ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 квітня 2017 р. Справа № 804/9877/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Турової О.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпро адміністративну справу за позовом Селянського (фермерського) господарства Маяк до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ :
Селянське (фермерське) господарство Маяк (далі - СФГ Маяк ) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, правонаступником якої є Криворізька північна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі Криворізька північна ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області), в якому, з урахуванням уточненого адміністративного позову, просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача форми Р №0000461500 від 24.04.2015р.
В обґрунтування позовних вимог, з урахуванням додаткових пояснень, зазначалося, що відповідач за результатами проведеної документальної позапланової виїзної перевірки позивача дійшов помилкового висновку про порушення останнім приписів п.286.4 ст.286, п.п.285.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України та про заниження ним через це орендної плати за земельні ділянки на загальну суму 15440,29грн. за період з 01.01.2014р. по 31.01.2015р., оскільки СФГ Маяк сплачувало орендну плату за землю відповідно до трьох укладених з Криворізькою районною державною адміністрацією договорів оренди земельних ділянок від 01.06.2007р., при цьому будь-які зміни з цього приводу до договорів не вносились. Згідно з п.п.4.1.9 п.4.1 ст.4 Податкового кодексу України зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року. Отже, у 2014 році згідно з наведеними положеннями Податкового кодексу України Закон України Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні №1166-VІІ від 27.03.2014р. в частині встановлення мінімального розміру орендної плати застосовуватися не міг. При цьому з 01.01.2015 року плата за землю віднесена до місцевих податків у складі податку на майно, а тому, зважаючи на те, що жодних рішень щодо затвердження ставок земельного податку та орендної плати у 2015 році місцеві ради не приймали, повинна застосовуватися ставка орендної плати, що діяла до 31.12.2014р. Тобто підстав для збільшення розміру орендної плати немає. Також позивач зауважував, що законодавча зміна розміру земельного податку є підставою для перегляду сторонами розміру орендної плати за договором шляхом внесення до нього відповідних змін, і не тягне автоматичну зміну умов договору в односторонньому порядку, а відтак і відповідного донарахування контролюючим органом грошових зобов'язань з орендної плати за землю. До того ж, відповідно до п.п.282.1.10 п.282.10 ст.282 Податкового кодексу України позивач, як платник фіксованого сільськогосподарського податку за земельні ділянки, які використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва, має пільгу щодо плати за землю. Крім того, позивач посилався на те, що сама перевірка СФГ Маяк , за наслідками якої винесено спірне податкове повідомлення-рішення, проведена відповідачем без наявності законних підстав.
Позивач про час, дата та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, проте його представник до судового засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.
Відповідач також був належним чином повідомлений про час, дата та місце розгляду справи, проте його представник до судового засідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив, правом на подання письмових заперечень на позов не скористався.
Зважаючи на приписи ч.4 ст.122, ч.4, ч.6 ст.128 КАС України, а також на строки розгляду адміністративних справ, встановлені ст.122 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами, оскільки не вбачає потреби заслуховувати свідків та експертів.
Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що СФГ Маяк (код ЄДРПОУ 30339687) зареєстроване Криворізьким районним управлінням юстиції Дніпропетровської області 26.04.1999р. за №Ю0040059 та перебуває на обліку в Криворізькій північній ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка є правонаступником Криворізької північної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, як платник податків, в тому числі орендної плати за землю.
Як свідчать матеріали справи, СФГ Маяк укладено з Криворізькою районною державною адміністрацією три договори з оренди земельної ділянки, а саме: договір оренди від 01.06.2007р. №б/н, зареєстрований в центрі Державного земельного кадастру 06.07.2009р. реєстраційний номер 040912101016 на земельну ділянку площею 6,7968га (рілля); договір оренди реєстраційний номер 040912101017, зареєстрований в центрі Державного кадастру 06.07.2009р. на земельну ділянку площею 23,8004га (рілля); договір оренди на земельну ділянку площею 2,896га (пасовище) від 01.06.2007р., реєстраційний номер 040912101018, зареєстрований в центрі Державного земельного кадастру 06.07.2009р.
Відповідно до зазначених вище договорів оренди - орендна плата встановлена у розмірі земельного податку, тобто 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Криворізьким відділенням Криворізької північної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області на адресу СФГ Маяк направлені листи від 20.05.2014р. за №1283/10/1540 та від 29.10.2014р. №2503/10/1540 з роз'ясненнями щодо необхідності надання уточнюючої декларації з орендної плати за землю у зв'язку із внесенням змін до Податкового кодексу України Законом України від 27.03.2014р. №1166-VII Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні , яким встановлено, що з 1 квітня 2014 року змінено розмір орендної плати за землі сільськогосподарського призначення, її мінімальний розмір не може бути меншим 3%нормативної грошової оцінки, проте, станом на 25.12.2014р. уточнюючі декларації СФГ Маяк не подані.
Також Криворізьким відділенням Криворізької північної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області на адресу СФГ Маяк направлено лист від 26.12.2014р. №2902/10/154 з роз'ясненнями щодо необхідності надання уточнюючої декларації по орендній платі за землю та з попередженням, що у разі ненадання уточнюючого розрахунку, відповідно до вимог пп.78.1.1, пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI буде проведено позапланову виїзну документальну перевірку.
СФГ Маяк надано пояснення від 29.01.2015р. за №607/10, в якому підприємство зазначає про відсутність підстав для подачі декларації з орендної плати з визначенням розміру останньої - 3% від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки.
Так, СФГ Маяк подану звітні декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2014 рік та на 2015 рік зі ставками орендної плати, які діяли до 01.04.2014р.
20.03.2015р. у зв'язку з отриманням податкової інформації щодо фактів, які свідчать про можливість порушення СФГ Маяк (код ЄДРПОУ 30339687) норм податкового законодавства по факту правильності та повноти нарахування орендної плати за період з 01.01.2014р. по 31.01.2015р. контролюючим органом винесено наказ №169 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Селянського (фермерського) господарства Маяк (код ЄДРПОУ 30339687) .
На підставі направлення на перевірку від 20.03.2015р. №101/04/83-22-01, виданого Криворізькою північною ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області ОСОБА_1, головному державному ревізору-інспектору відділу організації та супроводження перевірок управління податкового аудиту та направлення на перевірку від 20.03.2015р. №100/04-83-22-01, виданого Криворізькою північною ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області ОСОБА_2, завідуючій сектору оподаткування та контролю об'єктів та операцій Криворізького відділення, а також на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.1 п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI та наказу Криворізької північної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області від 20.03.2015р. №169 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Селянського (фермерського) господарства Маяк (код ЄДРПОУ 30339687) проведено позапланову виїзну документальну перевірку Селянського Фермерського Господарства Маяк (код ЄДРПОУ 30339687) з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо правильності та повноти нарахування орендної плати за землю за період з 01.01.2014р. по 31.01.2015р.
За результатами означеної перевірки складено акт від 03.04.2015р. №44/04-83-22-01/30339687 Про результати позапланової документальної перевірки Селянського (фермерського) господарства Маяк (код ЄДРПОУ 30339687) з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо правильності та повноти нарахування орендної плати за землю за період з 01.01.2014р. по 31.01.2015р., в якому контролюючим органом зроблено висновок про порушення позивачем вимог п.286.4 ст.286, п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755- VI, в результаті чого занижено податкові зобов'язання з орендної плати за землю всього на суму 15440,29грн. за період з 01.01.2014р. по 31.01.2015р.,в т.ч.: за 2014 рік - 13558,53грн.; за січень 2015 року - 1881,76грн.
Висновки цього акта перевірки обґрунтовані тим, що СФГ Маяк декларувало та сплачувало орендну плату за земельні ділянки без урахування приписів п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України зі змінами, внесеними Законом України Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні №1166-VІІ від 27.03.2014р., тобто в розмірі менше трьох відсотків нормативної грошової оцінки землі. Станом на час проведення перевірки СФГ Маяк уточнюючу декларацію з орендної плати за 2014 рік не подано, крім того, позивачем подано звітну декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2015 рік зі ставками, які діяли до 01.04.2014р. При цьому з 01.01.2011р. будь-які питання щодо оподаткування регулюються саме Податковим кодексом України і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України. Водночас, з 01.04.2014р. СФГ Маяк здійснює нарахування та сплату орендної плати за землю з порушенням вимог п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України.
На підставі вказаного акта перевірки від 03.04.2015р. №44/04-83-22-01/30339687 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення форми Р від 24.04.2015р. №0000461500, яким СФГ Маяк збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб в загальній сумі 19300,37грн., з яких за основним платежем у розмірі 15440,29грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 3860,08грн.
Вирішуючи позовні вимоги про визнання протиправним та скасування вищевказаного податкового повідомлення-рішення, суд керується наступним.
Зі змісту Земельного кодексу України та Закону України Про оренду землі слідує, що користування землею в Україні є платним.
З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України який, відповідно до пункту 1.1 статті 1 регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, і, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
За змістом підпункту 9.1.10 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу вимог підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього ж Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Останні ж, як визначає зміст підпункту 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу, - це особи, яким, зокрема, на умовах оренди надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності. Отже, Податковий кодекс України визначив обов'язок й орендаря сплачувати земельний податок у формі орендної плати.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України). Подібне визначення міститься і у статті 21 Закону України Про оренду землі .
Справляння плати за землю, в тому числі і орендної плати, здійснюється відповідно до положень розділу ХIII ПК.
При цьому п.288.1-п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
За наведених обставин, позивач є платником орендної плати за землю. Отже, відповідно до вимог п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, позивач як платник податків зобов'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Згідно п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України (в редакції, чинній до 01.04.2014р.) розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
Разом з тим, Законом України від 27.03.2014р. №1166-VІІ Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні , який набрав законної сили 01.04.2014р., було внесено зміни до п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України, згідно яких розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
Отже, законодавцем з 01.04.2014р. було змінено нижню граничну межу річної суми платежу по орендній платі за земельні ділянки.
За таких обставин, варто зазначити, що з набранням чинності Податковим кодексом України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого договором розміру орендної плати. При цьому виходячи із принципу пріоритетності норм Податкового кодексу України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 цього Кодексу, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.
Аналогічна правова позиція щодо застосування зазначених норм матеріального права висловлена колегією суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постанові від 02 грудня 2014 року (справа №21-274а14) та у постанові від 14 липня 2015 року (справа №826/5560/14).
Таким чином, з 01.04.2014р. мінімальна сума орендної плати повинна становити не менше 3 відсотків нормативної грошової оцінки, не зважаючи на те, чи були внесені відповідні зміни до договору оренди землі.
Приписами п.288.7 ст.288 Податкового кодексу України передбачено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Відповідно до п.285.1 ст.285 цього Кодексу базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Згідно з п.286.2, п.286.3 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
Абзацом 2 п.286.4 ст.286 Податкового кодексу України встановлено, що у разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
З огляду на наведені приписи закону, зроблені Криворізькою північною ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області висновки в акті перевірки від 03.04.2015р. №44/04-83-22-01/30339687 про порушення позивачем вимог п.286.4 ст.286, п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України через те, що СФГ Маяк декларувало та сплачувало орендну плату за земельні ділянки без урахування приписів п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України зі змінами, внесеними Законом України Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні №1166-VІІ від 27.03.2014р., тобто в розмірі менше трьох відсотків нормативної грошової оцінки землі, в результаті чого занижено податкові зобов'язання з орендної плати за землю всього на суму 15440,29грн. за період з 01.01.2014р. по 31.01.2015р.,в т.ч.: за 2014 рік - 13558,53грн.; за січень 2015 року - 1881,76грн., є обґрунтованими та такими, що відповідають приписам чинного законодавства.
Відтак, і спірне податкове повідомлення-рішення форми Р від 24.04.2015р. №0000461500, яким СФГ Маяк збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб в загальній сумі 19300,37грн., з яких за основним платежем у розмірі 15440,29грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 3860,08грн. є правомірним та скасуванню не підлягає.
Щодо доводів позивача про те, що відповідно до п.п.282.1.10 п.282.10 ст.282 Податкового кодексу України позивач, як платник фіксованого сільськогосподарського податку за земельні ділянки, які використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва, має пільгу щодо плати за землю, суд зазначає про таке.
Статтею 282 Податкового кодексу України встановлено пільги щодо сплати податку для юридичних осіб.
Так, п.п.282.1.10 п.282.1 ст.282 Податкового кодексу України визначено, що від сплати податку звільняються, зокрема, платники фіксованого сільськогосподарського податку за земельні ділянки, які використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.
За змістом приписів п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно з п.п.14.1.72 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XIII цього Кодексу).
Відповідно до п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата).
Таким чином, податкове законодавство розрізняє поняття земельний податок та орендна плата, це є два різних види плати за землю і окремі платежі.
При цьому, як зазначалося вище, ст.282 Податкового кодексу України встановлено пільги саме щодо сплати податку для юридичних осіб, а не орендної плати, тому, жодних пільг зі сплати орендної плати СФГ Маяк п.п.282.1.10 п.282.1 ст.282 Податкового кодексу України не надає.
Щодо посилань позивача на те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню через порушення контролюючим органом законодавчих вимог відносно призначення та проведення перевірки СФГ Маяк , за наслідками якої видано спірне податкове повідомлення-рішення, суд зазначає наступне.
Правові наслідки наказу про призначення перевірки та дій щодо її проведення є вичерпаними, при цьому після проведення перевірки права платника податків порушують лише наслідки проведення відповідної перевірки, оскільки наказ про призначення перевірки є актом одноразового застосування та вичерпує свою дію фактом його виконання.
Як свідчать матеріали справи, контролюючим органом фактично реалізована надана наказом компетенція на проведення перевірки та оформлення результатів такої перевірки, що підтверджується актом перевірки від 03.04.2015р. №44/04-83-22-01/30339687 та безпосередньо самим спірним податковим повідомленням-рішенням, виданим на підставі цього наказу.
Водночас, окремі порушення встановленої процедури проведення перевірки та/або прийняття податкового-повідомлення рішення не нівелюють факту порушення позивачем податкового законодавства та не є підставою для звільнення його від відповідальності за це порушення.
За наведених обставин, суд приходить до висновку про правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, а, отже, про відсутність підстав для його скасування.
Керуючись ст. ст. 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Селянського (фермерського) господарства Маяк до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити у повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2017 |
Оприлюднено | 03.07.2017 |
Номер документу | 67493885 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні