Постанова
від 05.07.2017 по справі 815/3038/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3038/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 липня 2017 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Потоцької Н.В. розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ФІНОД до головного управління ДФС в Чернівецькій області про скасування податкового повідомлення рішення,-

ВСТАНОВИВ:

З позовом до суду звернулось товариства з обмеженою відповідальністю ФІНОД до головного управління ДФС в Чернівецькій області, в якому з урахуванням поданих уточнень просить:

- скасувати податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 26.05.2017 р., яким застосовано суму штрафних санкцій у розмірі 80 584, 50 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що висновки акту фактичної перевірки №0062/24/13/РРО/40040646 від 04.05.2017 року документально не обґрунтовані, у зв'язку з чим застосування штрафних санкцій за податковим повідомленням - рішенням є безпідставним, а саме: податкове повідомлення - рішення №0001981406 від 26.05.2017 року ГУ ДФС в Чернівецькій області підлягає скасуванню.

Представник позивача в судове засідання не прибув. Про розгляд справи був повідомлений належним чином та завчасно, що підтверджується матеріалами справи.

19.06.2017 р. через канцелярію суду за вхід. № 17615/17 надійшло клопотання від директора ТОВ "Фінод" про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про розгляд справи був повідомлений належним чином та завчасно, що підтверджується матеріалами справи.

До суду в обґрунтування заявленої правової позиції надав письмові заперечення в яких зокрема зазначив,

Перевіркою встановлено, що Відділенням № 11 ТзОВ Фінод 28.04.2017 р. не оприбутковано готівкових коштів у встановленому порядку в касову книгу в сумі їх фактичного надходження, що знаходились на місці проведення розрахунків в сумі 16116,9грн. відповідно до акту зняття залишків готівки на місці проведення розрахунків.

За порушення норм з регулювання обігу готівки відповідно до Указу Президента України від 12.06.1995р. №436/95 Про застосування штрафних санкцій за порушення регулювання обігу готівки (надалі - Указ №436/95) органи державної податкової служби застосовують до суб'єктів господарювання фінансові санкції у вигляді штрафу.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні.

З урахуванням приписів ст. 128 КАС України, зважаючи на те, що у судове засідання прибули не всі особи, які беруть участь у справі, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.

На підставі направлень від 27.04.2017 року №735, №736 та наказу від 27.04.2017р. №101-фп Про проведення фактичної перевірки ТУ ДФС у Чернівецькій області, посадовими особами даного податкового органу було проведено фактичну перевірку Відділення №11 ТзОВ ФІНОД (код ЄДРПОУ 40040646) за адресою м. Чернівці вул. Головна, 57, з питань дотримання вимог ПКУ, ЗУ Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995р. №265/95-ВР із змінами та доповненнями, Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні затверджене Постановою НБУ від 15.12.2004р. №637 та зареєстроване в Міністерстві Юстиції України за №40/10320 від 13.01.2005р. із . змінами та доповненнями та інших законодавчих актів.

Пунктом 80.10 ст.80 ПКУ передбачено, що порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлено ст.86 цього Кодексу. Відповідно до п.86.5 ст.86 ПКУ, акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).

За результатами перевірки складено акт від 04.05.2017р. №0062/24/13/РРО/40040646 згідно висновків якого встановлено порушення ТзОВ Фінод :

- п.1,2 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995р. №265/95-ВР із змінами та доповненнями;

- п. 6,7 Розділу II Постанови Правління НБУ Про затвердження Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України та змін до деяких нормативно-правових актів НБУ від 12.12.2002р. №502 зареєстроване у Міністерстві юстиції України 14.01.2003р. №21/7341 із змінами та доповненнями;

- п.2.2, 2.6 Постанови Правління НБУ Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні затверджене Постановою НБУ від 15.12.2004р. №637 та зареєстроване в Міністерстві Юстиції України за №40/10320 від 13.01.2005р. із змінами та доповненнями .

ТзОВ Фінод подано заперечення на акт перевірки до ГУ ДФС у Чернівецькій області за результатами розгляду якого, листом від 23.05.17р. №1131/10/24-13-14-04 ГУ ДФС у Чернівецькій області, висновки Акту перевірки залишено без змін.

На підставі акту перевірки №0062/24/13/РРО/40040646 від 04.05.2017 року Головним управлінням ДФС в Чернівецькій області були прийняті та направлені податкові повідомлення-рішення:

- № НОМЕР_2 від 26.05.2017 року, яким застосовано суму штрафних санкцій у розмірі 1,00 грн.

- № НОМЕР_1 від 26.05.2017 року, яким застосовано суму штрафних санкцій у розмірі 80 584,50 грн.

Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам суд виходив з наступного.

Порядок, підстави та особливості проведення перевірок платників податків щодо достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи встановлені главою 8 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ (із внесеними змінами та доповненнями).

За приписами ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлено ст. 86 Податкового кодексу України, відповідно до п. 86.5 якого акт (довідка) про результати фактичних перевірок складається у двох примірниках, підписується посадовими особами органів ДПС, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки.

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями) та особливості оприбуткування готівки в касах відокремлених підрозділів, які здають готівку до каси підприємства - юридичної особи, регулюються вимогами Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 637 (далі - Положення).

Пункт 2.6 ст. 2 Положення визначає, що уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

Пунктом 2.7 ст. 2 передбачено, що виходячи з потреби прискорення обігу готівкових коштів і своєчасного їх надходження до кас банків для підприємств, що здійснюють операції з готівкою в національній валюті, установлюються ліміт каси та строки здавання готівкової виручки (готівки) відповідно до вимог глави 5 цього Положення.

Згідно з п. 2.8 ст. 2 Положення, підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) у межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб.

Відповідно до п. 4.2 ст. 4 Положення, усі надходження і видачу готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі. Кожне підприємство (юридична особа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів). Відокремлені підрозділи підприємств, які проводять операції з приймання готівки за продану продукцію (товари, роботи, послуги) з оформленням її прибутковим касовим ордером, а також з видачі готівки на виплати, пов'язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби, інші операції з оформленням їх видатковими касовими ордерами і відомостями, ведуть касову книгу. Відокремлені підрозділи підприємств, страхові агенти, брокери, розповсюджувачі лотерей, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО або РК та веденням КОРО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, а також підприємці касової книги не ведуть.

Пункт 4.3 ст. 4 Положення визначає, що записи в касовій книзі проводяться касиром за операціями одержання або видачі готівки за кожним касовим ордером і видатковою відомістю в день її надходження або видачі. За відсутності руху готівки в касі протягом робочого дня записи в касовій книзі в цей день можуть не провадитися.

За приписами п. 4.4 ст. 4 Положення, підприємства за умови забезпечення належного зберігання касових документів можуть вести касову книгу в електронній Формі за допомогою комп'ютерних засобів. Програмне забезпечення, за допомогою якого ведеться касова книга, має забезпечувати візуальне відображення і роздрукування кожної з двох частин аркуша касової книги ("Вкладний аркуш касової книги" та "Звіт касира"), які за формою і змістом мають відтворювати форму та зміст касової книги в паперовій формі. Записи в касовій книзі здійснюються на підставі відповідної інформації з касових документів. Записи в касовій книзі мають робитися до початку наступного робочого дня (тобто із залишками на кінець попереднього дня), а також містити всі реквізити, що передбачені формою касової книги. Сторінки касової книги мають нумеруватися автоматично в порядку зростання з початку року.

Відповідно до положення про Відділення, затвердженого загальними зборами учасників ТОВ ФІНОД (протокол № ВП/11 від 26.09.2016 року), відділення є відокремленим підрозділом і складовою частиною ТОВ ФІНОД , не є юридичною особою, не має окремого балансу та підпорядковується ТОВ ФІНОД , відображаючи свої операції на балансі ТОВ ФІНОД .

Відповідно до визначення наведеного в абз. 2 п. 1.2 Положення, відокремлені підрозділи - філії, представництва, відділення та інші структурні підрозділи, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України.

ГУ ДФС в Чернівецькій області фактичною перевіркою встановлено неоприбуткування готівкових коштів у встановленому порядку в касову книгу в сумі їх фактичних надходжень 28.04.2017 року, що знаходились на місці проведення розрахунків в сумі 16 116, 90 грн., згідно акту зняття залишків готівки на місці проведення розрахунків.

Судом встановлено, що 28.04.2017 року фактичних надходжень готівкових коштів не було, так як перехідний залишок по Операційній касі № 002 з 27.04.2017 по 28.04.2017 року знаходився в сховищі каси у сумі 15 963, 90 гривень (на ранок) відповідно п. 2.8 Положення та наказу ТОВ ФІНОД № 31/03/2017 - ОК від 31.03.2017 року.

Приписами п. 4.3 ст. 4 Положення, за відсутності руху готівки в касі протягом робочого дня записи в касовій книзі в цей день не провадилися.

Останнє фактичне надходження готівкових коштів в Операційну касу № 002 було 18.04.2017 року в сумі 10 000 грн., що відображено в Реєстрі підкріплення та інкасації за 18.04.2017 рік та прибутково - видатковому касовому ордері №7 від 18.04.2017 року.

Дана операція була оприбуткована в касовій книзі ТОВ ФІНОД , яка ведеться відокремленим підрозділом відповідно до вимог п. 4.4 ст. 4 Положення, у зв'язку з чим твердження в акті перевірки щодо неоприбуткування готівкових коштів у встановленому порядку в касову книгу в сумі їх Фактичних надходжень 28.04.2017 року не відповідає Фактичним обставинам.

Таким чином, вимога норми абзацу першого щодо оприбуткування готівки у день одержання готівкових коштів стосується кожного із зазначених способів проведення готівкових розрахунків.

Вказаними правовими нормами передбачено два способи оприбуткування готівки у касі підприємства: у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків у разі використання РРО та у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів за наявності каси.

Відповідно до Положення № 637 касова книга документ установленої форми, що застосовується для здійснення первинного обліку готівки в касі. А відповідно до ст. 2 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР та п. 1.2 Положення № 637, КОРО прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).

З огляду на вищевикладене суд приходить до висновку про те, що оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: фіксація повної суми фактичних надходжень готівки у прибуткових касових ордерах та відображення на їх підставі готівки у касовій книзі.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно зі ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Процесуальні гарантії статті 6 § 1 застосовуються до усіх сторон процесу, а не лише до тих осіб, які не виграли справи у національних судах (Philis v. Greece (Філіпс проти Греції) (No. 2), § 45).

Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Скасувати податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 26.05.2017 р., яким застосовано суму штрафних санкцій у розмірі 80 584, 50 грн.

Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби в Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 39392513) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНОД" (ідентифікаційний код 38352312) суму судового збору за подання адміністративного позову за:

- платіжним дорученням № 67325 від 09.06.2017 р. у сумі 1 600 грн.

Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Потоцька Н.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2017
Оприлюднено06.07.2017
Номер документу67579817
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3038/17

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 17.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Постанова від 15.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 27.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 21.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 21.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 18.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні