Постанова
від 04.08.2017 по справі 826/25233/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

04 серпня 2017 року №826/25233/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп додержавної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби головного територіального управління юстиції у місті Києві Степенко Світлани Анатоліївни провизнання протиправними дій та рішення від 24.07.2015, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю БСВ Групп звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби головного територіального управління юстиції у місті Києві Степенко Світлани Анатоліївни, в якому просить:

- визнати протиправним внесення Степенко Світланою Анатоліївною, державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 22.07.2015 №10731430014020959 про відсутність за місцезнаходженням товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625), адреса: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065), та скасувати даний запис;

- визнати протиправним та скасувати з моменту винесення рішення державної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (код ЄДРПОУ 39471390, вул. Смілянська, 6, м. Київ, 03151) від 24.07.2015 про анулювання реєстрації платником податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625), адреса: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065), та поновити реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625), адреса: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065) як платника податку на додану вартість з 24.07.2015.

Позовні вимоги мотивовано тим, що станом на час внесення оскаржуваного запису товариство з обмеженою відповідальністю БСВ Групп використовувало приміщення, вказане як місцезнаходження у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, за адресою: 03065, м. Київ, Солом'янський район, вул. Козелецька, буд. 24, під офіс (договір оренди). Позивач також зазначає, що контролюючим органом не виконано вимоги Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19.12.2011 №1588, а тому підстави для скерування до органу реєстрації повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходження були відсутні, відтак у державного реєстратора були відсутні підстави для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність позивача за місцезнаходженням, а у контролюючого органу - приймати рішення про анулювання реєстрації платником податку на додану вартість.

Державна податкова інспекція у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві проти задоволення позовних вимог заперечувала, вказавши, що оскаржуване рішення від 27.07.2015 №31/11 прийняте на підставі підпункту ж пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, на підставі відповідного реєстраційного запису №10731430014020959 відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві щодо відсутності позивача за місцезнаходженням.

Представник державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби головного територіального управління юстиції у місті Києві Степенко Світлани Анатоліївни у судове засідання не з'явився, заперечень проти позову не надав, з огляду на що розгляд справи здійснено у порядку письмового провадження на підставі частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з наявного у матеріалах справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у м. Києві Степенко Світланою Анатоліївною 22.07.2015 внесено до Єдиного державного реєстру запис №10731430014020959 про відсутність юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп - за вказаною адресою.

На підставі вказаного, державною податковою інспекцією у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві прийнято рішення від 24.07.2015 №31/11 (направлене 27.07.2015 за №19485/10/26-58-11-01-21) про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп .

Вважаючи вказані запис і рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся з позовом до суду.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Так, приписами підпункту ж пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України (тут і надалі у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається, зокрема, у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

У свою чергу, порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, врегульовано положеннями статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , тут і надалі у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин.

У силу приписів абзацу 2 частини дванадцятої статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , у разі надходження (поштовим відправленням або в електронному вигляді в порядку взаємообміну) державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Згідно з частиною чотирнадцятою статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Як було зазначено вище, підставою для прийняття оскаржуваного рішення від 24.07.2015 №31/11 слугував наявний у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою від 22.07.2015 №10731430014020959 стосовно товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп , який, за твердженнями контролюючого органу, внесений на підставі повідомлення державної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 27.05.2015 №700 (форма №18-ОПП).

Водночас, питання встановлення місцезнаходження (місця проживання) платників податків врегульовано розділом ХІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, тут і надалі у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин (надалі - Порядок №1588).

У відповідності до пункту 12.2 Порядку №1588, підрозділи контролюючого органу: стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи; стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.

У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.

Згідно з пунктом 12.4 Порядку №1588, щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.

Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу протягом трьох робочих днів приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою №18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону. Повідомлення за формою №18-ОПП надсилається державному реєстратору поштовим відправленням або в електронному вигляді у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та Центрального контролюючого органу. Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про надсилання такого повідомлення вносяться дані до Єдиного банку даних юридичних осіб та запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою №19-ОПП (додаток 25) (пункт 12.5 Порядку №1588 у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин).

З аналізу викладених вище правових норм вбачається, що контролюючий орган надсилає повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма №18-ОПП) державному реєстратору для вжиття заходів, передбачених абзацом 2 частини чотирнадцятої статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , лише після здійснення передбачених Порядком №1588 заходів для встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи.

Слід зазначити, що аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 15.04.2014 (номер ЄДРСР 38655040).

Водночас, суд звертає увагу, що будь-яких доказів на підтвердження дотримання державною податковою інспекцією у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві передбаченої Порядком №1588 процедури не надано (докази проведення роботи із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб, запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків) тощо).

Крім того, під час судового розгляду справи відповідачем не повідомлено про те, при виконанні яких службових обов'язків останнім здійснено перевірку місцезнаходження (місця проживання) товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп .

Також, суд наголошує, що у відповідності до пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Податковою адресою підприємства, переданого у довірче управління, є місцезнаходження довірчого власника.

Як вбачається з наявного у матеріалах справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, місцезнаходженням товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп є місто Київ, вулиця Козелецька, 24.

На підтвердження правомірності перебування товариства за вказаною адресою у матеріалах справи містяться копії договору оренди майна (нежитлових приміщень) від 01.02.2015 №37 та акту прийому-передачі майна (нежитлових приміщень) від 01.02.2015.

Беручи до уваги вищевикладене, з матеріалів справи не вбачається, а державною податковою інспекцією у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, як суб'єктом владних повноважень, не доведено факту дотримання останнім процедури та вжиття необхідних заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження позивача, а, відтак, не підтверджено наявності законодавчо обґрунтованих передумов для надсилання повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма №18-ОПП) державному реєстратору для вжиття заходів, передбачених абзацом 2 частини чотирнадцятої статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , щодо товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп .

З огляду на викладене, враховуючи факт безпідставності направлення контролюючим органом до державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма №18-ОПП) щодо товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп , суд дійшов до висновку, що внесений державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Степенко Світланою Анатоліївною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 22.07.2015 запис №10731430014020959 про відсутність юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп - за вказаною адресою здійснений без достатньої на те правової підстави, а саме: належним чином встановленого контролюючим органом факту незнаходження позивача за місцезнаходженням останнього, вказаного в Єдиному державному реєстрі.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що дії державного реєстратора по внесенню 22.07.2015 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно позивача запису №10731430014020959 Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою є протиправними, а зазначений запис підлягає скасуванню.

В частині наявності підстав для скасування реєстрації платника податку на додану вартість суд звертає увагу на наступне.

Зміст рішення державної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 24.07.2015 №31/11 про анулювання реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Груп , свідчить, що анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Груп здійснено на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Оскільки судом вище встановлено протиправність дій державного реєстратора по внесенню 22.07.2015 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Груп запису №10731430014020959 Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою та скасовано зазначений запис, суд приходить до висновку, що в межах спірних правовідносин підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, визначені підпунктом "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, були відсутні.

Будь-яких інших доказів на підтвердження обставин, які б свідчили про наявність підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, відповідачем до суду не надано.

Враховуючи викладене, беручи до уваги відсутність законодавчо визначених підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та повідомлення про таке анулювання, на думку суду, рішення державної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 24.07.2015 №31/11 про анулювання реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Груп платником податку на додану вартість, є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про поновлення реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625) за адресою: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065) як платника податку на додану вартість з 24.07.2015, суд зазначає про наступне.

Обов'язок контролюючого органу здійснити усі необхідні дії, передбачені положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, для відновлення реєстрації платника податку на додану вартість виникає саме з моменту набрання законної сили судовим рішення про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, оскільки судове рішення не може регулювати суспільні відносини на майбутнє, а підстави вважати, що відповідач у подальшому буде ухилятись від таких дій, відсутні. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Вищого адміністративного суду України від 25.11.2015 у справі №К/800/51809/14 (ЄДРСР №53971796).

Відтак, підстави для задоволення позовних вимог у наведеній частині відсутні.

Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Визнати протиправними дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Степенко Світлани Анатоліївни щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 22.07.2015 №10731430014020959 про відсутність за місцезнаходженням товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625), адреса: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065).

Скасувати внесений державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Степенко Світланою Анатоліївною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис від 22.07.2015 №10731430014020959 про відсутність за місцезнаходженням товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625), адреса: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065).

Визнати протиправним та скасувати рішення державної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 24.07.2015 №31/11 (направлене 27.07.2015 за №19485/10/26-58-11-01-21).

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Літвінова А.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.08.2017
Оприлюднено09.08.2017
Номер документу68133948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/25233/15

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 08.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 11.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Васильєва І.А.

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 11.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні