Ухвала
від 14.07.2017 по справі 11/297
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

14 липня 2017 року Справа № 11/297

Провадження №

Господарський суд Луганської області у складі судді Драгнєвіч О.В. , розглянувши заяву Державної судової адміністрації України за вих.№10-7008/17 від 30.06.2017 про заміну сторони виконавчого провадження з виконання наказу суду від 02.03.2017 у справі №11/297

за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, м. Сєвєродонецьк Луганської області

до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2, м. Лисичанськ Луганської області

про стягнення 13 880 грн 75 коп. ,

орган виконання рішення Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області ,

при секретарі судового засідання Медуниці Р.І.,

у засіданні брали участь:

від заявника: представник не прибув;

від позивача: представник не прибув;

від відповідача: представник не прибув;

від органу виконання рішення: представник не прибув;

від Головного територіального управління юстиції в Луганській області: представник не прибув.

В С Т А Н О В И В:

Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 звернувся до Господарського суду Луганської області з позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення з останнього заборгованості за договором оренди споруди (кіоску) від 15.03.2009 в сумі 5451 грн 61 коп., а також пені у розмірі 476 грн. 43 коп. (враховуючи подану під час розгляду справи заяву про зменшення розміру позовних вимог від 17.01.2011, яка була прийнята судом до розгляду).

Рішенням Господарського суду Луганської області від 17.01.2011 у справі №11/297 позов задоволено повністю. Присуджено до стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 на користь фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 заборгованість у розмірі 5451 грн. 61 коп., пеню у розмірі 476 грн. 43 коп., витрати зі сплати державного мита у розмірі 102 грн. 00 коп., 236 грн. 00 коп. витрат на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу.

Вказане рішення набрало законної сили 30 січня 2011 року, на його виконання стягувачу видано відповідний наказ від 31.01.2011.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 14.01.2016 відновлено частину матеріалів справи №11/297 з їх електронних примірників, що містяться в автоматизованій системі документообігу суду, у зв'язку зі втратою матеріалів справи внаслідок настання обставин непереборної сили - проведення антитерористичної операції.

21.02.2017 Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області звернувся до Господарського суду Луганської області з заявою від 16.02.2017 за №954 про роз'яснення рішення Господарського суду Луганської області від 17.01.2011 у справі №11/297.

Судовий збір за подання заяви про роз'яснення рішення в належній сумі за ставками, встановленими Законом України Про судовий збір , заявником - Лисичанським міським відділом державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області, сплачено не було.

За результатами розгляду поданої заяви, ухвалою Господарського суду Луганської області від 02.03.2017 відмовлено Лисичанському міському відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області в роз'ясненні рішення Господарського суду Луганської області від 17.01.2011 у справі №11/297. Присуджено до стягнення з Лисичанського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області в дохід Державного бюджету України судовий збір в сумі 800 грн 00 коп. за подання заяви про роз'яснення рішення.

На виконання вказаної ухвали суду стягувачу - Державній судовій адміністрації України видано відповідний наказ у справі №11/297 від 02.03.2017.

Відповідно до абз.2 ч.4 ст.15 Закону України Про виконавче провадження за рішеннями про стягнення судового збору, про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) стягувачем є Державна судова адміністрація України.

05.07.2017 стягувач за вказаним наказом, Державна судова адміністрація України, звернулася до Господарського суду Луганської області із заявою за вих.№10-7008/17 від 30.06.2017 про заміну сторони виконавчого провадження, в якій просить замінити боржника у виконавчому провадженні з Лисичанського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області на Головне територіальне управління юстиції у Луганській області.

На обґрунтування поданої заяви Державна судова адміністрація України посилається на відсутність згідно даних Управління державної казначейської служби України у місті Лисичанську Луганської області, в автоматизованій системі Є-Казна рахунків боржника - Лисичанського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області, з яких можливе проведення безспірного списання коштів, відкриті лише не бюджетні рахунки - депозитний (3731 Депозитні рахунки ), для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів для виплати стягувачем та окремий не бюджетний рахунок (3711 Інші рахунки ) для зарахування авансових внесків стягувачів, з якого здійснюються витрати на оплату послуг осіб, залучених до проведення виконавчих дій.

З огляду на зазначене, з метою можливості виконання ухвали, наказу Господарського суду Луганської області від 02.03.2017 та стягнення судового збору в дохід Державного бюджету України, стягувач просить замінити боржника на Головне територіальне управління юстиції у Луганській області.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 05.07.2017 призначено розгляд поданої заяви в судовому засіданні на 14.07.2017.

В судове засідання 14.07.2017 учасники процесу своїх повноважних представників не направили, хоча були належним чином повідомлені про час та місце розгляду заяви, з огляду на направлення всім ухвали суду поштою, також направлення ухвали на відомі електронні адреси, додаткове повідомлення учасників шляхом передачі телефонограм, що підтверджується матеріалами справи.

Ухвала суду про призначення судового засідання для розгляду поданої заяви також була розміщена в Єдиному державному реєстрі судових рішень, доступ до якого є вільним та загальнодоступним.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що учасники процесу були належним чином повідомленні та обізнані про час та місце проведення судового засідання.

Крім того, неявка сторін та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження згідно з положеннями ст.121 4 Господарського процесуального кодексу України.

Разом з тим, заявником - Державною судовою адміністрацією України на електронну пошту суду направлені письмові уточнення за вих.№10-7697/17 від 12.07.2017 до заяви про заміну сторони в виконавчому провадженні, в яких заявник просив заяву розглянути без участі його представника.

Також, з посиланням на положення п.5.5 розділу 5 Положення про головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим та областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 1707/5 від 23.06.2011, яким передбачено, що Головне територіальне управління юстиції з метою організації своєї діяльності здійснює централізований бухгалтерський облік витрат на утримання районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних відділів державної виконавчої служби, Відділів, нотаріальних контор, заявник зазначає про те, що саме Головне територіальне управління юстиції у Луганській області здійснює централізований бухгалтерський облік витрат на утримання боржника - Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області.

За таких обставин, а також враховуючи відсутність відкритих бюджетних рахунків у боржника, виконання наказу Господарського суду Луганської області від 02.03.2017 у справі 11/297 шляхом безспірного списання коштів саме з рахунків боржника (Лисичанського міського відділу ДВС) не вбачається можливим.

Крім того, заявник, посилаючись на абз.2 ч.4 ст.4 Закону України "Про виконавче провадження", просив привести вказаний наказ у відповідність, замінивши боржника - Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області на Головне територіальне управління юстиції у Луганській області.

Від боржника, Лисичанського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області, також на електронну пошту суду надійшли відзив за вих.№10531/16.6-31 від 10.07.2017 та доповнення до нього за вих.№10665/16.6-31 від 11.07.2017, в яких останній підтвердив відсутність в нього відкритих бюджетних рахунків для можливості виконання ухвали та наказу Господарського суду Луганської області від 02.03.2017.

Крім того, згідно п.12 Положення про Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції, затвердженого наказом Головного територіального управління юстиції у Луганській області №202/В від 29.04.2016, відділ має віповідні рахунки в органах Державної казначейської служби України для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті.

Враховуючи зазначене, Лисичанський міський відділ не заперечує проти заміни боржника у виконавчому провадженні.

Головним територіальним управлінням юстиції у Луганській області також надано письмові пояснення від 11.07.2017 та відзив на заяву за вих.№7/6.13/2537 від 13.07.2011, які надійшли на електронну пошту суду, в яких останнє заперечує проти задоволення поданої заяви про заміну боржника у виконавчому провадженні , зазначаючи, що Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області є юридичною особою, має рахунок для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам, окремий небюджетний рахунок для зарахування авансових внесків стягувачів, які відкриті в органах Державної казначейської служби України.

Разом з тим, Головне територіальне управління юстиції у Луганській області не є правонаступником Лисичанського міського відділу державної виконавчої служби який є структурним підрозділом та підпорядковується Головному територіальному управлінню юстиції у Луганській області через управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області.

Також Головним територіальним управлінням юстиції роз'яснено, що у разі необхідності сплати судового збору, начальник відповідного структурного підрозділу Головного територіального управління юстиції у Луганській області подає на ім'я начальника Головного територіального управління юстиції у Луганській області доповідну записку з зазначенням сум, реквізитів та підстав для сплати судового збору. У разі наявності відповідних кошторисних призначень, Головним територіальним управлінням юстиції у Луганській області приймається рішення про сплату відповідного судового збору, готуються платіжні доручення.

Однак, відповідних документів про сплату судового збору у справі № 11/297 при зверненні до суду із заявою про роз'яснення рішення Лисичанським міським відділом державної виконавчої служби до Управління не надходило.

Надаючи юридичну оцінку обставинам та викладеним вимогам в поданій Державною судовою адміністрацією України заяві про заміну сторони виконавчого провадження, суд виходить з наступного.

Згідно з ч.1 ст.25 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.

Відповідно до ст.121 4 Господарського процесуального кодексу України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за заявою державного виконавця, приватного виконавця або за заявою сторони господарський суд замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Господарський суд у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з повідомленням сторін та заінтересованих осіб. Неявка сторін та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження. Ухвала про заміну сторони виконавчого провадження надсилається не пізніше наступного робочого дня особам, які брали участь у справі, а також державному виконавцю, приватному виконавцю.

Частиною 5 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження" також передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до даних, розміщених в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області має статус юридичної особи. Та як вбачається з долученої Відділом копії Положення про Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції, затвердженого наказом Головного територіального управління юстиції у Луганській області №202/В від 29.04.2016, є органом державної виконавчої служби, який входить до системи органів Міністерства юстиції України, є структурним підрозділом та підпорядковується Головному територіальному управлінню юстиції у Луганській області.

Отже, Головне територіальне управління юстиції у Луганській області не є правонаступником Лисичанського міського відділу державної виконавчої служби, а тому відсутні підстави для заміни боржника Головним територіальним управлінням юстиції у Луганській області на підставі ст.25, ст.121 4 Господарського процесуального кодексу України, ч.5 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження".

Крім того, як вбачається зі змісту поданої заяви, заявник, посилаючись на абз.2 ч.4 ст.4 Закону України "Про виконавче провадження", просив привести вказаний наказ у відповідність, замінивши боржника - Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області на Головне територіальне управління юстиції у Луганській області.

Суд зауважує про те, що підставою для приведення виконавчого документу у відповідність згідно абз.2 ч.4 ст.4 Закону України "Про виконавче провадження", є факт невідповідності такого документу вимогам, що ставляться до виконавчого документу, передбаченим саме в ст.4 вказаного Закону, а приведення у відповідність виконавчого документу не здійснюється шляхом заміни боржника.

Суд також звертає увагу на те, що із відповідною заявою про роз'яснення рішення до суду звертався саме Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області, який є самостійною юридичною особою, у якої передбачено наявність відкритих рахунків, якій присвоєно ідентифікаційний код.

Разом з тим, заявником своєчасно (до подачі відповідної заяви чи протягом її розгляду судом) не було сплачено судовий збір за подання заяви про роз'яснення рішення на виконання вимог Закону України Про судовий збір , не було й надано доказів сплати судового збору за заявника Головним територіальним управлінням юстиції у Луганській області (враховуючи п.5.5 розділу 5 Положення про головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим та областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 1707/5 від 23.06.2011), а також не було своєчасно доведено суду про те, що у заявника на час розгляду заяви відсутні відповідні бюджетні рахунки, та що з метою отримання кошторисних призначень йому необхідно звертатися до Головного територіального управління юстиції у Луганській області із доповідною запискою з зазначенням сум, реквізитів та підстав для сплати судового збору (та це заявником своєчасно вчинено).

За таких обставин, з огляду на наявність у наказі Господарського суду Луганської області №11/297 від 02.03.2017 всіх необхідних реквізитів, наразі наказ суду відповідає вимогам, що ставляться до виконавчого документу згідно ст.4 Закону України "Про виконавче провадження", а отже підстави для приведення його у відповідність, є відсутніми.

Враховуючи вищевикладене, в задоволенні заяви Державної судової адміністрації України за вих.№10-7008/17 від 30.06.2017 про заміну боржника виконавчого провадження його правонаступником, із вказаних підстав, слід відмовити .

Разом з тим, суд вважає за необхідне роз'яснити учасникам процесу та звернути увагу на наступне.

У відповідності до положень ст.117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, який видав наказ, може за заявою стягувача або боржника , зокрема визнати наказ таким, що не підлягає виконанню.

Господарський суд розглядає таку заяву в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і виносить ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви. До розгляду заяви господарський суд має право своєю ухвалою зупинити стягнення за наказом, а також витребувати наказ.

Згідно ч.4 ст.117 ГПК України, господарський суд ухвалою, якщо обов'язок боржника відсутній повністю чи частково у зв'язку з його припиненням добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин, визнає наказ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково.

Ухвала господарського суду за результатами розгляду заяви надсилається стягувачеві і боржнику у п'ятиденний строк з дня її винесення.

Суд звертає увагу Лисичанського міського відділу державної виконавчої служби, а також Головного територіального управління юстиції у Луганській області не те, що оскільки заявником (Лисичанським міським відділом) в порушення вимог Закону України Про судовий збір не було надано суду доказів сплати судового збору за подання заяви про роз'яснення рішення, що стало підставою для прийняття за результатами розгляду заяви відповідних ухвали та наказу від 02.03.2017 про стягнення з останнього в дохід Державного бюджету України судового збору в сумі 800 грн 00 коп. за подання заяви, та який на даний час залишається без належного виконання, Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби та Головне територіальне управління юстиції у Луганській області на даний час вправі здійснити оплату вказаного судового збору в добровільному порядку (враховуючи наведений внутрішній порядок дій для оплати судового збору та п.5.5 розділу 5 Положення про головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим та областях, містах Києві та Севастополі).

Окремо суд також роз'яснює учасникам процесу про те, що у відповідності до положень ст.129 1 Конституції України, ст.115 Господарського процесуального кодексу України, рішення господарського суду, що набрали законної сили (а це є за процесуальною формою і рішення, і ухвали суду), є обов'язковими на всій території України і підлягають обов'язковому виконанню в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".

В подальшому, в разі здійснення відповідної оплати судового збору в дохід Державного бюджету України, Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби або Головне територіальне управління юстиції у Луганській області вправі звернутися до суду із заявою про визнання наказу Господарського суду Луганської області від 02.03.2017 у справі №11/297 таким, що не підлягає виконанню на підставі ст.117 ГПК України, долучивши відповідні платіжні доручення.

Керуючись ст.ст.25, 86, 121 4 Господарського процесуального кодексу України, ст.15 Закону України "Про виконавче провадження", господарський суд

У Х В А Л И В :

Відмовити в задоволенні заяви Державної судової адміністрації України за вих.№10-7008/17 від 30.06.2017 про заміну сторони виконавчого провадження з виконання наказу Господарського суду Луганської області від 02.03.2017 у справі №11/297.

Дана ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття.

Суддя О.В. Драгнєвіч

вих.№

5

Надруковано 6 примірника:

1-до справи;

2-позивачу - АДРЕСА_1 (реком. з повідом.),

3- відповідачу - АДРЕСА_2 (реком. з повідом.),

4- Лисичанський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області, вул. ім.В. Сосюри, 275, м.Лисичанськ, Луганська область 93100 (реком. з повідом.),

5- Головне територіальне управління юстиції у Луганській області, м . Сєвєродонецьк, вул.Єгорова 22, каб.408, 93400 (реком. з повідом.),

6- Державна судова адміністрація України, вул.Липська, буд.18/5, м.Київ, 01021(реком. з повідом.).

Помічник судді С.Г. Білоус

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення14.07.2017
Оприлюднено16.07.2017
Номер документу67749466
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/297

Ухвала від 25.04.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 17.01.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 14.11.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 03.11.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 06.10.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 21.09.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 14.07.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 05.07.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 02.03.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 21.02.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні