Ухвала
від 10.08.2017 по справі 391/154/17
КОМПАНІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

КОМПАНІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 391/154/17

Провадження № 1-кс/391/61/17

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10.08.2017 р. селище Компаніївка

Слідчий суддя Компаніївського районного суду Кіровоградської області ОСОБА_1 , за участю: секретаря ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів за матеріалами досудового розслідування, внесеного 10.03.2017 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017120180000057, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий СВ Компаніївського ВП Долинського ВП ГУНП в Кіровоградській області капітан поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до речей та документів у кримінальному провадженні внесеного 10.03.2017 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017120180000057, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України,яке погоджено з начальником Компаніївського відділу Олександрійської міської прокуратури Кіровоградської області ОСОБА_4 .

На обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що ним здійснюється досудове розслідування у вказаному кримінальному провадженні, за фактом розтрати бюджетних коштів службовими особами КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Бобринецької районної ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ) під час приймання-передачі виконаних робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)» у 2016 році.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що у 2016 році під час здійснення робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_3 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць» на загальну суму 2 720 514 грн. роботи були здійснені не у повному обсязі відповідно до підписаних документів про приймання-передачу виконаних робіт, а оплата була проведена у повному обсязі в строк передбачений умовами укладеного договору №59/2016 від 02.11.2016 між замовником КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Бобринецької районної ради (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ) і підрядною організацією ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ), чим здійснено службовими особами замовника розтрату ввірених бюджетних коштів на суму понад 500 тис. грн.

Згідно даних єдиного електронного порталу державних коштів « ІНФОРМАЦІЯ_4 » фактично за період до 31.12.2016 за виконані підрядником роботи замовником було здійснено оплати на суму 2 479 435,2 грн. згідно рахунку-фактури №92 від 04.11.2016, актів приймання-передачі виконаних робіт №1 ф. КБ-2В від 15.12.2016, №2 від 22.12.2016 і №3 від 26.12.2016.

Також встановлено, що конкурсний комітет замовником конкурсних торгів КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Бобринецької районної ради фактично не створювався, всі документи протокольного характеру про розгляд конкурсних пропозицій учасників конкурсних торгів та їх відхилення підписувалися одноосібно директором замовника торгів, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», у результаті розгляду конкурсних пропозицій учасників торгів була обрана конкурсна пропозиція учасника ПП « ОСОБА_5 », яке надало найвищу цінову пропозицію із запропонованих, а іншим учасникам було відмовлено з формальних причин, які не впливають на результати обрання переможця торгів та не суперечать вимогам тендерної документації замовника торгів.

Згідно інформації ІНФОРМАЦІЯ_5 виділені кошти державної субвенції у 2016 році на здійснення робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_3 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць» були у повному обсязі перераховані на розрахунковий рахунок КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Бобринецької районної ради у сумі 2 479 435,2 грн. згідно виділених асигнувань, однак станом на 16.02.2017 реконструйований об`єкт в експлуатацію зданий не був, балансоутримувачу ІНФОРМАЦІЯ_6 Компаніївського району не переданий.

Проведеним слідчим Компаніївського відділення Долинського відділу поліції ГУНП в Кіровоградській області оглядом місця події за місцем розташування будівлі об`єкту реконструкції в с. Коротяк Компаніївського району Кіровоградської області 16.02.2016 встановлено факт невиконання робіт по об`єкту у повному обсязі. Опитані працівники, які здійснювали будівельно-ремонтні роботи 16.02.2017 на вказаному об`єкті, а саме ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 і ОСОБА_10 , пояснили, що будь-яких трудових угод з ПП « ОСОБА_5 » не укладали, роботи здійснюють за усною домовленістю з фізичними особами.

Також під час виїзду за місцем розташування юридичної адреси ПП « ОСОБА_5 » в АДРЕСА_2 , було встановлено відсутність керівництва та будь-яких документів фінансово-господарської діяльності даного товариства.

Відповідно до інформації управління ІНФОРМАЦІЯ_7 , викладеної у листі №1011-1.20/2/1.9/466 від 07.02.2017 декларація від замовника робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)» не надходила, та у відповідності із наказом ІНФОРМАЦІЯ_8 №3-Л від 18.01.2016 у зв`язку з виявленими порушеннями ліцензійних умов провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів IV-V категорій складності, на підставі акту перевірки цього управління, ліцензію №2013028485, видану ПП « ОСОБА_5 » 21.06.2016, анульовано.

Під час проведення заходів із встановлення суб`єктів господарювання, з якими ПП « ОСОБА_5 » мало господарські стосунки щодо постачання будівельно- ремонтних робіт та послуг по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)» встановлено, що такі роботи виконували ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ( АДРЕСА_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » ( АДРЕСА_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » ( АДРЕСА_5 ) і ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » ( АДРЕСА_6 ), які мають ознаки фіктивності.

На адресу управління захисту слідчого відділення, на запит слідчого, на запит керівництвом ПП « ОСОБА_5 », на вимогу надати документацію, щодо будівництва вказаного об`єкту було направлено лист-відповідь від 05.04.2017 № 009, згідно якого ПП « ОСОБА_5 » відмовляє у добровільній видачі оригіналів документів фінансово-господарських стосунків та про приймання-передачу виконаних робіт, укладених з ПП « ОСОБА_5 » по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)».

З метою повного, всебічного і неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, виявлення як тих обставин, що викривають, так і ті, що виправдовують особу, а також обставин, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, з метою надання цим обставинам належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, у кримінальному провадженні виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до наступних речей і документів, щодо взаємодії між КП Бобринецької районної ради « ІНФОРМАЦІЯ_1 » і ПП « ОСОБА_5 » за період з 01.01.2016 по теперішній час, якими володіє ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ), а саме:

?положення про конкурсний комітет КП Бобринецької районної ради « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розпорядження або накази про затвердження його членів, протоколи засідань з приводу обрання переможця конкурсних торгів по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)», протокол розкриття конкурсних пропозицій, акцепт та звіт про проведення конкурсних торгів, тендерна документація та конкурсні пропозиції учасників;

?договори про проведення відповідних робіт із усіма невід`ємними додатками і специфікаціями по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?платіжні документи про отримання коштів за проведені роботи, у тому числі шляхом авансування, що до проведення робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?зведений кошторисний розрахунок вартості робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?локальні кошториси по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?дефектні акти по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?відповідні договори підряду (субпідряду) зі всіма невід`ємними додатками та додатковими угодами (у разі наявності) на виконання робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?акти приймання виконаних робіт форми КБ-2В по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?довідки про вартість робіт виконаних робіт та витрати форми КБ-3 по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?підсумкові відомості ресурсів до актів приймання виконаних робіт, складені у відповідному звітному періоді по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?виконавчу документацію з робіт (загальний журнал виконаних робіт, акти на закриття прихованих робіт, спеціальні журнали з окремих видів робіт, журнали авторського нагляду), складену уповноваженими на те особами по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?відповідні договори на постачання будівельних матеріалів і матеріальних ресурсів з невід`ємними додатками (специфікації матеріалів), що стосуються робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?товарно-транспортні та видаткові накладні на постачання матеріальних ресурсів і транспортні витрати під час виконання робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?накази про призначення (переведення, звільнення) посадових осіб КП Бобринецької районної ради « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які здійснюють контроль і підписують документи про приймання вказаних робіт, їх посадові інструкції;

?договори із усіма невід`ємними додатками і специфікаціями на виконання технічного, авторського нагляду, платіжні документи про оплату наданих послуг, що стосуються виконання робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?проект і проектно-кошторисна документація по об`єкту будівництва, договори із усіма невід`ємними додатками і специфікаціями на виготовлення проекту будівництва із проектною організацією, документи про приймання-передачу виконаних робіт із виготовлення проекту, платіжні документи про оплату проектних робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?повідомлення про початок виконання підготовчих робіт (про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт), заяви про внесення змін до повідомлення про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, заяви про внесення змін до декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт (про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт), повідомлення про початок виконання будівельних робіт, заяви про внесення змін до повідомлення про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, декларації про початок виконання будівельних робіт, повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, заяви про внесення змін до декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?декларації про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності або декларації про готовність до експлуатації об`єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта, заяви про внесення змін до декларації про готовність об`єкта до експлуатації, акту готовності об`єкту до експлуатації по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)».

Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав, просив його задовольнити.

Директор приватного підприємства « ОСОБА_5 » ОСОБА_11 належним чином повідомлений дату та час розгляду даного клопотання, проте в судове засідання не з`явився.

Клопотань щодо фіксації даного судового засідання від сторін не надійшло.

Заслухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали клопотання, приходжу до наступного.

Внесене слідчим клопотання відповідає вимогам ст.160 КПК України, матеріали клопотання містять достатні дані про здійснення слідчим досудового розслідування зазначеного злочину.

Відповідно до пункту 1,2 частини 5 статті 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Відповідно до частини 6 статті 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження крім обставин, передбачених частиною п"ятою статті 163 КПК України, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести за допомогою цих речей і документів.

Матеріали кримінального провадження містять достатні письмові докази, які засвідчують необхідність огляду та вилучення документів та речей, які містять означену вище інформацію, оскільки неможливо в інший законний спосіб їх оглянути та здобути прямі докази для розкриття даного кримінального правопорушення.

Керуючись ст.ст. 131,132,159-164, 309 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів - задовольнити.

Надати старшому слідчому СВ Компаніївського ВП ГУ НП в Кіровоградській області ОСОБА_3 тимчасовий доступ до речей і документів, з можливістю їх вилучення, усіх без виключення оригіналів наступних документів, які належать (перебувають у володінні) Приватного підприємства « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ), а саме:

?положення про конкурсний комітет КП Бобринецької районної ради « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розпорядження або накази про затвердження його членів, протоколи засідань з приводу обрання переможця конкурсних торгів по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)», протокол розкриття конкурсних пропозицій, акцепт та звіт про проведення конкурсних торгів, тендерна документація та конкурсні пропозиції учасників;

?договори про проведення відповідних робіт із усіма невід`ємними додатками і специфікаціями по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?платіжні документи про отримання коштів за проведені роботи, у тому числі шляхом авансування, що до проведення робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?зведений кошторисний розрахунок вартості робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?локальні кошториси по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?дефектні акти по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?відповідні договори підряду (субпідряду) зі всіма невід`ємними додатками та додатковими угодами (у разі наявності) на виконання робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?акти приймання виконаних робіт форми КБ-2В по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?довідки про вартість робіт виконаних робіт та витрати форми КБ-3 по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?підсумкові відомості ресурсів до актів приймання виконаних робіт, складені у відповідному звітному періоді по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?виконавчу документацію з робіт (загальний журнал виконаних робіт, акти на закриття прихованих робіт, спеціальні журнали з окремих видів робіт, журнали авторського нагляду), складену уповноваженими на те особами по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?відповідні договори на постачання будівельних матеріалів і матеріальних ресурсів з невід`ємними додатками (специфікації матеріалів), що стосуються робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?товарно-транспортні та видаткові накладні на постачання матеріальних ресурсів і транспортні витрати під час виконання робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?накази про призначення (переведення, звільнення) посадових осіб КП Бобринецької районної ради « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які здійснюють контроль і підписують документи про приймання вказаних робіт, їх посадові інструкції;

?договори із усіма невід`ємними додатками і специфікаціями на виконання технічного, авторського нагляду, платіжні документи про оплату наданих послуг, що стосуються виконання робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?проект і проектно-кошторисна документація по об`єкту будівництва, договори із усіма невід`ємними додатками і специфікаціями на виготовлення проекту будівництва із проектною організацією, документи про приймання- передачу виконаних робіт із виготовлення проекту, платіжні документи про оплату проектних робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?повідомлення про початок виконання підготовчих робіт (про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт), заяви про внесення змін до повідомлення про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, заяви про внесення змін до декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт (про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт), повідомлення про початок виконання будівельних робіт, заяви про внесення змін до повідомлення про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, декларації про початок виконання будівельних робіт, повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, заяви про внесення змін до декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)»;

?декларації про готовність до експлуатації об`єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності або декларації про готовність до експлуатації об`єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта, заяви про внесення змін до декларації про готовність об`єкта до експлуатації, акту готовності об`єкту до експлуатації по об`єкту «Реконструкція ІНФОРМАЦІЯ_2 під влаштування дитячого навчального закладу на 20 місць (коригування)».

Ухвала залишається в силі протягом одного місяця з дня її постановлення до 09.09.2017.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її проголошення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення10.08.2017
Оприлюднено03.03.2023
Номер документу68213579
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —391/154/17

Ухвала від 11.10.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Кіровоградської області

Іванов Д. Л.

Ухвала від 12.09.2017

Кримінальне

Компаніївський районний суд Кіровоградської області

Червонописький В. С.

Ухвала від 13.09.2017

Кримінальне

Компаніївський районний суд Кіровоградської області

Червонописький В. С.

Ухвала від 10.08.2017

Кримінальне

Компаніївський районний суд Кіровоградської області

Червонописький В. С.

Ухвала від 10.08.2017

Кримінальне

Компаніївський районний суд Кіровоградської області

Червонописький В. С.

Ухвала від 09.08.2017

Кримінальне

Компаніївський районний суд Кіровоградської області

Червонописький В. С.

Ухвала від 09.08.2017

Кримінальне

Компаніївський районний суд Кіровоградської області

Червонописький В. С.

Ухвала від 03.08.2017

Кримінальне

Компаніївський районний суд Кіровоградської області

Червонописький В. С.

Ухвала від 03.08.2017

Кримінальне

Компаніївський районний суд Кіровоградської області

Червонописький В. С.

Ухвала від 02.08.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Кіровоградської області

Іванов Д. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні