Постанова
від 28.07.2017 по справі 817/692/17
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

28 липня 2017 р.Р і в н е 817/692/17 Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Романчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник ОСОБА_1, відповідача: представник ОСОБА_2, третьої особи позивача: представник ОСОБА_3, представник ОСОБА_4 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, третя особа без самостійний вимог на предмет спору на стороні позивачів - Приватне підприємство "Колорит-Сервіс",

до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області

про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:

15.05.2017 ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19 звернулись в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання протиправною бездіяльності щодо ненадання висновків про погодження або про відмову в такому погодженні технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_2, та про зобов'язання розглянути протягом десяти робочих днів технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_2, яка була подана до ПП "Колорит-Сервіс" та надати свої висновки разом з оригіналом технічної документації про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

16.05.2016 з аналогічним позовом до цього ж відповідача щодо земельної ділянки НОМЕР_3, звернулись ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28

17.05.2017 з аналогічним позовом до цього ж відповідача щодо земельної ділянки НОМЕР_4, звернулись ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43

Ухвалами від 15.05.2017, 17.05.2017 та 22.05.2017 до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача залучено Приватне підприємство "Колорит -Сервіс".

Ухвалою від 20.06.2017 вказані адміністративні позови об'єднані в одне провадження.

Позовні вимоги в повному обсязі підтримані представником позивачів в судовому засіданні та обґрунтовані тим, що згідно з наказами Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 22.09.2015 кожному позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,12 га для ведення садівництва у власність, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району. При цьому, як випливає із пункту 3 наказів Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №17-651/36-15-СГ, №17-678/36-15-СГ, №17-679/36-15-СГ від 22.09.2015 року передумовою такого відведення є поділ земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, площею 2,2441 га (кадастровий номер НОМЕР_2), земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, площею 1,98541 га (кадастровий номер НОМЕР_3) та земельної ділянки сільськогосподар-ського призначення державної власності, площею 2,2964 га (кадастровий номер НОМЕР_4), відповідно, на який надано згоду. Відповідно до цього, позивачами, визначеними у наказах №17-651/36-15-СГ, №17-678/36-15-СГ, №17-679/36-15-СГ від 22.09.2015, було укладено договора з ПП "Колорит-Сервіс" на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок. Така документація була розроблена і державним кадастровим реєстратором було здійснено державну реєстрацію новостворених земельних ділянок в Державному земельному кадастрі і зареєстровано право державної власності на ці земельні ділянки. ПП "Колорит-Сервіс" повідомило вказаних позивачів, що оригінали даної технічної документації 16.05.2016 року подано до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області для подальшого її погодження. Всупереч вимог чинного законодавства, Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області не надало ні висновків про погодження, ні відмови в такому погодженні. Така бездіяльність відповідача порушує права та законні інтереси позивачів, оскільки останні позбавлені можливості розробити відповідні проекти щодо відведення земельних ділянок у власність та подати їх на погодження та затвердження відповідно до вимог чинного законодавства України. За наведеного, просила позов задовольнити. А з огляду на встановлені під час судового розгляду обставини, представник позивача просила суд здійснити повний судовий захист прав, свобод та інтересів позивачів.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти позову наголосивши, що Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області не вчиняло протиправної бездіяльності щодо позивачів, оскільки не погодило технічну документацію із землеустрою через наявні в ній недоліки, про що повідомляло розробника листом №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016. Зауважив, що вказаний лист разом з оригіналами технічної документації із землеустрою щодо поділу і об'єднання земельних ділянок (кадастрові номери НОМЕР_4-НОМЕР_3) був отриманий нарочним гр.ОСОБА_44 (на даний час ОСОБА_33), сертифікованим інженером-землевпорядником, що працювала в ПП "Колорит-Сервіс". Дана особа поставила свій підпис на примірнику відповідача і зазначила дату - 14.06.2016. Довіреності, яка б видавалась даній особі ПП "Колорит-Сервіс", в Головному управлінні Держгеокадастру у Рівненській області, немає, а технічна документація була їй надана з огляду на те, що саме вона її розробляла. Крім цього, визнав, що вищезазначений лист разом з оригіналами технічної документації із землеустрою щодо поділу і об'єднання земельних ділянок в адресу ПП "Колорит-Сервіс" рекомендованою поштовою кореспонденцією не направлявся. Також вказав, що лист №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016 належить розглядати як відмову в погодженні відповідної технічної документації із землеустрою. Причиною ж відмови слугувало те, що у технічних завданнях відсутні дані про проектну кількість земельних ділянок, які утворяться при поділі, таблиця Експлікація земель в межах плану не містить меж земельних угідь, а сформовані земельні ділянки, які будуть забезпечувати доїзд до новосформованих земельних ділянок шириною від 7,5 м. до 12 м. є раціонально необґрунтованим. Крім того, Схемою землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель Великожитинської сільської ради, затвердженою розпорядженням голови Рівненської районної державної адміністрації №67 від 13.02.2015 масив, в якому знаходяться земельні ділянки, що підлягають поділу, запроектовано для використання як група орних земель (схема перспективного використання земель), а технічною документацією не обґрунтовано доцільність поділу частини масиву орних земель на ділянки незначної площі (близько 0,10-0,12 га). За наведеного, ствердив, що відмова у погодженні ґрунтується на положеннях Земельного кодексу України, а бездіяльності, як такої, Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, не допускало. За наведеного, просив в позові відмовити повністю.

Представники третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, в судовому засіданні надали пояснення, згідно яких Приватне підприємство "Колорит-Сервіс" розробило технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, які розташовані на території Великожитинської сільської ради Рівненського району (кадастрові номери НОМЕР_4-НОМЕР_3). Замовником такої документації формально виступили фізичні особи - ОСОБА_5, ОСОБА_28 та ОСОБА_43, що визначені у наказах Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №17-651/36-15-СГ, №17-678/36-15-СГ, №17-679/36-15-СГ від 22.09.2015, відповідно. Оскільки ж в результаті поділу виникало право державної власності на ці земельні ділянки, то фактичним Замовником такої документації вважається Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області. Ствердили, що за дорученням Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області технічна документація погоджувалась з Управлінням Держеокадастру у Рівненському районі, після чого 16.05.2016 року була подана до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області для подальшого погодження і затвердження. Також ствердили, що ні листа №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016, ні оригіналів технічної документації із землеустрою щодо поділу і об'єднання земельних ділянок (кадастрові номери НОМЕР_4-НОМЕР_3) ПП "Колорит-Сервіс" не отримувало. При цьому зауважили, що ОСОБА_44, яка на той час дійсно працювала в ПП "Колорит-Сервіс", ніхто не уповноважував ні подавати технічну документацію із землеустрою до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області на затвердження, ні отримувати назад. Довіреності даній особі ПП "Колорит-Сервіс" ніколи не видавало. Ознайомившись в суді з листом відповідача №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016, додатково вказали, що ті зауваження, які у ньому містяться, не можуть вважатися належною і законною підставою для відмови у погодженні технічної документації із землеустрою. За наведеного, просили позов задовольнити повністю.

Допитаний в судовому засіданні 28.07.2017 свідок ОСОБА_45 повідомив суду, що в періоді: вересень 2015 - травень 2016 він працював начальником Управління Держеокадастру у Рівненському районі. На той час, Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області часто передоручало виконання своїх функції з погодження технічної документації із землеустрою тим районним управлінням, на території яких розташовані відповідні земельні ділянки. Відповідно до цього, Управлінням Держеокадастру у Рівненському районі було погоджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, які розташовані на території Великожитинської сільської ради Рівненського району (кадастрові номери НОМЕР_4-НОМЕР_3), яка розроблялася ПП "Колорит-Сервіс". Зауважив, що така документація в повній мірі відповідача вимогам чинного законодавства і підлягала подальшому погодженню і затвердженню Головним управлінням Держгеокадастру у Рівненській області.

Дослідженням письмових доказів по справі суд встановив наступне.

Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області № 17-651/36-15-СГ від 22.09.2015 ОСОБА_5 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Великожитинської сільської ради Рівненського району; орієнтовний розмір земельної ділянки 0,12 га. з цільовим призначенням - для ведення садівництва. Пунктом 3 вищевказаного наказу надано згоду на поділ земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, площею 2,2441 га (кадастровий номер НОМЕР_2), яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району. Пунктом 4 наказано Управлінню Держгеокадастру у Рівненському районі при надходженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність забезпечити у встановленому законодавством порядку: розгляд проекту землеустрою на предмет погодження та реєстрацію земельної ділянки у Державному земельному кадастрі (а.с.26 том 1).

Відповідно до цього, наказами Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 22.09.2015 №17-648/36-15-СГ, №17-651/36-15-СГ, № 17-654/36-15-СГ, № 17-655/36-15-СГ, №17-658/36-15-СГ, № 17-659/36-15-СГ, № 17-661/36-15-СГ, № 17-663/36-15-СГ, № 17-665/36-15-СГ, №17-666/36-15-СГ, №17-668/36-15-СГ, №17-670/36-15-СГ, №17-671/36-15-СГ, №17-673/36-15-СГ, №17-675/36-15-СГ також надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Великожитинської сільської ради Рівненського району, орієнтовним розміром 0,12 га. з цільовим призначенням - для ведення садівництва: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19 . (а.с.27-40 том 1).

Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №17-678/36-15-СГ від 22.09.2015 ОСОБА_28 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Великожитинської сільської ради Рівненського району; орієнтовний розмір земельної ділянки 0,12 га. з цільовим призначенням - для ведення садівництва. Пунктом 3 вищевказаного наказу надано згоду на поділ земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, площею 1,9854 га (кадастровий номер НОМЕР_3), яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району. Пунктом 4 наказано Управлінню Держгеокадастру у Рівненському районі при надходженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність забезпечити у встановленому законодавством порядку: розгляд проекту землеустрою на предмет погодження та реєстрацію земельної ділянки у Державному земельному кадастрі (а.с.194 том 1).

Відповідно до цього, наказами Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 22.09.2015 №17-672/36-15-СГ, № 17-657/36-15-СГ, № 17-680/36-15-СГ, №17-667/36-15-СГ, № 17-662/36-15-СГ, № 17-660/36-15-СГ, № 17-664/36-15-СГ, № 17-669/36-15-СГ також надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Великожитинської сільської ради Рівненського району, орієнтовним розміром 0,12 га. з цільовим призначенням - для ведення садівництва: ОСОБА_27, ОСОБА_26, ОСОБА_25, ОСОБА_24, ОСОБА_23, ОСОБА_22, ОСОБА_21, ОСОБА_20 (а.с.195-202 том 1).

Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №17-679/36-15-СГ від 22.09.2015 ОСОБА_43 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Великожитинської сільської ради Рівненського району; орієнтовний розмір земельної ділянки 0,12 га. з цільовим призначенням - для ведення садівництва. Пунктом 3 вищевказаного наказу надано згоду на поділ земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, площею 2,2964 га (кадастровий номер НОМЕР_4), яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району. Пунктом 4 наказано Управлінню Держгеокадастру у Рівненському районі при надходженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність забезпечити у встановленому законодавством порядку: розгляд проекту землеустрою на предмет погодження та реєстрацію земельної ділянки у Державному земельному кадастрі (а.с.123 том 2).

Відповідно до цього, наказами Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 22.09.2015 №17-703/36-15-СГ, №17-683/36-15-СГ, № 17-681/36-15-СГ, №17-695/36-15-СГ, №17-691/36-15-СГ, № 17-699/36-15-СГ, №17-688/36-15-СГ, №17-704/36-15-СГ, №17-682/36-15-СГ, №17-686/36-15-СГ, №17-689/36-15-СГ, №17-677/36-15-СГ, №17-706/36-15-СГ та №17-697/36-15-СГ також надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Великожитинської сільської ради Рівненського району, орієнтовним розміром 0,12 га. з цільовим призначенням - для ведення садівництва: ОСОБА_42, ОСОБА_41, ОСОБА_40, ОСОБА_39, ОСОБА_38, ОСОБА_37, ОСОБА_36, ОСОБА_35, ОСОБА_34, ОСОБА_33, ОСОБА_32, ОСОБА_31, ОСОБА_30, ОСОБА_29 (а.с.124-137 том 2).

На виконання наказів №17-651/36-15-СГ, №17-678/36-15-СГ, №17-679/36-15-СГ від 22.09.2015 та відповідно до договорів №314-ВЖ15, №316-ВЖ15, №315-ВЖ15 від 06.08.2015, ПП "Колорит-Сервіс" була розроблена технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, які розташовані на території Великожитинської сільської ради Рівненського району на кожну із трьох земельних ділянок: кадастрові номери НОМЕР_4, НОМЕР_2 та НОМЕР_4.

З досліджених судом копій такої технічної документації (а.с.21-220 том 3) вбачається, що плани розподілу земельних ділянок, кадастрові плани земельних ділянок та акти прийомки передачі межових знаків у всіх випадках погоджені начальником Управління Держгеокадастру у Рівненському районі. Ним же затверджено завдання на виконання робіт. Титульні аркуші скріплені підписами в.о.директора ПП "Колорит-Сервіс" ОСОБА_46 та сертифікованого інженера-землевпорядника ОСОБА_44, а також відповідними печатками. На кадастрових планах земельних ділянок, що утворилися в результаті поділу, стоять відмітки про їх реєстрацію у Державному земельному кадастрі.

На користь того, що поділ земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, передбачений наказами №17-651/36-15-СГ, №17-678/36-15-СГ, №17-679/36-15-СГ від 22.09.2015 здійснено свідчить і отримана судом з Публічної кадастрової карти України Інформація Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, згідно якої, земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_4, НОМЕР_2, НОМЕР_3 не існує (а.с.119 том 1, а.с.22 том 2).

Судом встановлено, що із земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_4 в результаті її поділу відповідно до технічної документації із землеустрою утворилося 19 земельних ділянок, в тому числі, земельні ділянки площею від 0,10 га. до 0, 11 га., кадастрові номери: НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9, НОМЕР_10, НОМЕР_11, НОМЕР_12, НОМЕР_13, НОМЕР_14, НОМЕР_15, НОМЕР_16, НОМЕР_17, НОМЕР_18, НОМЕР_19 (а.с.81,86-103 том 3), на які претендують ОСОБА_43, ОСОБА_42, ОСОБА_41 , ОСОБА_40 , ОСОБА_39, ОСОБА_38, ОСОБА_37, ОСОБА_36, ОСОБА_35, ОСОБА_34, ОСОБА_33, ОСОБА_32, ОСОБА_31, ОСОБА_30 та ОСОБА_29

Із земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_2 в результаті її поділу відповідно до технічної документації із землеустрою утворилося 18 земельних ділянок, в тому числі, земельні ділянки площею від 0,10 до 0, 12 га. кадастрові номери: НОМЕР_20, НОМЕР_21, НОМЕР_22, НОМЕР_23, НОМЕР_24, НОМЕР_25, НОМЕР_26, НОМЕР_27, НОМЕР_28, НОМЕР_29, НОМЕР_30, на які претендують ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19(а.с.120-136 том 1, а.с. 153 том 3).

Із земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_3 в результаті її поділу відповідно до технічної документації із землеустрою утворилося 18 земельних ділянок, в тому числі, земельні ділянки площею від 0,10 до 0, 12 га. кадастрові номери: НОМЕР_31, НОМЕР_32, НОМЕР_33, НОМЕР_34, НОМЕР_35 претендують ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28 (а.с.23-33 том 2, а.с.24 том 3).

В Державному земельному кадастрі вищевказані новостворені земельні ділянки зареєстровані на праві державної власності. Цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства .

Супровідним листом за №206 від 05.05.2016 року Технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, які розташовані на території Великожитинської сільської ради Рівненського району на всі три земельні ділянки (НОМЕР_4, НОМЕР_2 та НОМЕР_4) подана ПП "Колорит-Сервіс" на погодження до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області і прийнята останнім, згідно штампу, що міститься в правому нижньому кутку -16.05.2016 року (а.с.41,203 том 1, 138 том 2).

13.06.2016 Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області склало та зареєструвало лист за №19-17-0.51-6535/2-16, за змістом якого повернуло ПП "Колорит-Сервіс" технічну документацію із землеустрою на доопрацювання з тих підстав, що у технічних завданнях відсутні дані про проектну кількість земельних ділянок, які утворяться при поділі, таблиця Експлікація земель в межах плану не містить меж земельних угідь, а сформовані земельні ділянки, які будуть забезпечувати доїзд до новосформованих земельних ділянок шириною від 7,5 м. до 12 м. є раціонально необґрунтованим. Крім того, Схемою землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель Великожитинської сільської ради, затвердженою розпорядженням голови Рівненської районної державної адміністрації №67 від 13.02.2015 масив, в якому знаходяться земельні ділянки, що підлягають поділу, запроектовано для використання як група орних земель (схема перспективного використання земель), а технічною документацією не обґрунтовано доцільність поділу частини масиву орних земель на ділянки незначної площі (близько 0,10-0,12 га) (а.с.138 том 1, 45, 211-212 том 2).

Доказів направлення вказаного листа рекомендованою поштовою кореспонденцією на адресу ПП "Колорит-Сервіс" Головним управлінням Держгеокадастру у Рівненській області не надано, як і не надано доказів його вручення уповноваженій особі ПП "Колорит-Сервіс".

На примірнику листа Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області міститься запис: матеріали отримано 16.06.16 і стоїть підпис без розшифровки того, ким цей підпис зроблено. Відповідач наполягає на тому, що і лист - відповідь і оригінали технічної документації із землеустрою отримала ОСОБА_44 (на даний час ОСОБА_33), сертифікований інженер-землевпорядник, яка працювала на той час в ПП "Колорит-Сервіс", що на його переконання доводиться тим, що підпис на листі і на посвідченій нею і скріпленій її печаткою копії сертифікату інженера-землевпорядника є ідентичним (а.с.46-47 том 2). На підтвердження отримання вказаної документації даною особою до суду через відділ документального забезпечення надані відповідні письмові пояснення (а.с.157-160 том 1, 185-188 том 2).

При цьому, третя особа ПП "Колорит-Сервіс", наполягає на тому, що ОСОБА_44 ні листа, ні оригіналів технічної документацію на підприємство не повертала.

На день розгляду справи судом, усі учасники заперечують наявність у них оригіналів технічної документації. В свою чергу, у ПП "Колорит-Сервіс" наявна така документація в копіях.

Дослідивши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає до часткового задоволення з огляду на таке.

Згідно з частиною другою статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Стаття 80 Земельного кодексу України суб'єктами права власності на землю визначає: а) громадян та юридичних осіб - на землі приватної власності; б) територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; в) державу, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.

В свою чергу, за правилами частини другої статті 116 Земельного кодексу України, набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

При цьому, формування земельної ділянки як об'єкта цивільних прав здійснюється в порядку, визначеному статтею 79-1 Земельного кодексу України. За правилами цієї статті, формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється:

- у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

- шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок;

- шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

- шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом;

- за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Згідно з частиною п'ятою цієї статті, формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. В свою чергу, частинами шостою-сьомою передбачено, що формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок. А винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

При цьому, згідно з вимогами частин дев'ятої-десятої, земельна ділянка може бути об'єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Таким чином, передумовою для відведення громадянину у власність земельної ділянки, яка утворюється в результаті поділу раніше сформованої земельної ділянки, що перебуває у державній власності, є затверджена у встановленому порядку технічна документація із землеустрою щодо поділу такої раніше сформованої земельної ділянки.

Оскільки із наказів Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №17-651/36-15-СГ, №17-678/36-15-СГ, №17-679/36-15-СГ від 22.09.2015 року вбачається, що передумовою для відведення земельних ділянок усім позивачам є поділ земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, площею 2,2441 га (кадастровий номер НОМЕР_2), земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, площею 1,98541 га (кадастровий номер НОМЕР_3) та земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, площею 2,2964 га (кадастровий номер НОМЕР_4), відповідно, то дії відповідача, які стосуються погодження і затвердження такої технічної документації із землеустрою мають безпосередній вплив на права і охоронювані законом інтереси позивачів.

За правилами частини дванадцятої статті 186 Земельного кодексу України, технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок погоджується:

- у разі якщо поділ, об'єднання земельних ділянок здійснюється її користувачем - власником земельних ділянок, а щодо земельних ділянок державної або комунальної власності - органом виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, уповноваженими розпоряджатися земельними ділянками відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу;

- у разі поділу, об'єднання земельної ділянки, що перебуває у заставі, - заставодержателем;

- у разі поділу, об'єднання власником земельної ділянки, що перебуває у користуванні, - землекористувачем.

При цьому, технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок затверджується замовником.

Згідно з частиною четвертою статті 122 Земельного кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи уповноважені розпоряджатися земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності.

Проаналізувавши норми Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затверджене постановою Кабінету Міністрів України №15 від 14.01.2015 та Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затверджене наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №14 від 03.02.2015, суд дійшов висновку про наявність у відповідача повноважень щодо погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок державної власності на відповідній території. При цьому, з огляду на те, що поділ здійснюється щодо раніше сформованих земельних ділянок державної форми власності, відповідач виступає замовником такої технічної документації, а тому не лише погоджує її , а й затверджує.

В силу вимог частин п'ятнадцятої-шістнадцятої статті 186 Земельного кодексу України, оригінал відповідної документації із землеустрою подається розробником для погодження територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а іншим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування та іншим суб'єктам, які здійснюють погодження документації із землеустрою, - копії такої завіреної розробником документації. Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, інші суб'єкти, визначені цією статтею, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. Строк дії цих висновків є необмеженим.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом встановлено, що Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області не надіслало рекомендованим листом з повідомленням розробнику технічної документації - ПП "Колорит-Сервіс" свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні.

При цьому також не можна вважати, що Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області належним чином виконало свій обов'язок по наданню розробнику своїх висновків, позаяк передача висновку і оригіналів технічної документації особі, яка не уповноважена представляти ПП "Колорит-Сервіс" у правовідносинах з третіми особами без довіреності, є нікчемною.

Разом з тим, встановлені обставини свідчать на користь того, що Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області вчинило певні дії, а не бездіяльність, а тому суд вважає, що позивачами невірно обраний спосіб захисту порушеного права.

Враховуючи заяву представника позивачів та вимоги частини другої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, для повного захисту прав, свобод та інтересів позивача, суд виходить за межі позовних вимог та робить висновок про наявність правових підстав для визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області щодо відмови у погодженні технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області кадастровий номер НОМЕР_4, кадастровий номер НОМЕР_2 та кадастровий номер НОМЕР_3, з підстав, викладених у листі №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016.

При цьому, бездіяльність Головним управлінням Держгеокадастру у Рівненській області допущена в частині щодо незатвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, ним, як замовником даної документації.

Що стосується відмови у погодженні технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, то така є протиправною з огляду на наступне.

Виключний перелік підстав для відмови у погодженні документації із землеустрою визначений у частині сімнадцятій статті 186 Земельного кодексу України. Такими підставами є: невідповідність такої документації вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

У листі №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016 Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області з посиланням на статтю 56 Закону України "Про землеустрій" №858-IV від 22.05.2003, зазначило, що у технічних завданнях відсутні дані про проектну кількість земельних ділянок, які утворяться при поділі. Разом з тим, відсутність таких даних в жодному разі не вказує на порушення розробником вимог статті 56 цього Закону, позаяк даною нормою визначено лише те, що технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок включає: а) пояснювальну записку; б) технічне завдання на складання документації, затверджене замовником документації; в) кадастрові плани земельних ділянок, які об'єднуються в одну земельну ділянку, або частини земельної ділянки, яка виділяється в окрему земельну ділянку; г) матеріали польових геодезичних робіт; ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу; д) перелік обтяжень прав на земельну ділянку, обмежень на її використання та наявні земельні сервітути; е) нотаріально посвідчена згода на поділ чи об'єднання земельної ділянки заставодержателів, користувачів земельної ділянки (у разі перебування земельної ділянки в заставі, користуванні); є) згоду власника земельної ділянки, для земель державної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на поділ чи об'єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв'язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній).

Також у листі №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016 Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області з посиланням на статтю 34 Закону України "Про Державний земельний кадастр" №3613-VI від 07.07.2011, вказало на необхідність відобразити межі земельних угідь, а таблицю Експлікація земель в межах плану - привести у відповідність до виду виконуваних робіт.

Разом з тим, з дослідженої судом технічної документації в копіях вбачається, що на кадастрових планах земельних ділянок відображені і площі земельних ділянок, і їх зовнішні межі, і координати поворотних точок, а також є опис меж земельних угідь. Зауваження ж до таблиць Експлікація земель в межах плану взагалі не є коректними.

Також у листі №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016 Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області з посиланням на статтю 183 Земельного кодексу України покликається на те, що сформовані земельні ділянки, які будуть забезпечувати доїзд до новосформованих земельних ділянок шириною від 7,5 м. до 12 м. за технічною документацією є раціонально необґрунтованим.

Статтею 183 Земельного кодексу України закріплено, що основними завданнями землеустрою є:

а) реалізація політики держави щодо науково обґрунтованого перерозподілу земель, формування раціональної системи землеволодінь і землекористувань з усуненням недоліків у розташуванні земель, створення екологічно сталих ландшафтів і агросистем;

б) інформаційне забезпечення правового, економічного, екологічного і містобудівного механізму регулювання земельних відносин на національному, регіональному, локальному, господарському рівнях шляхом розробки пропозицій по встановленню особливого режиму і умов використання земель;

в) встановлення на місцевості меж адміністративно-територіальних одиниць, територій з особливим природоохоронним, рекреаційним і заповідним режимами, меж земельних ділянок власників і землекористувачів;

г) здійснення заходів щодо прогнозування, планування, організації раціонального використання та охорони земель на національному, регіональному, локальному і господарському рівнях;

ґ) організація територій сільськогосподарських підприємств із створенням просторових умов, що забезпечують еколого-економічну оптимізацію використання та охорони земель сільськогосподарського призначення, впровадження прогресивних форм організації управління землекористуванням, удосконалення співвідношення і розміщення земельних угідь, системи сівозмін, сінокосо- і пасовищезмін;

д) розробка системи заходів по збереженню і поліпшенню природних ландшафтів, відновленню і підвищенню родючості ґрунтів, рекультивації порушених земель і землюванню малопродуктивних угідь, захисту земель від ерозії, підтоплення, висушення, зсувів, вторинного засолення і заболочення, ущільнення, забруднення промисловими відходами і хімічними речовинами та інших видів деградації, по консервації деградованих і малопродуктивних земель, попередженню інших негативних явищ;

е) організація територій несільськогосподарських підприємств, організацій і установ з метою створення умов ефективного землекористування та обмежень і обтяжень у використанні земель.

З відповіді Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області не можливо ні встановити, ні зрозуміти, яким чином технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок суперечить основними завданнями землеустрою, та яким саме.

При цьому, як це зауваження, так і всі попередні жодним чином не свідчать на користь того, що подана розробником - ПП "Колорит-Сервіс" технічна документація не відповідає вимогам законодавства.

Крім цього, Головним управлінням Держгеокадастру у Рівненській області також вказано, що Схемою землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель Великожитинської сільської ради, затвердженою розпорядженням голови Рівненської районної державної адміністрації №67 від 13.02.2015 масив, в якому знаходяться земельні ділянки, що підлягають поділу, запроектовано для використання як група орних земель (схема перспективного використання земель), а технічною документацією не обґрунтовано доцільність поділу частини масиву орних земель на ділянки незначної площі (близько 0,10-0,12 га).

Разом з тим, підставою для відмови у наданні погодження є невідповідність вимогам документації із землеустрою, а суду не надано жодного доказу тому, що Технічна документація із землеустрою щодо поділу відповідних земельних ділянок не відповідає Схемам землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць. Та ж обставина, що згідно Схеми перспективного використання земель масив, в якому знаходяться земельні ділянки, що підлягають поділу, запроектовано для використання як група орних земель, свідчить лише про існування певної перспективи на майбутнє (до 2024 року), але аж ніяк не свідчить на корись того, що вказана обставина є перешкодою для погодження відповідної технічної документації. Та й крім того, відповідачем, жодним належним і допустимим доказом (проектом) дана обставина не підтверджена. Більше того, саме такого незначного розміру земельні ділянки і були погоджені наказами Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 22.09.2015 з урахуванням узгодженої позиції Великожитинської сільської ради. Та й крім того, на день подачі Головному управлінню Держгеокадастру у Рівненській області технічної документації, поділ масивів на такі земельні ділянки фактично вже було здійснено.

За наведеного, відмова відповідача погодити розробнику технічну документацію із землеустрою, умотивована вищенаведеними обставинами, є абсолютно голослівною і надуманою.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В процесі судового розгляду справи відповідачем не доведено, що він діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За встановлених обставин суд вважає, що дії відповідача щодо відмови у погодженні технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області кадастровий номер НОМЕР_4, кадастровий номер НОМЕР_36 та кадастровий номер НОМЕР_3, оформленої листом №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016, не відповідають критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, визначеним частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства, а відтак порушують права та законні інтереси позивачів, які підлягають до судового захисту шляхом визнання таких дій протиправними та шляхом покладання на відповідача обов'язку повторно розглянути клопотання Приватного підприємства "Колорит-Сервіс" про погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області кадастровий номер НОМЕР_4, кадастровий номер НОМЕР_2 та кадастровий номер НОМЕР_3, погодити та затвердити дану технічну документацію у порядку і у спосіб, передбачені статтею 186 Земельного кодексу України.

При цьому суд зазначає, що Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області у встановленому чинним законодавством порядку приймає відповідне рішення на власний адміністративний розсуд, тобто має певні дискреційні повноваження.

Під дискреційним повноваженням розуміються повноваження, яке адміністративний орган, приймаючий рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень, те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

При розгляді технічної документації із землеустрою Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області має право прийняти одне з двох можливих рішень: про погодження такої документації із землеустрою, або про відмову у такому погодженні. При цьому, що стосується відмови, то таке рішення може бути обґрунтоване наявністю однієї обставин, визначених у частині сімнадцятій статті 186 Земельного кодексу України.

З огляду на те, що жодної з таких обставин по відношенню до технічної документації, розробленої ПП "Колорит-Сервіс" не встановлено, відповідач фактично позбавляється права вибору рішення на власний розсуд, через відсутність такої альтернативи. Іншими словами, з огляду на те, що його негативне рішення щодо відмови у погодженні технічної документації із землеустрою визнається незаконним, він не може повторно прийняти аналогічне рішення, а тому несе обов'язок по прийняттю протилежного, тобто позитивного рішення.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів.

А тому, вважає, що покладання на відповідача в даному випадку обов'язку погодити та затвердити технічну документацію не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.

Зазначене узгоджується з передбаченим пунктом 1 статті 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод правом особи на доступ до суду, що, зокрема, включає такий аспект, як право на розгляд справи судом із повною юрисдикцією , тобто судом, що має достатні та ефективні повноваження щодо: повторної (після адміністративного органу) оцінки доказів; встановлення обставин, які були підставою для прийняття оскарженого адміністративного рішення; належного поновлення прав особи за результатами розгляду справи по суті (п.70 рішення Європейського суду з прав людини від 28.06.1990 у справі "Обермейєр проти Австрії"; п.155 рішення Європейського суду з прав людини від 04.03.2014 у справі "Гранд Стівенс проти Італії").

Статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення.

За таких обставин, суд вважає, що позов підлягає до часткового задоволення.

Підстав для присудження судових витрат немає з огляду на відмову представника позивачів від їх стягнення на користь позивачів.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області щодо відмови у погодженні технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області: кадастровий номер НОМЕР_37, кадастровий номер НОМЕР_2 та кадастровий номер НОМЕР_38, з підстав, викладених у листі №19-17-0.51-6535/2-16 від 13.06.2016.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області щодо не затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області: кадастровий номер НОМЕР_1, кадастровий номер НОМЕР_2 та кадастровий номер НОМЕР_38.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області повторно розглянути клопотання Приватного підприємства "Колорит-Сервіс" про погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, що перебувають у державній власності для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Великожитинської сільської ради Рівненського району Рівненської області: кадастровий номер НОМЕР_4, кадастровий номер НОМЕР_2 та кадастровий номер НОМЕР_3, погодити та затвердити дану технічну документацію у порядок і у спосіб, передбачені статтею 186 Земельного кодексу України.

В задоволенні решти вимог - відмовити.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Друзенко Н.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2017
Оприлюднено09.08.2017
Номер документу68133677
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/692/17

Постанова від 04.12.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Ухвала від 12.10.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Ухвала від 30.08.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Постанова від 28.07.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Постанова від 28.07.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 20.06.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 16.06.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні