Ухвала
від 20.06.2017 по справі 921/319/17-г/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

20 червня 2017 рокуСправа № 921/319/17-г/11 УХВАЛА

Господарський суд Тернопільської області у складі судді Сидорук А.М.

Розглянувши матеріали справи

за позовом: Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області, вул. Танцорова, 11,Тернопіль,Тернопільська область,46008

до відповідача: ОСОБА_1 акціонерного товариства "Бучацький цукровий завод", вул. П. Тичини, 3,Бучач,Бучацький район, Тернопільська область,48400

третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Бучацька міська рада, ОСОБА_2, 1, м.Бучач Тернопільської області

про визнання права власності на нежитлову будівлі хлораторної.

в межах справи № 11/Б-1042 (337/7-10) про банкрутство ОСОБА_1 акціонерного товариства "Бучацький цукровий завод"

За участю представників сторін:

Позивача: ОСОБА_3 - головний спеціаліст юридичного сектору; ОСОБА_4 - гол. спеціаліст відділу приватизації, управління корпоративними правами держави та оцінки державного майна

Відповідача: ОСОБА_5 - ліквідатор ВАТ "Бучацький цукровий завод"

Третьої особи: не з'явився

Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області: ОСОБА_6

Суть справи: Постановою арбітражного суду Тернопільської області від 20 березня 2001 року Відкрите акціонерне товариство "Бучацький цукровий завод", вул. Тичини,3, м. Бучач, Тернопільської області визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру банкрута.

Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 02 листопада 2010 року ліквідатором банкрута відкритого акціонерного товариства «Бучацький цукровий завод", вул. П.Тичини, 3, м. Бучач, Тернопільської області, ідентифікаційний код 007373095 призначено арбітражного керуючого ОСОБА_5, ліцензія серії АВ № 456574 від 28.05.2009 року, видана Державним департаментом з питань банкрутства.

Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 25 травня 2017 року порушено провадження у справі за заявою Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області, вул. Танцорова, 11,Тернопіль,Тернопільська область,46008 до ОСОБА_1 акціонерного товариства "Бучацький цукровий завод", вул. П. Тичини, 3,Бучач,Бучацький район, Тернопільська область,48400 про визнання права власності на нежитлову будівлі хлораторної. Розгляд справи призначено на 06 червня 2017 року о 12 год. 40 хв.. Відстрочено Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Тернопільській області, м.Тернопіль, вул.Танцорова, 11 сплату судового збору в розмірі 1 124,54 грн. за подання заяви про визнання на нерухоме майно до ухвалення судового рішення у справі. Зобов'язано відповідача подати в засідання обгрунтований відзив на заяву.

Представник позивача подану заяву підтримав в повному обсязі із підстав зазначених у заяві. Разом з тим, 06 червня 2017 року на адресу господарського суду Тернопільської області від останнього надійшло клопотання № 10-12-02052 від 02.06.2017 про залучення до участі у справі, в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_7 міську раду.

Ліквідатор ВАТ "Бучацький цукровий завод" - ОСОБА_5 надав суду Заперечення вих.. № 06/220 від 06.06.2017р. на позовну заяву Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області; просить суд в задоволенні заяви відмовити та в порядку ст..38 ГПК України просить суд витребувати оригінали документів, долучених до позовної заяви, у тому числі наказ про створення та акт приймання-передавання майна ВАТ "Бучацький цукровий завод" для огляду в судовому засіданні.

В порядку ст..77 ГПК України ухвалою господарського суду від 06.06.2017р. відкладено розгляд справи на 20.06.2017р. на 12 год. 40 хв.; зобов'язано Регіональне відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області надати суду оригінали документів долучених до позовної заяви; оригінал рішення засновника про створення відкритого акціонерного товариства в процесі приватизації; оригінал акту приймання-передавання нерухомого майна ВАТ "Бучацький цукровий завод"/ для огляду в судовому засіданні/.

Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 13.06.2017р. залучено до участі у справі № 921/319/17-г/11(11/Б-1042 (337/7-10) за заявою Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області, вул. Танцорова, 11,Тернопіль,Тернопільська область,46008 до ОСОБА_1 акціонерного товариства "Бучацький цукровий завод", вул. П. Тичини, 3, м. Бучач, Тернопільської області про визнання права власності на нежитлову будівлі хлораторної в межах справи про банкрутство в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Бучацьку міську раду, ОСОБА_2, 1, м.Бучач Тернопільської області.

20.06.2017р. від позивача по справі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області на адресу господарського суду надійшли письмові пояснення по справі, до яких долучено докази сплати судового збору, постанову про проведення виїмки документів, протокол виїмки від 08.11.2002р., відомість розрахунку залишкової вартості основних засобів Бучацького цукрового заводу.

20.06.2017р. від відповідача по справі ОСОБА_1 акціонерного товариства "Бучацький цукровий завод" в особі арбітражного керуючого /ліквідатора/ ОСОБА_5 на адресу господарського суду надійшли додаткові обґрунтування до заперечення на позовну заяву Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області, в яких ліквідатор боржника зазначає, що відповідно до Положення про порядок передачі державного майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.1996р. № 678 предметом передачі згідно з цим Положенням можуть бути: цілісні майнові комплекси підприємств, установ, організацій або їх структурних підрозділів (далі - підприємства); об'єкти незавершеного будівництва; окремі інвентарні об'єкти, що належать підприємствам (будівлі, споруди, машини, устаткування, інші облікові одиниці основних засобів). Передача підприємств провадиться разом з усіма їх активами і пасивами, лімітами, фондами, планами фінансово-господарської діяльності тощо, а об'єктів незавершеного будівництва - також з проектно-кошторисною документацією і оформляється актом приймання-передачі, який підписується уповноваженими особами сторін. Відтак, посилання представника позивача на відсутність законодавчих норм, які б передбачали обов'язковість передачі державного майна на підставі такого акту не відповідає приписам чином на момент перетворення ВАТ "Бучацький цукровий завод", законодавства. В той же час, відсутність акту приймання-передачі державного майна у приватну власність свідчить про недотримання Фондом державного майна про Тернопільській області вимог щодо порядку проведення такої процедури та, як наслідок, недостовірність наданих позивачем доказів переданого (належного) банкруту майна.

В судовому засіданні представник Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області подану заяву підтримав із підстав, зазначених в ній.

Ліквідатор ВАТ "Бучацький цукровий завод" заперечив проти доводів позивача, викладених в позовній заяві та просить суд в задоволенні заяви відмовити.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Бучацька міська рада заяв, пояснень суду не надала, повноважений представник в судове засідання не з'явився.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлено наступне:

За змістом положень статті 55 Конституції України кожному гарантується захист прав і свобод у судовому порядку.

Відповідно до положень статті 4 1 ГПК України господарські суди вирішують господарські спори у порядку позовного провадження, передбаченому цим Кодексом. Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом № 2343-XII.

Згідно з пунктами 2, 7 частини першої статті 12 ГПК України господарським судам підвідомчі справи про банкрутство; справи у спорах з майновими вимогами до боржника, стосовно якого порушено справу про банкрутство, у тому числі справи у спорах про визнання недійсними будь-яких правочинів (договорів), укладених боржником; стягнення заробітної плати; поновлення на роботі посадових та службових осіб боржника, за винятком спорів, пов'язаних із визначенням та сплатою (стягненням) грошових зобов'язань (податкового боргу), визначених відповідно до Податкового кодексу України, а також справ у спорах про визнання недійсними правочинів (договорів), якщо з відповідним позовом звертається на виконання своїх повноважень контролюючий орган, визначений Податковим кодексом України.

Частиною дев'ятою статті 16 ГПК (виключна підсудність справ) передбачено, що справи у майнових спорах, передбачених пунктом 7 частини першої статті 12 цього Кодексу, розглядаються господарським судом, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство.

Зазначені норми кореспондуються з положеннями частини четвертої статті 10 Закону № 2343-XII, відповідно до якої суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, вирішує усі майнові спори з вимогами до боржника, у тому числі спори про визнання недійсними будь-яких правочинів (договорів), укладених боржником, тощо.

Системний аналіз положень Закону № 2343-XII дає підстави для висновку, що з моменту порушення стосовно боржника справи про банкрутство він перебуває в особливому правовому режимі, який змінює весь комплекс юридичних правовідносин боржника, і спеціальні норми Закону № 2343-XII мають пріоритет у застосуванні при розгляді справ про банкрутство щодо інших законодавчих актів України, а тому правочини (договори) або майнові дії боржника, які були вчинені боржником після порушення справи про банкрутство або протягом одного року, що передував порушенню справи про банкрутство, можуть бути відповідно визнані недійсними або спростовані господарським судом у межах провадження у справі про банкрутство за заявою арбітражного керуючого або конкурсного кредитора (частина перша статті 20 Закону № 2343-XII); за позовом розпорядника майна (частина дев'ята статті 22 Закону № 2343-XII); за заявою комітету кредиторів (частина восьма статті 26 Закону № 2343-XII); за заявою керуючого санацією (частина п'ята статті 28 Закону № 2343-XII); за заявою ліквідатора (частина друга статті 41 Закону № 2343-XII).

Отже, за умови порушення провадження у справі про банкрутство боржника, особливістю вирішення таких спорів є те, що вони розглядаються та вирішуються господарським судом без порушення нових справ, що узгоджується із загальною спрямованістю Закону № 2343-XII, який передбачає концентрацію всіх спорів у межах справи про банкрутство задля судового контролю у межах цього провадження за діяльністю боржника, залучення всього майна боржника до ліквідаційної маси та проведення інших заходів, метою яких є повне або часткове задоволення вимог кредиторів.

Постановою арбітражного суду Тернопільської області від 20 березня 2001 року відкрите акціонерне товариство "Бучацький цукровий завод", вул. Тичини,3, м. Бучач, Тернопільської області визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру банкрута.

Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 02.11.2010р ліквідатором ОСОБА_1 Акціонерного Товариства «Бучацький цукровий завод", ідентифікаційний код 007373095 призначено арбітражного керуючого ОСОБА_5, ліцензія серії АВ № 456574 від 28.05.2009 року, видана Державним департаментом з питань банкрутства.

20.06.1997р. Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Тернопільській області прийнято наказ № 551 про приватизацію цілісного майнового комплексу Бучацького цукрового заводу.

Наказом Регіонального відділення від 09.02.1998р. № 113 затверджено план приватизації цілісного майнового комплексу Бучацького цукрового заводу.

Відповідно до Наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області від 24.02.1998р. № 167 державне підприємство Бучацький цукровий завод перетворено у Відкрите Акціонерне Товариство Бучацький цукровий завод .

Згідно з Статутом ВАТ Бучацький цукровий завод засновником Товариства є Регіональне відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області.

Інвентаризація майна державного підприємства проводилась станом на 01.07.1997р. у відповідності до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються, а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 158 від 02.03.1993р.

Згідно з матеріалами інвентаризації, проведеної станом на 01.07.1997р., в процесі приватизації цілісного майнового комплексу Бучацького цукрового заводу об'єкт нерухомого майна - хлораторна, на балансі підприємства не перебувала.

Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Тернопільській області було надано ліквідатору ВАТ Бучацький цукровий завод перелік нерухомого майна, яке під час приватизації передано до статутного фонду Товариства; серед даного переліку об'єктів переданих у власність товариству об'єкт нерухомості нежитлова будівля хлораторної не зазначена.

Листами від 31.03.2017р. № 3/166, від 10.04.2017р. № 04/173 ліквідатор ВАТ Бучацький цукровий завод ОСОБА_5 повідомив Регіональне відділення, що під час приватизації цілісного майнового комплексу Бучацького цукрового заводу до статутного капіталу товариства не увійшла нежитлова будівля хлораторної (біля очисних споруд), якій присвоєно юридичну адресу: вул..П.Тичини, 3 х , м.Бучач Тернопільської області. В листі також ліквідатор просив надати інформацію стосовно перебування нежитлової будівлі хлораторної на балансі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області.

14.04.2017р. листом № 18-06-01438 Регіональне відділення проінформувало ліквідатора товариства про те, що згідно з матеріалами інвентаризації, проведеної станом на 01.07.1997р., в процесі приватизації цілісного майнового комплексу Бучацького цукрового заводу об'єкт нерухомого майна - хлораторна на балансі підприємства не перебувала. Крім того, даним листом ліквідатор був повідомлений Регіональним відділенням про створення комісії з обстеження майна, яке не увійшло до статутного капіталу ВАТ Бучацький цукровий завод , а саме нежитлової будівлі хлораторної, також було повідомлено про включення кандидатури ліквідатора до складу комісії, однак арбітражний керуючий своє представництво у складі комісії не забезпечив.

За результатами обстеження майна, яке в процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу ВАТ Бучацький цукровий завод , а саме нежитлової будівлі хлораторної, комісією 26.04.2017р. складено акт, яким встановлено, що нежитлова будівля хлораторної в інвентаризаційних описах основних засобів ДП Бучацький цукровий завод не обліковувалася на балансі Бучацького цукрового заводу та не увійшла до статутного капіталу ВАТ Бучацький цукровий завод .

Як вбачається із заяви позивача, даний об'єкт знаходиться на земельній ділянці поряд з будівлями та спорудами Бучацького цукрового заводу.

За інформацією ліквідатора ВАТ Бучацький цукровий завод рік будівництва хлораторної - 1958р.

Таким чином, на думку позивача, будівництво хлораторної здійснювалось за державні кошти разом із будівництвом державного підприємства Бучацького цукрового заводу.

З огляду на викладене, позивач зазначає в позовній заяві, що саме державі в особі регіонального відділення ФДМУ по Тернопільській області належить право на предмет спору в частині визнання права власності на об'єкт нерухомості нежитлової будівлі хлораторної.

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив:

04 листопада 2011 р. відбулось засідання зборів комітету кредиторів ОСОБА_1 Акціонерного Товариства «Бучацький цукровий завод", на яких ліквідатор боржника доповів комітету кредиторів, що ліквідатором проведено певні дії з пошуку майна банкрута, яке не обліковується в РБТІ, але знаходиться на території банкрута та не було продано ніякому підприємству. На зазначене майно відсутні документи, воно будувалось господарським способом і не ставилось на облік. Перелік майна: розчинний вузол; нежитлове приміщення хлораторної; незавершене будівництво цеху; пожежне приміщення з водоймою.

На засіданні зборів комітету кредиторів ВАТ «Бучацький цукровий завод", комітет кредиторів одноголосно вирішив: провести інвентаризацію майна; включити майно в ліквідаційну масу; направити листа міському голові м.Бучач про надання права власності на майно згідно інвентаризації; виробити технічну документацію на майно, включене в ліквідаційну масу.

04.11.2011 року складом ліквідаційної комісії, а саме голова комісії - ліквідатор ВАТ Бучацький цукровий завод ОСОБА_5, члени комісії - представник від МДПІ у Бучацькому районі ОСОБА_8, представник від Філії Відділу ПАТ Промінвестбанк - ОСОБА_9, представник від служби автомобільних доріг в Тернопільській області - ОСОБА_10, склали Інвентаризаційний опис, в який, зокрема, ввійшла нежитлова будівля хлораторної.

Рішенням Виконавчого комітету Бучацької міської ради № 246 від 22.12.2015 року було вирішено задовольнити клопотання арбітражного керуючого, ліквідатора ВАТ Бучацький цукровий завод ОСОБА_5 та присвоїти об'єктові містобудування нежитловій будівлі хлораторної (біля очисних споруд) юридичну адресу: вул. П. Тичини, 3, х , м. Бучач, Бучацького району, Тернопільської області.

Рішенням Бучацької міської ради № 197 від 16.03.2016р. надано дозвіл арбітражному керуючому, ліквідатору ВАТ Бучацький цукровий завод ОСОБА_5 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0460 га. для обслуговування приміщення хлораторної в межах населеного пункту м.Бучач, вул..Тичини, 3 х , та орієнтовно площею до 0,108 га. для обслуговування незавершеної будівництвом мехмайстерні в межах населеного пункту м.Бучач, вул..Тичини, 3 м за рахунок земель промисловості (не надані у власність та постійне користування).

Відповідно до ст..26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" /у редакції Закону, чинній до 19.01.2013р./ усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені і в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів, зазначених в п.1 ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Приватизація цілісного майнового комплексу Бучацького цукрового заводу проводилась у відповідності до положень Державної програми приватизації на 1997 рік, затвердженої Законом України від 3 червня 1997 року за № 294/97-ВР, п. 5.3 розділу 5 якої передбачено, що Приватизація майна в агропромисловому комплексі здійснюється у порядку, встановленому Законом України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" (290/96-ВР) зі збереженням завдань щодо обсягів приватизації, визначених цією Програмою.

Так, у ст. 2 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" зазначено, що Приватизація майна підприємств харчової промисловості, які переробляють сільськогосподарську сировину, борошномельно-круп'яної та комбікормової промисловості, а також сервісних, будівельних, фірмових торговельних, інших несільськогосподарських підприємств та організацій агропромислового комплексу, які виконують роботи і надають послуги сільськогосподарським товаровиробникам незалежно від вартості об'єктів приватизації (але не менше необхідної для створення статутного фонду акціонерного товариства згідно з законодавством України), здійснюється шляхом перетворення їх у відкриті акціонерні товариства у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. При цьому зберігаються профільність, технологічна єдність виробництва та цілісність майнових комплексів і технологій.

Відповідно до ст.5 Закону України "Про приватизацію державного майна", до об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, зокрема, належать: підприємства (цехи, виробництва, дільниці, інші підрозділи, якщо в разі їх виділення у самостійні підприємства не порушується технологічна єдність виробництва з основної спеціалізації підприємства, із структури якого вони виділяються) як єдині майнові комплекси, до складу яких входять усі види майна, призначені для їх діяльності, що визначені Цивільним кодексом України, у тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких вони розташовані. При цьому, згідно Закону України "Про приватизацію державного майна", у тексті Закону слова "єдиний (цілісний) майновий комплекс", "цілісний майновий комплекс" у всіх відмінках і числах замінено словами "єдиний майновий комплекс" у відповідному відмінку і числі згідно із Законом України від 27 квітня 2007 року N 997-V.

Крім того, відповідно до п. З ст. 5 вищезгаданого закону Перелік об'єктів (груп об'єктів), які не підлягають приватизації , затверджується Верховною Радою України по поданню Кабінету Міністрів України , отже, є вичерпаним й розширеному трактуванню не підлягає. Разом з тим, у такому переліку об'єктів, які не підлягають приватизації нежитлова будівля хлораторної (біля очисних споруд), якій присвоєно юридичну адресу: вул. П. Тичини, 3, х , м. Бучач, Бучацького району, Тернопільської області відсутня.

Частиною 1 ст.4 Закону України Про оренду державного та комунального майна (в редакції, чинній на дату приватизації ЦМК Бучацького цукрового заводу) визначено, що цілісним майновим комплексом є господарський об'єкт з завершеним циклом виробництва продукції (робіт, послуг) з наданим йому державою державною земельною ділянкою, на якій він розміщений, автономними інженерними комунікаціями, системою енергопостачання.

Пунктом 11 Методики оцінки вартості об'єктів приватизації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.1996р. N961 (чинної на момент приватизації) визначено, що цілісний майновий комплекс - це господарський об'єкт із закінченим циклом виробництва продукції (робіт, послуг).

Відповідно до п.3 Положення про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства, затвердженого наказом Фонду державного майна України Про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства від 29.12.2010р. №1954, цілісний майновий комплекс - об'єкт, сукупність активів якого забезпечує провадження окремої діяльності, що визначає загальнодержавне значення підприємства, на постійній і регулярній основі.

Згідно ч.2 ст.191 ЦК України, до складу підприємства як єдиного майнового комплексу входять усі види майна, призначені для його діяльності, включаючи земельні ділянки, будівлі, споруди, устаткування, інвентар, сировину, продукцію, права вимоги, борги, а також право на торговельну марку або інше позначення та інші права, якщо інше не встановлено договором або законом.

Аналіз приписів зазначених правових норм вказує на те, що рішення про приватизацію цілісних майнових комплексів приймається один раз, при цьому прийняття уповноваженим органом такого рішення означає, що воно стосується цілісного майнового комплексу в цілому включно і однозначно свідчить про включення до складу ЦМК нерухомого майна, необхідного для здійснення господарської діяльності підприємства.

Із матеріалів Плану приватизації цілісного майнового комплексу Бучацького цукрового заводу, який затверджений заступником начальника регіонального відділення фонду державного майна України в Тернопільській області від 09.02.1998р. вбачається, що Бучацький цукровий завод заснований на державній власності та основним видом його діяльності є виробництво та реалізація цукру.

Цукровий завод являє собою єдиний комплекс обладнання, будівель і споруд: ТЕЦ, адміністративний корпус, склади, гаражі, майстерні тощо. В той же час, хлораторна служить для приймання та зберігання рідкого хлору, що доставляється в контейнерах, випаровування та дозування газоподібного хлору з подальшою подачею хлорованої води на попереднє (первинне) хлорування та знезаражування (вторинне хлорування) води. Очисні спорудження та водне господарство використовується цукровими заводами з великою виробничою потужністю для обслуговування кагатного поля з розгалуженою мережею гідротранспортерів

Враховуючи вищенаведене, в тому числі правову природу цілісного майнового комплексу, нежитлова будівля хлораторної (біля очисних споруд), якій присвоєно юридичну адресу: вул. П. Тичини, 3, х , м. Бучач, Бучацького району, Тернопільської області входила до складу цілісного майнового комплексу Бучацького цукрового заводу, як невід'ємна його частина задіяна у технологічному процесі виробничого циклу підприємства та набута ВАТ Бучацький цукровий завод як правонаступником, за результатами приватизації заводу.

З огляду на наведене, з моменту прийняття Фоном рішення № 551 розпочалася приватизація ЦМК Бучацький цукровий завод в цілому, в тому числі і усіх його частин, якою у даному випадку є спірна нежитлова будівля хлораторної.

Крім того, відповідно до Положення про порядок передачі державного майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.1996р. № 678 /чинного станом на дату затвердження плану приватизації цілісного майнового комплексу Бучацького цукрового заводу та дату перетворення Бучацького цукрового заводу у Відкрите Акціонерне Товариство Бучацький цукровий завод /, предметом передачі згідно з цим Положенням можуть бути: цілісні майнові комплекси підприємств, установ, організацій або їх структурних підрозділів (далі - підприємства); об'єкти незавершеного будівництва; окремі інвентарні об'єкти, що належать підприємствам (будівлі, споруди, машини, устаткування, інші облікові одиниці основних засобів).

Передача підприємств провадиться разом з усіма їх активами і пасивами, лімітами, фондами, планами фінансово-господарської діяльності тощо, а об'єктів незавершеного будівництва - також з проектно-кошторисною документацією і оформляється актом приймання-передачі , який підписується уповноваженими особами сторін. Органи, до сфери управління яких передано майно, в двотижневий термін з дня підписання акта приймання-передачі зобов'язані повідомити про таку передачу органи державної статистики, податкові та фінансові органи, а стосовно об'єктів, передача яких провадилася на підставі рішень Кабінету Міністрів України, - також Мінекономіки.

Таким чином, законодавцем однозначно передбачено обов'язок органу, який здійснює передачу державного майна оформити таку передачу актом приймання-передачі. Відтак, посилання представника позивача на відсутність законодавчих норм, які б передбачали обов'язковість передачі державного майна на підставі такого акту не відповідає приписам чинного на момент перетворення ВАТ Бучацький цукровий завод , законодавства.

Положеннями ст. 41 Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , передбачено вжиття ліквідатором заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.

Як вбачається з матеріалів справи, з моменту проведення інвентаризації майна ОСОБА_1 Акціонерного Товариства «Бучацький цукровий завод" /04.11.2011р./, включення ліквідатором майна боржника до ліквідаційної маси, в т.ч. і нежитлового приміщення хлораторної, Регіональне відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області з 2011 року не пред'являло будь-яких вимог на зазначене майно до ліквідатора ВАТ «Бучацький цукровий завод", більш того, як вбачається з пояснень представників позивача в судовому засіданні, про саме нерухоме майно - нежитлову будівлю хлораторної Регіональне відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області було повідомлено саме з листів арбітражного керуючого ОСОБА_5 та відповідно подало позовну заяву про визнання права власності на спірне майно після звернення ліквідатора ВАТ «Бучацький цукровий завод" з відповідним позовом до Бучацької міської ради.

Відповідно до ст..392 Цивільного кодексу України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом є законодавчим актом, що містить спеціальні норми, які мають пріоритет по відношенню до норм загальних щодо регулювання порядку провадження у справах про банкрутство, відновлення платоспроможності боржника, визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури, укладення мирової угоди між боржником та кредиторами, задоволення вимог кредиторів тощо.

Приймаючи до уваги, що матеріали справи не містять акту приймання-передачі нерухомого майна , підписаного уповноваженими особами сторін відповідно до вимог Положення про порядок передачі державного майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.1996р. № 678 /чинного станом на дату затвердження плану приватизації цілісного майнового комплексу Бучацького цукрового заводу та дату перетворення Бучацького цукрового заводу у Відкрите Акціонерне Товариство Бучацький цукровий завод /; ліквідатором ВАТ «Бучацький цукровий завод" відповідно до вимог Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом сформовано ліквідаційну масу в 2011 році та дії ліквідатора не оскаржувались в установленому законом порядку, відтак суд вважає позовні вимоги Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області про визнання права власності на нежитлову будівлю хлораторної, - необгрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.

Відповідно до ст. 33,43 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.

На підставі наведеного, керуючись статтями 33,43 Господарського процесуального кодексу України, ст..ст. 23, 25,30 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд

УХВАЛИВ:

1. В задоволенні заяви Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області, вул. Танцорова, 11,Тернопіль,Тернопільська область,46008 до ОСОБА_1 акціонерного товариства "Бучацький цукровий завод", вул. П. Тичини, 3,Бучач,Бучацький район, Тернопільська область,48400 про визнання права власності на нежитлову будівлі хлораторної, - відмовити.

2. Ухвалу надіслати ОСОБА_1 акціонерному товариству "Бучацький цукровий завод", вул. П.Тичини,3, м. Бучач, Тернопільської області; арбітражному керуючому ОСОБА_5, 46001, м.Тернопіль, 1, а/с 86; Бучацькій міській раді, 48400, ОСОБА_2, 1, м.Бучач Тернопільської області та Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Тернопільській області, м.Тернопіль, вул..Танцорова, 11.

Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 05 липня 2017 року.

Суддя А.М. Сидорук

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення20.06.2017
Оприлюднено05.07.2017
Номер документу67554799
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/319/17-г/11

Судовий наказ від 15.08.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Постанова від 05.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 25.06.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Постанова від 12.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 12.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Постанова від 27.09.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців Віра Миколаївна

Ухвала від 19.09.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

Ухвала від 31.07.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

Ухвала від 31.07.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

Ухвала від 20.06.2017

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні