Постанова
від 06.06.2017 по справі 818/569/17
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 червня 2017 р. справа №818/569/17

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бондаря С.О.

за участю секретаря судового засідання - Ходун І.І.

представників позивача - Кісіля А.В., Литвин О.В.

представника відповідача - Пишного Р.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/569/17

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014"

до Головного управління ДФС у Сумській області, Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Сумській області

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Сумській області, Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Сумській області, в якому просить: визнати протиправним дії Головного управління ДФС у Сумській області щодо відмови товариству з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" у підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік; зобов'язати Головне управління ДФС у Сумській області підтвердити статус Товариства з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" як платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік; зобов'язати Охтирську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Сумській області внести до Єдиного державного реєстру платників єдиного податку відомості щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" як платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та надати відповідний витяг з Єдиного державного реєстру платників єдиного податку; визнати протиправними дії Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014 у наданні довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів; зобов'язати Охтирську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Сумській області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів; визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Сумській області щодо відмови у прийнятті декларацій платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2016 рік поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014"; визнати декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2016 рік Товариства з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" такими, що подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" у день їх фактичного отримання Охтирською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Сумській області, а саме - 15.02.2017р. та 16.02.2017р. Свої вимоги мотивує тим, що ТОВ "Зоря 2014" 3 квітня 2017 року звернулося до Охтирської ОДПІ із заявою про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів. На вказану заяву Охтирською ОДПІ було надано товариству лист-відмову від 03.04.2017 № 2269/10/18-11-17-25 про видачу довідки. Також товариство 5 квітня 2017 року звернулося до Охтирської ОДПІ із запитом про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку. На вказаний запит Охтирською ОДПІ було надано позивачу лист-повідомлення від 06.04.2017 № 2316/10/18-11-12-0226 про відсутність підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи. Крім того Головне управління ДФС у Сумській області листом-повідомленням від 22.03.2017 № 2155/18-11-12-0117 повідомило товариство, що податковим деклараціям платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2016 рік було присвоєно статус "Не визнано як податкову декларацію". Підставами таких дій відповідачі зазначили, що станом на 03.04.2017 за товариством рахується заборгованість зі сплати податку (податковий борг), а саме: суми ПДВ, що залишаються в розпорядженні сільськогосподарського підприємства згідно ст. 209 Податкового кодексу України в сумі 0,15 грн. На думку позивача, частина податку на додану вартість в розмірі 15 %, яка у відповідності до п. 209.2 ПКУ спрямовується на спеціальний рахунок платника податків, не може вважатися податковим боргом, оскільки вона не сплачується до відповідного бюджету. Тому твердження відповідачів про наявність податкового боргу по платежу "суми ПДВ, що залишаються в розпорядженні с/г підприємства згідно ст. 209 Податкового кодексу України (75 14010160)" є безпідставними.

Головне управління ДФС у Сумській області та Охтирська ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області, заперечуючи проти позову, свою позицію обґрунтовують тим, що відповідно до підпункту 14.1.39, пункту 14.1, статті 14 ПКУ грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію. Станом на 1 січня 2017 року в інтегрованій картці платника податків ТОВ Зоря 2014 по коду платежу 14010160 Суми ПДВ, що залишаються у розпорядженні сільськогосподарського підприємства згідно статті 209 ПКУ рахувалась недоїмка в сумі 0,15 гривень. Наявність податкового боргу станом на 1 січня базового (звітного) року, - позбавляє права перебування на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності, а подана до 20 лютого поточного року звітність на підтвердження статусу платника єдиного податку, - фактично не відповідає обраному режиму оподаткування і у відповідності до абзацу 4 підпункту 4.23 пункту 4 Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом Державної податкової служби України № 516 від 14.06.2012, за наслідками камеральної перевірки підлягає невизнанню, як податкова декларація. Тому оскаржувані дії податкових органів є правомірними.

Представники позивача Кісіль А.В., Литвин О.В. в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі.

Представник відповідачів Пишний Р.Ю. позов не визнав з підстав, викладених у письмовому запереченні.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що ТОВ "Зоря 2014" 3 квітня 2017 року звернулося до Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області із заявою про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів. На вказану заяву Охтирською ОДПІ було надано позивачу лист-відмову від 03.04.2017 № 2269/10/18-11-17-25 про видачу довідки. Також товариство 5 квітня 2017 року звернулося до Охтирської ОДПІ із запитом про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку. Проте, на вказаний запит Охтирською ОДПІ було надано позивачу лист-повідомлення від 06.04.2017 № 2316/10/18-11-12-0226 про відсутність підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи. Крім того Головне управління ДФС у Сумській області листом-повідомленням від 22.03.2017 № 2155/18-11-12-0117 повідомило ТОВ "Зоря 2014", що податковим деклараціям платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2016 рік було присвоєно статус "Не визнано як податкову декларацію".

Відповідно до п.п. 291.2, 291.3 ст.291 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 ПКУ встановлено, що до четвертої групи платників єдиного податку належать - сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Згідно з п.п. 299.1, 299.2 ст.299 ПКУ реєстрація суб'єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.

Пункт 299.9 статті 299 ПКУ визначає, що за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

Форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно листа Державної фіскальної служби України від 27.04.2016 № 14988/7/99-99-12-03-05-17 зазначено, що протягом перехідного періоду за заявою суб'єктів господарювання для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи надаються довідки довільної форми.

Статус ТОВ "Зоря 2014" як платника єдиного податку четвертої групи підтверджується довідкою з реєстру платників єдиного податку від 27.02.2017 № 1837/18-11-12-0117 виданою Охтирською ОДПІ.

Відповідно до п. 299.10 ст.299 ПКУ реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 цього Кодексу;

4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків.

Тобто, Податковим кодексом визначено, що реєстрація платником єдиного податку (в тому числі четвертої групи) є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку виключно на підставі рішення контролюючого органу.

Проте, листи-відповіді які надсилалися відповідачами товариству не мітили інформації про анулювання реєстрації ТОВ "Зоря 2014" платником єдиного податку четвертої групи шляхом виключення із відповідного реєстру.

За приписами пп. 291.5-1.3 п.291.5-1 ст.291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп. 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 ст.14 ПКУ визначено, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Таким чином, платником єдиного податку четвертої групи не може бути суб'єкт господарювання який має станом, на 1 січня звітного року податковий борг, під яким розуміється сума коштів, яка справляється до відповідного бюджету.

Відповідно до п. 209.1 ст.209 ПКУ резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість.

Згідно пп. "б" п. 209.2 ст.209 ПКУ позитивна різниця між сумою податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначена за операціями із зерновими і технічними культурами підлягає перерахуванню: до державного бюджету - у розмірі 85 відсотків; на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам - суб'єктам спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, - у розмірі 15 відсотків.

Відповідно до п.1 Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 11, цей Порядок визначає механізм акумулювання сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, що не підлягають сплаті до бюджету і нараховуються сільськогосподарськими підприємствами - суб'єктами спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства і рибальства (далі - сільськогосподарські підприємства) на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг).

Отже, частина податку на додану вартість в розмірі 15 %, яка у відповідності до п. 209.2 ст.209 ПКУ спрямовується на спеціальний рахунок платника податків, не може вважатися податковим боргом, оскільки вона не сплачується до відповідного бюджету.

Таким чином твердження податкового органу про наявність податкового боргу по платежу "суми ПДВ, що залишаються в розпорядженні с/г підприємства згідно ст. 209 Податкового кодексу України (75 14010160)" є безпідставними.

За приписами п.п. 2, 3, 4, 5 Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 567 (далі - Порядок), довідка видається міжрегіональними територіальними органами Міндоходів України (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць), державними податковими інспекціями в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднаними та спеціалізованими державними податковими інспекціями за встановленою формою (додаток 1) за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги. Довідка видається безоплатно на підставі заяви (додаток 2) платника податків про видачу Довідки. Строк розгляду заяви платника податків та видачі Довідки або направлення відмови в її наданні становить п'ять робочих днів з дня отримання такої заяви органом доходів і зборів. Орган доходів і зборів визначає наявність/відсутність у платника податків податкового боргу на дату формування Довідки з урахуванням наявності/відсутності такого боргу в інформаційних системах органів доходів і зборів за основним та неосновним місцем обліку платника податків.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що у Охтирської ОДПІ не було підстав для відмови в наданні довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, оскільки на момент її формування у позивача не було податкового боргу.

Суд також зазначає, що відповідно до пп. "б" пп. 209.2.1 п.209.2 ст.209 ПКУ сільськогосподарські підприємства для забезпечення перерахування, зазначеного у підпункті "б" пункту 209.2 цієї статті, зараховують кошти на власні рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкриті для перерахування коштів до державного бюджету та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових і технічних культур.

Згідно із пп. 209.2.3 п.209.2 ст.209 ПКУ для перерахування до державного бюджету коштів, зарахованих на рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість з рахунків платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, зазначених у підпункті 209.2.1 пункту 209.2 цієї статті, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету, зазначена у податковій декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування за звітний (податковий) період. На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету.

Суми податку на додану вартість, що підлягають перерахуванню на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, не підлягають сплаті до бюджету та повністю залишаються в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для використання у виробництві сільськогосподарських товарів/послуг. Зазначені суми коштів акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на таких рахунках у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Підпунктом 209.2.4 пункту 209.2 статті 209 ПКУ визначено, що сільськогосподарські підприємства - суб'єкти спеціального режиму оподаткування у строки, встановлені цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, повинні забезпечити перерахування на їхні рахунки у системі електронного адміністрування податку, зазначені у підпункті 209.2.1 пункту 209.2 цієї статті, коштів у розмірі, достатньому для перерахування до державного бюджету та на спеціальний рахунок, на підставі поданої податкової декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування протягом звітного (податкового) періоду.

Тобто, сільськогосподарське підприємство повинно подати за звітний податковий період (місяць) відповідну декларацію з податку на додану вартість, в якій визначити розмір податку який підлягає сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальний рахунок, а також сплатити необхідну суму коштів (в розмірі податку) на рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість відкриті відповідно до пп. 209.2.1 ПКУ. На підставі вказаних декларацій податковий орган надає органу державної казначейської служби реєстр платників, в якому зазначаються, зокрема, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету, зазначена у податковій декларації.

Форма податкової декларації з податку на додану вартість була затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість" (далі - Порядок № 21).

Пункт 5 Розділу І "Загальні положення" Порядку № 21 передбачає, що платники податку, які згідно зі статтею 209 розділу V Кодексу застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, крім декларації 0110, подають податкову декларацію з позначкою "0121 "/"0122"/"0123" (далі - декларація 0121-0123), яка є невід'ємною частиною звітності за відповідний звітний період. До такої податкової декларації включаються лише ті операції, що стосуються спеціального режиму, установленого указаною статтею.

Відповідно до пп. 1 п. 5 Розділу V "Порядок заповнення податкової декларації" Порядку № 21 у рядку 18 вказується сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду та:

- сплачується до загального фонду державного бюджету - рядок 18.1 декларації 0110, 0121-0123,0130.

- спрямовується на спеціальний рахунок суб'єкта спеціального режиму оподаткування - рядок 18.2 декларації 0121-0123.

Позивачем за січень 2016 року було подано до Охтирської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість з позначкою 0121, в рядку 18 якої було визначено податкове зобов'язання за звітний період у розмірі 14619,00 грн.

Пункт 4 Розділу III Порядку № 21 передбачає, що усі показники у податковій звітності проставляються у гривнях без копійок з відповідним округленням за загальновстановленими правилами.

Враховуючи вказану вимогу позивачем до рядку 18.1 (сплачується до державного бюджету) було включено суму податку у розмірі 12426,00 грн. (округлення від множення 14619,00x0,85=12426,15), а в рядку 18.2 (спрямовується на спеціальний рахунок) було включено суму податку у розмірі 2193,00 грн. (округлення від множення 14619,00x0,15=2192,85 грн.).

Згідно платіжного доручення від 29.02.2016 № 416 податок на додану вартість за січень 2016 року в повному розмірі (14619,00 грн.) було сплачено позивачем на його електронний рахунок.

Таким чином, позивачем було дотримано в повному обсязі вимоги чинного податкового законодавства в частині декларування та сплати податку на додану вартість.

Відповідно до пп. 298.8.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:

- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;

- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та митну політику;

- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

На виконання вказаної вимоги, позивачем було подано до Охтирської ОДПІ податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2016 рік, яким згідно листа- повідомлення ГУ ДФСУ у Сумській області від 22.03.2017 № 2155/18-11-12-0117 присвоєно статус "Не визнано як податкову декларацію".

За приписами п. 4.14 Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом Держаної податкової служби України від 14.06.2012 №516, у разі подання платником податків до органу ДПС податкової декларації (у тому числі надісланої поштою або засобами електронного зв'язку), заповненої з порушеннями пп. 48.3 - 48.4 ст. 48 Кодексу, такий орган ДПС зобов'язаний надати платнику податків письмове повідомлення (у разі подання в електронному вигляді платнику надсилається квитанція) про відмову у прийнятті податкової декларації із зазначенням причин такої відмови (Додаток 6 до Методичних рекомендацій):

у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання (пп. 49.11.1 п. 49.11 ст. 49 Кодексу);

у разі отримання такої податкової декларації особисто від платника податку або його представника - протягом трьох робочих днів з дня її отримання (пп. 49.11.2 п. 49.11 ст. 49 Кодексу).

Інспектори, що здійснюють приймання податкової звітності, попереджають платника податків про виявлені недоліки і право невизнання органом ДПС такої податкової звітності відповідно до норм чинного податкового законодавства (за кодами причин, закріпленими за підрозділами приймання та обробки податкової звітності, додаток 6 до Методичних рекомендацій).

Якщо платник податків наполягає на прийнятті звітності, то звітність приймається, реєструється та разом зі службовою запискою передається до галузевого підрозділу для подальшого зберігання у звітній частині особової справи платника податків. На примірнику, що залишається у платника податків, проставляється штамп "ОТРИМАНО", попереджено про можливість невизнання" (зразок штампа наведено у додатку 1).

У БДАЗ така податкова звітність реєструється без внесення показників, здійснюється перевірка документа (клавіша Р4) та документ отримує статус "Не визнано як податкова декларація" із обов'язковим зазначенням підстав невизнання (коду помилки згідно з Довідником причин невизнання звітності як податкової, додаток 6 до Методичних рекомендацій), у коментарях проставляється реєстраційний номер повідомлення ОДПС (про невизнання податкової звітності як податкової декларації) та дата його відправки.

Отже, у випадку присвоєння податковій звітності статусу "Не визнано як податкову декларацію", в обов'язковому порядку декларанту надсилається лист-відмова про прийняття зазначеної звітності у строки, визначені п. 49.11ст.49 ПКУ із зазначенням, підстав відмови.

В іншому випадку пп. 49.9.2 п.49.9 ст.49 ПКУ передбачає, що за умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.

Враховуючи, що Охтирською ОДПІ не надсилалася позивачу у строки встановлені ПКУ відмова у прийнятті звітності, податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2016 рік не можуть вважатися такими, що не подані до контролюючого органу.

Таким чином, суд вважає за необхідне зобов'язати Охтирську ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області надати ТОВ "Зоря 2014" витяг з Єдиного державного реєстру платників єдиного податку як платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік; визнати протиправними дії Охтирської ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області щодо відмови ТОВ "Зоря 2014" у наданні довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів; зобов'язати Охтирську ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області видати ТОВ "Зоря 2014" довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів; визнати декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2016 рік ТОВ "Зоря 2014" такими, що подані товариством у день їх фактичного отримання Охтирською ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області, а саме - 15.02.2017 та 16.02.2017.

Стосовно вимог позивача визнати протиправним дії Головного управління ДФС у Сумській області щодо відмови ТОВ "Зоря 2014" у підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та зобов'язати Головне управління ДФС у Сумській області підтвердити статус Товариства з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" як платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік суд зазначає, що в їх задоволенні необхідно відмовити, оскільки податковим законодавством не передбачено такого обов язку податкового органу як підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік.

Також, необґрунтованими є вимоги позивача про визнання протиправними дій Головного управління ДФС у Сумській області щодо відмови у прийнятті декларацій платника єдиного податку, оскільки в судовому засіданні встановлено, що саме такі дії відповідачем не вчинялися, відповідачем було прийнято рішення присвоїти податковій декларації позивача статус "Не визнано як податкову декларацію".

В цій частині право позивача захищено шляхом визнання декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2016 рік ТОВ "Зоря 2014" такими, що подані товариством у день їх фактичного отримання Охтирською ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області, а саме - 15.02.2017 та 16.02.2017.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, суд вважає за необхідне стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" за рахунок бюджетних асигнувань Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області суму судового збору в розмірі 6400 грн.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" до Головного управління ДФС у Сумській області, Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Сумській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії - задовольнити частково.

Зобов'язати Охтирську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Сумській області (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Снайпера, 3, код ЄДРПОУ 39507814) надати товариству з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. 8-го Березня, 42, код ЄДРПОУ 02137312) витяг з Єдиного державного реєстру платників єдиного податку як платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік.

Визнати протиправними дії Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області щодо відмови товариству з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" у наданні довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів.

Зобов'язати Охтирську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Сумській області (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Снайпера, 3, код ЄДРПОУ 39507814) видати товариству з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів.

Визнати декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2016 рік товариства з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" такими, що подані товариством з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" у день їх фактичного отримання Охтирською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Сумській області, а саме - 15.02.2017 та 16.02.2017.

В іншій частині позовним вимог - відмовити.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Зоря 2014" (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. 8-го Березня, 42, код ЄДРПОУ 02137312) за рахунок бюджетних асигнувань Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Снайпера, 3, код ЄДРПОУ 39507814) суму судового збору в розмірі 6400 грн. (шість тисяч чотириста грн.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя C.О. Бондар

Повний текст постанови складено 9 червня 2017 року.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2017
Оприлюднено16.06.2017
Номер документу67123102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/569/17

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 19.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 18.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 27.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 21.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні