Постанова
від 10.11.2009 по справі 8/27/09
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2009 р. № 8/27/09

Вищий господарський суд України у складі колег ії суддів:

головуючий суддя Муравйов О.В.

судді Полянський А.Г.

Фролова Г.М.

розглянувши

касаційне подання Першого заступника прокур ора Миколаївської області

на постанову від 30.06.2009 р. Одеського апеляц ійного господарського суду

у справі № 8/27/09 господарського суду М иколаївської області

за позовом Прокурора м. Миколаєва в і нтересах держави в особі Вик онавчого комітету Миколаївс ької міської ради

до 1. Управління з використан ня та розвитку комунальної в ласності Миколаївської місь кої ради

2. СПД-ФО ОСОБА_1

про визнання договору оренди комунального майна недійсни м

За участю представникі в сторін:

позивача - не з'явились,

відповідача-1 - не з'явились ,

відповідача-2 - не з'явились ,

прокуратури - Сахно Н.В. пос в. № 99

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Господарс ького суду Миколаївської обл асті від 23.03.2009 р. (суддя - Гриньо ва-Новицька Т.В.) в позові відм овлено.

Постановою Одеського апеляційного господарськог о суду від 30.06.2009 р. (судді - Єрміл ов Г.А., Воронюк О.Л., Лашин В.В.) рі шення Господарського суду Ми колаївської області від 23.03.2009 р . залишено без змін.

Не погоджуючись з рі шенням суду та постановою су ду апеляційної інстанції, Пе рший заступник прокурора Мик олаївської області звернувс я до Вищого господарського с уду України з касаційним под анням, в якому просить їх скас увати, мотивуючи подання пор ушенням і неправильним засто суванням судами норм матері ального та процесуального пр ава.

Сторони не скористались наданим правом участі у суду касаційної інстанції

Розглянувши матеріали сп рави, оцінивши доводи касаці йного подання, перевіривши п равильність застосування су дами норм матеріального та п роцесуального права, колегія суддів Вищого господарськог о суду України прийшла до вис новку, що касаційне подання п ідлягає задоволенню частков о виходячи із наступного.

Згідно положень ч. 2 ст. 1115 ГПК України касаційна інстанція перевіряє юридичну оцінку о бставин справи та повноту їх встановлення у рішенні місц евого господарського суду.

Відповідно до роз' яснень , що викладені в постанові Пле нуму Верховного Суду України від 29.12.1976 р. № 11 “Про судове рішен ня” зі змінами та доповнення ми, рішення є законним тоді, к оли суд, виконавши всі вимо ги процесуального законода вства і всебічно перевіривш и обставини, вирішив справу у відповідності з нормами мат еріального права, що підляга ють застосуванню до даних пр авовідносин. Обґрунтованим в изнається рішення, в якому по вно відображені обставини, я кі мають значення для даної с прави, висновки суду про вста новлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відпо відають дійсності і підтверд жуються достовірними доказа ми, дослідженими в судовому з асіданні.

Прийняті у справі рі шення вказаним вимогам не ві дповідають.

З матеріалів справи вба чається, що прокурор міста Ми колаєва звернувся з позовом в інтересах держави в особі В иконавчого комітету Миколаї вської міської ради до відпо відачів: Управління з викори стання та розвитку комунальн ої власності міської ради та СПД-ФО ОСОБА_1 про визнанн я незаконним п. 2.1 розпоряджен ня відповідача -1 № 27-р від 07.02.2008 р.; визнання недійсним договору оренди комунального майна; з обов' язання відповідача - 2 з вільнити орендоване нежитло ве приміщення.

Судами було встановлено, що 28.02.2008 р. між Управлінням з викор истання та розвитку комуналь ної власності міської ради т а СПД-ФО ОСОБА_1 був укладе ний договір оренди нерухомог о майна, що належить до комуна льної власності, на підставі розпорядження відповідача-1 від 07.02.2008 № 27-р. згідно якого, відп овідачу - 2 було надано дозвіл на укладення договору оренди комунального майна, а саме: не житлове приміщення захисної споруди площею 60 кв. м. по вул. П отьомкінській, 52 для використ ання під господарчі потреби.

При прийнятті рішення суди врахували, що спірне нежитло ве приміщення є захисною спо рудою цивільної оборони (ЗС Ц О) № 52504 та згідно з обліковою ка рткою № 66 перебуває на обліку у штабі цивільної оборони мі ста з 15.09.1976 р., що виключає його пе редачу в оренду іншим особам .

Частиною 3 ст. 36 Закону Україн и "Про місцеве самоврядуванн я в Україні" встановлено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі делегован і повноваження, як організац ія та участь у здійсненні зах одів, пов' язаних з мобіліза ційною підготовкою та цивіль ною обороною, на відповідній території.

Виконавчим органом місько ї ради, якому делеговані повн оваження, зазначені в ч. 3 ст. 36 З акону України "Про місцеве са моврядування в Україні", є Упр авління з питань надзвичайни х ситуацій та цивільного зах исту населення, яке створено Миколаївською міською радою і є її виконавчим органом.

За таких обставин, суди дійш ли висновку про те, що особою, уповноваженою здійснювати в ідповідні функції у спірних правовідносинах є не виконко м Миколаївської міської ради , а інший виконавчий орган Мик олаївської міської ради - Упр авління з питань надзвичайни х ситуацій та цивільного зах исту населення.

Відповідно до приписів ст . ст. 45, 47, 43 ГПК України судові ріш ення приймаються судом за ре зультатами обговорення усіх обставин справи та за умови з дійснення за своїм внутрішні м переконанням оцінки доказі в, що ґрунтується на всебічно му, повному і об' єктивному р озгляді всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись за коном.

Колегія суддів відзначає , що статтею 36 Закону України "П ро місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що до ві дання виконавчих органів сіл ьських, селищних, міських рад належать такі делеговані по вноваження як, організація т а участь у здійсненні заході в, пов'язаних з мобілізаційно ю підготовкою та цивільною о бороною, на відповідній тери торії.

Разом з цим, відповідно до с т. 54 Закону України "Про місцев е самоврядування в Україні", с ільська, селищна, міська, райо нна у місті (у разі її створенн я) рада у межах затверджених н ею структури і штатів може ст ворювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що н алежать до відання виконавчи х органів сільських, селищни х, міських рад. Відділи, управл іння та інші виконавчі орган и ради є підзвітними і підкон трольними раді, яка їх утвори ла, підпорядкованими її ви конавчому комітету, сільс ькому, селищному, міському го лові, голові районної у місті ради. Керівники відділів, упр авлінь та інших виконавчих о рганів ради призначаються на посаду і звільняються з поса ди сільським, селищним, міськ им головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених закон ом, - за погодженням з відповід ними органами виконавчої вла ди. Положення про відділи, упр авління та інші виконавчі ор гани ради затверджуються від повідною радою.

Законом України "Про ц ивільну оборону" визначено, щ о систему цивільної оборони складають: органи виконавчої влади всіх рівнів, до компете нції яких віднесено функції, пов'язані з безпекою і захис том населення, попередженням , реагуванням і діями у надзв ичайних ситуаціях.

Міністерства, інші цен тральні органи виконавчої вл ади, Рада міністрів Автономн ої Республіки Крим, місцеві д ержавні адміністрації, викон авчі органи сільських, селищ них, міських рад в межах своїх повноважень забезпечують ви рішення питань цивільної обо рони, здійснення заходів щод о захисту населення і терито рій під час надзвичайних сит уацій та проведення потенцій но небезпечних заходів в умо вах присутності цивільного населення, сприяють органам управління у справах цивіль ної оборони у виконанні покл адених на них завдань.

Враховуючи віднесенні За конами України "Про місцеве с амоврядування в Україні" та " Про цивільну оборону" по вноваження виконавчого комі тету міської ради в сфері вир ішення питань цивільної обор они, прокурором було правомі рно визначено виконком Микол аївської міської ради як орг ан уповноважений державою зд ійснювати відповідні функці ї у спірних відносинах.

Викладене свідчить про те, що судами при розгляді спр ави не були достатньо врахов ані вимоги законодавства. Як наслідок, прийняті у справі р ішення не відповідають ст. 84 Г ПК України та вимогам, що викл адені в постанові Пленуму Ве рховного Суду України від 29.12.19 76 р. № 11 “Про судове рішення” зі змінами та доповненнями.

Згідно ст. ст. 1115, 1117 ГПК України касаційна інстанція викорис товує процесуальні права суд у першої інстанції виключно для перевірки юридичної оцін ки обставин справи та повнот и їх встановлення у рішенні а бо постанові господарського суду. Касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обстави ни, які не були встановлені у р ішенні або постанові господа рського суду або відхилені н им, вирішувати питання про до стовірність того чи іншого д оказу, про перевагу одних док азів над іншими, збирати нов і докази або додатково перев іряти докази.

У зв' язку із вищевикладен им колегія суддів вважає, що п риймаючи рішення та постанов у, суди порушили і неправильн о застосували норми матеріал ьного права, в зв' язку з чим, враховуючи межі перегляду сп рави в касаційній інстанції (ст.1117 ГПК України), рішення та п останова підлягають скасува нню, а справа передачі на нови й розгляд місцевому господар ському суду.

При новому розгляді спра ви господарському суду належ ить вжити заходів щодо повно го, об' єктивного, всебічног о з'ясування обставин справи , дійсних прав та обов'язків ст орін і залежно від установле ного прийняти законне і обґр унтоване рішення.

Відповідно до ст.ст.85, 1115 Гос подарського процесуального кодексу України в судовому з асіданні за згодою присутньо го представника прокуратури оголошена вступна та резолю тивна частини постанови.

Керуючись ст. ст. 1115, 1117, 1119, 11110, 11111, 11112 ГПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Касаційне подання Пер шого Заступника прокурора Ми колаївської області задовол ьнити частково.

Рішення Господар ського суду Миколаївської об ласті від 23.03.2009 року та постанов у Одеського апеляційного гос подарського суду від 30.06.2009 року у справі № 8/27/09 скасувати, а спра ву передати на новий розгляд до Господарського суду Мико лаївської області.

Головуючий суддя Муравйов О.В.

Судді Полянський А.Г.

Фролова Г.М.

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення10.11.2009
Оприлюднено07.12.2009
Номер документу6832819
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/27/09

Ухвала від 18.01.2011

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Філінюк І.Г.

Ухвала від 31.12.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фiлiнюк I.Г.

Ухвала від 16.09.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Чернов Є.В.

Рішення від 18.05.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фiлiнюк I.Г.

Ухвала від 19.04.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фiлiнюк I.Г.

Ухвала від 20.04.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фiлiнюк I.Г.

Ухвала від 18.03.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фiлiнюк I.Г.

Ухвала від 24.02.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фiлiнюк I.Г.

Постанова від 10.11.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Полянський А.Г.

Постанова від 30.06.2009

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Єрмілов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні