Ухвала
від 08.08.2017 по справі 755/8737/17
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 755/8737/17

1-кс/755/4378/17

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А І Н И

м. Київ "08" серпня 2017 р.

Слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , розглянувши клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 4 ОСОБА_2 , про проведення позапланової перевірки,

в с т а н о в и в:

Слідчий звернувся до суду в межах кримінального провадження, відомості про яке внесено до ЄРДР № 12017100040006918 із клопотання про проведення позапланової перевірки фізичної особи ОСОБА_3 .

Клопотання мотивоване тим, що службові особи ТОВ «Фінансова компанія «Капітал і Традиції» (код ЄДРПОУ 37332850) ОСОБА_4 (займала посаду генерального директора з 12.10.2010 по 29.04.2013), ОСОБА_5 (займав посаду генерального директора з 30.04.2013 по 01.12.2014), ОСОБА_3 (займає посаду генерального директора з 01.12.2014 по теперішній час) та інші у період з 2013 по 2016 роки шляхом обману та зловживання довірою заволоділи грошовими коштами ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та інших фізичних осіб інвесторів компанії, в особливо великих розмірах.

Так, ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_3 та інші на даний час не встановлені слідством особи, запровадили злочинну схему яка полягала в отриманні коштів від населення під виглядом інвестицій в фінансову компанію ТОВ «ФК «Капітал і Традиції», для начебто фінансування бізнес-проекту, який полягаю у видачі споживчих кредитів населенню, з подальшим їх привласненням.

Для надання вказаним операціям законності, не маючи на меті виплачувати обіцяні дивіденди, ОСОБА_4 як генеральний директор компанії укладала з інвесторами договори поворотної фінансової допомоги, видавала квитанції до прибуткових касових ордерів, що ніби то свідчили про оприбуткування коштів в касі підприємства, а також власноручно писала розписки щодо отриманих коштів.

Крім того, протягом 2015-2016 років ОСОБА_4 укладала договори з потерпілими інвесторами компанії ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , ОСОБА_8 від імені ТОВ «Фінансова компанія «Капітал і Традиції» як генеральний директор компанії.

Однак зазначене не відповідає дійсності, оскільки відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України, керівником, тобто генеральним директором, ТОВ «Фінансова компанія «Капітал і Традиції» з 01.12.2014 є ОСОБА_3 (донька ОСОБА_4 ).

Допитані в ході досудового розслідування потерпілі ОСОБА_11 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 показали, що в період 2013 - 2016 років з метою здійснення інвестицій в фінансову компанію ТОВ «ФК «Капітал і Традиції» надавали грошові кошти ОСОБА_4 , однак остання, спільно з ОСОБА_5 , ОСОБА_3 та іншими на даний час не встановленими слідством особами, заволоділа вказаними коштами.

Відповідно до висновку судово-економічної експертизи №66/7 від 14.04.2017 проведеної експертами Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України злочинними діями ОСОБА_4 та інших на даний час невстановлених осіб, в період 2013 - 2016 років завдано збитків потерпілим на загальну суму 802 117 доларів США та 2 494 272 грн., а саме ОСОБА_6 в сумі 709 000 дол. США та 820 000 грн., ОСОБА_7 - 300 000 грн. та 93 117 дол. США, ОСОБА_8 - 700 000 грн. та 10 000 Євро, ОСОБА_9 - 550 000 грн., ОСОБА_10 - 124 272 грн., тобто на загальну суму еквівалентну 14 702197 грн. по курсу НБУ.

31 травня 2017 року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженці с. Нараївка Гайсинського району Вінницької області, громадянці України, раніше не судимій, яка зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень (злочину), передбачених ч. 2 ст. 190, ч. 3 ст. 190, ч. 4 ст. 190 КК України.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України статутний фонд ТОВ «ФК «Капітал і Традиції» становить 13050000, 00 грн.

Разом з тим, 02.11.2016 ОСОБА_3 відкрито в ПАТ КБ «Правекс-Банк» (МФО 380838) банківський рахунок № НОМЕР_1 для ТОВ «ФК «Капітал і Традиції».

Згідно виписки банку по вказаному рахунку, ОСОБА_3 в період з 17.11.2016 по 16.12.2016 збільшено статутний капітал ТОВ «ФК «Капітал і Традиції» на загальну суму 12004000,00 грн.

Перерахування коштів здійснювалося ОСОБА_3 , (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_2 ) з її особистого карткового рахунку № НОМЕР_3 відкритому також в ПАТ КБ «Правекс-Банк» (МФО 380838), розташованому за адресою: м. Київ, вул. Кловський узвіз, 9/2.

Однак, відповідно до відомостей ДФС України, а саме про суми виплачених доходів та утриманих податків фізичних осіб за 2013-2016 роки, сукупний дохід ОСОБА_3 за вказаний період становить 47757,66 грн., що в свою чергу унеможливлює збільшення статутного капіталу ТОВ «ФК «Капітал і Традиції» за її власні кошти, тобто законним шляхом.

Таким чином, в органу досудового розслідування та процесуального керівництва наявні достатні підстави вважати, що збільшення статутного капіталу ТОВ «ФК «Капітал і Традиції» здійснювалося за рахунок коштів, отриманих шахрайським шляхом у потерпілих ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 .

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_3 зареєстрована у Дніпровському районі міста Києва, за адресою: м. Київ, провулок Лобачевського, 8-А.

В ході проведення досудового розслідування виникла необхідність у проведенні документальної позапланової перевірки фізичною особою ОСОБА_3 працівниками ГУ ДФС у м. Києві.

Разом із тим, станом на даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим, виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому, надавались повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом.

Пункотом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Крім того, слідчий та прокурор не наділені повноваженнями звертатись до слідчого судді з клопотанням про проведення перевірки, а слідчий суддя не має права такі клопотання розглядати. Крім того, ст.78 ПК України стосується прав податкових органів і не закріплює права та процедуру призначення податкових перевірок слідчим суддею в рамках кримінального провадження. В той же час, з прийняттям ЗУ «Про прокуратуру» від 14.10.2014 №1697-VII, норми КПК України, згідно яких до повноважень слідчого га прокурора відносилось повноваження призначати перевірки (п.6 ч.2 ст.36, п.4 ст.40 КПК України), з кримінального процесуального закону було виключено.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Враховуючи вище викладене, призначення податкових перевірок не відноситься до слідчих дій та до заходів забезпечення кримінального провадження, а отже КПК України не передбачає права слідчого на звернення до слідчого судді з таким клопотанням. В той же час, в КПК України процедура розгляду такого роду клопотань теж відсутня, а тому такі клопотання не повинні взагалі розглядатись.

Також є незаконне визначення ДФС України відповідальною за організацію проведення позапланової перевірки та надання дозволу співробітникам ДФС України отримувати матеріали кримінального провадження.

Враховуючи вище викладене, слідчий суддя приходить до висновку про відмову у задоволенні клопотання, оскільки воно не підлягає розгляду, а слідчий не має права з вертатись до суду.

Керуючись ст.ст. 110, 233, 309 КПК України, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 4 ОСОБА_2 про проведення позапланової перевірки - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.08.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу68317956
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —755/8737/17

Ухвала від 11.05.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Федосєєв С. В.

Ухвала від 23.08.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Федосєєв С. В.

Ухвала від 23.08.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Федосєєв С. В.

Ухвала від 23.08.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Федосєєв С. В.

Ухвала від 08.08.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Федосєєв С. В.

Ухвала від 08.08.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Федосєєв С. В.

Ухвала від 07.08.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 28.07.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 17.07.2017

Кримінальне

Апеляційний суд міста Києва

Рибак Іван Олексійович

Ухвала від 09.06.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Федосєєв С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні