ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
07 червня 2017 року № 826/4700/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Григоровича П.О., суддів Аблова Є.В., Смолія І.В., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Лілея доДержавної фіскальної служби України провизнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити дії ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Лілея (надалі - позивач, Товариство) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач, ДФС), в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України щодо незабезпечення відображення показників податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ ЛІЛЕЯ за червень 2015 року у системі електронного адміністрування податку на додану вартість шляхом збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суми, на яку ТОВ ЛІЛЕЯ має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення за декларацією з податку на додану вартість за червень 2015 року у сумі 862448 грн;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ТОВ ЛІЛЕЯ (ідентифікаційний код 22874805) має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення за декларацією з податку на додану вартість за червень 2015 року у сумі 862448 (вісімсот шістдесят дві тисячі чотириста сорок вісім) гривень та відобразити відповідне збільшення у витягу з системи електронного адміністрування ПДВ.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач підтримує заявлені позовні вимоги в повному обсязі та просить суд їх задовольнити, посилаючись на доводи, викладені в позовній заяві. Звернувся до суду з письмовим клопотанням про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача заперечує з підстав, викладених в письмових запереченнях, які наявні в матеріалах справи.
Справа розглянута в порядку письмового провадження у відповідності до положень ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України за відсутності необхідності заслуховувати свідків чи експертів.
Розглянувши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
09 липня 2015 року ТОВ ЛІЛЕЯ подано до ДПІ у Печерському р-ні. ГУ ДФС м. Києва податкову декларацію з ПДВ за червень 2015 року з додатками №2 та №5 в електронному вигляді, що підтверджується квитанцією №1. В той же день Позивач отримав квитанцію №2 про прийняття такої поданої податкової декларації.
Листом №30271/26-55-15-01 від 25.11.2015р. ДПІ у Печерському р-ні. ГУ ДФС м. Києва повідомила, що подана ТОВ Лілея податкова декларація з ПДВ за червень 2015р. №9142384740 від 09.07.2015 заповнена з порушенням вимог оформлення податкової звітності, зазначених в Наказі ДПА України від 14.06.2012р. №516, ст.46-48 Податкового кодексу України.
ТОВ ЛІЛЕЯ оскаржило до Окружного адміністративного суду м. Києва відмову ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві у прийнятті податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2015 року, що подавалася 09 липня 2015 року.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.05.2016 по справі №826/28036/15, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21.07.2016 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІЛЕЯ задоволено повністю. Визнано протиправною відмову Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві у прийнятті податкової декларації Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІЛЕЯ з податку на додану вартість за червень 2015 року, що подавалася 09 липня 2015 року. Визнано податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року поданою Товариством з обмеженою відповідальністю ЛІЛЕЯ 09 липня 2015 року.
Станом на дату звернення позивача до суду з даним позовом, ТОВ ЛІЛЕЯ перебуває на обліку в ДПІ у Шевченківському району ГУ ДФС у м. Києві, що відповідачем не заперечується.
Відповідно до листа ДФС України від 19.05.2017 №1074716/99-99-12-03-01-15, подана 09.07.2015 ТОВ ЛІЛЕЯ податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2015 прийнята контролюючим органом за реєстраційним номером 9142384740.
Проте, сума від'ємного значення в розмірі 862448 гривень не відображено на рахунку ТОВ ЛІЛЕЯ в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
За таких обставин позивач звернувся до суду з даним позовом та просить суд його задовольнити.
Позиція контролюючого органу в рамках спірних правовідносин зводиться до того, що оскільки позивачем в рядку 31 декларації (сума непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду)) не вказано жодного значення, а лише в рядку 24 (сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду)) зазначено суму в розмірі 862448,00 грн., то позивач позбавлений права на включення вказаної суми від'ємного значення ПДВ до СЕА ПДВ.
Оцінивши за правилами ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному і об'єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість визначено статтею 200 1 розділу V Податкового кодексу України, якою було доповнено вказаний Кодекс згідно Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , що набрав законної сили з 01.01.2015 р.
Так, згідно п. 200 1 .1, п. 200 1 .2 ст. 200 1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015 р.) система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України. Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
На виконання приписів вказаної норми Податкового кодексу України постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - Порядок № 569) було затверджено Порядок електронного адміністрування ПДВ, яким визначено механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
Згідно п. 1 Порядку № 569 система електронного адміністрування податку запроваджується поетапно: на перехідний період (до 1 липня 2015 р. або іншої дати, визначеної окремим рішенням Верховної Ради України про скорочення такого періоду) - у тестовому режимі; із зазначеної дати - на постійній основі.
При цьому п. 35 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України встановлено, що період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200 1 .3 статті 200 1 цього Кодексу.
Відповідно до п. 2 Порядку № 569 рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.
За змістом приписів п. 200 1 .3 ст. 200 1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015 р.) Платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою: SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ, де: SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України; SПопРах - загальна сума поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку з поточного рахунку платника; SНаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок; SПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом з тим 29.07.2015 р. набрав чинності Закон України від 16.07.2015 р. № 643-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість , відповідно до якого всі складові формули, визначені приписами п. 200 1 .3 ст. 200 1 Податкового кодексу України, на третій робочий день після набрання чинності цим Законом дорівнюють нулю, крім значень її складових S НаклОтр, S НаклВид та S Митн, що були сформовані починаючи з 01 липня 2015 року (п. 34 підрозділу 2 розділу XX ПК України). Під час обрахунку показників S НаклОтр та S НаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників S НаклОтр, S НаклВид та S Митн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку суми S Накл також використовуються показники, визначені пунктом 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення цього Кодексу (абз. 9, 10 п. 200 1.3 ПК України).
Згідно пункту 34 підрозділу 2 Розділу XX Податкового кодексу України встановлено, що станом на третій робочий день після дати набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість зареєстрованим платникам податку значення суми податку (позитивне або від'ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначене пунктом 200 1 .3 статті 200 1 цього Кодексу, та значення усіх її складових, визначених цим Кодексом, дорівнюють нулю, крім значень її складових S НаклОтр, S НаклВид та S Митн, що були сформовані починаючи з 1 липня 2015 року. Зареєстрованим платникам податку таке значення автоматично збільшується контролюючим органом:
4) до 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) (рядок 24 декларації) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду (рядок 31 декларації), що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).
Суми такого від'ємного значення можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку.
Згідно п. 9 2 Порядку N 569 після закінчення перехідного періоду, зазначеного у пункті 1 цього Порядку:
1) ДФС автоматично збільшує розмір суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначеної відповідно до пункту 9 цього Порядку, на суму середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців / чотири квартали, та на запит платника податку інформує його про суму збільшення шляхом надсилання електронного повідомлення. Сума такого збільшення щокварталу підлягає автоматичному перерахунку ДФС шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком з урахуванням середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/чотири квартали, станом на дату перерахунку. На запит платника податку ДФС інформує його про результати такого перерахунку шляхом надсилання електронного повідомлення;
2) сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначена відповідно до пункту 9 цього Порядку, автоматично збільшується на суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку. На суму такого збільшення: зменшується сума, задекларована до сплати до бюджету в звітному (податковому) періоді, або збільшується сума від'ємного значення, задекларована в звітному (податковому) періоді; помилково та/або надміру сплачені грошові зобов'язання з податку вважаються погашеними.
За змістом приписів п. 10 Порядку № 569 ДФС: 1) обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі; 2) оприлюднює на офіційному веб-сайті алгоритми обрахунку показників формули обчислення зазначеної суми та джерела їх формування.
Так, 30 липня 2015 року Державна фіскальна служба України на своїй сторінці (http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63853.html) повідомила план заходів ДФС для забезпечення реалізації норм Закону України № 643-VIII з удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ, в розділі III якого передбачено обнуління показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН), для зареєстрованих платників податку, зокрема:
- з 00 годин 00 хвилин 3 серпня 2015 року (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643) ДФС буде проведено обнуління суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ( СУМА Накл), сформовану відповідно до пункту 200 1 .3 статті 200 1 та пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, та значення усіх її складових, визначених Податковим кодексом України, крім показників СУМА НаклОтр, СУМА Митн та СУМА НаклВид, що були сформовані, починаючи з 1 липня 2015 року;
- протягом 3 серпня 2015 року (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643) сума СУМА Накл зареєстрованим платникам податку збільшиться на:
- суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/4 квартали ( СУМА" овердрафт);
- суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015 ( СУМА Перепл);
- суму від'ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року;
- суму залишків коштів на електронних рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 3 серпня 2015 року за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200 1 .6 статті 200 1 цього Кодексу, також така сума зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих платником за звітний (податковий) період за червень 2015 року / II квартал 2015 року;
- на кінець третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643 сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ( СУМА Накл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200 1 .3 статті 200 1 Податкового кодексу України.
При цьому планом заходів окремо зазначено, що у зв'язку із переведенням роботи системи електронного адміністрування ПДВ в штатний режим:
- починаючи з 04.08.2015 р. реєстрація в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування, складених до 1 липня 2015 року, здійснюватиметься без обмеження сумою СУМА Накл.;
- до 20 серпня 2015 року платникам податку, що застосовують звітний податковий період квартал, сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ( СУМА Накл), буде збільшена на суму від'ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за II квартал 2015 року.
Враховуючи офіційну інформацію ДФС, протягом 03 серпня 2015 року мали бути відновлені (у тому числі й позивача) права платників податків достовірне відображення в системі електронного адміністрування ПДВ відомостей щодо сум податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка відображається в рядку 2 Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ.
Судом встановлено, що відповідно до постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.05.2016 по справі №826/28036/15, залишеної без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21.07.2016, податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2015 року вважається поданою Товариством з обмеженою відповідальністю ЛІЛЕЯ 09 липня 2015 року.
Також, відповідно до листа ДФС України від 19.05.2017 №1074716/99-99-12-03-01-15, подана 09.07.2015 ТОВ ЛІЛЕЯ податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2015 прийнята контролюючим органом за реєстраційним номером 9142384740.
В рядку 24 (Сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового періоду) Декларації значиться сум 862448 грн. (а.с.11 том 1).
До того ж, обставина наявності у позивача суми податку на яку платник має право зареєструвати ПН в ЄРПН в сумі 862 447,33 грн. підтверджується витягом з системи електронного адміністрування ПДВ № 1 від 10.07.2015, який наявний в матеріалах справи.
Однак, станом на час розгляду справи Державною фіскальною службою України не забезпечено своєчасне відображення у системі електронного адміністрування ПДВ заявлених позивачем 862 448 грн. в рядку 24 Декларації з ПДВ за червень 2015.
Відповідачем в порушення ч.2 ст.71 КАС України до матеріалів справи не надано жодних доводів та доказів на їх підтвердження щодо правомірності не включення до системи електронного адміністрування ПДВ коштів позивача в сумі 862 48 грн.
За змістом підпункту 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу XX ПК України визначальним фактором для автоматичного збільшення реєстраційної суми у системі електронного адміністрування податку на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, є зазначення такої суми саме в податковій звітності з ПДВ платника податку.
В свою чергу, до податкової звітності з податку на додану вартість згідно пункту 8 розділу 1 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 23 вересня 2014 року № 966 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23 січня 2015 року N 13), належать:- податкова декларація з податку на додану вартість з додатками; - уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок з додатками; - розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.
Таким чином, податкова декларація ТОВ ЛІЛЕЯ з ПДВ за червень 2015 є однією з форм податкової звітності з ПДВ, а отже сформовані у ньому показники мали бути враховані ДФС України при автоматичному збільшенні суми, на яку Товариство має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, на величину 862 448 грн.
Виходячи з викладеного вище, суд приходить до висновку про те, що контролюючим органом в рамках спірних правовідносин допущено протиправну бездіяльність щодо незабезпечення відображення показників податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ ЛІЛЕЯ за червень 2015 року у системі електронного адміністрування податку на додану вартість шляхом збільшення суми, на яку ТОВ ЛІЛЕЯ має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення за декларацією з податку на додану вартість за червень 2015 року у сумі 862448 грн., що є підставою для зобов'язання відповідача вчинити дії на усунення вказаного порушення охоронюваних законом прав позивача, з урахуванням чого позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Посилання контролюючого органу в наданих письмових запереченнях про те, що позивач позбавлений права на включення суми від'ємного значення в розмірі 862448 грн. до СЕА ПДВ, оскільки в рядку 31 декларації з ПДВ за червень 2015 товариством не зазначено вказаної суми, судом відхиляються, адже відповідно до п. 34 підрозділу 2 Розділу XX Податкового кодексу України значення суми податку (позитивне або від'ємне), на яку платник має право зареєструвати податкові накладні автоматично збільшується контролюючим органом: 1) на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) (рядок 24 декларації) періоду, та 2) суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду (рядок 31 декларації).
Правовий аналіз вказаних норм в контексті спірних правовідносин, дає змогу дійти висновку, що сума від'ємного значення (рядок 24) Декларації не ставиться в залежність від рядку 31 декларації, та є самостійною підставою для збільшення суми на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні в СЕА ПДВ.
До того ж, суб'єкт владних повноважень, стверджуючи про те, що позивач позбавлений права на включення суми від'ємного значення в розмірі 862448 грн. до СЕА ПДВ, оскільки в рядку 31 декларації з ПДВ за червень 2015 товариством не зазначено вказаної суми, залишив поза увагою форму декларації з ПДВ, рядок 31 якої є результатом дій з додавання та віднімання інших (а ніж 24 рядок) рядків декларації, а саме: рядок 26 (1311775 грн) - рядок 27 (1311775) = 0 (нуль).
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов Товариства підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 72, 94 та 158-163, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України щодо незабезпечення відображення показників податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ ЛІЛЕЯ за червень 2015 року у системі електронного адміністрування податку на додану вартість шляхом збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суми, на яку ТОВ ЛІЛЕЯ має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення за декларацією з податку на додану вартість за червень 2015 року у сумі 862448 грн.
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ТОВ ЛІЛЕЯ (ідентифікаційний код 22874805) має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення за декларацією з податку на додану вартість за червень 2015 року у сумі 862448 (вісімсот шістдесят дві тисячі чотириста сорок вісім) гривень та відобразити відповідне збільшення у витягу з системи електронного адміністрування ПДВ.
4. Стягнути судові витрати в сумі 3200 (три тисячі двісті) грн. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Лілея (код ЄДРПОУ 22874805) з рахунків Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя П.О. Григорович
Судді Є.В. Аблов
І.В. Смолій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2017 |
Оприлюднено | 02.08.2017 |
Номер документу | 68053272 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні