Справа №1-кс/760/10162/17
№760/21456/16-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 липня 2017 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого з ОВС ВРКП слідчого управління фінансових розслідувань головного управління ДФС у Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу прокуратури Київської області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів в рамках досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №3201611000000000069 від 16.11.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором відділу прокуратури Київської області ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю їх вилучення (виїмку в оригіналах) у службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , які містяться в реєстраційній справі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( НОМЕР_1 ) за період часу з моменту створення по 04.07.2017 р., а саме: статуту підприємства, зміни до статуту; наказів про призначення службових осіб підприємства; реєстраційних карток про проведення державної реєстрації; змін до установчих документів юридичної особи; довіреностей на право представлення інтересів підприємства в державних органах; матеріалів листування та інші документів, які стосуються діяльності підприємства та містяться у реєстраційній справі даного підприємства.
Слідчий обґрунтував дане клопотання тим, що слідчим управлінням ФР ГУ ДФС у Київській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 3201611000000000069 від 16.11.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що у період часу 2016 року службові особи ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " (код ЄДР НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДР НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДР НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДР НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДР НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДР НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДР НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДР НОМЕР_9 ), ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДР НОМЕР_10 ) ПП « ОСОБА_6 » ( НОМЕР_11 ) та ФОП ОСОБА_7 (і.к. НОМЕР_12 ) без відповідного відображення в реєстрах бухгалтерського та податкового обліків здійснюють закупівлю не облікованої деревини у невстановлених осіб, одержаної внаслідок незаконної вирубки лісів на територіях державних лісгоспів Київської та Житомирської областей, з якої в подальшому виробляють продукцію, яку по підробленим документам експортують за митну територію України, в результаті чого вчиняють розтрату державного майна у великих розмірах.
Також встановлено, що згідно сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, що подавалися ІНФОРМАЦІЯ_3 ", TOB « ІНФОРМАЦІЯ_4 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_5 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_6 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ГОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_9 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ПП « ОСОБА_5 » та ФОП ОСОБА_7 при оформленні експорту деревини та виробів із неї, лісокористувачами-продавцями вказано лісогосподарства, господарські відносини з якими не відображено в податковому обліку кожного із перелічених вище суб`єктів господарської діяльності, цю свідчить про направлення на експорт деревини невідомого походження або виробів з такої деревини, в тому числі лобутої під час незаконних безконтрольних вирубок лісів, придбання якої належним чином не відображено в бухгалтерському та податковому обліку.
Крім того, встановлено, що службові особи TOB « ІНФОРМАЦІЯ_5 » без відображення в бухгалтерському обліку придбають деревину у фізичних осіб підприємців з метою документального відображення операцій по придбанню деревини, службові особи в бухгалтерському обліку відображають придбання деревини у СГД, що мають ознаки фіктивності, а саме: TOB « ІНФОРМАЦІЯ_11 » ( НОМЕР_13 ), TOB « ІНФОРМАЦІЯ_12 »( НОМЕР_14 ), ПП « ОСОБА_8 » ( НОМЕР_15 ), ПП « ОСОБА_9 » ( НОМЕР_16 ), TOB « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( НОМЕР_1 ), TOB « ІНФОРМАЦІЯ_13 » ( НОМЕР_17 ).
У ході досудового розслідування допитано TOB « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( НОМЕР_1 ) ОСОБА_10 , яка показала, що немає жодного відношення до господарської діяльності, підприємство зареєструвала за грошову винагороду.
Разом з тим встановлено, що TOB « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( НОМЕР_1 ) зареєстровані у ІНФОРМАЦІЯ_14 .
Слідчий зазначає, що у ІНФОРМАЦІЯ_15 зберігаються наступні документи: рішення про створення підприємства, статут підприємства та зміни до статуту, реєстраційні картки, накази про призначення службових осіб, протоколи зборів учасників підприємства, довіреності на право представлення інтересів підприємства в державних органах.
Вказує, що в зазначених документах, наявна інформація, яка не містить охоронюваної законом таємниці, є предметом доказування та має значення для встановлення обставин у кримінальному провадженню, а саме: щодо осіб, якими прийнято рішення про створення суб`єкта підприємницької діяльності, щодо видів діяльності підприємства згідно до статуту, періодів та ПІБ осіб, що перебували на посадах службових осіб та відповідали за здійснення фінансово-господарської діяльності, щодо осіб, які мали право представлення інтересів підприємства в державних органах, тобто містять відомості про відповідальних осіб і період часу їх діяльності, що впливають на кваліфікацію дій службових осіб зазначених суб`єктів господарської діяльності з ознаками «ризикових».
Також зазаначає, що довести вищевказані обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, іншим способом не передбачається можливим.
Слідчий зазначає, що вилучення оригіналів зазначених у клопотанні документів, надасть можливість використання їх при проведенні слідчих дій в ході досудового розслідування по кримінальному провадженню, а також для ідентифікації осіб, діями яких державному бюджету завдано збитків, для встановлення суми, завданих збитків та необхідне для досягнення мети отримання доступу до документів та виконання вимог ч. 3 ст. 99 КПК України, згідно якої сторона кримінального провадження зобов`язана надати суду оригінал документа.
Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав та просив задовольнити з підстав, викладених в ньому, а також просив розглянути клопотання про надання тимчасового доступу до зазначених документів без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться, оскільки існує реальна загроза зміни або знищеннядокументів.
Суд відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України визнав за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику представників особи за наведених слідчим підстав.
Заслухавши слідчого, вивчивши матеріали клопотання і кримінального провадження, вважаю, що клопотання про надання тимчасового доступу до зазначених в клопотанні документів підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
З матеріалів клопотання вбачається, що слідчим управлінням ФР ГУ ДФС у Київській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №3201611000000000069 від 16.11.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Згідно фабули кримінального провадження внесеного 16.11.2016 р. за №3201611000000000069 вбачається, що службові особи ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 " (код ЄДР НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДР НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДР НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДР НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДР НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДР НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДР НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДР НОМЕР_9 ), ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДР НОМЕР_10 ) ПП « ОСОБА_6 » ( НОМЕР_11 ) та ФОП ОСОБА_7 (і.к. НОМЕР_12 ) без відповідного відображення в реєстрах бухгалтерського та податкового обліків здійснюють закупівлю не облікованої деревини у невстановлених осіб, одержаної внаслідок незаконної вирубки лісів на територіях державних лісгоспів Київської та Житомирської областей, з якої в подальшому виробляють продукцію, яку по підробленим документам експортують за митну територію України, в результаті чого вчиняють розтрату державного майна у великих розмірах.
Відповідно до ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Згідно ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Пунктом 5, 6 частини 2 ст. 131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів і тимчасове вилучення майна.
Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Частиною 2 ст. 160 КПК України передбачено вичерпний перелік відомостей, які повинно містити клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів.
Згідно ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Враховуючи викладене, перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах, прихожу до висновку про необхідність задоволення клопотання слідчого про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , які містяться в реєстраційній справі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( НОМЕР_1 ), оскільки вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, а також враховуючи те, що в ході досудового розслідування іншими способами довести обставини, які мають значення у кримінальному провадженні та які передбачається довести за допомогою документів, орган досудового розслідування позбавлений можливості та у зв`язку з проведенням почеркознавчої експертизи.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 159, 160, 162-164 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_3 тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю їх вилучення, які перебувають у службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , які містяться в реєстраційній справі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( НОМЕР_1 ) за період часу з 18.04.2016 р. по 04.07.2017 р., а саме:
статуту підприємства, зміни до статуту;
наказів про призначення службових осіб підприємства; реєстраційних карток про проведення державної реєстрації; змін до установчих документів юридичної особи;
довіреностей на право представлення інтересів підприємства в державних органах;
матеріалів листування та документів, які стосуються діяльності підприємства та містяться у реєстраційній справі даного підприємства.
Строк дії ухвали до 27.08.2017 року.
Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора відділу прокуратури Київської області ОСОБА_4 .
У разі невиконання ухвали слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених в цій ухвалі документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2017 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 68253374 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Солом'янський районний суд міста Києва
Кушнір С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні