Постанова
від 06.10.2009 по справі 2а-20160/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 жовтня 2009 року Спр ава № 2а- 20160/09/1270 Категорія № 6.6.2

Луганський окружний адм іністративний суд у складі:

судді: П ляшкової К.О.,

при секретарі Любімовій Г.Ю.,

за участю :

представника позивача: Бачура О.В.(довіреніст ь №1601/10 від 20.01.2009 р.),

представник відповідача: не з'явився,

представник третьої особи : Махортової Ю.В. (дові реність вих.01/13-1626/0/39-09),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за адміністра тивним позовом Ленінської мі жрайонної державної податко вої інспекції в м. Луганську д о приватного підприємства «Л угтрансоптторг», третя особа - державний реєстратор упр авління державної реєстраці ї та міського реєстру Луганс ької міської ради про визнан ня запису про державну реєст рацію недійсним, визнання не дійсним свідоцтва платника П ДВ та припинення юридичної о соби ,-

ВСТАНОВИВ:

16 березня 2009 року Ленінська міжрайонна державна податк ова інспекції в м. Луганську звернулась до суду з позово м до приватного підприємст ва «Лугтрансоптторг» про виз нання запису про державну ре єстрацію недійсним та припин ення юридичної особи.

В обґрунтування позову заз начено, що ПП «Лугтрансоптт орг» , код ЄДРПОУ 35400043, зареєстро вано як суб' єкт господарюва ння виконавчим комітетом Луг анської міської ради, про що в идане свідоцтво про державну реєстрацію від 27.09.2007 року, реєс тр № 1 382 102 0000 013938 та перебуває на по датковому обліку в Ленінські й МДПІ у м. Луганську.

Засновником та керівником є ОСОБА_3. Згідно установч их документів підприємства, його місцезнаходження: АДР ЕСА_1.

Зазначає, що згідно з довідк ою про встановлення фактично го місцезнаходження платник а податків від 15.01.2009 року, склад еною працівником податкової міліції, ПП «Лугтрансопттор г» за юридичною адресою, зазн аченою в статутних документа х, не знаходиться.

Згідно пояснень ОСОБА_3 , наданих у податковій міліці ї 15.01.2009 року, він погодився на п ропозицією раніше незнайомо го громадянина на ім' я «О СОБА_6», зареєструвати прив атне підприємство на своє ім ' я за грошову винагороду, пр и цьому підписував всі необх ідні документи, після чого пе редав їх «ОСОБА_6». Фінанс ово - господарською діяльніс тю ніколи не займався, податк ову звітність до інспекції н е надавав, угод не укладав та р оботи не доручав.

Таким чином, державна реєс трації відповідача здійснен а внаслідок домовленості між невідомою особою та засновн иком ОСОБА_3, згідно усної угоди.

Невідома особа, при створен і підприємства, мала на меті п орушення економічних інтере сів держави шляхом ухилення від сплати податків до бюдже ту, що підтверджується відсу тністю відповідача за юридич ною адресою.

29.05.2009 року позивач уточнив по зовні вимоги, просив визнати недійсним запис від 27.09.2007 року № 1 382 102 0000 013938 про реєстрацію ПП «Л угтрансоптторг» з моменту ре єстрації, припинити юридичну особу, визнати недійсним сві доцтво платника ПДВ з момент у його видачі.

У судовому засіданні позив ач підтримав уточнені позов ні вимоги у повному обсязі, пр осив суд визнати недійсним з апис про державну реєстрацію з моменту реєстрації та прип инити юридичну особу, визнат и недійсним свідоцтво платни ка ПДВ ПП «Лугтрансоптторг» з моменту його видачі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився , про дату, час та місце розгля ду справи був повідомлений н алежним чином.

Ухвалою від 29.05.2009 року до учас ті у справі в якості третьої о соби залучено державного реє стратора управління державн ої реєстрації та міського ре єстру Луганської міської рад и.

Представник третьої особи у судовому засіданні проти п озовних вимог заперечував, з азначив, що документи подава лись державному реєстратору представником ОСОБА_3 - ОСОБА_4, який діяв на підст аві довіреності від 25.09.2007 року, посвідченою приватним нотар іусом Луганського міського н отаріального округу Трач С .Ф., зареєстровано в реєстрі за №2277. В даній довіреності нот аріус засвідчив, що довірені сть підписана гр. ОСОБА_3, о собу його встановлено, дієзд атність перевірено. Також ст атут ПП «Лугтрансоптторг» за тверджений засновником , а са ме ОСОБА_3, і ним підписани й. Справжність підпису посві дчена нотаріусом.

Документи для проведення д ержавної реєстрації ПП «Лугт рансоптторг» були подані у п овному обсязі , та відповідал и вимогам діючого законодавс тва. У зв' язку з чим представ ник третьої особи вважає, що п ідстав для визнання запису п ро державну реєстрацію не ма є, просить суд відмовити в зад оволені позову.

У наданому запереченні пре дставник третьої особи зазна чає, що 12.11.2007 року, керуючись ч.8 с т.19 ЗУ №755, керівнику юридичної особи ПП «Лугтрансоптторг» було направлено повідомленн я №01-8/1474 про необхідність подан ня державному реєстратору ка ртки ( форма №6) про підтвердже ння відомостей про юридичну особу до 12.12.2007 року.

Однак це повідомлення пове рнулося з відміткою відділен ня зв' язку про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

У зв' язку з чим 27.11.2008 року дер жавний реєстратор у виконавч ому комітеті Луганської місь кої ради вніс до ЄДР запис № 1 3 821430001013938 про відсутність юридичн ої особи за вказаним її місце знаходженням. Просив відмови ти у задоволенні позову у пов ному обсязі.

Заслухавши пояснення стор ін, перевіривши матеріали сп рави, розглянувши справу в ме жах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів , оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Відповідач - Приватне підпр иємство «Лугтрансоптторг», к од 35400043, адреса: 91011, м.Луганськ, Л енінський район, вул.16-а Лінія , буд.48, кв.27, керівник - ОСО БА_3 (а.с.5). Зареєстроване 27.09.2007 р оку, про що внесено запис до Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців за № 13821020000013938, що під тверджено, зокрема, даними Де ржавного реєстратора управл іння державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради.

Згідно письмових пояснень ОСОБА_3, наданих працівни кам податкової міліції 15.01.2009 ро ку, у жовтні 2007 року, він познай омився з гр. на ім' я «ОСОБА _6», який запропонував йому з ареєструвати приватне підпр иємство на своє ім' я за грош ову винагороду, на що він пого дився. Фінансово - господарсь кою діяльністю ніколи не зай мався, податкову звітність д о інспекції не надавав, угод н е укладав та роботи не доруча в (а.с.6).

Ст. 2-3 ЗУ «Про державну реєстр ацію юридичних та фізичних о сіб-підприємців», встановлен о, що відносини, які виникають у сфері державної реєстраці ї юридичних та фізичних осіб - підприємців, регулюються конституцією України, цим За коном та нормативно-правовим и актами, прийнятими відпові дно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на держа вну реєстрацію всіх юридични х осіб незалежно від організ аційно-правової форми, форми власності та підпорядкуванн я, а також фізичних осіб - підп риємців.

Згідно ч.2 ст. 38 ЗУ «Про держав ну реєстрацію юридичних та ф ізичних осіб-підприємців» пе редбачає, що підставою для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи , зокрема, є

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- не подання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності відповідно до Закону;

- наявність в єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної адреси за вказаним місцезнаходженням .

Згідно довідки про встанов лення фактичного місцезнахо дження платників податків ві д 15.01.2009 року місцезнаходження П П «Лугтрансоптторг» не встан овлено (а.с.7).

Абз.1 п.8.ст.19 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чниї осіб та фізичних осіб - пі дприємців» від 15.05.2003 року,зазна чає, що у разі одержання держа вним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням державний реєстрато р зобов' язаний у строк, що не перевищує десяти робочих дн ів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу, або з да ти одержання повідомлення ві д органу державної податково ї служби, направити рекоменд ованим листом юридичній особ і повідомлення про необхідні сть подання державному реєст ратору реєстраційної картки про підтвердження відомосте й про юридичну особу.

Абз.4 п.8 ст 19 вищезазначено За кону передбачає - у разі повер нення до державного реєстрат ора рекомендованого листа з відміткою відділення зв' яз ку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою аб о неподання юридичною особою протягом місяця з дати напра влення їй відповідного повід омлення реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу держав ний реєстратор повинен внест и до Єдиного державного реєс тру запис про відсутність юр идичної особи за її місцезна ходженням або запис про відс утність підтвердження відом остей про юридичну особу.

З пояснень третьої особи в бачається, що 12.11.2007 року, керівн ику юридичної особи ПП «Луг трансоптторг» було направле но повідомлення № 01-8/1474 про необ хідність подання державному реєстратору картки (форма №6) про підтвердження відомосте й про юридичну особу до 12.12.2007 ро ку.

Повідомлення повернулося з відміткою відділення зв' я зку про відсутність юридично ї особи за вказаним її місцез находженням.

27.11.2007 року державним реєстрат ором внесено запис до ЄДР № 1 3821 430001013938 про відсутність юридично ї особи за вказаним її місцез находженням.

Враховуючи, що згідно п. 2 ст. 38 Закону України від 15.05.2003р. № 755 - IV «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців» однією з пі дстав для постановлення суд ового рішення щодо припиненн я юридичної особи, що не пов' язано з банкрутством юридичн ої особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстр і запису про відсутність юри дичної особи за вказаним її м ісцезнаходженням, вимоги поз ивача щодо припинення юридич ної особи є обґрунтованими т а підлягають задоволенню.

Що стосується вимоги щодо визнання недійсним запису п ро державну реєстрацію та св ідоцтва платника ПДВ ПП «Луг трансоптторг», з моменту вид ачі, вважає, що відсутні підс тави для ухвалення рішення н а користь позивача з наступн их підстав.

За змістом п.17 ст.11 ЗУ «Про дер жавну податкову службу» пере дбачено право органів держав ної податкової служби зверта тися, у передбачених законом випадках, до судових органів із заявою про скасування дер жавної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльності та відповідно до ст. 58, 59, 247 Госп одарського Кодексу України - суб' єкта господарювання.

Згідно з частиною 7 ст.59 Госпо дарського кодексу України су б' єкт господарювання вважа ється ліквідованим з дня вне сення до державного реєстру запису про припинення його д іяльності.

Водночас, частиною 2 ст.104 Цив ільного Кодексу України вста новлено, що юридична особа є т акою, що припинилася, з дня вне сення до єдиного державного реєстру запису про її припин ення. Відповідно до ч.2 ст.33 ЗУ « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб п ідприємців» юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державно го реєстру запису про держав ну реєстрацію припинення юри дичної особи.

Таким чином, як Господарськ ий кодекс України, так і Цивіл ьний кодекс України та ЗУ «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб під приємців» пов' язують момен т ліквідації юридичної особи (суб' єкта господарювання), а так само момент її припиненн я з однією і тією самою подією , а саме внесення до державног о реєстру запису про припине ння такої особи(суб' єкта го сподарювання).

При цьому, як випливає з час тини 4 ст.91 Цивільного кодексу України, цивільна правоздат ність юридичної особи припин яється з дня внесення до єдин ого державного реєстру запис у про її припинення.

Таким чином, з моменту втрат и юридичною особою цивільної правоздатності ця юридична особа є такою, що припинилася .

За таких обставин, поняття « припинення юридичної особи» означає правовий наслідок в трати такою особою цивільної правоздатності. При цьому вс і інші поняття, які використо вуються для визначення право вого результату втрати юриди чною особою цивільної правоз датності є синонімічними пон яттю «припинення юридичної о соби».

Отже будь - які вимоги, спрям овані на втрату юридичною ос обою цивільної правоздатнос ті , слід визнати різновидами вимог про припинення такої ю ридичної особи.

Визнання недійсним запису про державну реєстрацію чер ез порушення закону, допущен і при створені юридичної осо би, які не можна усунути, є лиш е однією з підстав для постан овлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, визнач ених частиною другою ст.38 ЗУ « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців» .

Відтак, визнання недійсним запису про державну реєстра цію через порушення закону, д опущені при створенні юридич ної особи, які не можна усунут и, не може бути самостійним пр едметом позову, а лише підста вою для постановлення судово го рішення про припинення юр идичної особи.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції Ук раїни визначено, що органи де ржавної влади та органи місц евого самоврядування , їхні п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Пункт 2 ч. 1 ст.110 ЦК зазначає , щ о юридична особа ліквідуєтьс я за рішенням суду про визнан ня недійсною державної реєст рації юридичної особи через допущенні при її створенні п орушення, які не можна усунут и, а також в інших випадках , вс тановлених Законом.

Ч.2 ст.110 ЦК, яка передбачає, що вимога про ліквідацію юридич ної особи на підставах, зазна чених п.2 ч.1 цієї статті , може б ути пред' явлена до суду орг аном, що здійснює державну ре єстрацію, а також учасником ю ридичної особи.

Ч.1. ст. 27. «Про державну реєстр ацію юридичних та фізичних о сіб-підприємців», передбачає , що підставами для відмови у п роведенні державної реєстра ції юридичної особи є: поруше ння порядку створення юридич ної особи, який встановлено з аконом, зокрема: наявність об межень на зайняття відповідн их посад, встановлених закон ом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управ ління юридичної особи; невід повідність відомостей про за сновників (учасників) юридич ної особи відомостям щодо ни х, які містяться в Єдиному дер жавному реєстрі; наявність о бмежень щодо вчинення заснов никами (учасниками) юридично ї особи або уповноваженою ни ми особою юридичних дій, які в становлені абзацом четверти м частини другої статті 35 цьог о Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменув ання, яке тотожне найменуван ню юридичної особи, яка має на мір зареєструватися; викорис тання у найменуванні юридичн ої особи приватного права по вного чи скороченого наймену вання органу державної влади або органу місцевого самовр ядування, або похідних від ци х найменувань, або історично го державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України .

Підстави для відмови в пров еденні державної реєстрації ПП «Лугтрансоптторг» на час здійснення державним реєстр атором відповідного запису б ули відсутні.

Представник позивача не ос порює той факт, що всі дії держ авного реєстратора вчинені в ідповідно до вимог, передбач ених ЗУ Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб підприємців» №755.

В даній справі позивачем н е доведено, що відповідачем з дійснювалася діяльність, без посередньо спрямована на ухи лення від оподаткування.

Позовні вимоги в частині ви знання недійсним свідоцтва п латника податку задоволенню не підлягають, оскільки у ра зі винесення судом рішення п ро припинення юридичної особ и, визнання недійсними устан овчих документів, свідоцтва платника податку, законом не вимагається.

Сторонам роз' ясненні вим оги статей 69-72 КАС України, нас лідки їх невиконання, запроп оновано надати необхідні док ази по справі та заперечення у разі невизнання адміністр ативного позову.

Сторони стверджують, що ни ми були надані всі необхідні та можливі докази по справі.

Суд розглядає справу на під ставі наявних матеріалів та доказів у справі.

На виконання вимог ст.ст. 11, 71 К АС України, суд вважає, що ним були вжиті всі передбачені з аконом заходи, необхідні для з' ясування обставин у спра ві, у тому числі щодо виявленн я та витребування доказів з в ласної ініціативи.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відсутні право ві підстави для визнання нед ійсним запису про державну р еєстрацію від 22.05.2007 року за № 13821020 000013232, з моменту реєстрації та св ідоцтва платника ПДВ ПП «Луг трансоптторг» з моменту його видачі.

Питання по судових витрата х не вирішується у зв' язку з їх відсутністю.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.19, 33, 38 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», ст.ст.91,104,110 Цивільного Кодексу України, ст.59 Господарського Кодексу У країни, ст.ст.2,11,17, 69-72,87,94,158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов Ленінської міжрай онної державної податкової і нспекції в м.Луганську до при ватного підприємства «Лугтр ансоптторг», третя особа - д ержавний реєстратор управлі ння державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради про визнання за пису про державну реєстрацію недійсним, визнання недійсн им свідоцтва платника ПДВ та припинення юридичної особи, задовольнити частково.

Припинити юридичну особу - П риватне підприємство «Лугтр ансоптторг», код 35400043,зареєстр ованого виконавчим комітето м Луганської міської ради 27.09.20 07 року №1 382 102 0000 013938, за адресою: 91011, м. Луганськ, вул.16-а Лінія, б.48.

В решті позовних вимог відм овити за необгрунтованістю.

Копію даної постанови напр авити Державному реєстратор у управління державної реєст рації та міського реєстру Лу ганської міської Ради (м. Луга нськ, вул. Коцюбинського, 14) пі сля набрання постановою зако нної сили.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в 10-денний строк з дня пр оголошення постанови заяви п ро апеляційне оскарження і п оданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.

Суддя К.О.Пляшк ова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2009
Оприлюднено24.12.2010
Номер документу6793260
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-20160/09/1270

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 03.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 17.12.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шаптала Наталя Костянтинівна

Постанова від 06.10.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Пляшкова Катерина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні