ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Семенюк М.М.
Суддя-доповідач:Охрімчук І.Г.
УХВАЛА
"15" серпня 2017 р. Справа № 806/5203/15
Суддя Житомирського апеляційного адміністративного суду Охрімчук І.Г. , вирішуючи питання відповідно до ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України про відкриття апеляційного провадження за скаргою Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "01" грудня 2016 р. у справі за позовом Приватного підприємства "Архітектурна майстерня Бердичіва" до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області, третя особа: Підприємство з іноземними інвестиціями у формі Товариства з обмеженою відповідальністю " Житомир-Петрол" про скасування постанови та припису ,-
ВСТАНОВИВ:
Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області подано апеляційну скаргу на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2016 року після закінчення визначених законом строків.
В порядку вимог ч.4 ст.189 КАС України, ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 14 червня 2017 року, апеляційну скаргу залишено без руху, оскільки вказані апелянтом причини пропуску строків звернення до суду визнані неповажними. Управлінню Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області надано 30-ти денний строк для зазначення інших підстав для поновлення строку та доказів на їх підтвердження.
Згідно з повідомленням про вручення поштового відправлення копія ухвали суду отримана відповідачем 20 червня 2017 року.
На виконання вимог зазначеної ухвали відповідачем подано заяву про виконання вимог ухвали суду від 14 червня 2017 року. Як на підставу для поновлення строку, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області посилалося на те, що ним вживались необхідні та передбачені законодавством заходи щодо забезпечення належної та своєчасної сплати судового збору. Також зазначено, що з метою забезпечення своєчасності та повноти сплати судового збору 13.03.2017 Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області звернулось до Міністерства фінансів України стосовно збільшення асигнувань на сплату судового збору.
Розглянувши надані відповідачем докази для поновлення строку апеляційного скарження, суд апеляційної інстанції вважає їх неповажними, оскільки обмежене фінансування державного органу не може бути підставою як для звільнення його від сплати судового збору, так і для поновлення процесуального строку, встановленого законом.
Пропущений апелянтом строк є неспіврозмірним із процесуальним строком, встановленим для апеляційного оскарження судового рішення, а тому підстави для визнання таких причин поважними відсутні.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що законодавче обмеження строку оскарження судового рішення, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.
Разом з тим, слід зазначити, що відповідно до правових висновків Європейського Суду з прав людини, право на суд, одним з аспектів якого є право доступу до суду, не є абсолютним і може підлягати дозволеним за змістом обмеженням, зокрема, щодо умов прийнятності скарг. Такі обмеження не можуть зашкоджувати самій суті права доступу до суду, мають переслідувати легітимну мету, а також має бути обґрунтована пропорційність між застосованими засобами та поставленою метою (п. 33 рішення у справі "Перетяка та Шереметьєв проти України" від 21.12.2010 року, заява №45783/05). Норми, що регулюють строки подачі скарг, безсумнівно, спрямовані на забезпечення належного здійснення правосуддя і юридичної визначеності. Зацікавлені особи мають розраховувати на те, що ці норми будуть застосовані (п.п. 22-23 рішення у справі "Мельник проти України" від 28.03.2006 року, заява №23436/03).
В свою чергу, заявник зобов'язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов'язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання (п. 109 рішення у справі "Юніон Аліментаріа Сандерс С.А. проти Іспанії" від 07.07.1989 року).
Отже, встановлення процесуальних строків законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених КАС України певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов'язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про необґрунтованість твердження апелянта про наявність достатніх правових підстав для поновлення строку на апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції. Інших причин поновлення строку звернення до суду відповідачем не зазначено.
Відповідно до абз. 2 ч. 4 ст. 189 КАС України якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку апеляційного оскарження будуть визнані неповажними, суддя-доповідач відмовляє у відкритті апеляційного провадження.
Керуючись ст.189 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Визнати неповажними наведені Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області причини пропуску строку на апеляційне оскарження постанови Житомирського окружного адміністративного суду від "01" грудня 2016 р. у справі 806/5203/15, а клопотання про поновлення цього строку - залишити без задоволення.
Відмовити у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "01" грудня 2016 р.
Копію ухвали разом із доданими до скарги матеріалами направити особі, яка подала апеляційну скаргу. Іншим особам, які беруть участь у справі, надіслати копію цієї ухвали.
Ухвала може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Суддя І.Г. Охрімчук
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
3- відповідачу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області м-н С.П.Корольова,12,м.Житомир,10014
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2017 |
Оприлюднено | 15.08.2017 |
Номер документу | 68273396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Охрімчук І.Г.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні