВ: № 333 від 10.11.08, № 438 від 0 5.12.08 на суму 337935 грн. 49 коп., № 417 від 12.12 .08 на суму 47027 грн. 50 коп., № 500 від 20.02.09 н а суму 200320 грн. 65 коп. Податковим повідомленням-рішенням № 000002 2305/0 від 20.01.2009 року зменшено бюдже тне відшкодування на суму 378110 г рн. 15 коп. Залишок бюджетної за боргованості за звітний пері од становить 99426 грн. 65 коп.
Згідно із довідкою № 25/19-134 від 30.06.09 про розмір залишку невідш кодованих сум ПДВ Товарист ва з обмеженою відповідаль ністю "Промислова компанія "Г азвидобування" станом на 30.06.2009 із заявленої суми до відшкод ування в декларації за звітн ий період липень 2008 року відш кодовано на поточний рахунок 290114 грн. 36 коп. на підставі висно вку про суми відшкодування П ДВ: № 523 від 23.02.09 на суму 522674 грн. 88 коп . Податковим повідомленням-р ішенням № 0000022305/0 від 20.01.2009 року зме ншено бюджетне відшкодуванн я на суму 275666 грн. 67 коп. Залишок б юджетної заборгованості за з вітний період становить 286191 гр н. 45 коп.
Відповідно до довідки № 22/19-134 від 30.06.2009 року про розмір залишк у невідшкодованих сум ПДВ Т овариства з обмеженою відп овідальністю "Промислова ком панія "Газвидобування" стано м на 30.06.2009 із заявленої суми до в ідшкодування в декларації за звітний період жовтень 2008 ро ку відшкодовано на поточний рахунок 996306 грн. 20 коп. на підста ві висновків про суми відшко дування ПДВ: № 578 від 19.02.09 на суму 810556 грн. 66 коп., № 51 від 25.02.09 на суму 18574 9 грн. 34 коп. Податковим повідом ленням-рішенням № 0000022305/0 від 20.01.200 9 року зменшено бюджетне відш кодування на суму 1330000 грн.
Таким чином, позивачу за спі рними повідомленнями-рішенн ями зменшено бюджетного від шкодування з ПДВ на загальну суму 2894801 грн. 50 коп.
Відповідно до п.п. 7.4.1 п. 7.1 ст. 7 За кону України "Про податок на д одану вартість" податковий к редит звітного періоду визна чається виходячи із договірн ої (контрактної) вартості тов арів (послуг), але не вище рівн я звичайних цін, у разі якщо до говірна ціна на такі товари (п ослуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичай ної ціни на такі товари (послу ги), та складається із сум пода тків, нарахованих (сплачених ) платником податку за ставко ю, встановленою пунктом 6.1 ста тті 6 та статтею 81 цього Закону , протягом такого звітного пе ріоду у зв'язку з:придбанням а бо виготовленням товарів (у т ому числі при їх імпорті) та по слуг з метою їх подальшого ви користання в оподатковувани х операціях у межах господар ської діяльності платника по датку; придбанням (будівницт вом, спорудженням) основних ф ондів (основних засобів, у том у числі інших необоротних ма теріальних активів та незаве ршених капітальних інвестиц ій в необоротні капітальні а ктиви), у тому числі при їх імп орті, з метою подальшого вико ристання у виробництві та/аб о поставці товарів (послуг) дл я оподатковуваних операцій у межах господарської діяльно сті платника податку. Право н а нарахування податкового кр едиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали вико ристовуватися в оподатковув аних операціях у межах госпо дарської діяльності платник а податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платн ик податку оподатковувані оп ерації протягом такого звітн ого податкового періоду. Якщ о у подальшому такі товари (по слуги) починають використову ватися в операціях, які не є об 'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону або з вільняються від оподаткуван ня згідно зі статтею 5 цього За кону, чи основні фонди перево дяться до складу невиробничи х фондів, то з метою оподаткув ання такі товари (послуги), осн овні фонди вважаються продан ими за їх звичайною ціною у по датковому періоді, на який пр ипадає початок такого викори стання або переведення, але н е нижче ціни їх придбання (виг отовлення, будівництва, спор удження).
Як вбачається із матеріалі в справи, при прийнятті спірн их повідомлень-рішень відпов ідач виходив з обгрунтувань та висновків, наведених у акт і перевірки від 19.01.2009 року № 69/23-2/3135 4329, а саме: з не встановлення фа кту надмірної сплати податку на додану вартість по ланцюг у постачання та скасування д ержавної реєстрації ТОВ "Фер рос-Д", код 33973496.
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України "Про податок на додан у вартість", платник податку - особа, яка згідно з цим Законо м зобов'язана здійснювати ут римання та внесення до бюдже ту податку, що сплачується по купцем, або особа, яка імпорту є товари на митну територію У країни. Платники податку, виз начені у підпунктах "а", "в", "г", "д " п. 10.1 ст. 10 цього Закону, відпові дають за дотримання достовір ності та своєчасності визнач ення сум податку, а також за по вноту та своєчасність його в несення до бюджету відповідн о до закону (п. 10.2 ст. 10 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість").
Таким чином, якщо контраген т не виконав свого зобов'язан ня по сплаті податку до бюдже ту, то це тягне відповідальні сть та негативні наслідки са ме щодо цієї особи.
Зазначена обставина не є пі дставою для позбавлення плат ника податку права на відшко дування податку на додану ва ртість у разі, якщо останній в иконав усі передбачені закон ом умови щодо отримання тако го відшкодування та має всі д окументальні підтвердження розміру свого податкового к редиту.
З огляду на викладене, вимо га пункту 1.8 статті 1 Закону щод о надмірної сплати податку я к необхідної умови бюджетног о відшкодування, стосується платника, який згідно із Зако ном поніс фактичні витрати п о сплаті податку.
Правильність заявленого в ідшкодування підтверджено п одатковими накладними та пла тіжними дорученнями, копії я ких наявні у матеріалах спра ви. Порушень щодо оформлення податкових накладних у акті перевірки не встановлено.
З огляду на викладене, посил ання Державної податкової ін спекції у м. Полтаві, що право позивача на відшкодування не підтверджено результатами з устрічних перевірок постача льників позивача є необґрунт ованим, оскільки Закон Украї ни "Про податок на додану варт ість" не передбачає отриманн я результатів зустрічних пер евірок контрагентів суб'єкта оподаткування у якості обов 'язкової умови відшкодування податку на додану вартість.
При цьому суд вважає за необ хідне зазначити, що із матері алів справи вбачаєтсья та пі дтверджено представником ві дповідача у судовому засідан ні, що відповідач не встанови в факту надмірної сплати под атку на додану вартість по ла нцюгу постачання, оскільки в ідповіді від органів ДПІ про проведення зустрічних перев ірок для підтвердження факту взаєморозрахунків між позив ачем та його контрагентами, д о яких були направлені відпо відні запити, на даний час ним не отримано.
Щодо скасування державної реєстрації ТОВ "Феррос-Д", код 33973496, яке не було контрагентом п озивача, але являлось постач альником ПЕВКП "Промтехсерві с", код 25568687, суд зазначає наступ не.
Державною податковою інсп екцією у м. Полтаві не було над ано суду доказів на підтверд ження того, що до Єдиного дер жавного реєстру внесено зап ис про проведення державної реєстрації припинення ТОВ "Ф еррос-Д", код 33973496, що відповідно до ч. 6 ст. 39 Закону України "Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців" є датою припинення юр идичної особи.
З огляду на ч. 2 ст. 71 Кодексу ад міністративного судочинств а України, відповідно до якої в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову, суд приходить до в исновку, що відповідачем не д оведено факт наявності поруш ення позивачем п.п. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 та п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартіс ть".
Беручи до уваги вищевиклад ене, суд приходить до висновк у, що податкові повідомлення -рішення Державної податков ої інспекції у м. Полтаві від 20 січня 2009 року № 0000022305/0 та від 16 кві тня 2009 року № 0000022305/1 не ґрунтуєтьс я на вимогах чинного законод авства України та винесені б ез урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення, а тому є протипра вними та підлягають скасуван ню.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 1, 7 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість", ч. 6 ст. 39 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців", статтями 2, 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Промислова компанія "Газвидобування" до Державної податкової інспек ції у м. Полтаві про визнання недійсними (нечинними) подат кових повідомлень-рішень зад овольнити.
Визнати протиправними та с касувати податкові повідом лення-рішення Державної пода ткової інспекції у м. Полтаві від 20 січня 2009 року № 0000022305/0 та від 16 квітня 2009 року № 0000022305/1.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Това риства з обмеженою відпові дальністю "Промислова компан ія "Газвидобування" витрати з і сплати судового збору у роз мірі 3 грн. 40 коп.
Постанова, відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о. Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений Коде ксом адміністративного судо чинства, постанова набирає з аконної сили після закінченн я цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове р ішення, якщо його не скасован о, набирає законної сили післ я закінчення апеляційного ро згляду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний термін з дня складання постанови в п овному обсязі та подачі апел яційної скарги у 20-денний терм ін після подачі заяви про апе ляційне оскарження в порядку , визначеному статтею 186 Кодек су адміністративного судоч инства України.
Повний текст постанови виг отовлено 10 листопада 2009 року.
Суддя Л.О . Єресько
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2009 |
Оприлюднено | 25.05.2010 |
Номер документу | 6704235 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Єресько Людмила Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні